K čemu je politika?

K čemu je politika?

Anotace: Jen stručné nastínění co mi vadí na politice, zdaleka ne pouze na té české.

Jaký je rozdíl mezi politikem a "obyčejným" člověkem? Podle selského rozumu, logiky absolutně žádný. Přesto v dnešní společnosti jsou rozdíly jasně patrné - politická imunita, možnost jednat ve jménu miliónů, přitom neznám jediného, neznám nikoho z nich, kdo by měl morální kvality k takovémuto vedení, k takovéto nedotknutelnosti. Politici dělají co chtějí (nemyslím pouze české politiky), lžou nám do tváře bez mrknutí oka, rikují naše životy pro pár natištěných papírků či několik sudů ropy. Rozdělení politické scény na politické strany, byl jen další krok k tomu aby se moc soustřela v rukou několika málo lidí tj. premiéra a předsedů stran. Vyjádření vlastního názoru je u poslanců bráno jako kudla do zad, nemorální chování, nejpodlejší zrada ... ale je to skutečně tak? Popravdě obdivuji poslance, kteří hlasují pro to co je podle nich správné. Ano jsou označováni za přeběhlíky, zrádce, odmítání současnou stádní společností, která věří pouze tomu co slyší v mass médiích a propagandě svých vůdců, bez kterých by nevěděli jak žít.
Lhostejnost (alespoň v ČR) nezná mezí, lidé chodí volit a žijí v domnění jak moc mohou ovlivnit - jeden velký politický blaf. Zamyslete se koho z těch kandidátů znáte? Víte jaký je to člověk? Znáte to co si opravdu myslí nebo víte jen to co píší na billboardu? Politické strany naslibují absolutně vše, jen aby si zajistili jejich předsedové moc, tím pádem lžou, jelikož oni vědí, že slibují něco nedosažitelného, nemožného ... něco co v současné společnosti není možné uskutečnit. Dokud bude politika pouze o tom kolik nesvéprávných ovcí, ta která strana uloví a obelže, budeme se stále válet v hnoji, kde potištěné papírky a černé zlato znamená vše a lidský život má cenu několika drobných - Kde lidské vzdělání a pokrok zavisí na něčem co kdysi člověk vymyslel, aby mu to usnadnilo obchodování, nyní jej to zcela ovládá a omezuje možnost jít dál - Tam, kde existují privilegování, kteří si pod oficiálním pojmem demokracie, který dávno ztratil opravdový význam, diktují co je napadne, řídí milióny životů, ale záleží jim pouze na tom jejich, budou raději chodit odívaní celí ve zlatě mezi žebráky, než aby prodali diamantovou tkaničku a koupili ostatním chleba.
Nejsem komunista, nacista ani anarchista, možná snílek, který doufá, že jednou se najde dostatek dalších lidí, kteří toto a mnoho dalších věcí změní, řeknou dost, my chceme jít dál. Proč se lidstvo nezbaví peněz, které jej pouze omezují, nedovolují lečit, učit, ale mnohdy ani jíst a pít? Je to utopie? Ne, jen lidská lenost zkusit vymyslet něco jiného, lepšího. Pro politiky je to noční můra, neboť by to nejspíš znamenalo konec jejich moci, konec vlády panovníků, šlechty, poslanců ...
Autor Kirkhof, 30.08.2008
Přečteno 436x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí