Policie přináší svými postupy neonacistům body

Policie přináší svými postupy neonacistům body

Anotace: Byl jsem opravdu nucen reagovat

Před pár týdny došlo v Litvínově ke slovní potyčce mezi neonacistickou úderkou tvořenou tzv. Ochrannými sbory Dělnické strany a místní romskou komunitou. Na tom není nic až tak překvapivého – je jasné, že každá komunita by se bránila v případě, že by očekávala předem dlouho plánovanou návštěvu agresivně naladěných nácků, byť údajně nevyzbrojených. Ten, kdo má s neonacisty zkušenosti, dobře ví, jak taková „hlídka“ či „domobrana“ často končí.
Místní Romové se tedy z pochopitelných důvodů postavili „hlídce“ na odpor, což v dané chvíli zatím okolostojící policisty nechalo v klidu. Avšak ve chvíli, kdy jeden z romských bossů nazval jednu z členek DS „kundo špinavá, česká“, nikdo z policistů nereagoval. Rasistických nadávek padlo v dalších chvílích více, nicméně policie nijak nezasáhla ani v dalších případech. Ba naopak – neonacistům na dva dny zakázala na místní sídliště vstup. Skvělá práce, řekla by řada rádoby antifašisticky smýšlejících politiků. Skutečně však?
Je tolerance „hanobení rasy a národa“ na jedné straně a perzekuce radikálních antifašistů na straně druhé oním klíčem, jímž lze zastavit vzrůstající aktivitu nácků? Jistěže ne. Nyní mají neonacisté morální argument, který ihned využili – na 18.10. svolali do Litvínova demonstraci, kterou se pokusili (naštěstí neúspěšně) změnit v krvavou řež. Postupy represivních složek tak poskytly neonacistům jedinečnou možnost pustit se do další provokace a ospravedlnit se při tom sic populistickými, leč zčásti pravdivými fakty.
V traileru na neonacistickou demonstraci pak uvedli, že „policie stojí na straně menšin“. Není tomu tak. Jde o její toleranci k projevům fašismu ve všech jeho podobách. Vzpomeneme-li si na případ romského neonacisty Jiřího Fouse či napůl židovského aktivisty Národního odporu Tomáše Kebzy, je jasné, že nepřítelem není žádný konkrétní národ. Je jím fašistická ideologie. Bezradné chování policie nakonec opět dokazuje, že represivní složka státu nemůže problém fašismu a neonacismu nikdy účinně řešit. A také vyvolává otázku, zda by se celá situace vyhrotila až do nynější podoby za předpokladu, že by policie onu rasistickou nadávku nenechala bez povšimnutí.
Autor Metcheque, 24.10.2008
Přečteno 487x
Tipy 1
Poslední tipující: Kirkhof
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No tak toto téma si vyžaduje reakce a komentáře. Určitě je to zajímavý pohled na celou situaci a jistě není pochyb o tom, že je potřeba bojovat proti neonacismu celkově. Ač jsem antifašista (zde bych rád zdůraznil pro nezasvěcené ANTIFAŠISTA nikoliv anarchista), souhlasím, že existuje tzv. pozitivní diskriminace. Existuje i rasismus, existuje mnoho dalších špatných věcí. Nicméně za některé situace, které jen zhoršují situaci mezi romskou a českou komunitou můžou zákony.
1) opravdu tu existuje jakási nedotknutelnost Romů, což určitě není dobře
2) zákony rozlišují mezi trestnými činy rasově motivovanými a "normálními" - což už samo dává záminku všechno dělit na "černou a bílou". Což je absolutní blbost neboť vražda je vražda, ubližení na zdraví je ublížení na zdraví, mělo by být jedno kdo je obětí, trest by měl býti vždy stejně vysoký.
3) velká benevolence zákonu k neonacismu. Ano neonacisti se ohánějí tím, že Romové se neumějí chovat, že nedodržují zákony "naší" země. Zde si je potřeba uvědomit, že pokud by to zde fungovalo tak jak má i neonacisti (i komunisti) by porušovali zákon. Takto jsou tolerováni i nepřizpůsobivý, ostatní omezující občané, ale i neonacistická pakáž hlásající svou zvrácenou (rádoby rozdílnou) nacistickou ideologii, trpí tím nejvíce jako vždy "normální" občan.
4) další věcí je, že média nás zahrnují situací na romských sídlištích jaký je tam nepořádek atd. V mém pojetí světa, kde nerozlišuji lidi podle rasy (rasa nemá význam) ani podle národnosti (úměle vytvořený pojem, který nemá žádný definující prvek) jsou to stejní spoluobčané jako staříci, kteří si na zahradě či ve svém domě skladují absolutně vše co kdy použili (snad i včetně toaletního papíru), pobíhají jím tam krysy, smrdí to přes celou ulici, omezují tím sousedy. I sousedi, kteří každý víkend palí své odpadky na zahradě (včetně plastů) mi vadí a nejsou to Romové ...

Problémem většiny je, že se nedokáží přenést ani přes rozdělení "černý-bílý" natož pak přes označení Čech-Rom.
Jsme prostě všichni lidé, pokud chcete někoho vyhladit kvůli toho, že je jiný nejste o nic lepší než nacisti a kolonizátoři, kteří pro svůj užitek zotročovali obyvatelstvo pro které nebylo největším výdobytkem pokroku mít střelné a co nejrychlejší zbraně - (např. indiánské civilizace ve střední a jižní Americe - v mnoha ostatních aspektech před Evropou. Či Tibet,který mohl dát světu mnoho moudrosti a mohl být duchovním centrem pro mnoho zájemců. A v neposlední řadě i Afrika, která prostě měla své tempo a svůj vývoj, byly tu i poměrně vyspělé civilizace, nicméně Evropani vyčenichali zlato a diamanty ... všichni víme jak to dopadlo). Pokud nechcete mít "pozitivní diskriminaci" všímejte si více i vlastních sousedů, bojujte za zlepšení zákonů, pokud tedy vy co se cítíte být nárůdkem "Čechů" ještě bojovat umíte ... o čemž silně pochybuji :).

Jinak úvaha to byla pěkná a upozorňující na první pohled přehlédnutelné téma.

24.10.2008 19:54:00 | Kirkhof

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí