Satira na politiku v podobě státních maturit

Satira na politiku v podobě státních maturit

Anotace: Reakce na stále se protahující situaci kolem slibovaných státních maturit...

Tleskám ve stoje a žádám přídavek. Neboť takováto komedie, která se v poslední době odehrává okolo státních maturit, přesahuje zdaleka umění samotného Moliéra či Shakespeara. Smutnou stránkou ve hře je ovšem fakt, že velkolepá satira na české školství a politiku není chtěná. Najdeme však kýženou pointu v podobě záruky konání oněch slibovaných jednotných zkoušek dospělosti?
Odpověď však není tak jednoduchá, jak se zdá. Sice přes již několikaleté přípravy se již mluví o skvělé připravenosti testů, vadou na kráse stále zůstává složitá organizace. Jak už to tak bývá v zemi české, žádný řádný projekt by se neuskutečnil bez nemalé částky v nějaké cizí kapse. Překombinovaná a přebyrokratizovaná organizační struktura zahrnující přísná bezpečností opatření jako při převozu státních klenotů je toho důkazem. Navíc se jasně nepovedl plán nahradit přijímací zkoušky na VŠ za jednotné dvouúrovňové testy. Vysoké školy tomuto projektu prostě nevěří a myslím, že tak činí dle zdravého rozumu. Slibovat si výsledky pouze z rozhodnutí, která se rovnají joju (bude, nebude, bude,…), je krajně nelogické. Jestliže si však vláda a ministerstvo školství již jednou předsevzalo, že se státní maturity vyzkouší po vzoru některých evropských zemí i u nás, je již na čase učinit přítrž diskusím a věc vyzkoušet. Testy jsou hotové, učitelé mají absolvované speciální kurzy, jen studenti stále žijí v nejistotě, co že je to vlastně čeká…
Konečné datum, kdy budou státní maturity potvrzeny či vyvráceny, je ovšem ve hvězdách. Jelikož zde opět významnou roli hraje politika, nečekejte přílišný vývoj věci do parlamentních voleb v květnu 2010. Jedná se přece o hlasy voličů a nikdo si nyní nedovolí vstoupit na velmi osvětlené a sledované jeviště jménem státní maturity.
Autor Ludvyx, 06.04.2010
Přečteno 383x
Tipy 3
Poslední tipující: pamp_elka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Především sy myslím, 6e když státní maturity, tak na tvrdo a za čtyři roky. Jestliže někdo studuje podle školních norem, na školní maturitu, tak mu přece nemůžeme ve čtvrťáku říct: "no víš bude to trochu jnak tak promiň a douč se to jak chceš." To je první kámen úrazu. Druhým je neslučitelnost toho, že nějkých padesát procent lidí má mít maturitu, A jestli má být jednotná, znamená to dvě varianty. Buď jí nikdy nemůže udělat dost lidí, aby jsme se dostali na 50 %, nebo rapidně klesne úroveň kvalitních škol, protože jim bude stačit dostat se na úroveň pseudoškol a továren na maturitu, kterých je o poznání více než škol, které mají stále ještě alespoň nějakou úroveň.

Je to prostě celé blbost, už teď školství stojí za prd, maturitu maj i těžce podprůměrně chytří lidé a v učení sou totálně nepoužitelná individua, které bych nezaměstnal ani jako kopáče. Takže sice budem mít všichni maturity ale stavbivedoucí si budou semi zedničit, strojní manažeři sami soustružit a obchodníci sami prodávat hlavně že budou mít všichni papír na nemakačenka... a zaměstnávat budem křováky z afriky

12.04.2010 11:43:00 | Hérakleitos

:D tak to je ta jedna cesta..ale zas si myslím, že to nebude nijak těžké, zvlášť napoprvé (a po té zkušenosti už to třeba nebude znovu, viz Polsko)..

07.04.2010 20:27:00 | Ludvyx

Proboha živého, nech zůstanou dál u ledu a v tichosti zetlí. V naší rodině potřebujeme, aby od nich byl ještě 3 roky klid...

07.04.2010 20:20:00 | pamp_elka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí