Opět něco o radaru

Opět něco o radaru

Anotace: Doufám, že se objeví diskuze u které se budu moci trochu odreagovat ...

Na první pohled nenápadné slovo - radar. Toto slovo dokáže rozdělit onen "velký český" národ na minimálně dva nesmiřitelné tábory, které se budou do krve hádat kdo z nich má pravdu, jak bude radar škodit nebo jak bude naopak prospěšný. Za většinou názorů stojí propaganda, nenávist, strach a krátkozrakost.
Škodit nebude, prospěšný taky nebude, abych řekl pravdu nevadí mi, ano mohl by být vlasnictvím NATO a ne majetkem pouze USA, ale takhle to v dnešní společnosti funguje kdo má prachy rozhoduje, kdo prachy nemá musí se podřídit nebo se pokusit o změnu. Ale to se nikomu nechce něco měnit, jelikož nechce přijít o své na první pohled (z pohledu současné společnosti) obrovské jistoty a privilegia, na druhý pohled pouze drobečky svobody co mu zbývají.
Všichni mají strach z muslimských radikálů (nebo z Rusů), jedni říkají, že radar je přiláká, druzí že radar nás ochrání ... co se teroristů týče - je lehčí poslat jeden "chodící dynamit" do davu nebo trefit raketou město vzdálené stovky či dokonce tisíce kilometrů místo louky před tímto městem? Posuďte sami. Co se Rusů týče, bombardování ČR "dává" smysl, ale když tedy připustíme, že Rusko se rozhodne vymazat ČR z povrchu Země a rozbijí se jim všechny rakety, které dokáží tímto deštníkem proletět :) .... kolik raket bude mít základna v Polsku? 100,200 možná 500? Kolik raket má asi Rusko? 1000, 2000, 8000? Přiznám se, že netuším nechám to na Vás ...
Na druhou stranu kolik z Vás jí hamburgery? Kolik z Vás chodí do McDonaldu nebo KFC? Kolik z Vás pije Cocacolu, Sprite a podobné věci? Nic si nenalhávejme, sice se teď většina z Vás jen ušklíbne když vidíte obtloustlé Američany, ale není potřeba se dívat na televizi abyste viděli zástupy "tlusťochů" ládujících se hamburgery... Dále to, že budeme mít na "svém" území cizí vojáky a monitorovací zařízení středo-evropské či jaké oblasti ... kolik průmyslových a pouličních kamer je v Praze? Kolik jich je v Olomouci, v Ostravě, Brně nebo v městečku Jeseník?
Mnohým z Vás jistě nedochází smysl toho co jsem napsal, po pravdě řečeno jen zkouším kolik z Vás to dočte :).

Celé to nahoře se dá shrnout do tohoto souvětí odděléného množstvím teček :).
Přestaňte řešit kraviny a rozhlédněte se kde žijete ... ať už tu radar je nebo ne, tahle společnost za moc nestojí, což je podle mě mnohem větší problém, než nějaký radar ...
Autor Kirkhof, 17.10.2008
Přečteno 435x
Tipy 3
Poslední tipující: Kávový Poutník, Anita Buchtová
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Koukám, že se tu přecejen opět vyskytlo několik zajímavých názorů! :-) Jasně, že je radar záminka, jasně že má vymezit "naši" orientaci - na Západ. (I když mě teď napadlo, že se o nás říká, že se hrneme vždy stejným směrem - do toho největšího zadku... :-D) Souhlasím taky s tím, že radar sám o sobě nic nerozpoutá, a rozhodně ne "náš". Ale proč být mezi hlupáky, kteří se stanou jedním z kamínků... Když se těch kamínků nakupí dost, jistě z nich bude lavina. Tak už to na tomhle světě chodí...

A to je právě to, co mě na tom všem štve. Pokud se Američané bojí o své zadky, ať se bojí. Důvodů mají asi dost. Ale upřímě, nebylo by lepší na celé NATO zapomenout a přidat se ke Švýcarsku? Na co že aliance vlastně je? Na nic dobrého, takže pro mě na nic. Za to mír, čokoláda a čistá příroda jsou pro život zcela nezbytné! ;-)

07.02.2009 21:17:00 | Anita Buchtová

Opravdu věříš tomu, že kvůli radaru v ČR vypukne "2.kolo" zbrojení? Pokud má nastat "2.kolo", pak to nebude kvůli radaru v ČR, bude to kvůli dlouhodobým problémům, které mezi sebou mají jednotlivé vlády. Nemluvě o tom, že v dnešním světě jsou i účinější zbraně než rakety, jsou jimi "chodící bomby" a takovou bombu si může udělat téměř kdokoliv i v domácích podmínkách a ty žádný úřad na světě nespočítá.

25.10.2008 01:14:00 | Kirkhof

Ano, je řada důležitých, zejména morálních problémů této společnosti - ale radar je otázka nového kola zbrojení a ohrožení světové bezpečnosti. To je podstatné. Stanice v ČR bude součástí raket v Polsku. A co udělá stát, na nějž je namířena raketa? Namíří raketu také. A co udělá stát, který toto bude sledovat, ale vlastní rakety nemá? Pořídí si je také! Jako by se USA nepoučili z Karibské krize, která ukázala, že takto se problém řešit nedá...

24.10.2008 14:29:00 | Metcheque

Ano jistě, takto to určitě Rusové vnímají, otázkou zůstavá na kolik je to v otázce vztahu Ruska se Západem podstatné. Jsme členy NATO a aniž bychom tuto smlouvu brali jako závaznou (ikdyž podle politiků je), je to právě naše členství v NATO a "nedávného" půl století komunistického (Ruského) teroru, který jasně určuje kde se ČR nachází. Jsme však malá republika, která potřebuje Západ i Rusko, takže si nemůžeme nijak vyskakovat, jelikož v dnešním světě bohužel pro takové země jako je ČR platí, oni nás nepotřebují, ale my je ano.

19.10.2008 18:00:00 | Kirkhof

Tady nejde o radar jako takový,což si 99% obyvatel ČR neuvědomuje,tady jde především o to,zda budeme patřit západu či východu,proto nám Rusko nesmyslně hrozí. Ví,že takhle jsme přikloněni víc k americkému kapitalismu,než k ruskému socialismu. Tohle jsou dvě možné volby,a nic mezi tím. Osobně,přestože jsem nezažil ani rok ze 40 let komunismu u nás,nechtěl bych to za žádnou cenu vracet,a nechtěl bych k tomu ani tím sebemenším dílkem přispívat,a proto nebudu zaujímat typicky český postoj 'nesouhlasit se vším'.

19.10.2008 09:53:00 | Kávový Poutník

Taky bych měl rád pravdu :), ale pravda je pojem relativní, což mnoho lidí nechápe. Čekají, že jim pravdu někdo ukáže, řekne jim jaká je a kde je ... jenže takhle to nefunguje, člověk musí hledat, sám se angažovat. Lidstvo společně by mělo hledat něco lepšího než to co teď je (neříkám, že dokonalost samu, to je stejné jako s pravdou, není-li to vůbec celé jedna a táž věc :)). To už, ale opět zavání delším dílkem :), takže ještě k tomu radaru :). Jak jsem napsal výše, rád bych věděl, že mám pravdu, ale bohužel to nevím :), ale je zřejmé, že když nebude radar zde bude jinde a to nedaleko. Rád bych od kritiků slyšel nějaký důvod, který by mě přesvědčil, že radar nechci (nebo od sympatizantů důvod, že vyběhnu ven ze stupidním letákem Radar ANO! :) - tím nechci tvrdit, že leták Radar NE! stupidní není ;)).

18.10.2008 18:49:00 | Kirkhof

:-) Já jím leda Americké brambory a piju Kofolu (proč je asi zbytečné vysvětlovat). Snad máš pravdu, ale já si myslím, že bez radaru a raket se žije líp...

18.10.2008 14:07:00 | Anita Buchtová

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí