Proč by se měla KSČM přejmenovat?

Proč by se měla KSČM přejmenovat?

Anotace: ---

.

Abychom se dnes mohli vyjadřovat k názvu "Komunistická strana Čech a Moravy", je třeba znát (alespoň stručně) historicky doloženou strategii komunistů:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1009/kdo-nevi-ze-komunisticke-strany-jsou-zlocinecke-organizace-je-budto-neinformovany-anebo-komunista

V knihovně mně mimo jiné straší i knihy "Černá kniha komunismu I. a II.", ale ty jsou jen pro fajnšmekry se silným žaludkem. (Éditions Robert Laffont, S.A., Paris, 1997. U nás vydalo nakladatelsví a knihkupectví Paseka v r. 1999.)

Důvod, proč si myslím, že by se KSČM měla přejmenovat, pokusím se vysvětlit v krátké povídce:

____________________

Bankéř: "Tak vy se u nás ucházíte o místo pokladníka?"
Uchazeč o místo: "Ano, mám pro tuto práci předpoklady."
Bankéř (dále jen B): "Dobrá. Vaše jméno prosím?"
Uchazeč o místo (dále jen U): "Nenapravitelný Podvodník."
B: "Prosím?"
U: "Tady mám občanský průkaz..."
B: "Milej pane, u nás zaměstnanci nosí na obleku jmenovky, s tímhle jménem vás nemůžeme přijmout."
U: "Nechápu proč??? Vždyť já už nepodvádím, omluvil jsem se podvedeným a slibuju, že už jsem poctivý!"
B: "No dobře, možná jste se opravdu změnil, to já neposoudím. Ale řekněte mi upřímně... jestli jste už poctivý, nežilo by se vám líp s jiným jménem?"
U: "Tak to v žádném případě, už jsem si na něj zvykl!"

____________________

Slova jako "nacismus" a "komunismus" jsou natolik zdiskreditovaná, že jenom čuně (snad ani to ne) si může dát něco podobného do názvu strany. Jistě by mohl někdo namítnout, že Nenapravitelní Podvodníci jsou i na "pravici" a ne každý řadový komunista byl špatný člověk. S tím samozřejmě souhlasím - ale komunistická i nacistická doktrína velí: až se zmocníš moci, nenech si ji za žádnou cenu vzít!

V České republice chce vidět komunisty u moci 11-15 procent voličů, chjo... to je fakt neomluvitelný...

.
Autor Aťan, 23.10.2010
Přečteno 493x
Tipy 2
Poslední tipující: Iv
ikonkaKomentáře (29)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Můžu tě tedy počítat mezi ty, co vystřízlivěli? :-)

31.10.2010 21:08:00 | Aťan

Já s tímhle nemám problém, Sio. Kamarád vstoupil do KSČ, protože jinak by nedostal podnikový byt. Spolupracovník, aby mohl zůstat vedoucím, taky jim to podepsal. Dodnes spolu chodíme pravidelně jednou za měsíc na pivíčko, jsme kamarádi přes 30 let. Vadili mně spíš funkcionáři, kteří je k téhle charakterové skvrnce tzv. donutili.

26.10.2010 19:15:00 | Aťan

Sio - na tom posledním se shodnem, i když do KSČ vlézt z "přesvědčení"?... tam to stále drhne, protože to bylo přesvědčení z neznalosti. Kdo prohlédl, bylo už po "přesvědčení".

Nobelovka jako pí ááár - ano, bohužel je to tak. Ale to není smůla těch hrdinů, ale nás občanů, kteří se tak málo zajímáme.

Teď se mi dostal do rukou príííma materiálek o Amnesty International - tuhle instituci miluju (hned po Janě, samozřejmě). Mám sto chutí to na Liter dát.

26.10.2010 15:08:00 | Aťan

Sio - teď s tebou nesouhlasím ve víc věcech. Zažít komunismus na vlastní kůži nikdo nemusí, aby se z historických pramenů dozvěděl, že Stalin v počtu mrtvol předčil Hitlera. Ke gulagům připočítej komunisty zaviněné hladomory.

Nobelovy ceny jsou důležité, ne že ne - o čínském disidentovi bude konečně vědět celý svět, a to je móóóc dobře.

Kauza "dnešní a dřívější hajzlové" - kdybys četl "Zprávu", tam je popsáno, jak se komunistické špičky přetavily do dnešních mafiánů. Dokonce jsem měl i jejich rodná čísla, ale ty jsem smáznul.

26.10.2010 13:45:00 | Aťan

Opr.: koncentračních

26.10.2010 07:45:00 | Aťan

Nobelovka má cenu v tom, že se o oceněných víc mluví a víc ví. Pak ti zdravý rozum napoví, kdo ji má právem a kdo ne. Tentokrát jsem moc rád, že se trefili.

Ulici bych nepodceňoval. Když se koukneš na Krampolův pořad Nikdo není dokonalý, tak si řekneš - jsme národ tupců, kterým by měli zakázat volit. Ale skutečný obraz takový není, dost lidí si čím dál víc uvědomuje, kdo je okrádá.

Včera jsem v TV viděl dokument o nacistických koncentečních táborech, mluvili dosud žijící vězeňkyně, záběry hromady mrtvol... otřesné.

Podobný dokument jsem viděl z komunistických pracovních lágrů - gulagů.

Nacismus i komunismus je prostě politická rakovina a jen neinformovaní (nebo komunisté) to nevidí. Tím samozřejmě nemyslím tebe, Paulmatthiole.

26.10.2010 07:19:00 | Aťan

Paulmatthiole - ...a tady je o před a hlavně po-listopadových šikulkách (je to dlouhý, ale poučný :-)

http://liter.cz/Uvahy/303876-view.aspx

25.10.2010 21:59:00 | Aťan

Paulmatthiole - tentokrát jsem nemluvil přímo k tobě, ale obecně, protože mi chodí i zajímavé vzkazy. Jinak si samozřejmě v tomhle rozumíme, taky už jsem o tom někde psal... porozhlídnu se

http://liter.cz/Uvahy/304678-view.aspx

25.10.2010 21:53:00 | Aťan

Jako bumerang se mi stále vrací názor: proč nadáváte na komunisty, vždyť ti dnešní hajzlové nejsou o nic lepší!

Předně si musíme uvědomit, že když je někdo vrah - druhého "taky vraha" to neospravedlňuje. Když je někdo zloděj - druhého "taky zloděje" to neospravedlňuje. Tohle když si uvědomíme ááánblog, líp se nám v ostatních věcech bude argumentovat.
Amnesty International by o tom mohli dlouze vyprávět.

25.10.2010 19:50:00 | Aťan

Opr.: neporazila

25.10.2010 14:55:00 | Aťan

:-)) ale jóó, to platí i u mě doma! Ale přeci jen, i s těma dnešníma problémama, já bych před rok ´89 nerad. Furt si říkám - je naděje. Za totáče byla naděje takřka nulová - nebýt Gorbačova, tak by se to nepoložilo, Solidarita ani Charta by režim neporazil, to si jsem takřka jist.

25.10.2010 14:29:00 | Aťan

Sio, ne že by ostatní strany byly zlatíčka, ale takhle černě bych to zase neviděl. Líbí se mi, že se lidi naučili kroužkovat a křížkovat, to by mohlo trochu pomoct, uvidíme...

25.10.2010 12:46:00 | Aťan

Unyle, tohle je plácnutí do vody, aby se to v komentech víc rozpumpovalo, jinou logiku v tom nevidím.

25.10.2010 12:41:00 | Aťan

Jsem rád, že nesouhlasíš. Napsal jsem to totiž jako ironii.
Pro mě je to stejnej příklad, jako v článku. V definici komunisty prostě nevidím nic, co by odporovalo těm zákonům. Alespoň o nic moc více, než kolik se toho najde u takového demokrata.

25.10.2010 11:52:00 | Unyle Pěl

Sio - voly jsi myslel obecně a já to taky tak pochopil. Ale k bodu 3 - nemyslím, že by pravice nutně potřebovala nepřítele v komunistech. Podle mého komunisté úplně zbytečně v parlamentu zabírají místo, protože do koalice se s nimi stydí jít slušnější levice i pravice. A takové to pokoutní handrkování a kšeftování v kuloárech, přetahování jejich hlasů na svou stranu, to musí být pěknej hnus...

25.10.2010 11:48:00 | Aťan

Paulmatthiole - tak dobře, něco vymyslíme... co kdyby se občas udělal den otevřených dveří, a lidi by se mohli ZADARMO podívat do paláců mafie? Ať z toho také něco máme: "Hele... mámo, to je kráááása! A podívej na ten noční stolek z ryzího zlata, na ten jsme jim taky dali..."

25.10.2010 11:38:00 | Aťan

Že se zákony nedodržují je jedna věc.
Čím více my prostí lidé budeme dodržování zákonů vyžadovat, tím více se bude utahovat smyčka kolem nás. Musí se hledat jiná cesta.

25.10.2010 11:28:00 | Unyle Pěl

Paulmatthiole - ano, to je přesně oč tu běží. Tohle platí od roku 1993, Mejstřík se Štětinou a spol. chtěli ať se tenhle zákon dodržuje... jenže

25.10.2010 10:48:00 | Aťan

S Danielem i Unylem naprosto souhlasím... rozbor čuněte mě pobavil, i když je to vlastně smutný. :-)

25.10.2010 09:40:00 | Aťan

Když se na to podívám ryze pragmaticky, tak je název Komunistické strany jejich jediná vábnička, která jim zbyla. A zřejmě jsou si toho vědomi. Nemají ve svých řadách žádnou skutečně známou nebo všeobecně uznávnou autoritu. Nemají vlastně žádný opravdu nápad, jak pro tuhle zemi něco udělat, řekl bych dokonce, že se hoši každý den večer modlí směrem ke Kremlu, aby náhodou neyvhráli volby a nemuseli ukázat, že taky jen kradou a nic neumějí.
ODS má svoji neoliberální doktrínu, ČSSD naopak že dluhy nevadí, TOPka zase že se musí škrtat a škrtat. Komunisti jen ten název na který slyší spousta flustrovaných důchodců a pracujících vyhozených těsně před důchodem. A ti by naopak chtěli, aby to tu komunisti zase vzali pevně do rukou. Těm by vůbec nevadila nesvoboda, možná dokonce naopak.
Kdyby se komunisti přejmenovali, nebudou mít už nic. Nikdo je nebude volit. A to se partajníkům v čele ještě nechce, do důchodu je daleko...

25.10.2010 09:04:00 | Daniel S.

Jojo, a jenom čuně může říci, že je upřímný člověk. To slovo taky ztratilo kredit..

25.10.2010 07:49:00 | Unyle Pěl

Sio, ale já se o politiku nezajímám kvůli tomu, abych si tu honil tričko a čekal vděčnost(poznámka o volech). Říkáš že komunisté měli upřímné a ušlechtilé záměry... To je sice možný, ale neměli vraždit, zavírat a ponižovat své politické odpůrce, to snad uznáš.

25.10.2010 07:03:00 | Aťan

Abych řekla pravdu,od začátku nechápu,proč si ta strana tím názvem takhle škodí ?

24.10.2010 23:30:00 | Iv

Proboha, co je zase tohle?: "tak mi tedy odpusť, že nejsem jeden z těch ublížených, co nerozumí."

To mluvíš ke mně, nebo k těm popraveným a zavřeným z 50. let? Zavíralo se i později, ale možná ti to pan Pytlík zapomněl říct. Mně komunisté ukradli jenom svobodu cestování, svobodu vyjadřování odlišných politických názorů, vadilo mně totální pokřivení povah a charakterů statisíců obyvatel, kteří komunistům lezli do zadku, aby dostali byt, dítě na školu, povýšení v zaměstnání... jinak nic - jinak bylo všechno v pohodě...
Dneska se krčíme před mafiánama - je to dost podobný jako dřív, ale to komunisty samozřejmě neomlouvá, spíš naopak.

24.10.2010 17:54:00 | Aťan

...hm... rád by ses popral, protože to u vás na vsi děláte...
Tak jo, Milane, až si nebudu jist co se dělá u vás na vsi, tak se tě zeptám, jo? Ale jinak jsi mne dost zklamal, to musím upřímně říct.

24.10.2010 14:23:00 | Aťan

Předně - už se přestaň považovat za mluvčího vesnice, je to fakt směšný.
Tvůj názor utvářel pan Pytlík - a můj názor zase soudruzi Stalin, Gottwald, Husák - a pánové Havel, Tigrid, Švejnar, můj táta, můj děda, můj strýc... nebudu je všechny jmenovat, nerad bych na někoho zapomněl.
A v tom to vězí, milý Milane. Klapky na očích má ten, kdo si nechce zkazit chuť k nedělnímu obědu a raději od komunistických zločinců a zločinů odvrátí oči.
To, že tu dnes řádí mafiáni, (jak je doloženo ve "Zprávě", kdybys ji četl) mají hodně namočíno zase tvoji milovaní komunisté, STB a KGB.

24.10.2010 13:30:00 | Aťan

Dodatek to Gabkin - to, že něco komunisté v parlamentu hlídají, mě má uklidnit? Zloděj hlídá zloděje?

Nadáváš na dnešní mafii - já taky, v tom jsme zajedno. Ale proč dnešníma gaunerama omlouváš zločiny komunistů - to tedy jde mimo moje chápání.

23.10.2010 21:49:00 | Aťan

...a ještě rozdíl mezi doktrínou a politikou, abychom měli jasno.

POLITIKA je mnohoznačný pojem obvykle označující proces a metodu rozhodování určité skupiny lidí s pluralitními zájmy a názory. Tohle jsi chtěl předvádět ve společnosti, kde byla v ústavě zakotvena vedoucí úloha Komunistické strany? To snad nééé...

DOKTRÍNA je strnulé neměnné učení. Jestli mě nevěříš, podívej se do slovníku, encyklopedie, nebo kam chceš.

23.10.2010 20:29:00 | Aťan

Gabkine, ale ve svobodných demokratických volbách je ŠANCE na darebáka ukázat, zkusit zvolit někoho jiného - a to vše bez rizika, že tě za jiný politický názor zavřou.
Když tu vládli komunisté, žádná šance na změnu vyměnit darebáky a zloděje nebyla. Kdo na komunisty veřejně ukázal, šel sedět.

Teď například mají v senátu poprvé v historii přesilu socialisté a já jsem rád, že bude silnější opozice. Pacholci nahoře se musejí víc hlídat. Že se tu vrchnost roztahuje, díl viny nese i obyvatelstvo, já i ty. Tebe politika nezajímá, jak jsi řekl (takových je v ČR většina), tak se nedivme, že si s námi budou dělat furt co chtěj.

Kdyby sis z téhle úvahy nepřečetl jen titulek, tak bys takhle nemohl v komentu reagovat. Vše je tam jasně řečeno, jen chtít prohlédnout.

23.10.2010 20:17:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí