Copak se nám to děje na ministerstvu vnitra?

Copak se nám to děje na ministerstvu vnitra?

Anotace: ---

Za rok 2010 vyplatí ministerstvo vnitra bývalým policistům z kapes daňových poplatníků na výslužném přes tři miliardy korun, za rok 2009 to byla stejná suma!!! (...ale ihned mi podejte mokrej ručníííík!)

Policejní inspekce nyní zkoumá ohromné odměny policejních šéfů. Inspektoři z podnětu ministra vnitra Radka Johna řeší, zda byly odměny vyplaceny oprávněně a zda nebyl porušen zákon. Stát loni na policejních odměnách vyplatil celkem 116 miliónů korun.

Ministr vnitra Radek John řekl, že odměny začaly dramaticky růst poslední tři roky - největší sumy byly za ministra Ivana Langera. Jeden z policistů měl loni vedle platu dokonce 760.000 korun. Vyplývá to z údajů, které si od ministra vnitra Radka Johna vyžádal poslanec Stanislav Huml.
"V minulých letech se vyplácely ještě větší částky, až 950.000 Kč, za mého působení se to podařilo snížit," tvrdí bývalý ministr vnitra Martin Pecina.

Inspektoři se zaměří například na policejního prezidenta Oldřicha Martinů, který rozděluje odměny krajským policejním ředitelům, nebo náměstka pro trestní řízení Viktora Čecha, který má v kompetenci ředitele celorepublikových útvarů, tedy Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) nebo protikorupčního útvaru.

Podle tabulky, kterou zveřejnil poslanec Stanislav Huml, u policie v roce 2009 pracovalo na 438 lidí, kteří dostali odměnu vyšší než 100 tisíc korun. Tím si pomohli nejen k většímu platu, ale v případě odchodu si zajistili i vyšší výsluhu, kterou jim stát bude proplácet až do konce života. Odměna se jim totiž do jejich renty započetla.

Policistům se výsluha počítá ze mzdy vyplacené za poslední odsloužený rok. Nárok na ni mají nejdříve po patnácti letech, kdy dostávají 20 procent z platu. S odslouženými roky se pak zvyšuje, maximum je 50 procent z platu, a to po 30 letech ve službě. „U těch nejpomazanějších hlav jsou dnes výsluhy v řádech desítek tisíc. Nejvyšší je 62 000 měsíčně,“ říká poslanec Huml. "Jak se k této nezdanitelné a zrůdné odměňovací technologii došlo je úplnou záhadou. Policista, který s nasazením života zabrání zločinu, dostane jednorázovou odměnu 10.000 Kč a jiný policista, který se jen veze, dostane 100.000 Kč. Člověku je z toho až špatně."

Radek John chce také nechat prověřit hospodaření policejního prezidia a generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru. V nejbližší době proběhne hloubkový forenzní audit, který má odhalit případné plýtvání penězi nebo tzv. malé domů při zadávání veřejných zakázek. Výsledky budou známy v polovině prosince. Tož tedy su zvědavýýý...
Autor Aťan, 01.11.2010
Přečteno 387x
Tipy 14
Poslední tipující: Yendas, Špáďa, Iv, její alter ego, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

G.P. Taky jsem to včera viděl - na 6 zdravotnických položkách ukradli 31 miliónů, a celkem sumasumárum si do kapes strčili 120 miliónků... tomu říkám živobytíčko :-)

Co se týče Bárty a Johna, držím jim palce, fakt to nemají lehký... kdyby dostali do huby, ani bych se nedivil.

02.11.2010 11:11:00 | Aťan

Hmmm. Včera jsme zase mohli slyšet, kterak byl předražen nákup přístrojů do nemocnice (v MB?)... Přátelé, dlouhá léta jsem dělal na poměrně exponovaných místech v oboru správy nemovitostí. Nevím, jestli máte představu, jaké prachy se točí např. při pronajímání, správě a údržbě nemovitostí v takové bance, nebo pojišťovně, ALE věřte mi, že opravdu dost solidní. A chcrakter práce (najímání dodavatelů, zadávání zakázek od 1000,- do 20.000.000,- Kč, přebírání hotového díla, kontrola správnosti dodávek...) si sám o sobě říká o úplatek. Někdy je to jen oběd, nebo večeře, ale zažil jsem i obálky a pod. Dařilo se mi to odpálkovávat se slovy - "o tom já stejně nerozhoduji", ovšem to bylo stejné, jako bych řekl - dejte to šéfovi. No a šéf bral. Když si po jedné takové opravdu vydařené zakázce koupil byt (půjčil si milion a do půl roku ho zase splati), začalo mi to být fakt nepříjemné. Tak jsem to šel prásknout k náměstkovi...

Já jsem brzy potom z banky odešel, náměstka vyhodili, ale můj bývalý šéf tam sedí dodnes...

A o tom je celý tenhle systém. Nevěřím, že pan John udělá něco ZÁSADNÍHO, stejně, jako pan Vít Bárta plácl do vody v oblasti dopravních staveb...
Bohužel.

02.11.2010 10:25:00 | G.P.

...Katpok, ještě dodatek - za nedostatek peněz nemohou ani audity, ani kontroly. Naopak - kdyby to na vnitru fungovalo jak má, zbylo by na platy i pro ty dole, benzín, počítače, SMSky...

02.11.2010 08:56:00 | Aťan

Zajímavé cifry, až mi je z toho na zvracení. Kéž by tedy John v této od základů špatné společnsoti něco k lepšímu změnit dokázal...Dávám T.

02.11.2010 08:34:00 | Yendas

Katpok, řadoví policisté dobře vědí, kdo místo nich bere tučné odměny. Ale protože tam vládne armádní dryl, mají to těžký.

02.11.2010 07:50:00 | Aťan

alter, trochu, ale jen v HK... a v Menze - 2 povídky. Nejvíc mě oslovují weby a já jim říkám, vemte si u mě na blogu a v Literu co chcete, ale mailem chci zprávičku.

01.11.2010 22:46:00 | Aťan

Ach jo,to je hrůza !
Takový cifry.

01.11.2010 22:38:00 | Iv

taky su zvědavá, mimochodem z dvou důvodů, tím druhým je otázka, jestli publikuješ ve veřejném tisku?

01.11.2010 22:24:00 | její alter ego

To estéčko ti patří právem, ač mnohé tady naštveš. I mne jsi několikrát nasral. Sice vím, že se krade všude, ale nevím, že se krade tolik. A hlubokým rozborům politiky a ekonomiky taky nerozumím. Ale uvědomuji si, že i takové nepříjemné věci je nutno zveřejňovat a něco s tím dělat. Ale co? Žiju na malém městě a vidím špatnost a vyčůranost všech úředníků a politiků na komunální úrovni, sere mě to a rád bych s tím něco dělal. Posledních šestnáct let pozoruji, jak noví nadějní a poctiví lidé se dostávají na důležitá místa v městě a jak je ti "staří" pardálové postupně mění k obrazu svému. Zatím se jim to daří je měnit k horšímu rychleji, než ti noví nezkažení přicházejí. Teď, když u nás konečně vyhrála opozice, staří pardáli napadli volby, že nebyly podle zákona. Tak se zase naše město zapíše do análů jako Kocourkov. Ti, co měli volby na starosti, je napadají. A soud jim asi vyhoví.
Tak jak STohoven???

01.11.2010 20:30:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí