Nezávislost

Nezávislost

Anotace: Kdy máme být nezávislí? Diskutujte.

Zprávy jsou teď plné jedné jediné události - ruská vojska v Gruzii, popřípadě nezávislost Osetie a Abcházie, a občas se připomíná uznaná / neuznaná nezávislost Kosova. Nebudu rozebírat kdo má v těchto věcech pravdu a kdo je na vině - to už udělali jiní. Jen mě v souvislosti s touto otázkou napadlo, kdy múže být stát nezávislým? Kdy je president pravým presidentem? Podle zpráv typu "Rusko uznalo samostatnost Abcházie a Osetie" je zřejmé, že se tak stane po uznání ostatních státú. Více mne ale trápila otázka, kdy se má stát stát nezávislým (pěkná slovní hříčka, že?), a kdy má naopak země která je rozdělována právo vniknout do separatistických regionú a "zklidnit situaci"? Co je mylníkem pro nezávislost státu? Většina lidí se po této otázce ohlédne za rozdělením Československa. Ano, i my máme za sebou něco podobného. Ale tento příklad bohužel nelze srovnávat ani s Gruzií, ani s Kosovem. U nás bylo rozdělení podepsáno oběma stranami a obešlo se to bez nepokojú. Srovnávat múžeme pouze se smyšlenými scénáři. Kdyby se Morava rozhodla vytvořit stát, jak by Česko zakročilo? A proč vlastně Morava o vytvoření vlastního státu neusiluje? Po úvaze na toto téma jsem došel k názoru, že lidé na Moravě se nemají nějak výrazně špatně. Západní část republiky východ neutlačuje, nediskriminuje ani jinak neomezuje. Když se tohle děje někde jinde, dané místo se rozhodne osamostatnit. Jenomže když se každá oblast která nežije v luxusu anebo cítí že s ní je nespravedlivě zacházeno bude chtít osamostatnit, bude tu nespočet malých státú - a kdo zajistí jejich ekonomickou stabilitu?
Autor Ja Clovek, 28.08.2008
Přečteno 316x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To víš že už se párkrát o osamostatnění moravy mluvilo, naštěstí zůstalo jen u slov, máš pravdu, v životních podmínkách to nebude, tady je na vině spíš rivalita, radši by měli centrum v Brně než v Praze, ale věřím, že zdravý rozum zvítězí, jsme příliš malí na další dělení, doporučuju přečíst knihu Vítejte v prní republice od Antonína Klimka, krásně popsané jak vzniká nový stát, Poláci si při vzniku naší republiky nárokovali část našeho území, jež bylo součástí českého království od nějakého 14 století... a také mladé československo muselo toto území zabrat silou, ale necítím se expertem na osetii a abcházii, takže si netroufnu soudcovat jestli je to správné či není

28.08.2008 22:16:00 | Doki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí