Země, která si naši pozornost opravdu zaslouží

Země, která si naši pozornost opravdu zaslouží

Anotace: Fota: http://atanova-zasuvka.blog.cz/1011/tajemna-severni-korea

.

Severní Korea má okolo 23 milionů obyvatel, většina z nich trpí hladem a žije v neustálém strachu ze zásahů státní moci. V mezinárodním porovnání se jedná o zemi, která vykazuje nejhorší zacházení s lidskými právy. Evropský parlament se 7.4.2010 zabýval situací v zemi, které vládne krutý komunisticky režim Kim Jong-ila. Europoslancům přijel referovat jeden z vězňů, kteří přežili pobyt v severokorejském gulagu.

Organizace spojených národů odhaduje, že severokorejský režim vězní v pracovních táborech z politických důvodů přes 200.000 lidí. Přes milion lidí v takových táborech zahynulo. Portugalská poslankyně Ana Gomes uvedla, že světová politika vůči Severní Koreji se příliš soustřeďuje na otázku jaderných zbraní a přistupuje příliš často na obchody s tamním režimem, při kterých jsou lidská práva přehlížena. Severokorejský režim patří mezi nejhorší porušovatele lidských práv na světě.

Několika jedincům se podařilo ze severokorejských věznic uprchnout a přijali pozvání na slyšení vyložit část svých zkušeností a svého utrpení. Kromě potlačování politických aktivit a náboženského vyznání, neváhá severokorejský režim své odpůrce zavírat na dlouhá léta do táborů pro nucené práce, ženy jsou často nuceny k prostituci, mučení a znásilňování patří k dennímu pořádku zacházení s vězni.

Jedním ze svědků byl Šin Ding-hjuk, který se v pracovním táboře narodil a strávil svých prvních 24 let života za dráty. Vězni v táborech podle jeho slov nemají žádnou identitu, nemají právo mluvit, jíst anebo se volně pohybovat. Musejí pracovat v dolech a stává se, že jen za jediné nevhodné slovo jsou popraveni.

Situace civilistů není o moc lepší. Podle odhadů Světového potravinového programu OSN zemřelo v devadesátých letech až 2 miliony lidí hladem v důsledku zanedbávaného hospodářství, čtyři z deseti lidí jsou závislí na humanitárních dodávkách potravin.

Vůdcem Severní Koreje je od roku 1994 Kim Jong-il. Na veřejnosti se objevuje jen zřídka, nemluví, bojí se létat (ač prý nejlepší letec), jezdí jen pancéřovým vlakem, je nejlepší operní skladatel na světě. :-) Žije v přepychu, „malá“ elektrárna mu potrubím přivádí do paláce čerstvý horský vzduch. Snímky ze satelitu prozrazují, že ze Severní Koreje svítí jen hlavní město Pchjongjang, celá země je přikrytá tmou. Domácnosti v hlavním městě mohou mít jen 100 wattů, tzn. například 40 + 60W žárovky. Nákup další žárovky se trestá vězením. Na jediné osmiproudé dálnici není vidět skoro žádné auto, protože pár automobilů vlastní jen prominenti. Z města do města se dá cestovat pouze na zvláštní povolení, se sňatky je to podobné.


...jdu si do prozářeného obýváku dát panáka, v baru mám zářivku, ale nevím kolik má vattů.
Autor Aťan, 02.11.2010
Přečteno 385x
Tipy 16
Poslední tipující: Gabrielle, Žqáry, Yendas, Dota Slunská, Špáďa, Iv
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Asi jste viděli Fahrenheit 9/11 co?
Ne, on je vážně zaujatej,já než jsem si udělala o Bushovi obrázek čerpala jsem z jiných zdrojů,ale ono stačí jen ho chvíli poslouchat.

03.11.2010 18:26:00 | Iv

Me se Moor líbí je dobře zaujatej proti Bushovi,to já taky :)
Tak svůj k svému:)

03.11.2010 18:22:00 | Iv

To nevím... jdeme na pivko? :-)

03.11.2010 14:09:00 | Aťan

Sio - ještě k novinám: Britské listy jsou fajn, ale tady doma jsem spokojený i s Respektem, HN, LN... a bude jich víc. Tak černě, jak za dob Rudého práva, bych to přeci jen neviděl. Dikobraz a Rychlé šípy - to mi schází :-))

03.11.2010 11:39:00 | Aťan

...teda ne přímo od něj, ale jeho :-))

03.11.2010 08:45:00 | Aťan

Sio - že jsi zmínil Michaela Moora. Kdysi jsem dostal k Vánocům jednu knížku od něj a zároveň knížku proti němu, antimoorovskou. Pěknej gulášek, ti řeknu... :-)

03.11.2010 08:43:00 | Aťan

Já si svobody jednotlivce vážím do té míry, pokud jeho svoboda neohrožuje svobodu ostatních. O tom je totiž demokracie. Krajní pravice je mi stejně odporná jako krajní levice.

03.11.2010 07:50:00 | Aťan

Vladane - úvaha je o komunistické zvůli, ne o přednostech tvé krajní pravice. :-)

03.11.2010 07:43:00 | Aťan

To snad není možný,že tohle v jednadvacátém století ještě existuje,ačkoliv člověk to zná i z jiných zemí.
Ale není to jiné než ve středověku.Jen ta forma je jiná.

Chtěla bych jednou zažít,že se všichni lidé budou vzájemně respektovat.
Ale to vážně nehrozí,ještě jsem to v dějinách lidstva nenašla,takže by to byl zázrak :-(

02.11.2010 21:07:00 | Iv

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí