Mé demokraticko-kritické názory

Mé demokraticko-kritické názory

Anotace: .....................

Mé demokraticko-kritické názory.
Jde mi o politiku.
Žijeme ve zřízení,které se nazývá republika.Což znamená,že máme zákony a každý má svá práva.
Tím,ale není třeba se chlubit,ta práva máme už od narození,záleží jen co si kdo nechá líbit.
Kdybychom měli demokracii,měli bychom také referendum.Není to vždy ideální způsob,ale občas by se hodilo,například v případu Lisabonské smlouvy a unie vůbec.
Vezmu –li to úplně jednoduše,mám představu,že když se založí stát,občané si zvolí své zástupce v různých oblastech,aby je zastupovali a pomáhali jim.Občané ty lidi také platí a vkládají v ně svou důvěru.Pokud někdo,což se stává,důvěru zklame, měl by ihned odstoupit.To je logické ne?
Ale vypadá to jako scifi co?
Nějak moc už jsme si zvykli,že si s námi každý může dělat co chce a radši budem brblat u televize.
Já jsem si do nedávna naivně,to přiznávám, myslela,že máme všichni stejné možnosti.Můžeme být zaměstnaní a o nic se nestarat,nebo podnikat,nebo si udělat rekvalifikační kurs.
To jistě,ale z důvodu,že už mne stavájící zaměstnání nenaplňuje a chci zkusit něco nového a ne že se budu stále vzdělávat jen pro to abych měla o pár stovek víc.
To se musí každý kdo se živí rukama stydět,že je sociální pracovník,pekař,řezník,prodavač,zedník,pošťák,zemědělec,atd?
A lidé co se živí hlavou,přijdou domů večer vygumovaní z přehršle zbytečných lejster a požadavků?
Každý má starosti,někdo s penězi,jiný s náročnou prací.
Je tu vůbec ještě někdo šťastný a vpohodě?
Směje se někdo?
Ano,politici.
Ti se smějí často a přímo nám do xichtu.
Ani se nedivím ,když mají asi desetinásobek průměrné národní mzdy,která je mimochodem silně zavádějící vzhledem k tomu,že se do ní počítá jejich příjem.
Tudíž mě vůbec nezajímá co minulé vlády prošustrovaly,nehodlám se na splácení státního dluhu nijak podílet,nebo alespoň minimálně jak jen to bude možné.
Začíná to být totiž neůnosné.
Kdybych se řídila tím co jsem si myslela dřív-manuální práce nevynáší,udělej si kurs-no taky nic moc-jdi na vejšku-budeš se mít líp,nebo se osamostatni-snaž se a nestěžuj si,tak budem všichni podnikatelé a lidi s tituly.
A kdo pak těm blbcům nahoře upeče chleba? Co budou páni konšelé snídat,v čem budou bydlet,kdo se o ně bude starat?
Protože jsem obyčejný člověk a tím chci také zůstat,tak mě to rozčiluje.
Dneska když jste zaměstnaní,děláte 10-12 hodin denně a nakonec ještě šetříte na jídle a jestli se vám to nelíbí je tu ve frontě na vaše místo spousta přistěhovalců ochotných dělat za ještě nižší mzdu.
Pokud podnikáte je to fair play-vůbec nemáte nechutnou konkurenci v mezinárodních giga firmách a korporacích.Vůbec už začít je finanční sebevražda.
A když chcete malý obchůdek,kde po vás chtějí měsíčně za 30m čtverečních 30-50000,za místo nic moc,řeknete,ale já ho nechci koupit,jen půjčit !
Máte smůlu,přijde vietnamec.
Pak tu máme taky nějakou tu menšinu,která má chorobu zvaná lenost,z té bychom si asi měli vzít příklad.Sem ale kurva rasista.No co se dá dělat.
Stejně ale pořád nesežerou tolik co naše vláda.Ale ta se najíst musí,aby se jí do mozku z velké části uhněteného egoismem a nenažraností prodrala vůbec alespoň špetka energie a mohla nám přidat daň z hodnoty přidané hodnotny a zvýšit daň z daně předešlé a pak vymyslet ještě úplně nové daně např. na pevná paliva,co2,vodné a stočné už máme,tak ještě pršné a vsákné a pak taky termonukleární ze slunce,jelikož naše planeta díky tomu,že jsme dobytek se už za ty roky co se kecá o globálním oteplování oteplila nejmíň o 180 stupňů a to má na slunce zpětnou vazbu,čímž se zákonitě přehřívá a následkem toho bude zítra doba ledová,jelikož do rána roztají všechny ledovce,což zmrazí golfský proud a celá planeta zmrzne.
Pak už budem platit jenom vločkovné a bude klid.
Ale to nevadí.
Prezident unie,kterého nikdo nezná,z čehož usuzuji,že je bůh má ještě v rukávu ozonovou díru,na kterou jsme již za těch 30 let úplně zapoměli a nyní je už přes celou zeměkouli,takže UV už se o sníh postará a a všechno může začít znovu.
Preventivně proto čestně prohlašuji,že mám před domem elektrickou svítilnu,za kterou řádně platím a která oslňuje noční oblohu,pročež při pohledu vzhůru vůbec nic nevidím.
To pro jistotu.Nechci platit hvězdné a kometné.Ani měsíčné.
Bydlím na odvrácené straně zeměkoule.
No momentálně ještě nevím co stím,ale je toho moc na celém světě.
Dala by se o tom napsat spousta knih.
Teď si jdu lehnout.Pak půjdu k volbám.A jestli se do roka nic nezmění,tak do ulic.
Doufám,že tam nebudu sama.
Autor Iv, 08.10.2010
Přečteno 546x
Tipy 23
Poslední tipující: eLs, Granpadia Crapate, CULIKATÁ, Danger, umělec2, romloh, Yendas, Zasr. romantik, K.k.k.Kajluška, Bíša, ...
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jsem řemeslník. Mám se skvěle. :-)

17.06.2011 16:42:00 | hatlapatla

Libí se mi Tvoje názory,jen volbami se nic nezmění...
Nakousáváš víc problémů,tak budu reagovat postupně.
Demokracie je, když jdete za šefem v práci se svým názorem a odcházite s názorem svého šefa...
Politika a Stát je systém,který určí zákony a myslí si,že může pak vše.Jen nějak zapomínají na obyčejné lidi...
Vaří se ve mne krev,když přicházejí volby,kolik peněz vyletí do vzduchu,přitom je krize...a kdo to zaplatí,no my všichni...S kabátu do kabátu,se převlíkají členové,jen at jsou u korýtka.Podle mne je jen jedna politická strana,která je více barevná...Nechápu,proč x roků sedí v jedné politické straně ti samí lidi...5roků max a vyměnit...Pak nechápu,proč když mají neskutečné peníze,mají výhody jako nejlevnější kantýnu,telefony,auta,letadla,byty,atd...Nedomluví se při hlasování,nic se neděje,je hlasování, polovina lidí chybí.Za co mají peníze,když chovají se jak děti...Jeden na druhého špínu hází...Jednu ale výhodu vidím,anarchie by byla horší.Podnikaní je podle mne náboženství,pač se modlíš aby v tom šíleném tepu a stresu tě netrefil infarkt.No a řemeslníci určitě nechápou, v kolika jse jde do důchodu ? Stát to má dobře vymyšlené,pač toho se málo kdo dožije.Menšina...tak tam to je složíté.Mě je jedno jesli to je černé,žluté nebo bílé,pokud se chová slušně a pomůže v nouzi,mě nevadí...Daně určitě příjdou,máš krásné názvy.Hele do příštích voleb založ stranu,já tě volím!Uvidime co povíš pak,když uvidíš to sfinstvo z druhé strany,ty vnitřnosti...Dík za tvé názory.Jo a promin za tolik místa,trochu jsem se rozepsal...

04.12.2010 21:03:00 | Danger

Mám velmi podobný pohled na Ty nadlidi i nás lidi. Ti nad jsou z nás. Slušnost však není ani u těch řemeslníků, řidičů, taxikářů, lékařů. Tedy je, jen ji není každý obdařen. Většina lidí neškodí a hodně jich je slušných, je i pár co se snaží něco změnit. Ahoj a měj se.

25.11.2010 20:23:00 | umělec2

Hezký pocit. Za takové vždy dík, že se vyřknou..

13.11.2010 15:54:00 | romloh

Jednak moc hezky napsaná úvaha a jednak plný souhlas s tvými názory - ST !

02.11.2010 08:19:00 | Yendas

Blížíme se krachem hospodaření třetím světům byť se tam rodíme možná v jiných životech :)))

01.11.2010 23:44:00 | Lilien

Romantiku-tak to si dovolím oponovat :-)

25.10.2010 01:12:00 | Iv

Cítím to stejně, ale neuměl bych to tak pěkně napsat! ST*!

22.10.2010 23:34:00 | Zasr. romantik

Rozhodně úvaha k zamyšlení. Kéž by to zamyšlení vedlo k činům...
A k těm řemeslníkům: věřím, že ten, kdo se pořádně naučí řemeslo, bude v budoucnosti boháč, protože většina z těch "chytřejších" je prakticky nepoužitelná... Titul holt není všechno. Tím ovšem nechci říct, že nemám úctu k inteligentním lidem - mám, k těm, kteří jsou inteligentní doopravdy a k něčemu jsou. :)

16.10.2010 21:12:00 | K.k.k.Kajluška

Hmm!

10.10.2010 23:12:00 | Bíša

Tak tam bych taky přesně chtěla.Bernard Šafařík říkal,že je to tam tak v pohodě,že vrátit se do Čech pro něj byla velká výzva !
Už se tam začínal nudit.To se mu tady rozhodně nestane !

08.10.2010 22:16:00 | Iv

Jdu taky - ale přemejšlím, co na ten transparent napsat... třeba: Mámo, proč jsi mě neporodila ve Švýcarskůůůů!!!

08.10.2010 21:49:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí