K čemu ty volby vlastně jsou?

K čemu ty volby vlastně jsou?

Anotace: Moje úvaha o tom, k čemu ty volby vlastně jsou...

Jak jistě víte, letos v létě proběhly předčasné parlamentní volby, z důvodu vyslovení nedůvěry vládě. Voliči, ti kteří se obtěžovali volit, napomohly k vítězství sociálním demokratům, dále jen ČSSD. Nicméně Občanská Demokratická strana, dále jen ODS, TOP 09 a Věci Veřejné, sepsali koaliční smlouvu, takzvaně proti proudu řeky. Za bigboardy, letáky, reklamy v metru i novinách, strany utratili stamilióny, které se dali využít na opravu silnic, stavbu dálnic, nebo na platy učitelům, či hasičům nebo policistům. Nejsmutnější na tom je, že podle průzkumu českého statistického úřadu, si těchto bigbordů a jiné havěti sice všimne mnoho lidí, ale pouze 5% dotázaných si podle nich dělají obrázek o tom, koho volit. Zbylých 95% to nezajímá a čtou to buď z nudy čekání na MHD nebo jen proto, že je to bije do očí, ale názor na volby nemění. Takže, i když občané chtěli vládu tvořenou ČSSD, což se lidem z ODS, TOP 09 a Věcí Veřejných nelíbilo, sepsali si koaliční smlouvu která vlastně volby znehodnotila. Protože, k čemu je nám vítězná strana, která nakonec musí skončit v opozici. Jedné plus, na tom celém je, že i když je ta pravděpodobnost malá, tak je naděje že někdo v koalici nebude s jitými názory souhlasit, ale protože všem jde jen o jejich korýtko, musí být kamarád aby se s ním někdo rozdělil. Další volby, senátní, dopadli lépe. Konečně vyhrála nějaká strana s nadpoloviční většinou, bylo to těsné, ale přeci. Případná kolice bude stejně jen opozicí a tudíž bude konečně někdo schopen říct razantní a jednoznačné ne, nebo ano. Senátní volby mě zas tolik nepřekvapili, už z toho důvodu že ti, co předtím volili Věci Veřejné, ODS nebo TOP 09 byli zřejmě hasiči a jiní státní zaměstnanci, kteří si uvědomili že zvolení zmíněných stran si vlastně snížili plat a když se jim to nelíbilo a šli demonstrovat, premiér Nečas nad nimi jen mávnul rukou. Češi jsou jako psi, někdo řekne ne, stáhnou ocas mezi nohy a sklopěj uši. Takoví Frantíci si na hlavu kálet nenechají a něco s tím dělají, na to ale tady nikdo odvahu nemá. I kdyby ty stávky měli trvat 10, 15, 30 dnů, Francouzi stávkujou, tady se stávkuje nanejvýš den nebo víkend a když to nezabere, jde se. Prostě platí přísloví, pozdě Bycha honit. Tak alespoň senátní volby změníme. Takže to dopadlo jen tak, že se buď lidi naštvali a volili stranu, která chce konečně využívat státní podniky a ne je prodávat a která chce obyčejným lidem usnadnit a zpříjemnit život, nebo nešli volit vůbec, protože za cenu podpor pro povaleče, nebo vyžírek státu jim to nestojí. Nejsem zastánce ČSSD, jen si myslím že někdo konečně něco s těmito spoluobčany udělá, buď je přinutí pracovat, nebo je deportuje jako frantíci. Každopádně poté, se z toho stane plán, který začne ve státě vydělávat a to na úkor státu, který nás zadlužil a ne na úkor občanů v něm žíjcích, kteří o jisté věci, za které se utrácí nestojí. Za státní maturity by stát měl utrácet, až na to bude a ne teď, když se živoří s každou korunou. Snížení DPH za naftu které by mělo údajně připravit stát o 17 miliard ročně, by vlastně mělo efekt, a teď promiňte za ten název, čínského obchodu. Jistě jste si všimli že čínské, malé večerky jsou často levnější než velké řetězce. Je to proto, že nevydělají na čokoládě 5korun, ale třeba jen 2. A když to pak uděláme u více věcí, lidé tam pak nakupují víc. Ano, na zisk 10 korun musí nakoupit těch čokolád 5 a ne jen 2, zas ale přijde víc lidí, kteří chtějí ty 3 koruny ušetřit. Myslím, že kdyby se tu nafta zlevnila, začala by se tankovat tady a ne v Německu, tudíš by se prodalo více nafty a tím by se vydělalo více peněz. Škoda jen, že nejsem ten, kdo o tom rozhoduje. Zdar a sílu najdete v sýru z Německa, vyrobeného z českého mléka, a přeci, … je sakra, levnější.

JAJV
Autor jajv, 06.11.2010
Přečteno 384x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Špatně jste to pochopil, já nemluvil o tržnici nebo o činkých obchodech jako s oblečením a tak, ale o obchodech s potravinama a nemyslím tím BALU ale soukromou večerku například v praze na českomoravské, s majtelem se znám a tudíš vím, jak to funguje. Nakupuje v akcích a prodává pod cenou normálu přitom o proti akci draž třeba o 3 nebo 4 koruny. Jemu je to jedno, furt vidělává a když se mu tam naučili lidi chodit a nakupovat, je vysmátej. Co se voleb týče, nemluvil jsem o podvodu, nýbrž o tom, že volby jsou zbytečný, protože lidi chtěj něco jiného než politici a tak se na lidi se**

07.11.2010 21:09:00 | jajv

ČSSD vyhrála volby, ale vládne koalice jiných tří stran. Jajve, to ale není podvod, nýbrž politická praxe běžná v demokratických zemích. Politika - to slovo označuje proces a metodu rozhodování určité skupiny lidí s pluralitními zájmy a názory. ČSSD s jinou politickou stranou nedala dohromady tolik hlasů, aby měla v parlamentu většinu, tak to prostě v politice chodí, nic nenormálního.

Čínské zboží není levnější proto, že se hodní Číňané spokojí s menším výdělkem, ale proto, že stovky miliónů čínských dělníků pracují skoro zadarmo. Komunističtí prominenti bohatnou, první "čínští podnikatelé" (novodobí otrokáři) jsou spokojení miliardáři:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1010/novodobi-otroci-a-cinsky-boom

Čínský totalitní režim si hlídá aby nikdo nezlobil, a aby všichni radostně a na plné pecky za hrst rýže pracovali. Občas se někdo ozve, ale toho buď rovnou popraví, anebo přinejmenším zavřou, viz letošní držitel Nobelovy ceny za mír, čínský disident a literát Liou Siao-po:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1010/doleva-nebo-doprava-cehy-nebo-hot

07.11.2010 11:56:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí