Nastává čas k nesametové revoluci?

Nastává čas k nesametové revoluci?

Anotace: Také jsem už o tom psal, ale proti článku Karla Kříže jsem něžný holoubek. Prosím netipovat - berte to jen jako téma k diskusi či zamyšlení.

.

Karel Kříž
KOLIK PARAZITŮ DOKÁŽE UŽIVIT DAŇOVÝ NEVOLNÍK?

Nikdy bych před jednadvaceti léty nevěřil, že dnes budu psát tato slova. Zklamání je obrovské. Konec socialismu bolševického typu nám přece dával tolik nadějí a tolik příležitostí. Kam se poděly? Kam se podělo nadšení, soudržnost, jiskry v očích, odvaha, kde skončila příležitost vybudovat prosperující a svobodnou vlast s rovnými přiležitostmi pro každého občana?

V nekonečné břečce politického marketingu pro tupé ovce, v žumpě záměrně přesložité daňové džungle, ve stoce hloupých a na míru lobbistů šitých zákonů, v demagogických projevech samolibých partajních vůdců, v populistických heslech o sociálním smíru, v prohlášení, že nejsme jako oni, v talárech většiny komunistických soudců a v přizdisráčství samozvaných elit, v jehož důsledku nám byl implantován nový socialismus pod vlajkou Evropské unie.

Doba rudého temna udělala z většiny národa ochočená zvířata ze zoologické zahrady, která pro kus žvance nejsou schopna pochopit význam mříží kolem sebe a mají panický strach, že pokud dojde k jejich odstranění, nebudou mít večer co žrát. Jejich obzor se zúžil na pravidelný příděl páchnoucí flaksy od věznitelů a občasné souložení. Nic víc prý není ke spokojenému životu potřeba. Hlavně, že je to jisté. Co se nachází daleko za obzorem, kolik příležitostí nabízí volná příroda nikoho nezajímá. Nejdůležitější je, aby zvířátko ve vedlejší kleci nedostalo více pochutin. Čest práci!

Pevně jsem doufal, že s pádem železné opony skončí i toto sebeponižování a každý svobodný jedinec se bude snažit přestat rýt držkou v zemi, narovná hřbet a přijme pravidla volného trhu, svobody slova i rovných příležitostí. Bohužel jsem se hluboce mýlil.

Začalo to kovanými bolševickými kádry, které zcela beztrestně již podruhé rozkradli republiku a mlčící většina jim za to ani nebyla schopna vynadat. Za všechno prý může Klaus a Kožený. Hotové, vyřízené. Že banky a zbytky ekonomických aktiv bývalých státních podniků vytunelovali v drtivé většině ti, kteří měli relevantní informace a hlavně kamarádíčky, tedy soudruzi z vedení a špičky StB se nějak říkat nenosí.

Z této základní premisy se pak odvíjí i následující vývoj. Obrovská hospodářská moc se soustředila do několika vzájemně propojených a spolupracujících klanů. Jedni válčí pod praporem modrého ptáka, druzí s růží v ruce, třetí spoléhají na barvu třešní. Rozdíl je jen v procentu bývalých členů KSČ na jejich schůzích. Naoko zde vytváří jakési zdání politické demokratické soutěže, ale pokud dojde na lámání finančního chleba, vždy odhalí svoji pravou tvář, čehož jsme svědky třeba při skládání mocenských byznys koalic po komunálních volbách.

Občan je pro tuto novodobou vrchnost jen pouhé blbé a primitivní hovado určené k placení jejich stále rostoucích potřeb a nároků. Proto je na něj přichystán bič v podobě zákonných a daňových povinností, který dopadne vždy tam, kde by se mohlo zrodit byť jen semínko pochybností či snad odporu proti justiční a mocenské mafii, nebo dokonce snaha o nápravu věcí veřejných.

Všichni, kteří se o toto pokusí, jsou automaticky degradováni do rolí pomatených křiklounů, extrémistů, retardovaných blouznivců či antikomunistických hurábojovníků po přechodu. Jenomže je to tak. Žijeme v době svobodných voleb, které nic nemění, žijeme v době sociálního smíru, který rozděluje společnost. Nad vším bdí úzká skupina nadutých panáků s neomezenou mocí a imunitou, spolu se svými soudruhy v šedé zóně, kteří pak slouží jako pračky špinavých peněz.

Zkorumpovaná politická vrchnost, bijící se v prsa, jak pomáhá potřebným, zkrášluje naši krajinu, buduje dálnice, bezplatně léčí, vzdělává i chrání, rozvíjí vědu a kulturu, moudře integruje do společnosti méně přizpůsobivé či zpříjemňuje soužití různých etnik, umí ve své podstatě jen to jediné - okrádat jedince vytvářejícího ještě nějaké hodnoty a vytvářet masu společenských parazitů závislých na státních penězích, které pak lehce přemění v cirkusácké kampani na svoje voliče.

Dnes je tento poměr jedna ku pěti. Pomineme-li oprávněné příjemce státních peněz, například zdravotně postižené či důchodce, zbývá na parazitickou část populace neskutečné číslo. Jistě, potřebujeme i lékaře, policisty, hasiče, učitele, soudce a podobné profese, bez kterých by se chod státu neobešel, ale v jakém množství, v jakém pracovním zařazení a v jakém poměru jejich výkonu k přínosu pro ostatní?

Pohybujeme se jako v začarovaném kruhu. Chtělo by se napsat "budoucnost není". Povedlo se to těm neosocialistům z bolševického podhoubí dokonale. Mají nás v pasti. Platíme Grossovy zázračné akcie, Řebíčkovy jachty, Dalíkova sídla firem, Sobotkovy byty, Palasovy penzióny a nesmíme ani muknout. Vždyť vše je dle zákona! A chtějí stále více. Nové daně, nové zákony, nová nařízení. Jinak prý zvířátka nedostanou svoji pravidelnou dávku pomejí. Společnost bohužel nikam nepostoupila. Čekám na opravdovou revoluci. Ne sametovou.

Přijde? Myslím, že možná dřív než si myslíme. Bude se jí říkat globální finanční válka, globální bankrot nebo globální ztráta důvěry ve státní dluhopisy. Potřebujeme to asi velmi. Zbavit se nadvlády parazitů.

__________________
pozn. Aťana: Copak o to, parazity nikdo nechce - ale jak to udělat, aby parazity nenahradili jiní parazité, nad tím si lámu hlavu už pár desítek let. A víte co jsem vymyslel? Vyplňte luštěnku: H---O
Autor Aťan, 02.12.2010
Přečteno 402x
Tipy 5
Poslední tipující: Iv, Špáďa, Yendas
ikonkaKomentáře (24)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Danieli, spočítej si čas, který jsi věnoval Vladanovi, a hlavně - kolik jsi "propálil" negativní energie. Tohle je na celé věci nejsmutnější, slušnost nám svazuje ruce, neumíme říct: s vámi se pane(paní) nechci bavit, nemám na zbytečnosti čas, život je příliš krátký a vy mně ho ještě zkracujete.

07.12.2010 08:54:00 | Aťan

Vladane - budu reagovat ve vzkazu.

07.12.2010 08:48:00 | Aťan

Víš Aťane, jak by řekl náš společný známý Bipolar Bear v diskusi s Vladanem došlo ke "dvojitýmu zkurvení" promiň mi ten výraz. Na jedné straně je Vladan, který si pod pojmem pravice a trh představuje podstatně víc než politické a ekonomické členění. A to je to první "zkurvení". Vladan si takhle představuje pravici a trh, ale vlastně je to spíš Novoplatonismus - podle Vladana je demokratick¨ý právě jenom jeho postoj a postoje ostatní jsou sice trpěné, ale nedemokratické.
A druhé "zkurvení" je to, že mu na tuhle hru všichni občas přistupujeme a pak se divíme. Já bych taky nepovažoval za sobě rovného Pol Pota nebo Papa Duvaliera, stejně jako mě opravdu moc neberou argumenty Roberta Mugabeho. Považuju je prostě za vrahouny, megalomany a blbce se kterými by se člověk moc bavit neměl...
Vladan si něco podobného myslí o nás. Nejsme partneři do diskuse... jen pomýlení spoluobčané, kteří ještě nepochopili, že demokracie je Vladan a jeho přesvědčení. A také nechápeme, že s naším přístupem tady po demokracii brzy nebude ani veta. Náš pojem svobody je tutíž nesvobodný, náš pojem solidarity jde proti svobodě, atd, atd...
Na tohle nejsou argumenty ani nikdy nebudou. Nejsme makroekonomové abychom měli kde posbírat data pro argumenty Vladanova pojetí ekonomiky a nejsme vzděláním filozofové, abychom mohli neprůstřelně argumentovat ohledně demokratických tezí. A i kdybychom byli, Vladan makroekonom není a není ani filozof, takže vždycky bude tvrdit, že je to jen náš (špatný) názor...

07.12.2010 07:56:00 | Daniel S.

Iv - ...manželce to nestačí (odpověď na duševní sílu :)

06.12.2010 18:53:00 | Aťan

Vladane, 200x jsem argumentoval, ale šlo to mimo tebe, teď už budeš jen provokovat. Už jsem tady potkal lidi tvého ražení - jsou jako štěnice, není možné je setřást, jen vyčkat, až se unaví a sednou zase na jiného nešťastníka. Za chvíli přijdou argumenty typu: nesneseš kritiku... bla bla bla. No, ještě pár urážek snesu a pak tě pošlu do prdele. Zatím se budu chovat klidně a rozvážně, jak mi káže dobrý mrav.

06.12.2010 17:02:00 | Aťan

Vladane-já ti to vyargumentuju :-)
Co se tak zabývat radši budoucností ?

(myslím,že Aťan odpočívá s mokrým hadrem na hlavě a sbírá energii do dalšího boje)

06.12.2010 16:48:00 | Iv

Aťane duševní síly máš na rozdávání !
A to stačí :-)

06.12.2010 16:37:00 | Iv

Jo jo, něco podobnýho :-))) ale už nemám tu sílu jako za mlada :)

06.12.2010 15:05:00 | Aťan

Myslíš ten burčák v lahvi s víčkem,do kterého jsem zapoměla udělat otvůrek ? :-)))
Byla to dobrá sprcha :-)

06.12.2010 14:45:00 | Iv

Iv, klidně mně říkej burčák :-))

06.12.2010 14:28:00 | Aťan

Mě se ta Křížova úvaha líbí.
Aťane-jak to udělat nevím,ale věřím,že se to rozjede už brzy samo a uvidíme,co se vyklube.
Jak tak poslouchám lidi,život tu začíná být neůnosný jak z finančního,tak morálního hlediska.
A nejen tady.
Dav vyburcovat neumím :-(
Čekám na impuls :-)
Až někdo vyburcuje mě.
A tobě se to tvými příspěvky daří - Aťane Jane Husi :-))
Takže ST

06.12.2010 14:18:00 | Iv

Tak jo, myslím že bychom to mohli na čas přerušit, vyměnili jsme si nejmíň 200 komentů a posun žádný.

06.12.2010 12:07:00 | Aťan

Vladane, ber to tak, že se s tebou díky tvým urážkám nerad bavím. Tvoje "diskuse" jsou vlastně jen monology, stále dokola to samé.

06.12.2010 11:07:00 | Aťan

Mně se taky moc líbí, jak to má Vladan srovnaný v hlavě... ten ví přesně kdo za to může, ten ví přesně, co by se mělo dělat a dokonce i ví, jak to udělat... Kéž bych mohl říct totéž, že vím, kde začít, že opravdu vím co se má udělat a že opravdu vím, jak roztočit ekonomiku a zatočit se škůdci...
Ale kdybych to věděl, tak bych se od Vladana ničím nelišil i když bych měl úplně opačnou filozofii. A chudáci národové, kteří by takový experiment museli absolvovat...

05.12.2010 20:56:00 | Daniel S.

Vladane, budu krátce reagovat jen na toto: "Mě se líbí, že na mě ses osopil jako na pravicového extremistu, a přitom Křížovi, který říká prakticky totéž, co já, tleskáš!!!!! Připadá mi, že ti stačí, aby někdo zanadával na rozkrádání státu a to ti stačí. Co říká dál tě nezajímá."

Kříž neříká totéž co ty, to za prvé. A za druhé: moje smysly se zbystří, když dostanu informace kdo a jak rozkrádá náš stát. Na rozdíl od tebe mě ale posvátné pravicové jméno Klaus nezastaví, a čtu pozorně dál.

05.12.2010 19:43:00 | Aťan

Dodatek: Klaus & spol. měli tenkrát takovou pozici, že mohli bývalé nomenklatuře řádění zarazit, ale neudělali to. Přiznej Vladane konečně, že za tohle by se měl Václav před národem zodpovídat, a né dělat 2x prezidenta.

04.12.2010 14:39:00 | Aťan

Vladane, Siorak vlastně odpověděl za mne, zbytečně bych říkal to samé.

Ale budu trochu reagovat na tvou odvážnou větu: "Podle mého názoru jste myšlenky Karla Kříže nejen nepochopili, ale dokonce je úplně otočili!!!"

Myslím si naopak, že celou dobu ty nechápeš mne. Jasně jsem říkal, že chování komunistů ze mne udělalo od 60. let pravičáka (byl jsem v pubertě), a že se mám co držet, aby dnešní pravičáci (včetně tebe) ze mne neudělali levičáka. Komunistu nikdy ne, to vylučuju úplně.

V tebou opovrhovaná "Zprávě" se uvádí, že hlavní viníci rozkrádání v 90. letech jsou bývalí vysoce postavení komunisté, STB i KGB. ...a že nejen Klaus s Koženým, nýbrž celá ta plejáda dalších, ve "Zprávě" uvedená, se na rozkrádání podílela. Tudíž Kříž i Aťan říkají úplně to samé.

Jediné, v čem se s Křížem (ale i s DanielemS) rozcházím je to, že nevěřím, že by revoluce či mučednictví cokoli vyřešilo. Gándhí je čestná výjimka, s úctou se mu klaním.

04.12.2010 14:18:00 | Aťan

Sio, nemyslím že lékaře, hasiče, policisty atd. Karel zařadil mezi příživníky. Pochopil jsem ho tak, že lidí z těchto profesí tzv. "v terénu" je míň a blbě placených, protože je drahý aparát který je řídí.

Dane - mučednictví je krajnost, která v českém prostředí mučedníkovi asi nevyjde. Jestli bude dělat Husa zrovna ve chvíli, kdy v TV poběží seriál nebo fotbal, nikdo si ho nevšimne.

02.12.2010 22:12:00 | Aťan

Chce to mučedníky... to je jediné, co tenhle národ kdy k něčemu pohnulo...
Ne jako Palach - to byl ojedinělý výkřik a ještě to byla akce bez širší publicity. Hořet se vám podaří maximálně na několik minut. Ale takových sto Palachů... nebo tisíc....

ono je to hoši těžké... třetina národa je ve srabu a má úplně jiné starosti, třetina si myslí, že když bude dostatečně loajální (což nejsnáz prokáže tím, že bude šlapat po těch dole) tak se pozvedne mezi elitu a třetina si nahrabala a má se dobře a rozhodně nechce žádnou změnu, aby nedej bože museli pro společnost něco udělat... navíc když to znamená udělat něco pro ty devótní slouhy a pak pro tu lůzu...
nebo pak můžeme čekat na tu nesametovou revoluci. Ale tam nikdo neví, jak to dopadne. Ostatně nikdo netušil že z hesel Rovnost, Svoboda, Bratrství vzejde císař megaloman a milion mrtvých. a o sto let později nikdo nečekal, že necelý rok po sesazení cara se vlády chopí zvlášní klika zneuznaných filozofů, revolucionářů a bankovních lupičů a začnou si říkat komunisti.
Revoluce mají tu nevýhodu, že se tam málo kouká na skutečnou vinu a k odsouzení postačí zcela malicherná záminka... a já se děsím toho, jak si čecháčci budou vyřizovat zase majetkové spory pomocí udání, donášení a křivých obvinění. Je to kus přes půl století, co to předvedli.

Já přátelé jsem pro Ghándího cestu - osobní mučednictví. Občanskou neposlušnost, ale bez násilí. Přestaňme platit daně, připoutejme se před parlament, odmítejme platit za věci které ústava zaručuje, nechme se zavírat do vězení. usilujme především o duchovní rozvoj o morální kvality. Pak přijdou i ty politické. Bojujme občanskou neposlušností, neodporujme násilím, naopak nechme ten mafiánský kartel, ať odhalí karty. Ale nestačí jeden člověk... jeden Palach je málo. Stovky, sovky a tisíce...
A na to potřebujeme nějakého Husa... někoho, kdo to vyburcuje, aby to stálo za to... Palach to nebyl, protože předtím nekázal a nikdo ho neznal...

02.12.2010 21:14:00 | Daniel S.

U Yendase nemám co dodat

To SlavekMiloslav - čechoameričan vsadil na kartu, že to u nás proběhne stejně jako v júesej, štve mě že mu to zatím vychází. A já zatvrzele tvrdím: NEMUSELO TO TAK BÝT!!! Stačila úplně malá drobnost: jiní voliči a jiní vyvolení... :)

02.12.2010 18:08:00 | Aťan

I když jsi o tipy nestál, dávám ti je Aťane :-). Tajenku jsem vyluštil :-))
No ale teď trochu vážněji - podobně uvažuji i já. Další revoluce na sebe nenechá podle mého odhadu dlouho čekat, i když si myslím, že během 5.-10.let se ještě nic převratného nestane. A pak je velmi pravděpodobné, že parazity nahradí opět parazité. I já jsem nevymyslel nic. Za sebe můžu říct, že nepodpořím jakoukoliv revoluční změnu, jen proto, že to bude nějaká revoluce a nějaká změna. Na rozdíl od roku 1989, kdy mi bylo 15 let již nyní budu rozvážnější, ale jednak sám nic nezmůžu a jednak národ jako celek se obávám, že se strhnout nechá asi vždycky. Revoluci to tady chce každopádně, chce to změnu od základů, nikoliv jen kosmetické úpravy, ale dostali jsme se do takového hnoje, že se přiznám, že sám v současné situaci nevím kudy nyní ven a jakákoliv cesta bude velice bolestivá. :-(((

02.12.2010 16:53:00 | Yendas

že se tak zavzdušňuješ, revolucionáři, že ti to stojí za ty nervy... kliídek, pohoda... představ si, že jsou tam naši spolužáci a sousedé co kupují blesk a žerou smažák a denně nadávají že nemohou ke korytům jako ti tam...
před dvaceti lety, pár měsíců po velikém třesku jseem chlastal s čechoamíkem, profesorem nevím čeho, a ten mi, anebo nám suše prrorokoval, že se nacházíme ve třicátých letech mafiánské ameriky. a až teprve si ti "naši" vůdci dost naberou, tak na stará kolena budou toužit vypadat poctivě. přirovnával ke kurvám co se provdají do vysoké společnosti a stanou se z nich panny. říkal něco o padesáti, v lepším o čtyřiceti letech...
a taky mluvil o naší novinařině.... bez ní neuděláme ani prd. a naše vš a novinařina je v pr...

02.12.2010 16:29:00 | slavekmiloslav

Romantiku, zaslouženou výhru si můžeš odnést, ...doporučuji gumové rukavice.

02.12.2010 15:13:00 | Aťan

-OVN-, ale nejsem si jist, zda z "výhry" mám tu pravou radost. :o)) Slušně řečeno: Česko světu ukazuje, že ne všechny cesty vedou do Říma! ...

02.12.2010 15:00:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí