Kdo neví, že komunistické strany jsou zločinecké organizace, je buďto neinformovaný, anebo komunista

Kdo neví, že komunistické strany jsou zločinecké organizace, je buďto neinformovaný, anebo komunista

Anotace: 1. DÍL

.
.

Což není minulost tím dávnější a legendárnější,
čím bezprostředněji dýchá na paty současnosti?

Thomas Mann, "Kouzelný vrch"
.
.

„Tahle válka není jako ty minulé. Každý, kdo obsadí nějaké území, vnutí mu také svůj vlastní společenský systém. Každý prosazuje svůj systém všude tam, kam až jeho armáda dokáže postoupit. Jinak to ani nemůže být.“ Toto je známá myšlenka Josifa Stalina – se kterou svět seznámil Milovan Djilas ve svých „Rozhovorech se Stalinem“.

Sovětský svaz neměl skoro žádné nástroje k ovlivňování politiky svých západních sousedů, kromě svých mohutných armád na jejich půdě. Tam, kde komunistické strany směly legálně působit, byly vytěsněny na samý okraj politického spektra. Sovětský svaz „bratrské“ komunistické strany ještě více oslabil, když uvěznil nebo v čistkách povraždil mnoho polských, maďarských, jugoslávských a dalších komunistů, kteří se uchýlili do moskevského azylu. Například meziválečné vedení polských komunistů Sověti vyhladili téměř do posledního muže.

Stalin s charakteristickou obezřetností, a určitě také s ohledem na udržování fungujících vztahů se západními mocnostmi, používal taktiku dobře známou už z dob Lidové fronty ve 30. letech. Podporoval koalice komunistů, socialistů a dalších antifašistických stran. Existující koalice pak pro komunisty představoval výtah k moci všemi prostředky. Vůdce východoněmeckých komunistů Walter Ulbricht to vysvětlil těmito slovy: „Je to naprosto jasné – je potřeba, aby to vypadalo demokraticky, ale veškerou moc musíme držet v rukou my.“

Ve svobodných volbách se komunističtí kandidáti pravidelně ocitali na straně poražených. Proto komunistické strany změnily pod taktovkou Stalina strategii: od skrytého nátlaku přešly k otevřenému teroru a represím. Hned, jak se dostali do státních mocenských struktur (v průběhu let 1946 a 1947), spustili komunisté proti konkurenčním politickým stranám pomlouvačné kampaně, zahrnuli je výhrůžkami, přepadali je a týrali, zatýkali je, soudili jako „fašisty“ a „kolaboranty“ a popravovali. „Lidové“ milice pomáhaly šířit atmosféru nejistoty a strachu, a straničtí propagandisté za to kladli vinu svým politickým kritikům. Snáze napadnutelní nebo neoblíbení politici z nekomunistických stran se stávali terčem veřejného ostouzení, zatímco jejich kolegové těmto hanebným praktikám přikyvovali v naději, že tak sami podobnému zacházení uniknou.

Obvinit sociální demokraty v zemích východní a střední Evropy z „fašismu“ nebo "kolaborace" nebylo tak snadné, protože za války byli obvykle stejně častými oběťmi represí jako komunisté. A pokud v převážně agrárních zemích východní Evropy existovalo nějaké průmyslové dělnictvo, orientovalo se tradičně socialisticky, nikoli komunisticky. Protože se ukázalo, že je obtížné socialisty potřít, rozhodli se komunisté k nim přidat. Tedy přesněji řečeno – zařídit to tak, aby se socialisté přidali k nim. To byl osvědčený komunistický trik. Nabídli socialistickým stranám (většinou početně silnějším) perspektivu levicové „jednoty“ – ale pod komunistickým vedením. V situaci, jaká ve východní Evropě převládala po osvobození po 2. světové válce, se to mnoha socialistům jevilo jako rozumný návrh. BOHUŽEL!!!

Socialisté, kteří měli námitky, nebo se stavěli proti nové straně, se dočkali tvrdého odsouzení a vyloučení. Nejmírnější postih s jakým mohli počítat spočíval v tom, že museli odejít z veřejného života nebo do exilu. Na ostatní měli nachystané mučení, dlouholeté vězení nebo smrt.

Když komunisté zdecimovali, pozavírali nebo pohltili své oponenty, dařilo se jim ve volbách roku 1947 i později lépe – pomohlo k tomu ovšem i terorizování a zastrašování občanů přímo ve volebních místnostech a nestydaté podvody při sčítání odevzdaných hlasů. Potom všude podle stejného vzoru následovalo vytvoření vlád, ve kterých křiklavě dominovaly komunistické nebo nově sloučené „dělnické“ a „sjednocené“ strany. Koaličním partnerům, pokud ještě nějací existovali, bylo vykázáno místo dekorativního přívěsku. V souladu s tímto přechodem od koaličních vlád jednotné fronty ke komunistickému mocenskému monopolu nastal v sovětské strategii v průběhu roku 1948 radikální obrat k politice státní kontroly, kolektivizace, likvidace střední třídy a pronásledování a čistek v řadách skutečných i domnělých protivníků. To v různých modifikacích probíhalo až do roku 1989.

Zdroj: Tony Judt – „Poválečná Evropa“

Komunistická strana Čech a Moravy v českém i evropském parlamentu nerušeně sedí dál. Generace mých rodičů, ale samozřejmě i ta moje, opět zklamala.


___________________________________
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1010/zlocinecka-komunisticka-strana-2-dil

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1002/komuniste-v-cechach

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1008/tony-judt-historik-ktery-umel-rikat-neprijemne-pravdy
Autor Aťan, 05.09.2010
Přečteno 358x
Tipy 2
Poslední tipující: pamp_elka, ewon
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mé mladé já Ti děkuje za ostatní za podporu, i když já v 89 byl na demonstraci pouze v kočárku:)
Jsem rád za nový třetí díl tvých úvah na téma nedávná současnost. Bez něho by ty předchozí díly nebyly tak kompletní. Mohlo by to jinak dávat dojem, jako že dnes jsme na tom mnohem líp než dříve. Nějak líp asi jsme, ale růžový to není..:-)Díky.

08.10.2010 15:52:00 | Wor

Dodatek: "sametová" revoluce byla sice masová, ale měla trošku zpoždění, kolem nás už měli vyřešíno. Opět za fotříky ve velkém zaskakovala mládež, hlavně studenti. Díky za to.

02.10.2010 21:58:00 | Aťan

Wore, svým způsobem máš pravdu, komunismus v našich končinách je už vyčpělý a snad už nás nic takového nepostihne. Mně jde hlavně v posledních 3-4 úvahách o to, abyste se vy mladí nechovali ustrašeně jako my (rodiče) nebo vaši dědové (myšleno obecně). Neporadili jsme si s Němci, ani s komunisty a dnes ani s mafiány. Vždycky jsme vyčkávali (až na pár hrdinů bez podpory mas), kdo to za nás vyřeší. Píšu o tom hlavně v úvaze o naší české povaze:

1939 - 1945 Němci v české kotlině
Většina obyvatel nadává, ale spolupracuje.

1948 - 1989 Komunisté v české kotlině
Většina obyvatel nadává, ale spolupracuje.

1992 - 2010 Mafie prorostlá do státní správy
Většina obyvatel nadává, ale spolupracuje.

Wore, myslel jsem tím spolupráci nedobrovolnou, anebo i vyloženou kolaboraci. Právě lhostejností a uťápnutostí dávalo české obyvatelstvo (snad už od Bílé hory) velký prostor syčákům. Vy mladí, naše dítka, to už doufám zarazíte. To bych si fakt moc přál. :)

02.10.2010 21:35:00 | Aťan

"Komunistická strana Čech a Moravy v českém i evropském parlamentu nerušeně sedí dál. Generace mých rodičů, ale samozřejmě i ta moje, opět zklamala. Proto jsem nasranej, milé děti."

Socialismus byl samozřejmě ze své podstaty špatný. Nežil jsem v té době, takže to do hlouby posoudit neumím. Jen můj dědeček musel zanechat své právnické profese a začít pracovat jako dělník.. O politiku se také zas tolik nezajímám, přijde mi ale, že bychom se dnes měli spíše obávat hrozby ze západu či z U.S.A., namísto nadále vydět strašáka na východ v Rusku. Myslím, že nastala nová doba a role se určitým způsobem vyměnili..

02.10.2010 20:46:00 | Wor

Aťane, mám prostě na to tento svůj názor a ve vzkazech jsem ti napsala více. Konec, konců je svoboda, každý si může myslet co chce....!

09.09.2010 13:21:00 | sluníčko sedmitečné

sluníčko, myslíš si, že to není ve stranách - ať totalitních či demokratických, ale v lidech. To je hojně rozšířený omyl. Systém, který nenastaví správná pravidla, vyrábí vrahy i zbabělce jak na běžícím páse. Hrdinové jdou na šibenici jako první a genetický fond postiženého národa ztráci na kvalitě.

09.09.2010 12:40:00 | Aťan

Myslím si, každá doba, každý režim má své zápory i klady. Nic není černé ani bílé. Další generace třeba nebude chápat dobu dnešní, bude se jim možná zdát směšná. Myslím, že to není ve stranách ať je to komunistická, demokratická nebo jiná, je to především v lidech a v jejich charakterech!!!

09.09.2010 08:11:00 | sluníčko sedmitečné

já to vidím tak, že minulost - dějinná, osobní, jakákoli - vždy podléhá idealizaci...kladné i záporné... jednoduše proto, že už tu není, nelze si na ni šáhnout...........:) můj syn si pouštěl na internetu báseň zvanou Rudokožec dokument a válel se smíchy - :) nikdo už mu neobnoví pocit, jak se žije v době, která takovéto věci bere vážně/nutí brát vážně a tisíc dalších nezažitých pocitů....

Tož si myslím, že konkrétní zločiny snad lze *odměnit* dle trestního zákoníku /jakpak je to s promlčením?/ i po letech, avšak to vracení se k obrazu minulosti většinou bývá spojeno s něčím, co pálí v přítomnosti, a s čím jaksi nevíme, jak se vyrovnat.... a to bohužel rozpuštění dnešních komunistů /které btw. teda také nežeru/ nespraví.

Podle mne je momentálně průser dlouhodobá absence důvěryhodnosti a absence *team spiritu* na národní úrovni /nerada bych ale, aby to někdo zvulgarizoval - ono je pěkně těžké vymyslet, na čem by vlastně měl být založen, křesťané nebijte mne.../

07.09.2010 07:41:00 | pamp_elka

6thSun, jo jo, asi tak nějak :-)

05.09.2010 15:44:00 | Aťan

http://liter.cz/Basne/175002-view.aspx

:-)

05.09.2010 15:13:00 | 6thSun

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí