Ta naše povaha česká...

Ta naše povaha česká...

Anotace: ---

1939 - 1945 Němci v české kotlině
Většina obyvatel nadává, ale spolupracuje.

1948 - 1989 Komunisté v české kotlině
Většina obyvatel nadává, ale spolupracuje.

1992 - 2010 Mafie prorostlá do státní správy
Většina obyvatel nadává, ale spolupracuje.
Autor Aťan, 10.09.2010
Přečteno 1020x
Tipy 18
Poslední tipující: Iv, Daniel S., Doki, maranika, Špáďa, W.O.K.O., Ledová víla, Beepat, 6thSun, Kes, ...
ikonkaKomentáře (34)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ale my vyčkáváme.Jen co přijde hlad,tak se proberem.Knedlo zelo si vzít nenechám !

10.10.2010 00:14:00 | Iv

Ovce ?

10.10.2010 00:10:00 | Iv

oprava: chovaly (kurňa)

14.09.2010 18:22:00 | Aťan

Danieli, je to jak říkáš. Historici např. podle dochovaných materiálů porovnávali, jak se okupované státy chovali za války a po válce. Čěši měli nejslabší odboj, ale zato po válce pověsili nejvíc kolaborantů z celé Evropy. To je taky drsné sebepoznávání. Pokud za nás proti fašistům někdo bojoval na Západě, s tím si to komunisté po válce také vyřídili, jak je obecně známo.

14.09.2010 13:41:00 | Aťan

Aťane, přidal bych jednu věc... ano nadávají, spolupracují, ale až se to zase otočí, pošlou celou garnituru s klidným svědomím na smětiště dějina ještě jim škodolibě zapějí na rozloučenou... Nadávají, spolupracují, odboj nedělají, ale také za tyhle elity nenasadí krk... A to bude nakonec docela dobře stačit...
Ostatně pořád lepší než když všichni němci na začátku pětačtyřicátýho věděli, že je to v řiti, ale za svého "fírera" dál umírali...

14.09.2010 12:21:00 | Daniel S.

Jana mě nutí s ní jet do Brixenu, našla si tam práci bachařky.

12.09.2010 22:46:00 | Aťan

Vidím, že jsi mimo mísu, pampelko... no nic

11.09.2010 19:17:00 | Aťan

přecenila jsem tě, aťane. no nic, všenáprava proběhne obvyklou cestou zatřepání bedny s jabkama - ony se optimalizují - neboli časem a přes různé druhy chaosu.

A to proto, žes to nedokázal lépe naplánovat.

No nic, howgh.

11.09.2010 19:12:00 | pamp_elka

Milane, Jana prý hlasuje pro Brixen :-(

11.09.2010 19:08:00 | Aťan

Pampelko, začneme popořádku. Spojené nádoby, jestli si to ze školy dobře pamatuju, tak fór je v tom, že mají hladinu vždycky ve stejné výšce. Takže jsem tím chtěl říct: jak je kvalitní obyvatelstvo, tak jsou kvalitní politici a naopak. Pokud si vrchnost neumíme uhlídat, tak hold naše skromné výdělky jak blbci budeme odevzdávat těm chytřejším vychcánkům.

A teď zdravotnictví. Vůbec mi nešlo o doktory, ale o to, jak se skupina obyvatel dokáže domluvit, pokud zákonodárci neodvádí kvalitní práci - buďto jsou lhostejní, blbí, nebo podplacení. Ve výsledku to vyjde nastejno.

Opakuji, jestli tento oprávněný postup občanského tlaku použijí doktoři nebo popeláři, já jsem pro. Nesmí se samozřejmě stávkovat pro každou blbost. Prostitutkám s transparentem ZA LEVNĚJŠÍ KONDOMY bych asi nefandil.

Tož za další - čeho chceme dosáhnout?
Čeho chceš dosáhnout ty, to netuším, ale za sebe jsem ti už odpověděl - viz níže.

11.09.2010 19:05:00 | Aťan

/:) gabkine kdyby mne to u aťana nebavilo, tak sem nelezu -- a hele jak je teďko plodnej... :-P/

11.09.2010 19:00:00 | pamp_elka

spojené nádoby jsou spousta věcí, aťane. ó jé, to bude trvat, když chceš zvýšit hladinku........................

jo a třeba k tomu zdravotnictví, co máš vedle -- víš, lékařům je to jasný a zastanou se sebe stejně jako jiné zájmové skupiny /:o) třeba.. politici?/... jenže ono to tak úplně jasný být nemusí. umírání dokážeme prodloužit, to ano... život? .....:o) ehm, zdá se, že teď bych se měla sedřít z kůže /což se i svým způsobem děje a je to také jistý druh umírání/, abych snad o pár let později mohla umírat déle a s pocitem většího bezpečí............ale je to fakt taková hodnota??? ... no, a už jsme u otázky distribuce zdrojů... a už se všeci ve společnosti shodovat nemusíme....

Tož, čeho chceme dosáhnout?

11.09.2010 16:08:00 | pamp_elka

to Pampelka 2 odpověď:

"a přitom... dělají si Finové svoji demokracii, nebo finská demokracie své Finy??"

To je dobrá otázka, ale nabízí se jednoduchá odpověď: jsou to spojené nádoby, no né?

11.09.2010 11:06:00 | Aťan

oprava: Čechů

11.09.2010 10:06:00 | Aťan

Pampelko, to že jsem "buditel", to je jen taková hanlivá nálepka, kterou mně Gabkin lípl na čelíčko. Myslím, že by mě jako "Havlíčka" raději viděl v Brixenu. :-)))

Z čechů dělat Finy je samozřejmě blbost, to oba víme. Ale oba určitě chceme, aby Češi stále neohýbali hřbet a nenechali si nakukat kdejakou blbost.

Myslím že se to přeci jen obrací k lepšímu - paradoxně tomu pomáhá internet. Různé "chytrosti a recepty" se na internetu dají ověřit z více zdrojů, anebo svolávání společných akcí je mnohem jednodušší než třeba před 2 lety, atd. Samozřejmě této výhody víc využijí mladí, protože jsou počítačově gramotnější.

11.09.2010 10:05:00 | Aťan

aťane expect no mercy, když jsi buditel!!

11.09.2010 00:04:00 | pamp_elka

:o) aťane ovšem té Všenápravy jsme se nedočkali;

a přitom... dělají si finové svoji demokracii, nebo finská demokracie své finy??

Jak chceš udělat z čechů finy??

11.09.2010 00:00:00 | pamp_elka

opr.: Balkánu

10.09.2010 20:36:00 | Aťan

Sio, na balkánu je zatím pořád lepší se jen koupat v moři :)

10.09.2010 20:34:00 | Aťan

Gabkine, až si ze mne přestaneš dělat prdel, půjdu to oslavit. :)

P.S. Zapomněl jsi poznamenat, jak to vidíte u vás na vesnici. To o mlácení prázdné slámy a zkaženém slavnostním obííídku bylo dost dobrý. :)

10.09.2010 17:55:00 | Aťan

pamp_elko, mám tě raději rozvernou než vážnou :)
Jestli se ptáš mě osobně *čeho chci dosáhnout*, to přeci z těch řečí vyplývá - rád bych fungující demokracii, např. finského typu, to už jsem říkal.

Jiparo dobrou chuť.
Mluvili jsme o dosažení "něčeho" nenásilnou cestou. Jasně, že budou spokojenci a nespokojenci, ale aspoň žádní mrtví - to je přeci pokrok, který ve světě málokdo dokázal.

10.09.2010 12:46:00 | Aťan

tak já už budu hodná, aťane, a vážná :)...

ale to *čeho chci dosáhnout* jsem myslela naprosto vážně, fakt.

10.09.2010 12:09:00 | pamp_elka

oprava : všechny Slováky co já znám, tak ti s tím nesouhlasili
už mi vypadávají slova hlady, jdu na oběd! :)

10.09.2010 12:04:00 | Jiparo

Ano, to bylo opravdu Sametově provedeno ...jen škoda, že to také nebyla vůle národa(ů) ...tedy aspoň všechny co já znám, tak s tím nesouhlasili :)

10.09.2010 12:01:00 | Jiparo

pampalko, já ti napíšu jak to máme udělat a ty se mně vysměješ. :-)))
Nic nového není třeba vymýšlet, recepty už existují, jenom to neumíme v Čechách převést do praxe. Rád bych se toho sice dožil, ale pochybuju.

P.S. Mimochodem, mezi mými kamarády od školních let jsou dva komunisté a jeden buddhista. Zatím jsme v pohodě a ani jednou jsme se nepoprali. :-)

10.09.2010 12:00:00 | Aťan

Jiparo, jednu věc jsme přeci jen zvládli na jedničku - nenásilné rozdělení Česko - Slovenska. Např. Belgičané si nás dávají za vzor a pokoušejí se o to samé (Vlámsko - Valonsko). Kanada po tomhle receptu také pokukuje, Austrálie už nechce anglickou královnu... atd.

10.09.2010 11:54:00 | Aťan

No.
Mně to vázne na tom *čeho chci dosáhnout a chci to jenom já sám nebo je pro to nějaká širší podpora?*

Jinak každý u sebe je fajn, ale... jaká je např. odpovídající míra dětské práce /čtli jste Charlese Dickense/? má se morovým epidemiím nechat volný průběh?...A potoky krve jsou taky fajn -- tož si pust žilou :o).....totiž, to neměla bejt vlastní krev, že?

Takže:
*čeho chci dosáhnout?*

/:o) pak nám Aťan napíše, jak to máme udělat.........../

10.09.2010 11:52:00 | pamp_elka

... psal jsi o české kotlině a české nátuře - a k té mi to sedí :)byť s ironickým nadhledem.
Bez té ironie bych musela napsat, že v každé éře bylo spousta lidí, kteří nemlčeli, nespolupracovali, protestovali a nenechali si nic líbit.
Bohužel, bez potoků krve se nikdy nic (ani ve světě) nezměnilo.

10.09.2010 11:46:00 | Jiparo

Začít musí každej u sebe...a vlastně taky skončit, žádná obecná aktivita nemá smysl, protože ty zabedněný akorát povzbudí v zabednění:-)

10.09.2010 11:31:00 | 6thSun

Jiparo, ty tvoje body, to je manuál vrchnosti na každý prostý lid, nejen český. Jenže někde si to hold nenechali líbit. 40 let jsme si v TV dělali srandu, jak se na "Západě" stávkuje - a on se zatím jejich "prostý lid" dopracoval k vyšší životní úrovni. A stále tam mají zač protestovat, a také to dělají.
Dnes máme zboží v českých supermarketech dražší než oni a platy několikanásobně nižší. Miliardy jsou v kapsách mafiánů... všichni to víme, ale spinkat budeme dál :)

10.09.2010 10:49:00 | Aťan

Jak na prostý (český)lid?
ad 1.éra - držet hubu a krok
ad 2.éra - držet hubu a krok
ad 3.éra - chléb a hry (pokud není na chleba platí viz předchozí ) :)

10.09.2010 10:05:00 | Jiparo

oprava: neujaly

Demokracie v praxi vypadá všude jinak - někdo má rád americkou, jiný třeba ukrajinskou. Já bych finskou docela bral, ale nemám kouzelnou hůlku. :)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Teorie_demokracie

10.09.2010 09:53:00 | Aťan

:-)) Copak o to, již osvědčené a vyzkoušené manuály existují, ale ňáááák se tu neujali :)

10.09.2010 09:27:00 | Aťan

Pěkný, aťane. čekám, že z tebe vypadne Čto ďélať............. a, neméně důležité: Čto NEďélať..................../zdá se, že lynč to neřeší, a nějak se nedostává... lidí? jenže, JAKEJCH vlastně?/

btw, takoví finové - zajímavej národ!

10.09.2010 09:15:00 | pamp_elka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí