Utopie

Utopie

Anotace: takova prosta myslenka...

"Jaká je zrovna teď válka?"
"Ale co tě nemá. Dneska už války nejsou."
"Nějaká přeci musí být."
"Kdepak, dneska už je jednadvacáté století. Dneska už se neválčí."
"Ale musí, dokud bude existovat společenská hierarchie, dokud tu budou státy a strany a národy, musí být taky války."
"Války jsou minulostí. Dnes již něco takového není možné."
"To snad žádný stát nechce vstoupit do války?"
"Nechce."
"Žádný stát nechce dobít zpět své kdysi ztracené území, žádné utiskované národy není třeba osvobodit, to ani žádná velmoc netrpí nedostatkem surovin a neplánuje zaútočit a vzít si je od druhých?"
".Je tomu opravdu tak."
"Ale co dělají všichni ti prezidenti a diktátoři a generálové a ministři obrany? A co naši vojáci?"
"Víš. Od té body, co mezi sebou vlády světa přestali soupeřit a začali spolupracovat, politici přestali hledět na své vlastní dobro a začali se činit pro lid, od té doby, co mezi lidmi ubylo nenávisti, není již války zapotřebí. Není již žádné agrese. A není už třeba ani ty vojáky."
"Ale to je přeci nemožné, neskutečné. Jak by se něco takového mohlo stát?"
"Na to ti asi neodpovím, ale stále se do takového světa toužím probudit."
Autor Hermit, 13.10.2008
Přečteno 339x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí