Svět ve kterém chceme žít

Svět ve kterém chceme žít

Anotace: Tibetský dalajlama je v Praze na Fóru 2000 "Svět ve kterém chceme žít" potají? Česká média (až na čestné výjimky) si dala bobříka mlčení.

.

Norská komise dala Nobelovu cenu za mír čínskému disidentovi - a výsledek se dostavil: Norsko dostalo zákaz vývozu ryb do ČLR. Více ZDE:
http://liter.cz/Uvahy/304698-view.aspx

Ale tím to zdaleka nekončí, vydírání pokračuje. Čína dala českým diplomatům najevo, že lepší obchodní vztahy mohou být navázány teprve tehdy, až se ČR zaváže, že se její představitelé přestanou scházet s dalajlámou.

Je to příklad politického buranství, a když budu parafrázovat titulek, já bych v takovém "Světě žít nechtěl".

Čínský velvyslanec v ČR je horlivý zástupce multikulturality: „Když stav lidských práv v Číně je jiný než na západě, tak to neznamená, že v Číně lidská práva nejsou.“

Je mi líto, ale tahle zásada není vůbec multikulturní, nýbrž velká kravina. V Amnesty International vědí moc dobře, že se lidská práva porušují nejen na Západě a Východě, ale také na Jihu a Severu. To přeci neznamená, že si zločiny budeme vzájemně velkoryse "multikulturně" odpouštět. A jestli čecháčkovsky opět strachy zalezeme do děr, dám se asi na chlast...
Autor Aťan, 20.10.2010
Přečteno 438x
Tipy 8
Poslední tipující: Iv, Špáďa, Květka Š., Dota Slunská, Yendas, 6thSun, pamp_elka
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Sio, tak to zase nééé, vezmi si Kubu, Severní Koreu, africké totality... Z totalit dobře prosperují snad jen Čína a Saudská Arábie díky tomu, že mají buďto suroviny, anebo mnóóógo poslušných lidí.

26.10.2010 13:30:00 | Aťan

"...Tokio jedná o podobě možné reakce s Washinghtonem." buhaha... USA je u Číňanů zadlužené až po uši. Tzv. totalitní komunistický kapitalismus, který se valí z Východu, nás dorazí.

26.10.2010 09:34:00 | Aťan

Sio, a co říkáš na dnešní zprávy? :-)))

http://www.ct24.cz/ekonomika/financni-trhy/105245-v-asii-a-tichomori-vznika-burzovni-gigant/

25.10.2010 19:32:00 | Aťan

No to samozřejmě,to je beze sporu !
Ale ještě-minule jsem kupovala rulandský u číňana a on říkal-To dobrý-to ovoce!
Takže jen občas doplňuji vitamíny a když si udělám střik s matonkou,mám i minerály,no a stopový prvky-nevim co znamenaj,tak na ně kašlu.Nebudu požívat něco čemu nerozumím :-)
A když to zajím korkovým špuntem,mám i vlákninu.
Takže mám kompletní vyváženou stravu :-)
Navíc vědci zjistili,že po alkoholu jsou mozkové buňky uvolněnější,veselejší a rychleji se množí :-)
Ježiš doufám,že to nebude číst Vladan-ten by mi dal :-)

22.10.2010 15:02:00 | Iv

Iv, chlast máme přece pod kontrolou, na prokrvení mozku, no né? (alespoň já se na to doma takhle vymlouvám :-))

22.10.2010 13:15:00 | Aťan

Díky Aťane za příspěvek,to jsem nevěděla.Ale,že mě to nadzdvedlo.
Číňanům evidentně nestačí,že překročili hranice Tibetu a zničili tam veškerou kulturu,musí se cpát už i za hranice Evropy i když zatím jen slovně.
O porušování lidských práv u nich doma ani nemluvím.
Ale aby nám zakazovali Dalajlamu,to přehnali,toho si vzít nenechám.
Obdivuji ho,za jeho přístup k životu a k lidem, moudré názory a hlavně nenásilí.Pro mě je to posel míru a svobody.Proto se ho asi číňani bojí.Takové myšlení a postoj má velkou sílu.Jsem ráda,že cestuje po světě a šíří své myšlenky a doufám,že se dost přiučil od Tibetských mnichů a bude tu alespoň ještě 200 let :-)

Jo k tomu chlastu-já už občas taky pro jistotu trénuju.
No aby mě to pak najednou neskolilo :-))

22.10.2010 12:19:00 | Iv

...tak si schrupni a brzy na viděnou

20.10.2010 13:33:00 | Aťan

:) jako protože jsem přestala oblažovat Tvé politické úvahy svými scestnými a hádavými komentáři? ... :) nu, úplně jsem si nebyla jista, zda jsou ti přínosem, to je fakt...........Druhej fakt je, že jsem děsně utahaná a poslední dobou jsem tady skoro /skoro!/ nic nečetla.
/tak to jen na okraj, pěknej den./

20.10.2010 12:11:00 | pamp_elka

Jsem rád že jsi se zastavila, měl jsem obavu, že jsem tě při nějakém "slovním souboji" urazil. :-)

20.10.2010 11:52:00 | Aťan

koukla, statečnej chlápek. a je mu jasný, že pokud chce něco změnit doma, musí za to bojovat doma...jinak sám svůj boj znehodnotí /jasný, neměli bychom se nechat vydírat. .. nu, je možné, že jsem něco nepochopila./

20.10.2010 11:29:00 | pamp_elka

slunce, ty už chlastáš napřed? :)

To Pampelka - historické kořeny, tam máš jistě pravdu. Ale když se blíž seznámíš se životem Liou Sia-po ZDE:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Liou_Siao-po
tak tady jde trochu o něco jiného. Je to Charta 77 přes kopírák.

20.10.2010 11:08:00 | Aťan

já už na chlastu pro jistotu jsem

20.10.2010 10:57:00 | 6thSun

no přesně tak, aťane. je pěkně trapný nechat si diktovat od číňanů, co budeme dělat u nás doma. jestliže dalajláma pro nás reprezentuje nějaké hodnoty – a já ho mám ráda, i když netvrdím a nemohu tvrdit, že zcela koresponduji s jeho *vibracemi* - a ani to tak snad nechci; nemohu ze sebe kompletně udělat tibeťanku... jsem já a zrozená jinde a jinak /a miluju na dalajlámovi i ten respekt k jinakosti při zachování sebe sama, to velmi privátní nenásilí! to je znamení velké síly/......prostě v takovém případě žádná omezení styku s dalajlámou a hotovo dvacet!
Pak je to ovšem ještě třeba ustát.
Dodala bych, že ta kulturní odlišnost existuje... v Číně, pokud to dobře chápu, je podle prastarých tradic individualita a něco jako svobodná volba ničím, celek, zosobněný svými *špičkami*, je vším; a i nejvyšší posty mívaly velmi ostrá vymezení hranic; pokud se mělo něco změnit – změnu přinášel císař-bůh /ti z čínských císařů, kteří byli natolik tvrdí, aby si ji troufli udělat.../ – my to myslím nejsme schopni pochopit, takovýto svět...Jenže my to také nejsme povinní chápat... Jen musíme bejt schopní si ustát svý.................:o) totiž, pokud nějaký svý máme, že...

20.10.2010 10:51:00 | pamp_elka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí