Za zveřejnění svazků StB hrozí pokuta až 15 miliónů korun

Za zveřejnění svazků StB hrozí pokuta až 15 miliónů korun

Anotace: Stanislav Penc: "Kdyby tehdejší politika v 90. letech a zákonodárci našli dostatek odpovědnosti k občanům tohoto státu, tak bychom si o tomto všem dnes nepovídali a bylo by to pasé. Bohužel, teprve dnes se ty věci dovídáme a žasneme, co se tehdy dělo."

.

5. listopadu byl Stanislav Penc předvolán k výslechu. Na internetu totiž zveřejnil databázi komunistické StB, a za to asi tvrdě zaplatí. Úřad na ochranu osobních údajů ho totiž obvinil z porušení zákona na ochranu osobních údajů a hrozí mu pokuta až 15 milonů korun.

V červenci 2009 Penc zveřejnil unikátní elektronickou databázi někdejší komunistické Státní bezpečnosti, která v podstatě ukazuje 20 km archiválií, které dostal ÚSTR (Ústav pro studium totalitních režimů) zřizovacím zákonem od různých státních institucí k dalšímu nakládání.

Penc měl podle Úřadu na ochranu osobních údajů nezákonně zveřejnit databázi, která obsahuje osobní data asi 770 tisíc lidí. Obviněný aktivista ale tvrdí, že se podle platné legislativy na archiválie, vzniklé činností StB, ochrana osobních údajů nevztahuje. O databázi se navíc Národní archiv vyjádřil, že jde o archiválii bez cizího zásahu, celou ji tak vytvořila StB, zákon zveřejňování archiválií nezakazuje. Úřad na ochranu osobních údajů ale k těmto argumentům nepřihlédl.

Tady je zmíněná webová stránka, našetřete si 15 miliónů a šiřte ji dál :-)

http://www.svazky.cz/
http://www.svazky.cz/vyber.html

Kromě agentů by seznam měl obsahovat i záznamy o důvěrnících, kandidátech agenta, a dokonce i o prověřovaných osobách. Neoficiální "Cibulkovy seznamy" z roku 1992 údaje o prověřovaných osobách neobsahují.
Autor Aťan, 09.11.2010
Přečteno 420x
Tipy 3
Poslední tipující: umělec2, Iv, ewon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Už mne nebaví hraní na modré a dobré. Nebyla vůle měli však jasný cíl. Trošku se to zvrtlo pravdou je. Cibulka má pravdu a zároven je nebezpečný blázen. Nechtěl bych jím být lapen. V kostele se hledá pochopení a já mu nevěřím. Proč jinému uvěřím

22.11.2010 22:49:00 | umělec2

To na tom úřadu na ochranu osobních údajů sedí nějakej estébák ne?

12.11.2010 17:04:00 | Iv

...byl jen sledován (6x :-)

09.11.2010 21:06:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí