Na Wall Street probíhá vlna zatčení. Kdypak se paní Spravedlnost koukne i k nám?

Na Wall Street probíhá vlna zatčení. Kdypak se paní Spravedlnost koukne i k nám?

Anotace: ---

.

Díky odposlechům a sdílnosti korunních svědků zažívá USA největší vlnu zatýkání v historii byznysu na Wall Sreet. Aféra kolem zneužití důvěrných obchodních informací nabírá stále větší rozměry, nejen Wall Street, ale i mnohé americké koncerny zažívají nebývalou vlnu vyšetřování a maratón soudních procesů. Nic se nebojte, u nás je stále klííídek... :-)

Po sérii zatčení obchodníků, právníků a manažerů hedgeových fondů, se někteří obvinění z nezákonného zneužití důvěrných informací při obchodování již přiznali. Ve skandálu je obviněno přes 20 osob a tento počet se rozroste nejméně na 130.

Mezi obviněnými jsou kromě finančních profesionálů z Wall Street i analytici a právníci. Případ je zajímavý hlavně tím, že vyšetřovatelé poprvé v historii využili při získávání důkazů odposlech. Ten byl dosud používán výhradně při vyšetřování obchodů s drogami nebo organizovaného zločinu.

Nové případy se týkají zneužití informací o velkých firemních převzetích v posledních letech, například sítě hotelů Hilton, IT koncernů 3Com a Avaya. Skandál se týká i velkých amerických koncernů, jako je například IBM, Intel nebo AMD. Na základě tajných informací se obchodovalo i s akciemi Google. Někteří vedoucí manažeři zmíněných koncernů již museli opustit svá místa.

Při té příležitosti by mě opravdu zajímalo, kdy se u nás dotáhnou kauzy podvodných investičních fondů, Motoinvestu, vytunelované Agrobanky, Plzeňské banky, České spořitelny, IPB, Komerční banky, banky Bohemia, čachry Harvardských fondů s Viktorem Koženým, aféra Wallis, Mrázek, Krejčíř, Vladan, Iv, Paulmatthiole, Siorak... ááále, co se budu rozčilovat...

Mohl bych si to možná přečíst ve spisech, podléhajícím nejpřísnějšímu utajení, s názvy Vabank, Kmotr, Krakatice, Expert, atd. ...ale politici mně do nich nedají ani očkem nahlédnout, chjo
Autor Aťan, 25.11.2010
Přečteno 391x
Tipy 2
Poslední tipující: Iv
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Paule, jednou se to na tebe provalit muselo... :-)

27.11.2010 10:23:00 | Aťan

:-))

26.11.2010 12:59:00 | Aťan

To je fakt, já už můžu bejt jen příjemně překvapený... :)

26.11.2010 10:53:00 | Aťan

Radši zůstaň u svý beznaděje, než aby ses nechal unýst nadějí. Mohl bys dopadnout ještě hůř :)

26.11.2010 10:48:00 | Unyle Pěl

Prosím tě Iv, napověz mi v jakém jsi spisu... v Krakatici??? :-))

25.11.2010 22:02:00 | Aťan

Si mi ale stejně udělal tou zprávou radost,takže 10 ST - mínus 2 za zveřejnění mého pravého jména :-(

25.11.2010 19:41:00 | Iv

Tý jo !
Trhlina v kamenné zdi ?
Super :-) !!!
Neboj,k nám to dojde taky, tak do roka-stejně jako ta americká krize.

misiss-Sybyla

25.11.2010 19:38:00 | Iv

Insider trading
dál u nás bují,
v U.S. má fading,
páč větry dují.

Z jú-es-ej do Prahy dlouhý že most,
za sto let přijde k nám SPRAVEDLNOST?

V Ú-eS-Á, v Ú-eS-Á,
tam jdou na to od lesa!
V jú-es-ej, v jú-es-ej,
tam už pane hnůj nesej.

25.11.2010 19:35:00 | Špáďa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí