Bárta je vůl, ale Kalousek je větší

Bárta je vůl, ale Kalousek je větší

Anotace: Aťanova rubrika: Na dnešní dění / co v Literu není

.

Ministerstvo financí 22. 4. 2011 rozhodlo, že bude dále utajovat seznam dlužníků České konsolidační agentury (ČKA). Pod rozhodnutím o zamítnutí rozkladu je podepsán ministr financí Miroslav Kalousek. Ministerstvo udává jako důvod utajování: absolutní obchodní tajemství.

Činnost ČKA zanechala ve státním rozpočtu dluh převyšující 240 mld. Kč. Utajovaný seznam z roku 2002 obsahuje téměř 500 firem a výše celkových pohledávek činí zhruba 20 miliard Kč. Podle ministerstva financí se na činnost ČKA vztahuje absolutní obchodní tajemství, které teď přešlo na ministerstvo financí, a proto nechce poskytnout informace o tom, komu byly peníze převedeny.

Rozhodnutí ministerstva financí má zvláštní představu transparentnosti. Veřejné úřady nemohou mít absolutní obchodní tajemství, které brání poskytnutí jakýchkoliv informací. Ministerstvo financí je se svým obchodním tajemstvím za 240 mld. patrně nejbohatším obchodníkem v republice.

Stát skrze Konsolidační agenturu vykupoval toxické úvěry z bank za 60-80 % jejich nominální hodnoty a Konsolidační agentura je následně rozprodávala investorům za 9-30 % jejich nominální hodnoty. Dlužníci se tak nezřídka zcela oddlužili tím, že přes prostředníka splatili pouze zlomek vlastního dluhu. Rozhodnutí dále utajovat informace o tom, kam v devadesátých letech zmizely stovky miliard Kč, je podle ministra financí Miroslava Kalouska zřejmě skvělá protikorupční strategie vlády ČR.

_______________

Tady to máte i s obrázkama :-))

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/kdo-v-cr-nekrade-sam-sobe-skodi
Autor Aťan, 13.05.2011
Přečteno 392x
Tipy 6
Poslední tipující: Jiparo, Špáďa, hloubavá
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

... "kam v devadesátých letech zmizely stovky miliard Kč? "
Zeptejme se Klause ... a to je zřejmě pravý důvod, proč to zůstane "na věky" tajné :)

16.05.2011 09:38:00 | Jiparo

Jo jo, jsou to "kluci šikovní"!

14.05.2011 07:32:00 | hloubavá

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí