Vězení aneb Trestání v dnešní společnosti

Vězení aneb Trestání v dnešní společnosti

Anotace: Proč se trestá vězením?

Chtěl bych se tady trošku rozepsat o vězení. Nikoliv o vězení v lyrickém smyslu, o spoutání duše, ale o vězení, které dnešní soudy používají jako způsob trestu pro lidi, kteří udělají něco proti zákonu.
Slyšel jsem ve zprávách o případu vraždy. Jeden pětadvacetiletý muž zabil svou dvouletou dcerku. Prudce ji udeřil, u soudu soudce dlouho četl seznam zranění, která jí způsobil. Za svůj čin dostal dvacet let vězení.
Je to dost?
Za to co udělal?

Většina z nás si řekne, že ne. Zabít dítě je snad to nejhorší co může být. Jak může někdo zabít dítě, které mu nic neudělalo. Které mu ani nemohlo nic udělat. Ke všemu jeho vlastní.
TOHLE se dá považovat za zločin. Ne když někdo jezdí bez řidičského průkazu nebo když někdo pěstuje marihuanu.
Jak je možné, že někdo, kdo obchoduje s drogami dostane větší trest než někdo, kdo zabije malou holčičku?
Každou chvíli se dozvídáme o mafiánech, kteří dostávají třicet let, padesát let.... A krutý vrah, který zabije vlastní dítě dostane jen dvacet? On sice tvrdil, že ji nechtěl zabít, že nevěděl že ji ten úder zabije.. Ale o to je to horší..
Je vůbec vězení dostatečný trest za vraždu?

Jak může fungovat vězení? Kromě exkurze jsem tam nikdy nebyl. Vězeň dostane číslo, častečně ztrácí identitu, musí se řídit podle zaběhlého řádu, musí poslouchat dozorce.. Musí snášet mučící nudu..
Je ale nuda opravdu dost silný trest za zabití dítěte?
Kromě toho, většina těhle vrahů jsou narušení nebo nevyrovnaní lidé, kteří si někdy ani neuvědomují co udělali, takže jim ani ta nuda nevadí
Jak je to jinde? Například v USA se odehrávají ještě brutálnější vraždy. Nicméně ne tak často. Proč? Protože v USA vědí, jak trestat. V USA existuje trest smrti. Nejde ani tak o zabíjení vrahů, jako spíš o ten strach, který musí cítit každý. Pokud se tam někdo rozhodne zabít, chce to proto udělat co nejhorším způspbem, protože ví, že je to poslední věc v jeho životě. A pokud už se někdo takový vyskytne, tak je to naposledy kdy to udělal.
Není to sice ve sto procentech případů, ale ten strach je tam znát.
Jak by to teprv vypadalo v takové malé zemi jako je Česká republika?
Tady by si to jistě každý ještě rozmyslel.

Ikdyby to nefungovalo stoprocentně tak jak by mělo, určitě by nebylo od věci trest smrti zde zavést.
V dnešním světě se lidé bojí pouze smrti. A proto je to to jediné, co by na ně platilo.

Jistě někdo může namítnout, že je to nemorální. Ale pokud někdo zabije své dvouleté dítě (ikdyž ho chtěl ,,jen" uhodit) to není nemorální? Nechápu lidi co tvrdí: ,,Nebudeme stejní jako oni". A jací tedy máme být? Máme urážet památku těch mrtvých ignorací toho, co se stalo? Anebo jim máme dát pár let oddechu ve vězení, kde jim platíme střechu nad hlavou, jídlo a klid a pak je pustit na svobodu aby to udělali znovu?

Nejsem sadista. Tohle je názor moralisty a realisty.

Doufám, že se jednoho dne rozhodne pro zavedení trestu smrti pro ty nejhorší zločince...

A vražda přeci je zločin...

Vražda dítěte rozhodně....
Autor Ičnisan, 23.07.2010
Přečteno 451x
Tipy 2
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Souhlasím s názorem, že vražda dítěte je to nejhorší, co člověk může spáchat a za prokázanou vraždu dítěte bych sama dala okamžitě trest smrti. Ale nelze zase úplně všechny vraždy házet do jednoho pytle, už osm let jsem v kontaktu s našimi dlouhodobě a doživotně odsouzenými vrahy, píšeme si, voláme, jezdila jsem na návštěvy - s kamarádkou jsem totiž založily takový projekt. Poznala jsem spousty příběhů, někteří jsou lidské zrůdy, jiní nemocní nebo nešťastní lidé. A s jednou věcí nemohu souhlasit - psala jsem si i s jedním nejhorších sériových vrahů z USA - Richardem Ramirézem, který byl odsouzen k trestu smrti. Celé dlouhé roky seděl v kriminále a čekal na popravu, nakonec se jí nedožil, jelikož v USA jsou dlouhé čekací lhůty a popravy stojí spousty peněz. Takže Richard loni v červnu zemřel na leukémii. To je také jeden z důvodů, proč trest smrti v USA ve skutečnosti není dostatečně odstrašující, zločiny se páchají ve velké míře i tam.

04.05.2014 13:46:19 | Isabella Monvoisin

Běžně s Vladanem nesouhlasím, ale v tomhle má naprostou pravdu... Naše společnost neumí a ani nemůže umět určit, jak velká je čí vina. A hlavně... jen od zavedení testů DNA se v UZSa ročně dostane z cely smrti několik desítek lidí, kteří byli odsouzeni nevinně. A už bylo prokázáno mnoho případů, kdy byl trest smrti udělen nevinným. Co je lepší? Tolerovat občasné zabití nevinného odsouzence při chybě v soudním procesu a nebo tolerovat to, že vrah není popraven, ale odsouzen na doživotí?
Smrt je trest absolutní. Nedá se zrušit ani odvolat, ani odškodnit. Naproti tomu věznění se zrušit i odškodnit dá. Je samozřejmě jiná věc, zdaje vězení nápravným zařízením a nebo sanatoriem. Vězeň má pracovat a svou prací alespoň trochu odškodňovat svoje zločiny. Má pracovat tvrdě, dlouho a pořádně, protože má co splácet. A nepotřebuje ani měkkou postel, ani labužnickou stravu.

30.07.2010 20:37:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí