Další válka?

Další válka?

Anotace: bude válka bude? a kdo tam na ňu pujde??

Staré čínské přísloví říká „Poznej minulost a budeš znát budoucnost.“ To mi bude výchozím bodem. Během roku 2009 se ekonomika dostala do bodu takzvané světové krize, mnoho podniků muselo být zavřeno. Vedlo to ke zvýšení nezaměstnanosti a dalším ekonomickým problémům nejen osob a podniků, ale i samotných států. Všeobecně je známo, že před válkami nastává určité období, které se dá označit jako krizové. Jsme tedy na prahu další války? Bude to světová válka nebo se bude jednat jen o menší neshody? Skončí vše onoho osudného 21. 12. 2012, kdy předpověděla Sibyla konec světa? Zničí tato potenciální válka veškerý život na zemi? Je osud lidstva psán stejně jako scénáře katastrofických filmů? A především, kdo bude v této prozatím teoretické válce bojovat? Příliš angažované Spojené Státy, moci chtivé Rusko nebo je nebezpečí v Asii? Já ze srdce doufám, že k žádným velkým konfliktům za mého života nedojde. Na druhou stranu by se mi líbilo, kdyby velmoci konečně ztratily svůj přehnaný vliv a všechny země si byly relativně rovny.
Pro mě by nejideálnější případ v době války bylo zůstat neutrální zemí, nejenže bychom mohli rozšířit průmysl a zbohatnout dodáváním potřebných věcí bojujícím stranám, ještě k tomu by náš národ zůstal zachován. Ale bude to vůbec možné? Vydrží naši politici zůstat nestrannými? Nedají nás Evropané zase všanc? Přeci jsme se od Mnichovského diktátu nepoučili, stále důvěřujeme těm stejným, kteří už nás jednou zradili. Kdo zaručí, že malou Českou Republiku sousední mocnosti neobětují, aby si zachránily vlastní kůži?
Snad se ale již nebude bojovat na našem starém kontinentě. Evropa se zdála být ještě do minulého století určitým středobodem světa, avšak nyní je těžiště přeneseno více na východ, kde se podle mého nacházejí i země, které budou teoreticky bojovat. Na severu se rozprostírá Rusko, podporující komunistickou vládu Číny. Jsou to asi ještě pozůstatky zaniklého Sovětského Svazu. Přes 88 kilometrů dlouhý Beringův průliv se mohou s dnešní technikou dostat vojska poměrně rychle až na Americký kontinent a tam ohrožovat současnou nejmocnější zemi světa. Jistě vás zajímá, co mě vedlo k vytvoření aliance Ruska a Číny. Byla to především přetrvávající podpora levicových režimů v různých zemích Asie, nejspíš další tah Ruska k získání většího vlivu. Připadne mi to hodně podobné, jako jednání Sovětského Svazu se zeměmi střední a východní Evropy po Druhé Světové válce. Skutečně to ale bude válka mezi levicí a vzorem dnešní demokracie? Vůbec si nejsem jistá, které země by se do tohoto konfliktu zapletly. Jsou skutečně záměry USA tak čisté, jak jsou vydávány? Jsou Spojené Státy zamaskovaná hrozba? Nebudou to Američani, kdo začne válečný konflikt? Jak lehce si našli záminku k válce s Afghánistánem! Je potenciální hrozbou národ vytvořen z Evropských vyděděnců, kteří zajisté také prahnou po ovládání veškerého lidstva? Já z nich mám větší hrůzu než z Rusů. V podstatě ovládají světovou ekonomiku, mají nejnovější kwnow-how a prezentují se jako ti dobří. Děsivá kombinace. Ruští politici svou touhu po moci alespoň nemaskují, všichni vědí o možném nebezpečí. Mám pocit, že Rusové vsázejí na početní převahu, v ostatních směrech jsou ještě stále o krok pozadu.
Při boji o nadvládu se však politici mění na krvelačné moci chtivé obludy, které se nezastaví před ničím a jsou absolutně nevyzpytatelné. Kdo ví, co se bude dít? Pocit nadvlády je nejspíš stejného charakteru jako drogy, když jednou okusíš, chceš pořád víc a víc. Existuje způsob, jak se závislosti na moci zbavit? Bude snad nutné politiky po určité době zavírat do léčeben?
Autor angelicek, 08.01.2010
Přečteno 395x
Tipy 1
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí