Česká republika předsedá EU. To není vtip?

Česká republika předsedá EU. To není vtip?

Anotace: Dost mě pobavil návrh, že Česká republika, ta republika, kde žiji a nejraději bych odjel kamkoli jinam, má předsedat Evropské Unii. A vskutku. 1.1.2009 to začalo.

Já, jakožto kančíci student střední školy, se s tímto nemůžu smířit. Jak může vláda země, kde není ani měna euro, kde se neustále dohadují o kravinách, šéfovat něčemu tak důležitému? Myslím si, že EU půjde do háje.

To jsem řekl i při hodině dějepisu, když jsme zrovna probírali složitý vznik EU. A po mojí hlášce „ Tak dlouho a pracně vznikala a my to tam zdevastujeme“ rozbourala smíchem i učitelku. A i ona si myslí, že tam něco spácháme.

Nechci nějak zesměšňovat politiky, já bych to dělat nemohl a někteří jsou možná dobří, ale u nás je pořád hluboko zakořenění komunismus. Ať si to lidi přiznávají, či ne. A to určitě není to, čím bychom měli „nakazit“ Evropskou Unii.

Na jednu stranu se uklidňuji myšlenkou, že to předsednictví je jen „papírové“. Aby se neřeklo, že nedávají prostor a šanci menším zemím. A o těch opravdu důležitých věcech budou neustále rozhodovat šéfové zakladatelských a rozvinutějších zemí.

U nás je pěkný bordel a proto si nemyslím, že by si tohle někdo chtěl pustit do řad EU.

Možná, že se mílím, ale silně o tom pochybuji. Snad mě naši „papalášové“ příjemně překvapí.
Autor James Tony, 15.01.2009
Přečteno 555x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jasny chlape, ty se věnuješ studiu politice, a tak tomu asi víc rozumíš, ale já mám furt takový pocit, že ve vrcholné politice, v naší zemi, jsou předem dané věci, a pár vyvolených jen tahá za provázky, aby byl vidět nějaký pohyb.

V menší, komunální politice, jsou určitě lidé, kteří mají chut změnit svět, a nebo aspon naší zem, ale "ty nahoře" podle mě mezi ně nepatří

20.01.2009 18:29:00 | James Tony

Takle úvaha je fakt něco. Málem jsem dostal infarkt, jestliže takhle mladí lidé přemýšlí, přebírají stereotypy starých generací, předsudky apod. Je to hrůza, když vezmu v potaz, že se sama paní učitelka rozchechtala nad tím vším, předvším pak nad sebou samotnou. Milý mládenče, ty tvoje výzvy a nespokojenost musí především najít úrodnou půdu u tebe a tvých spolužáků, ne u někoho jiného. Totiž ONI - to jsme MY. Takže se vzpamatujte a začněte tvořit, ne jenom nadávat jako vaši rodičové v hospodách a u televize.*

19.01.2009 21:36:00 | PatriceB

Děkuji všem za koment.

Já si pod slovem "předsevnictví" představuji to, že předsedáme různým schromážděním, akcím a podobně. A to je velký vpát do EU.

A ano, snažíme se vystupovat jako demokraté, ale furt se u nás řeší, kdo pracoval s komunismem a kdo ne (viz, Kundera)

16.01.2009 16:23:00 | James Tony

Tak tak, ve skutečnosti je socialismus silně zakořeněn v EU, zvláště Francouzským vlivem. U nás nicméně žije spostu pseudokomunistů a společně s mladými se derou k moci skrze Paroubka. Současná vláda má určitě šanci udělat nám jméno, a vzhledem k současnému stavu se jí to i docela daří, uvidíme co bude dál. Nicméně do EU my nic moc vnést nemůžeme, je to spíše vystupování za EU navenek a organizování konferencí apod. Váhu to však také má.

16.01.2009 10:25:00 | Voiceless.Messenger

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí