Jste střední třída? Tak se připravte na sešup...

Jste střední třída? Tak se připravte na sešup...

Anotace: Aťanova rubrika: Na dnešní dění / co v Literu není

.

Profesor Jan Keller z Fakulty sociálních studií Ostravské univerzity přednáší vždy nacpanému sálu, kde jsou pod tlakem i vchodové dveře. Není divu, Keller už není jen vynikající sociolog a publicista, ale v pravém slova smyslu je hvězda, obléhána širokým, nejen akademickým, publikem.
Zde je část z jedné jeho aktuální přednášky:

"Česká republika je v evropském kontextu zemí chudých středních vrstev. My jsme letos dělali výzkumy v Ostravě a zjistili jsme, že nejspecifičtější je to, že naše střední vrstvy sice existují, ale jsou vyloženě chudé. Tyto chudé střední vrstvy mají podle českého pravicového scénáře jednak sponzorovat zbytky sociálního státu a mají ze své kapsy jednak hradit ziskové příležitosti pro ty, kteří si zprivatizují služby veřejného sektoru.

Při výzkumu středních vrstev na Ostravsku jsme tam museli zařadit už lidi s příjmy nad 15 tisíc korun čistého, abychom tam vůbec někoho měli. Kdybychom to srovnali třeba s Francií, tak tam, kde jsou na Ostravsku střední vrstvy, jsme ve Francii hluboko pod prahem chudoby. Jestliže berete 15 tisíc a polovičku z toho dáte za inkaso, co to jste to za střední vrstvu, které zbude sedmnáct stovek na týden?

Nicméně, i když jsme nastavili tyto hranice takto nízko, to znamená, že střední vrstvu pro rodinu s dětmi jsme počítali už od 30 tisíc korun (příjmy jsou posuzovány na úrovni domácnosti, na každé dítě bylo připočteno zhruba pět tisíc), je těch středních vrstev velice málo a jen nepatrně se liší od těch, kteří jsou pod nimi. Na Ostravsku se tedy střední vrstvy liší příjmem, který je často vyšší jen o pár tisíc korun, rozhodně o méně, než je oněch 12 až 15 tisíc korun, které mají zaplatit za chystané reformy. Dále se liší vyšším vzděláním a nižším věkem - jsou vzdělanější a mladší. A konečně, asi 15 procent středních vrstev, které jsme zkoumali, tvoří podnikatelé, zbytek jsou zaměstnanci, něco málo jsou důchodci a téměř tam nenajdeme nezaměstnané.

Mnohem méně se střední vrstvy liší od těch dole výší svých osobních úspor. Naprostá většina těch, kteří se počítají do středních vrstev, nemá úspory žádné nebo do 50 tisíc korun. Neliší se ani typem úspor a četností a výší půjček. Jsou stejně zadlužení jako ti pod nimi. Dokonce se málo liší i sebezařazením. Jak střední, tak nižší vrstvy se samy zařazovaly jako střední, nikdo jako nižší. Velice málo se liší také typem bydlení. Dokonce ty nižší střední vrstvy, protože jsou starší, tak častěji bydlí v cihlových nájemních domech, a nejčastější nová střední vrstva, ta mladší střední, bydlí v panelácích. Když to studujete jenom ve větším městě, třeba i v Praze nebo v Brně, je tu problém, protože část středních vrstev jde v rámci suburbanizace mimo obvod města. Proto to teď zjišťujeme v rámci Severomoravského kraje, abychom zachytili i ty, kteří byli tak úspěšní, že se vystěhovali do svých zadlužených paneláků naležato.

Co to znamená, když to shrnu? Většina našich středních vrstev vůbec není zajištěna, nemají žádné rezervy. Rozdíly v příjmu jim zatím umožňují vylepšit si běžnou spotřebu. Mají o něco lepší auto, o něco lepší vybavení domácnosti, atraktivnější dovolenou, ale ty rozdíly jsou tak malé, že to středním vrstvám neumožňuje našetřit si tolik, aby byly aspoň střednědobě zajištěnější než vrstvy nižší. Přitom většina těch reforem, které mají přijít, dolehne víc na střední vrstvy než na nižší, protože u těch nižších už není co brát.

Střední vrstvy nesmějí být posledním sponzorem sociálního státu. To znamená, že je nutné opět zavést progresivní daň. A zadruhé je třeba výrazně omezit to, co vyprazdňuje pokladnu státu, tedy korupci.

Abych to zakončil nějak optimisticky, já jsem bytostný optimista, myslím si, že pokud budeme trpělivě tyto souvislosti lidem vysvětlovat, tak to nakonec pochopí i vysokoškolsky vzdělaní voliči."

______________________

V rubrice úvah je to z toho důvodu, abychom nad tím "uvažovali", ...autorství si samozřejmě nepřipisuji.

.
Autor Aťan, 16.05.2011
Přečteno 851x
Tipy 18
Poslední tipující: ilaila, Daniel S., No Shame, Maryje..., Iv, Zasr. romantik, ewon, Duše zmítaná bouří reality, ...
ikonkaKomentáře (109)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hlavně se mi líbí, jak blízko už je Vladan tomu hitlerovskému a komunistickému rasismu. Bártovi rodiče byli STBáci. a jako to ho nějak dehonestuje? On za to může čím byli jeho rodiče? To čím byli jeho rodiče, to vypovídá o jeho charakteru? Třídní původ jsme zdá se nepřekonali... Bárta měl rodiče STBáky a to se podle Vladana musí projevit.

07.06.2011 12:55:00 | Daniel S.

Znovu pro blbý:

http://www.svazky.cz/

tohle není Cibulkův seznam a jsou tam osoby od pouze kontaktovaných až po aktivní agenty. Nejsem máma Bárty, neručím za něj.

Ať mě hrom na místě zabije, jestli ti na další krávovinu ještě kdy odpovím...

01.06.2011 14:09:00 | Aťan

...do vzkazu

01.06.2011 10:18:00 | Aťan

Je tam? Je. Napsal jsem že byl agent? Nenapsal. Tak vidíš jak umíš ve svazku listovat. A teď si tam zadej své příbuzné a kamarády, možná budeš překvapený jako já.

01.06.2011 09:14:00 | Aťan

Nejdřív si prober svoji blbost a pak ti nezbyde čas na ostatní...

A teď k Vašíkovi - zjisti si to, je na dvou stránkách.

01.06.2011 08:26:00 | Aťan

...mimochodem, Klaus tam je taky :-)

01.06.2011 08:11:00 | Aťan

...ale musíš znát alespoň jejich datum narození, od jednoho jména tam je třeba 50 lidí.

01.06.2011 08:01:00 | Aťan

Prášky předcházeli tvým drzostem, nic jednoduššího nahlédnout. Tady jsou svazky STB:

http://www.svazky.cz/

01.06.2011 07:59:00 | Aťan

...pokud nemáš nic k tématu, tak nevotravuj, na blbosti nemám čas...

31.05.2011 18:11:00 | Aťan

Vladane, prášky už nezabírají?

31.05.2011 15:30:00 | Aťan

S Kalouskem a ODS sedět za jedním stolem... to je drsná představa. Já bych teda utek... čím dřív, tím líp.

31.05.2011 14:29:00 | Aťan

Je fakt Aťane, že v nejbližších dnech si budeme moci udělat obrázek o VV. Dostanou ministertva? A pokud ne, odejdou zcela z koalice? Nedají přednost hrabání? Přeji jim, Tobě i nám ostatním, aby nehrabali. A i když je Bárta podle mě dost namyšlenej, prachy na dopravě ušetřil...

31.05.2011 14:11:00 | Daniel S.

VV - bezva téma. Jediná pidistrana, která ve vládě něco ušetřila a nic nerozkradla.

31.05.2011 14:06:00 | Aťan

Vladane, tak abys viděl jakej jsem frajer - vzdávám se kandidatury na prezidenta ve tvůj prospěch. A tímto považuju celou věc za vyřízenou... :-))) si smíchy asi cvrknu, bože do kohos to duši vrazil...

O listinných akciích na majitele vím tady odtud:

http://www.zindex.cz/

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-skuhrovec.php

...od tebe vím velký kulový, jen kecy pravice - levice, který dávno nikoho nezajímají, zaspal jsi dobu.

31.05.2011 13:21:00 | Aťan

Zakazovat ti mluvit a psát, to je Vladane blbost... tebe naopak postavit na nejvyšší řečniště a nechat tě orálně vydovádět co hrdlo ráčí. Pokoušet se tě umlčet nebo vyargumentovat není nutné, uděláš to sám...

31.05.2011 12:51:00 | Daniel S.

Vladan nám to vysvětlí... ten to narozdíl od nás ví všechno naprosto vědecky přesně... :-)

31.05.2011 12:15:00 | Daniel S.

No právě... a mezi levičákama taky nevím, jestli jsou to ti praví levičáci :) a oni zase naoplátku nevědí, jestli jsem ten pravý střed... prase aby se v tom vyznalo. :-)

31.05.2011 11:56:00 | Aťan

Já mám mezi pravičáky dokonce většinu kamarádů... ale Vladan by nám vysvětlil, že to nejsou ti praví pravičáci...

31.05.2011 11:20:00 | Daniel S.

...tak nějak :-))) Přesto jsem si jist, že všichni pravičáci nejsou jako Vladan, ...mám kamarády i mezi pravičáky a jsou rozumní.

31.05.2011 11:07:00 | Aťan

No Aťane, myslím, že jako debil a fanatik se se mnou jako srabem a demagogem docela dobře doplňuješ... :-)

31.05.2011 11:00:00 | Daniel S.

Kubice s Lessym právě provádí zahřívací kolečko:

http://www.novinky.cz/krimi/234853-grosse-a-sobotku-proveruje-policie.html

...ale na státním zastupitelství se co nejdřív musí zbavit Rampuly a podobných grázlů, nebo z toho nebude zase nic. Boj s mafiány zprava zleva právě začíná, držme všichni sami sobě palce, aby to byl boj vítězný, jinak doporučuji emigraci.

31.05.2011 08:53:00 | Aťan

...ještě dodám, ty tady nereprezentuješ celu pravici, jenom její horší část.

31.05.2011 08:16:00 | Aťan

...pořád stejná písnička...

31.05.2011 08:13:00 | Aťan

Jo jo, Vladan, tyhle argumenty znám, ty používají mafiáni, aby se nezačalo ani s prvním krokem, natož dalším. Máš smůlu, už se to rozjelo.

31.05.2011 07:41:00 | Aťan

...úplně nevyřeší, ale pořádně jim to znepříjemní život. ODS a TOP09 měli být v tomto boji v první linii, ale oni naopak hážou klacky pod nohy.
(Vidím se ve středu i dnes, jak mě vidí druzí neřeším, bych se musel zbláznit.)

30.05.2011 14:22:00 | Aťan

Vladane, tak ještě jednou, kopíruji svá slova: "...náš současný problém v tomto desetiletí (dvacetiletí?) je boj proti kmotrům od komunálu nahoru - proti těm, kteří si říkají pravice, levice, podle toho jak se jim to hodí."

Jestliže levice pomůže odstranit anonymní akcie, podřízne větev i mafiánům ve svých řadách. Toho samého nejsou schopni ani ODS, ani TOP09... ale možná s donucením do toho budou dokopáni. Vladane, tvoje pravičácké klapky na očích jsou na Literu už pověstné... :-) a klidně mi nadávej do levičáků, i tak zůstanu ve středu. Jsem tam už skoro 40 let, i v Chartě77 jsem si umíněně mezi pravičákama a levičákama držel střed.

30.05.2011 14:02:00 | Aťan

Ano Vladane, teď jsi to trefil. Nemám žádné argumenty, kterými bych tvoji úvahu vyvrátil, všechny které jsem měl, jsi už dávno odmítl a označil za mlžení, demoagogii a nebo plkání. Už žádné argumenty nedávám protože jsem srab, demagog a bojím se tvé brilantní rétoriky a tvých dokonalých sylogismů.
Tak a teď když jsem ti to konečně přiznal, tak bys mohl napsat nějakou vítěznou ódu sama na sebe, případně nějakou úvahu o tom, jak jsi mě konečně definitivně odhalil a vyanalyzoval, jak jsem se sklonil před tvými argumenty o nejpravější pravé pravici, přidej něco o tvých dalších podezřeních z demagogie třeba u Kellera, nech si od nějakého dalšího pravého pravičáka připnout metál za zásluhy, vydej si diplom za logiku, případně se můžeš politovat, jak jsem tě vlastně stále nepochopil a jak ti demagogicky ubližuju, všechny varuj před levičáckou nákazou, kterou šířím a před totalitou do které se se mnou ženou, doporuč jim svoje vlastní nejpravější pravicové vize a najdi si někoho jiného na kom se budeš přesvědčovat o své dokonale vědecky tvrdé pravdě.

30.05.2011 13:14:00 | Daniel S.

Vladane, zrušení listinných akcií na majitele (anonymní akcie), které jsou vlastně jádrem korupce a mastění si kapes mafiánů na všech úrovních, navrhují středové Věci veřejné za totálního skřípění zubů ODS a Kalouska. V parlamentu se tento klíčový zákon spojí s hlasováním o důvěře vládě. Já, jakožto středový volič, budu rád, když se s námi spojí levice a odbory proti tvým "rádoby" pravicovým grázlům. Každý hlas proti mafii je mně dobrý... máš snad špatné svědomí, že tak povykuješ? :-)

30.05.2011 13:02:00 | Aťan

Zlatá slova Aťane...

30.05.2011 08:57:00 | Daniel S.

Vladane, tvoje chyba od samého začátku je, že ses soustředil na boj pravice proti levici, jenže náš současný problém v tomto desetiletí (dvacetiletí?) je boj proti kmotrům od komunálu nahoru - proti těm, kteří si říkají pravice, levice, podle toho jak se jim to hodí. Přitom jsou to prachsprostí zloději krytí parlamentem, senátem i justicí. Tam je zapotřebí, aby davy s tím hnuly. A když to nedělá ta tvoje pravice, uvolnili jste prostor odborům. A já (středový) jsem vděčný každému, kdo dá mafii po hubě a zajistí nadále svobodné volby, žádný komunistický diktát.

30.05.2011 08:07:00 | Aťan

A Aťane... taky bych chrochtal blahem nad dospělou společností, která by se vyznala i v jemnějších finesách politiky. Ale to opravdu potrvá ještě moc a moc dlouho. Ovšem s lepší politikou přijde i lepší pochopení politiky... To jde ruku v ruce. Mám naději, že to celé dobře dopadne...

30.05.2011 06:51:00 | Daniel S.

Ach jo, tak znovu... Vladane, plkej si co chceš, nejlíp běž si psát svojí další úvahu o tom, jaký jsem demagog, ale já už se s tebou opravdu dál bavit nechci. Nehodlám znovu absolvovat celé to kolečko komentářů kdy na konci bude opět to, co na začátku. Jestli máš ještě co říct Aťanovi, tak pokračuj, ale mně už co říct nemáš. Všechny ty tvoje názory jsi mi napsal už několikrát, skoro bych ti to mohl slovo od slova citovat, nesouhlasíš, nesouhlasil jsi a taky nebudeš souhlasit. Ostatně to je normální... Aťan nejspíš taky se vším, co jsem řekl, nesouhlasí. Ale jinak si s ním mám co říct. S tebou si už co říct nemám.
Klidně si tady glosuj naše komentáře, to je mi tak nějak jedno, to už jsme tady měli, dělal to Big D. i jiní, ale obracej se laskavě ke čtenářům a ne ke mně. S člověkem, který má za každou druhou větou slovo demagog, aby náhodou nevyšel ze cviku hledání podvratných živlů, nebezpečných jeho nejpravější pravé pravici, s tím už si nemám co říct.

30.05.2011 06:49:00 | Daniel S.

Občanycz znám Aťane a upřímně je to strana, kterou mám chuť v příštích volbách volit. Ale do voleb budu bedlivě sledovat jejich postup i lidi kteří to vedou. Kdo ví, třeba si fakt na Hradě jednou přiťukneme. Do té doby je třeba neztrácet naději...

30.05.2011 06:40:00 | Daniel S.

Možná tvým přestavám by se nejvíc blížila strana:

http://www.obcanecz.cz/

...a pak si spolu na Hradě přiťukneme, jo? :-)

29.05.2011 22:18:00 | Aťan

Víš Aťane, s internetem je to obráceně... málokdo si aktivně bude hledat svojí novou stranu, svojí novou iniciativu.. Ale každý se podívá na její stránky, pokud se o ní dozví třeba protože šel v parku kolem hloučku lidí s řečníkem. Nebo protože viděl hapening. Nebo protože mu o tom někdo řekl.
Další věcí je, že málokterá iniciativa má ty stránky udělané dobře. Jsou to hezké domovské stránky, ale ty nemají sloužit propagaci... spíš informacím, setkávání příznivců a tak... ale stránky na propagaci musejí vypadat jinak... A nemělo by se na jedněch stránkách dělat obojí dohromady.
Stránky poslouží ve chvíli, kdy je zájem probuzen. Ať už pozitivní nebo negativní. Ale zájem už musí být. A bohužel, většinou iniciativy rezignují na práci mezi lidmi naživo. To také není jednoduché... Keller umí mluvit dobře, ale bylo by zapotřebí vycvičit dalších tisíc řečníků, aby dokázali tak pěkně odprezentovat jeho data. I to se dá, ale chce to práci na trochu jiné bázi... nejde dělat exkluzivní strany a iniciativy, ale musejí být masové. A pokud mají být masové a nesklouznout tam, kde jsou dneska parlamentní strany, musejí mít hodně přísné stanovy a regule. Lidé v nich si nesmějí zakládat na tom,že jsou v předsednictvu, ale že jsou členové.
A až bude k dispozici platforma pro něco takového, tak bude i těch tisíc řečníků, kteří každý měsíc osloví 100 tisíc lidí a z nich půlka nakoukne na stránky... pak už to bude mít efekt.

Kdybych se měl do něčeho pustit, muselo by se začít opravdu dobrými a přísnými stanovami. A pak napsat hodně dobrý program nejen pro parlament, ale i vládu, pro vládnutí i opozici, pro stát, region i obec a program pro straníky. Mít vyřešené financování postavené na členech a ne sponzorech...
A pak hledat lidi... dlouho je hledat dlouho jich mít málo, než se prostě prosadí a než jich začne přibývat.

29.05.2011 21:34:00 | Daniel S.

Dane souhlas, média jsou u nás jen prodloužená ruka marketingu zavedených stran (až na výjimky), v tom máme oba jasno. Jen se snažím vysvětlit, že na ínternetu je většina webstránek občanských iniciativ už léta, vůbec nejsou líní, naopak - mají tam přehledně jejich akce minulé i budoucí, ale přes internet jdou informace do lidí ztuha. Televizi, rádio a Blesk internetem neporazíš. Koukni třeba na Liter - 8500 autorů, a v politických úvahách se motá 3 až 5 lidí.

Ale jak už jsem říkal, když do toho odbory šlápnou, víc lidí se pak bude zajímat (i tzv. gabkinové :), budou se ptát proč je tolik povyku. A potom si snad i něco o politice z internetu přečtou, budou vědět kdo je Jiří Skuhrovec, zIndex, proč je takový boj o listinné akcie na majitele, atd... toho bych se chtěl jednou dožít. Dospělou občanskou společnost, to bych moc rád...

29.05.2011 20:48:00 | Aťan

Aťane, média jsou u nás jen prodloužená ruka marketingu zavedených stran. Žádný rpostor pro nějakou iniciativu... Ale to neznamená, že neexistují jiné informační kanály. Exsitují blogy, facebook, twitter, existují i české verze. Internet zatím ještě necenzurují. Ještě pořád je dovoleno mluvit a ještě pořád se to dá. Jasně, pokud bude někdo zkoušet prorazit v MF dnes, tak to asi neprorazí...
Cesta k oslovení veřejnost (ať si Vladan říká o oslovování co chce, to jen dokazuje že by raději, aby se mu nikdo z lidí do vládnutí nepletl, protože to jsou přece blbí levicoví burani co nedovedou docenit co je pravá pravice a navíc nechápou jak brilantně prokázal Kellerovu demagogii, Vladan by si měl najít zemi, kde ho budou brát vážněji než u nás), tak ta cesta není v oficiálních médiích. Ale přednášky zatím média nedirigují. A až bude na Václaváku půl milionu lidí, budou o tom i ony mluvit. V roce 89 taky média informovala a to byla jinak pod palcem.
Nemysli si, spousta novinářů je taky pěkně naštvaná, že musí psát o tom mainstreemu a psát ódy na dnešní vládu a hanět to ostatní. Ale zatím se ještě bojí.
Ostatně jakmile něco projde oslavené médii, tak k tomu lidi sou automaticky nedůvěřiví.. aby nebyli. Internet, blogy, facebook, twitter, sály, přednášky, mítinky, hapeningy.... to jsou cesty k oslovení veřejnosti. Žádné lidovky nebo MF dnes...

29.05.2011 10:18:00 | Daniel S.

Vladane, buď tak hodný, přestaň se mi plést do diskuse s Aťanem... s kellerem jsi nic nedokázal, to si jen ty myslíš, že jsi to dokázal a tvoje řeči o pravici nebo levici mě už unavují... padlo na to dost komentářů předtím a nehodlám se znovu opakovat.

29.05.2011 10:10:00 | Daniel S.

Vladan:

Já jsem nikdy neřekl, že má dějiny nábožensví učit křesťanský farář... ale měl by je učit někdo, kdo na to má aprobaci, s tím snad souhlasíš ne? V našich podmínkách jich moc není. Tedy až na faráře.. to ovšem neznamneá, že by tu aprobaci nemohli dostat i normální učitelé...
Jo a nenazývám to dějiny náboženství, protože odjakživa se ten předmět jmenoval náboženství.. i na prvorepublikových gymnáziích i jindy... tak se držím ustáleného tradičního názvu.

29.05.2011 10:08:00 | Daniel S.

Dane, reaguji na slova: "mi to připadá jako výmluva - češi jsou lhostejní, nebudeme mít podporu... Není to spíš tím, že je neumíme oslovit?"

A teď se koukni sem, do sekce "Oblíbené stránky":

http://atanova-zasuvka.blog.cz/

Ti všichni si v českých médiích neškrtnou a já už dávno vím proč. Když si prostuduješ web zIndex, taky ti to dojde. Ale díky (kupodivu) odborům a masového nasrání už se blýská na leší časy. Škoda že ta iniciativa nepřišla zprava, jak by chtěl třeba Vladan (i já), ale zleva.

29.05.2011 09:00:00 | Aťan

No a abych jen nemlátil prázdnou slámu... co takhle dát něco dohromady? Ujasnit si program, cestu k němu a pak zkusit udělat pár přednášek? Ani by to nestálo moc peněz a místo psaní na literu bychom psali do mailů a zkusili vypotit něco funkčního. a pak to zkusit předhodit veřejnosti.. stránkama, přednáškama, sbírat další lidi, připojovat další iniciativy, prostě se do toho dát? Ja jsem říkal, tebe i Sia bych si dovedl přestavit jako prezidenty..

28.05.2011 19:00:00 | Daniel S.

Znovu opakuji. že stačilo zveřejnit článek o bídě matky samoživitelky a našlo se skoro půl milionu. Já sám jsem dokázal pomocí minimálního úsilí nasbírat na svůj projekt jurt sto tisíc a z toho šla půlka od dobrovolných dárců. Navíc tři mi tak věřili, že si koupili dokumentaci na jurtu kterou ještě nikdo nikde nepostavil. Věřím si v tom.
I v politice si musíme věřit a musíme rozumět věcem, které říkáme. A pak musíme přihlížet k českým specifikům, že u nás na lidi těžko zaverou bombastické projvy ala Obama nebo Palinová a mávat ve velkém vlajkama je taky na nic.
Keller už dneska naplní sál. Intouši přijdou... teď to ještě umět (naučit se) to vysvětlit i lopaťákům.. i pro ně totiž musí být s tom nosné programu místo.
Učme se to... proto to snad tady na literu píšeme ne? Abychom vytříbili naše myšlenky, naučili se diskutovat, naučili se znát své posluchače a i své oponenty.
českých peciválů doma se nebojím... bojím se peciválů v iniciativách. Bojím se zkostnatělého myšlení, které nepochopí, že čechy je nutné oslovovat jinak než němce a jinak než američany. Bojím se lidí, kteří nevěří tomu, co říkají a bojím se těch, kteří tomu věří zase tak, že se udělají cokoliv, jen aby to prošlo.
Obyčejní lidé čekají, až je někdo osloví, oni se na to přímo třesou. Oni se přímo třesou konečně mít zase program, pro sebe, rodinu i pro vlast. Snad najdeme způsob jak je oslovit dřív, než na to přijde nějakej Stalin.

28.05.2011 18:55:00 | Daniel S.

Aťane, já si to nemyslím... jestliže chce někdo dělat změnu a myslí si, že na to má, tak si holt podporu zajistit musí. Já netvrdím, že sehnat podporu je v tomhle státě nějak kdovíjak jednoduché a nebo že by se tady nějak snadno vyráběla podpora, ale všeobecně mi to připadá jako výmluva - češi jsou lhostejní, nebudeme mít podporu... Není to spíš tím, že je neumíme oslovit? Není to tím, že je náš národ v to,hle specifický a žádná americká ani německá univerzita nevyučuje, jak se ucházet o podporu?

Jak jsem už v úvahách psal, stačilo na Blistech zveřejnit, že nějaká pitomá ženská, co se nechala ukecat, zbouchnout, opustit a zadlužit (takhle by se na to taky dalo koukat) tak se pro ní posbíralo skoro půl milionu. Takže to jde, sehnat podporu... představ si, kolik by se za půl milionu dalo politicky udělat - to by bylo pronajatých sálů na Kellerovy přednášky, to by bylo proplacených cesťáků...
Spíš se bojím, že peciválové sedí v těch iniciativách... moc rychle se vzdávají, málo to zkoušejí, málo věří ve svůj porgram, málo věří, že mají národu co nabídnout.
Podívej komunisty - před padsáti lety je generální stávkou podporřilo skoro 5 milionů lidí - třetina země.. to je podpora. Dneska by ti bohatě stačilo dostat na václavák půl milionu a jsi prezident. Možná by stačilo i míň.

Ale nejdřív to chce opravdu nosný program... Nejen vymezit požadavky co chceme... teď je potřeba dát dohromady, jak toho dosáhnout. Pak je třeba o tom přesvědčit spolupracovníky... a je třeba nevymýšlet chiméry, ale něco reálně možného. Nebát se postupné práce na desítky let, a ne že v příštích volbách musíme mít většinu, nejlépe ústavní. U nás iniciativy moc spěchají a skoro vůbec nejednají ma místní úrovni. Například neznám ze svého regionu ani jednu jedinou, která by operovala místně, ale měla nosný program pro celou republiku. A na druhou stranu neztnám žádnou clorepublikovou, která by měl nosný program pro region nebo obec.
Tenhle národ si s námi Aťane a Sio celkem notuje. Vladanové tu jsou v menšině a dokonce v zanedbatelné. Jsou sice o to víc slyšet, protože oni skutečně věří, že to co říkají je správné. Měli bychom také být ochotni věřit... a jestliže nevěříme, tak ten náš program má ještě slabinya nemá cenu ho njárodu vnucovat.

28.05.2011 18:44:00 | Daniel S.

Danieli, trochu rozebereme tyto věty: "Ani všechny ty občanské iniciativy zatím neukázaly, že na to mají. Jistě, souhlasím s nimi a vyjadřuji jim podporu, ale s další podporou bych rád počkal na to, co z nich vznikne."

Občanské iniciativy nemohou ukázat co v nich je, protože v drtivé většině to občany nezajímá, tím pádem to nezajímá ani masmédia, jejich náklad či sledovanost by se nezvýšil, ...a tak obyvatelstvo čeká a čeká, nadává a nadává, a nic proti tomu nedělá a nedělá... :-)) tzv. český začarovaný kruh. Emigrantům, kteří se po revoluci nevrátili, se moc nedivím.

28.05.2011 16:17:00 | Aťan

Aťane, já bych nebyl tak pesimistický... tenhle národ už se na změnu vysloveně třese. a čím víc to půjde do prdele (pardon) tím víc se bude třást na změnu. ALe zatím chybí ta laternativa, která by oslovila. Opravdu dělat experimenty a změny jedněch za druhé, když jsou všichni stejní, nikdo neví, co by se mělo a mohlo dělat (teda kromě Vladana, ten to ví, ale ostatní si to nemyslí) když je to jen změna jedněch zlodějů za jiné, tak obyvatelstvo bude lhostejné. Ani všehchny ty občanské iniciativy zatím neukázaly, že na to mají. Jistě, souhlasím s nimi a vyjadřuji jim podporu, ale s další podporou bych rád počkal na to, co z nich vznikne. Zda další pidistrana bez všenárodní podpory která si zakorytaří a pokud podporu mít bude, zajímá mě, jestli jim ty ideály vydrží a jak zajistí, aby přetrvaly.
Ta změna už visí ve vzduchu... snad ani při plyšáku se tolik nečekalo na mesiáše, na změnu, na ten směr, který bude stát zato vyzkoušetz, který sice třeba bude těžký, ale opravdu něco přinese všem a nejen úzké vrstvě hajzlíků, zbohatlíků, tunelářů a jejich kývačů.
A neboj... když se takhle všichni za změnu třesou, když je po ní poptávka, tak bude i nabídka. A pak bude naopak výhoda, že češi jsou krajne nedůvěřiví... mohla by to být šance, že si nezvolíme novýho Hitlera...

28.05.2011 15:30:00 | Daniel S.

Tak já jsem Vladane řekl, že bych chtěl vě škole vidět jako předmět náboženství - což jsou v podstatě dějiny náboženství. A byl bych rád, aby se nejvíce prostoru dalo křesťanství, které formovalo evropu v podstatě 2000 let a stále ještě má na jejím formování rozsáhlý podíl.
Katechismus bych jako povinný nechtěl. Jednak ten katolický je jiný než evangelické a ty jsou jiné než pravoslavné a ty jsou jiné než maronitské, koptské, starokatolické, baptistické, metodistické, kvakerské a další. Ovšem dějiny náboženství se učí všude stejně... nevyučují se totiž v rámci teologické, ale filozofické fakulty.

28.05.2011 15:23:00 | Daniel S.

Tenhle hodinový film prakticky potvrzuje Vladanova slova o přetavení špiček komunistů a StBáků v "kapitalistické" mafiány:

http://www.youtube.com/watch?v=Q5S8wRC5uH0&feature=player_embedded

Klause jsem v 90. letech obdivoval a dnes už vím, že zasluhuje malou celu na Pankráci o chlebu a vodě. Jeho hrubé chyby v 90. letech jsou daleko větší, než se dnes vyčítá Václavu Havlovi. Klaus se bude do smrti snažit tahat za nitky. Jestli úspěšně, o tom rozhodne dosud lhostejné obyvatelstvo. Někdy mívám jízlivý pocit, že jsme si (lidská šedá zóna) tuhle přesdržku trestuhodnou lhostejností zasloužili. I tady na Literu se lidi chlubí jak jsou šťastní, že se o politiku nikdy nezajímali, hýří úsměvy na všechny strany. Ani pochmurná budoucnost jejich dětí jim sobecky nedochází.

28.05.2011 09:22:00 | Aťan

To můžeme pak říct, že jsme všichni komunisti a STbáci.. tedy vy starší, co jste opustili školy ještě za totáče... a přitom do vás se snažili imlementovat tyhle názory horem dolem... Vladan ještě dělal zkoušky z Marxismu leninismu... dost by mě zajímalo, co jsi měl za otázky a jak dobře se ti před zkouškou a po ní spalo,.. A rozhodně se nedá říct, že by to do tebe vtloukli.
Takže záleží na lidech, ne na STBácích... do některých to nedostali a jiní se nechali naučit snadno... inu prachy, moc... To není komunistama, to jen v týhle zemi našlo nadstandartně hodně parchantů, kterým se moc hodilo, že jejich šmejdovinám dal někdo vědecký rámec a ještě je za ty hnusárny pochválil. Stačilo pár hesel a frází a hned mohli krást a dělat pupínky a měli to posvěcené vládou... dojiči socialismu... Stejně jako je tu dodnes nadstandartně hodně parchantů, kteří jsou ochotni udělat cokoliv, jen aby měli prachy a moc. A ti budou tvrdit cokoliv, jen když jim to umožní krást... dojiči demokracie...
Vůbec bych se nedivil, kdyby po nějaké hypotetické revoluci, která by třeba znovu nastolila komunismus znova seděl ve vládě Kalousek, Klaus, Sobotka, Paroubek a další čelní protagonisté... inu dělají to pro děti... neměli čas je vychovávat, tak je musejí alespo\ń zajistit...

27.05.2011 20:42:00 | Daniel S.

No Tebe Vladane-Ty budeš za pravou nejpravější pravici a my ostatní proti Tobě v opozici,protože jeden člověk by Tě nezvládl,jsi pěknej živel :-) :-) :-)
Koukám žes tu rozpoutal slušnej mejdan :-)

27.05.2011 14:28:00 | Iv

Historicky poprvé souhlasím s Vladanem a Danielem najednou... :)

27.05.2011 14:26:00 | Aťan

Akorát Vladan zapoměl, že hezká řádka lidí mezi nimi už žádný komunismus nezažila a nebo ho aktivně pohřbívala... STBáků a jiných komoušů je mezi nimi čím dál míň... nastupuje nová generace, která není o nic lepší.

27.05.2011 12:32:00 | Daniel S.

...ani to dlouho netrvalo, a už jsem taky signatář:

http://verejnostprotikorupci.cz/

27.05.2011 11:00:00 | Aťan

Teď už jo, dík. Líbí se mi věta: Právě generace "Několika vět" pomáhala po pádu komunismu nastolovat liberální demokracii, která však zdegenerovala do "mafiánského kapitalismu". To je přesně ono, tohle mě (nás) připravilo díky Klausovi, Havlovi, Třískovi, Tošovskému a spol. o dalších X let normálního života.

27.05.2011 10:46:00 | Aťan

Vladane, znáš z televize pořad "Den D"? Vynálezci se v TV představují investorům. Tady je jeden z těch investorů - pravičák Ivan Pilný - člověk, kterému já fandím:

http://www.obcanecz.cz/o-nas/predsednictvo-strany/ivan-pilny-mistopredseda/

...ber to tak, že na Literu drze dělám agitku Občanům.cz, tlačím je do parlamentu a samozřejmě u toho nechci chybět. Scháním šikovnou sekretářku, kromě sexu nemusí nic umět. :)

26.05.2011 20:29:00 | Aťan

Takže to co říkám je v pořádku? Jde jen o to, jak to říkám? To jsem rád, tak to není o čem mluvit...

26.05.2011 14:31:00 | Daniel S.

A moje demagogické pojmy si vypisuj jak chceš, už jsem si ověřil, jak umíš vytrhávat z kontextu, zapomínáš, že jsem k tomu vypisoval další vysvětlení. Vzpomínám si dobře na tvoje řeči ohledně mlžení, protže jis nechtěl a nechtěl chápat (ne souhlasit, chápat) a já vysvětloval a vysvětloval. Ale co, Siovi a Aťanovi vysvětlovat budu, když si nebudeme rozumět, ale tobě, to nemá cenu. Vždycky budu demagog ne proto jak co říkám, ale právě proto, co říkám.

26.05.2011 12:21:00 | Daniel S.

No , to je pravda, tuhle logiku se dá těžko zbourat... pravice je jiná než ta co tu máme. U nás žádná skutečná pravice není, to je opravdu nezbouratelná logika. Jeden o voze druhej o koze... já o realitě a ty o nějakém pravicovém snu. Vskutku nezbouratelný vývod. Logika že by jeden brečel... založená na tom, že nic tady není pravice a jen Vladan to ví nejlíp.
Víš, já nejsem naivní o nějaké dobrotě jakéhokoliv vůdce, ale nejsem naivní ani ohledně těch pravicových... tedy pardon, tady žádná pravice není a echt pravice podle Vladana vypadá jinak. Ale levičáci alespoň jsou tlačený od novinářů, kteří jim nepodlejzají jako pravičákům u nás. A ne, nemám přehnané mínění o západu. Ale tam je to opravdu lepší než tady. TO jen ty chceš vidět, že je to tam stejné, abys náhodou nemusel připustit, že je u nás něco špatně.
A sorry, jestliže je u nás nějaká pseudodemokracie, tak se nehodlám utěšovat vědomím, že je to lepší než za socialismu. To možná je, ale pořád to není dobrý. A tenkrát se cinkalo klíčema ne aby to bylo o trochu lepší a okrádali nás z druhé strany, ale aby to bylo opravdu jako na západě. Ne že nebudou skandály, ale že při ni půjdou od válu. Ne že bude nějaká super pravicová země, ale normálního evropského střihu, že tu budou fungovat normální evropské instituce, normální evropské pojetí státu i práva a ne nějaké opravdu pravé pravicové pravosti.
Takže ti přeji příjemné psaní o další demagogii, skutečně, dost lidí si to přečetlo a zamyslelo se nad tím... teď to bude obdobné... zase si řeknou jaká blbost to byla...
Už nebudu pokračovat... jen mlátím prázdnou slámu. Diskuse to už dávno není...

26.05.2011 12:17:00 | Daniel S.

Tak už jsem také signatář... mluví mi z duše. Mimochodem, jejich program je jeden z nejkomplexnejších a doufám, že budou mít alespoň kus úspěchu.

26.05.2011 11:20:00 | Daniel S.

Vidíš Aťane, to mi úplně uniklo... Tak Vladan machroval jak bude volit Klausovské pidistrany, protože to jsou ti praví a jedineční pravičáci a najednou se ukazuje, že volil bez problémů ty nepravé pravičáky, co jsou vlastně levičáci u středu plné bývalých estébáků a zlodějů, které jsou drženy pod krkem od levice. Co se na to dá říct... nomen omen... Takže jenom řečičky, že je vlastně nepodporuje, že nejsou podle jeho gusta. Podporuje je nejvíc jak může - svým hlasem.

26.05.2011 10:58:00 | Daniel S.

Víš Vladane, čtenost tady na literu není zase tak rozhodující. Jestli budu chtít čtené dílko, dám mu nějaký pikantní název a budu mít čtenost velmi velmi dobrou. Ovšem už mnohem lepší ukazatel je vzhledem k počtu otevření i počet tipů a tam jaksi už to nebude tak žhavé... Dva tipy - jeden od Sia, ale ten s tebou podle komentářů moc nesouhlasil že? A jeden od Ewona, který tipuje úplně všechno... Tolik k spekulativnímu psaní o mém přebírání moci a demagogii. Ovšem samozřejmě podle tebe (ale jenom podle tebe) je to seriózní příspěvek. Napiš si druhý díl... braková literatura jde dobře na odbyt. A doporučuju nějaký hodně hrůzný název - jako světové spiknutí křesťanů s levičáky, přičemž Dan to vede... Nebo bezprecedentní, donebevolající fanastismus Daniela S... Případně Daniel S. je demagogická zrůda, dávejte si na něj pozor - stačí chvíle nepozornosti a už se vezete na jeho kolotoči levicové diktatury... Nebo Nenechte se zneužít diktátorem Danielem S... Ale ty určitě na něco přijdeš. V tomhle ohledu jsi nepřekonatelný.

26.05.2011 10:52:00 | Daniel S.

Samozřejmě, máš pravdu - skutečně málokdy se v demokratické zemi dělá revoluce, ale dělají se a zase ne tak zřídka jak si myslíš. Akorát v demokratické zemi nemusí dojít k tomu poslednímu kroku - k vidlím v parlamentu. Vláda to většinou fakt pochopí, že tam nemá co dělat a normálně opustí svoje pozice včas a bez násilí. V normální demokracii také většinou odstupují funcionáři za relativně nicotná provinění i na drobné nátlaky tisku nebo demonstrací. Jen někdy je zapotřebí mít ve Washingtonu milion lidí demostrujících za ukončení války ve Vietnamu. A světe div se, vláda povolila. A stálo to i mrtvé v ulicích. Ale povolila včas, že ji nikdo nelynčoval. Ale nechybělo moc. Podobně to bylo za ukončení rasové segregace, v západním i sjednoceném německu takto padla celá vláda, ve Francii takhle dospěli mnohokrát k přečasným volbám - ne z vůle mocných, protože se nedokázali dohodnout, ale z vůle lidu, protože ti mocní se dohadovali až moc dobře. Ovšem to podle tvé zjednodušené definice není revoluce, protože se nepíchá vidlema do poslanců. I u nás začíná být tlak na vládu, aby buď přestala s korupcí nebo vypadla. Zatím se šermuje slovy, pak se bude šermovat vidlemi a to ještě pořád bude mít vláda možnost odejít sama a nebo sama iniciovat fakt změny. Jasně budou se tam pořádně bát a to přesně je zapotřebí. Až když si nedají říct, tak potom se bude napichovat.
Ale to už nebude žádná demokracie. Ostatně copak tu dneska nějaká je? Tobě možná stačí další zjednodušené heslo že demokracie = svobodné volby a nic k tomu... no jasně, jakákoliv další věta už bude demagogické mlžení. Ale že s tím souvisí třeba i ústava a její změny a možnost změn, vzájemná oddělenost jednotlivých složek vlády, nezávislé soudnictví (už jenom podle toho jak u nás vypadá soudnictví nejsme demokratická země) občanské platformy, iniciativy, odbory, obchodní komory a další a další. A to jaksi u ná buď nevzniklo nebo zeprve pomalu vzniká. O skutečné demokracii západního střihu se nedá moc mluvit. Jediná demokratická vymoženost jsou svobodné volby, takže jsme na úrovni dmekracie v Kosovu, kde sice nic jiného nefunguje, ale mají volby, kam si mohou svobodně zvolit svojí mafii. A jen hodně omezený pravičák by tomu říkal demokracie. (Říkáš tomu demokracie?)
Tvoje názory o socialistických diktaturách jsou totéž co tvoje názory o demagogii a pravé pravici a správném postoji, který ovšem je správný pouze podle tebe. Ale tvoje hesla jsou jasná, jednoznačná a jednoduchá. "Nemlží" se v nich, jsou stručná a snadno pochopitelná. Akorát úplně mimo.

26.05.2011 10:47:00 | Daniel S.

Koukám, že Vladan napsal kdo koho volil. Já zkusím příště Občané.cz Petra Havlíka, třeba si zase nabiju hubu, ale naděje umírá poslední...

26.05.2011 10:45:00 | Aťan

Teď z jiného soudku, co říkáte tomuhle:

http://www.neo2011.cz/

...ani snad nemusím říkat, že jsem čerstvý signatář :-)

26.05.2011 10:42:00 | Aťan

Pro mě, Kellera a další levičáky je Vladane typické, že se vyhýbáme zjednodušeným pojmům, nikoliv jednoznačně definovaným. A když je pojem složitější, neváháme jej pořádně a široce vysvětlovat.
Ale ty v tom máš zkratku, pokud se má něco vysvětlit a potřebuje se k tomu víc než jedna větu, tak už mlžíme...
Ale pořád lepší, než díky tvým jednoznačným pojmům, ke kterým jsme podle tebe nedokázali najít alternativu (ale jenom podle tebe), mít definovanou pravici která neexistuje a poslouchat, že všechno, co řekne někdo jinej, je demagogie.

26.05.2011 09:13:00 | Daniel S.

He, he... jo jo, revoluce vede k dikatatuře... no jestli Samet vedl k diktatuře, pak se nemůžeme divit, že tu máme to co máme... Nebo co by asi řekli francouzi, italové a další, kdybychom jim vysvětlili, že revoluce vedou k diktatuře. No tak tedy máme jiný problém, ať tam volbami dosadíme koho chceme, Vladanova pravá pravice to není a proto se máme špatně... ale jinak se to dělat nesmí, protože revoluce vede k diktatuře... že nám teď ovšem diktují ti na vládě, to nevadí.
Vladana vůbec nebere, že z těch deseti posledních let už levice pět let není u moci...
No a pak je hrozně zajímavé, že za vlády levice u nás ročně firem přibývalo i když jejich zdanění bylo progresiví a vyšší než dneska. To až teď, když stát snížil daně, tak firmy začaly ubývat... no jasně, protože to vůbec nesouvisí s daněmi, ale se smlouvami o zamezení dvojího zdanění, které ta slavná pravicová vláda (já vím že to není ta pravá pravice Vladane) s daňovými ráji - ahoj Topolánku a Kalousku, vás mi rozhodně líto nebude, až vás budou házet z oken... Ale nebojte, minimálně jeden vás oplakávat bude...
A máš Vladane pravdu, ono bude lepší když budeš jenom psát ty oponentury a budeš fascinovaný mojí zabedněností. Kdybys začal sám něco seriózního psát, mohl bys zjistit, jak to nikoho nezajímá a mohl bys zjistit, co si o tobě ostatní myslí. Takhle máš zajištěné posluchače, kteří holt na na kydání hnoje na svá dílka reagovat musejí a máš s kým diskutovat. A ve zbylém čase můžeš snít o pravé pravici a čekat až přijde k moci.

26.05.2011 06:44:00 | Daniel S.

Vladan si to náramně zjednodušil - ať je u moci kdo chce, ta "jeho" vzorná pravice to určitě nebyla. Takovouhle demagogií se můžou ohánět i bolševici, Křováci a Synové Satana s.r.o. :-)

25.05.2011 14:51:00 | Aťan

Jo Vladane... je sice hezké mluvit o omezování penězovodů ve státě, ale jesltiže nejsme schopní do státní správy dostat neúplatné lidi, co se korumpovat nenechají, tak tam nedostaneme ani lidi, co by si omezili peníze, co jim tečou přes ruce. Zbytek jsou jen teoretické řečičky o tom, jak by tu bylo krásně, kdyby vladanova pravá pravice opravdově vládla... ale musela by to být Vladanova pravice, nejspíš složená ze samých Vladanů, protože si nějak druhýho takovýho exota nedovedu představit. Ani tady na veřejném Literu nikdo takovej druhej není.
A když nejsme schopni omezit ani korupci normálně ani tím, že by někdo zmenšil toky peněz (ne, přes stání rozpočet teče pořád víc a víc peněz, jen se přesouvají z mandatorních výdajů do jakýchsi pseudovyhlášek a pseudovýběrových řízení), tak prostě můžeme udělat jedině revoluci. A nebo se jich zastávat a platit to...
Takže jen si nech zvyšovat DPH a poplatky, jen si nech dělat školné... nikdy se za to žádné kompenzace v podobě opravdu menších daní nedočkáš. Zaplatíš víc, víc a víc a nic z toho... jedinej, kdo na tom vydělá, bude ta elita od milionu měsíčně vejš. Ale to jsou ti úspěšní bohatí a odpovědní, ty nesmíme trestat, aby nedej bože nemuseli zaplatit něco navíc. A samozřejmě za problémy můžou levičáci a socky, protože drží vládu pod krkem... snížení daní za to nemůže, korupce za to nemůže, otevření dvěří do daňových rájů za to nemůže, snížení výběru pojistného za to nemůže, musíme ubrat sockám...
Jak to řekl Sio? Progresivně degresivní daně, to tu máme...
Co kdybys začal psát nějaké pořádné teze a nejen oponentury, kde dokazuješ, proč něco nejde nebo kde spekuluješ o tom, jak přebíráme světovládu a demagogicky ovlivňujeme masy? Tohle už je nuda... už jsme to všichni slyšeli a nějak moc nás to nebere.

25.05.2011 13:25:00 | Daniel S.

No rozhodně Vladane... vláda nás okrádá kde může, ale na vládu jít nemůžeme, tak se budeme alespoň čertit, že nás nezaměstnaní a socky okrádají o peníze. Vláda nám krade kde může, ale samozřejmě snáz se dá dupnout dolů... Vladna prostě štve že chuvákům musí platit pivo a cigára, ale že vládě platí vily, zahraniční auta, byty v Dubaji a další požitky, to už se nedá nic dělat.
A chudák vláda má sice 118 křesel v parlamentu, ale levice jí drží pod krkem. Takhle bych si někdy přál, aby levici "držela pod krkem" pravice. To by bylo keců, jak to tu levice válcuje a s nikým nediskutuje. A samozřejmě, podle Vladanovy definice pravice tohle nemůže být pravicová vláda, protože nejedná pravicově podle Vladana. Asi ani nemá pravicové ministry, ani tam zřejmě nejsou pravicové strany. No to skutečně nejsou, je to jedna velká korupčnická banda a kdyby mohli, tak s radostí přejdou na komunistická hesla, jen aby mohli dál krást.
ALe tohle se opravdu dá asi vymyslet jen u nás - pravicově snížit daně, ale jen těm bohatým a firmám, naopak zvýšit DPH, kterou nejvíc zaplatí ti obyčejní lidé a pořádně jim navýšit poplatky za každé razítko... to jsou ty poctivé daně, ať jsi milionář nebo socka, za razítko platíš stejně. Ať jsi milionář nebo socka, poplatky jsou stejné. Jen aby tam nahoře nevyschnul ten výborný penězovod.
A navíc je to samozřejmě naše voličská odovědnost. To my můžeme za to že kradou, to my budeme muset dodržet jejich závazky, že? tak to tedy neberu... Kdybych měl trochu víc cti v těle a nebyl srab, tak by moje voličská odpovědnost měla znamenat okamžitou občanskou neposlušnost a revoluci. Ale ty zatím Vladane plať, plať a plať, reformuj se a nadávej si na levici, která drží vládu pod krkem. Ať ta odpovědná vláda může dál zvyšovat deficity, které pak zaplatíš.

25.05.2011 08:39:00 | Daniel S.

Vladane, "nevím to až teď", ale co vím už dávno, že ta tvoje pravice to tady s levicí pěkně posrala...

25.05.2011 07:58:00 | Aťan

Danieli, neomlouvej se, mluvíš mi z duše... Je to příjemný pocit, být s někým na jedné vlně. :-)

24.05.2011 20:02:00 | Aťan

Dodatek: Rampula, Grygárek, Hercegová - abyste byli v obraze, kdo tuhle čerstvou kauzu nezná:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/vite-jak-si-politici-zajistuji-beztrestnost

24.05.2011 19:59:00 | Aťan

Ano Vladane.. přesně to naši mocní potřebují... lidi co se dovedou uskromnit a uskromnit a uskromnit. A dokud se budou uskromńovat, dotud budou moci krást. A ČSSd nemá největší nárůst dluhů, v těch už suverénně vede Kalousek... To co dokázala pravice se svojí šetrností za pět let, to levice nezvládla za celou dobu se svou rozhazovačností. No, čeká nás radostná budoucnost. Tedy dokud budeš platit zdravotní a sociální, dovolíš aby si z něj pořádně ukrojili a pak to zaplatíš podruhý na poplatcích za doktory a za důcvhodové připojištění a z toho si zase zakrojí pořádně tučnej krajíc. No jen se uskromňuj, pracuj lépe a radostněji, ať se jim nahoře dobře žije.. a vol je co nejvíc... Česká volič - dobrá volič, ten ani nepotřebuje ideje uskutečňovat, stačí je velkohubě hlásat... Za pět let pravice ještě neprošly ani ty základní portikorupční zákony a zákony o státní službě. A ani neporjdou.. s voliči jako jsi ty se dá vydělat neskutečnej balík.
Naštěstí se ukazuje, že jiní si to už dlouho líbit nedají... a to pak bude mazec... Ale do té doby odpovědně plať, dodržuj závazky zlodějům a korupčníkům, vezmi za své jejich závazky, které jsi nepodepsal... už teď je to půl napůl... a podle vývoje situace bych řekl, že před dalšími volbami už pravičáci budou mít na krku dluh dvakrát tak velkej oproti levici... ale jen se k nim hlaš, jen deklaruj na všechny strany že jsi ochoten se pro jejich experimenty a zlodějny třeba ureformovat... Jen je nech. ať ti ukrajujou na výhodách a zároveň ti zvyšujou poplatky a tvrď na všechny strany, že je to tak správně... Devótnost poddaných, to mají rádi.
Já raději budu chodit na Kellerovy přednášky a číst jeho knihy. A budu se chystat na změnu... když už to bude všechny bolet a možná i poteče krev, tak ať je z toho na konci něco lepšího, než co je teď-
Aťane promiň za zaplácané místo, už toho nechám...

24.05.2011 19:50:00 | Daniel S.

Cituji: "pověsíš ty bohatší a zodpovědnější." Buď Vladane od té dobroty, a rozlišuj alespoň bohaté na zodpovědné a nezodpovědné.

Česká republika je korupčnická velmoc. Pokud vyjdeme z toho, že u nás ročně zmizí sto miliard, každý Čech včetně nemluvňat korupčníkům přispěje měsíc co měsíc tisícikorunou z vlastní kapsy. Sto miliard je abstraktní číslo. Pokud si ale uvědomíme, že rodina se třemi dětmi takhle každý měsíc přijde o pět tisíc korun, je to peklo. (půjčil jsem si slova Karla Janečka, o kterém nechceš raději ani slyšet :-)

Přečti si pondělní Respekt, přečti si jak jde justice těm parchantům na ruku. Rampula, Grygárek, Hercegová a další... slzu neuroním, až je nasraný lidi budou linčovat.

24.05.2011 18:39:00 | Aťan

Vladane, všechny tvoje komentáře nás přesvědčují, jak je pravice skvělá. Karel Janeček je podle tebe pravičák nebo levičák? Podle mne pravičák. Jak je možný, že souhlasím s ním - a ne s tebou?

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/jsme-korupcnicka-velmoc-kam-se-na-nas-hrabe-ukrajina

24.05.2011 08:40:00 | Aťan

A práva na Henderson neprodám ani za zlatý prase... :-)

24.05.2011 08:34:00 | Daniel S.

Já nevím, Vladane, ale být na tvém místě, cítil bych se docela ohrožený. Stačilo by jenom, abys jel tou tvojí rachotinou domů a někdo do tebe nějak blbě ťuknul. Jak dlouho by sis mohl dovolit být v nemocnici? Jsi ten OSVČ, máš nemocenské pojištění? Řekl bych, že máš jen zdravotní. Jak dlouho bys mohl vypláznout kilo za každý den pobytu a k tomu ještě řekněme nějaké drobné za recepty a léky?
Předpokládám, že tvoje dcery nebudou chtít být dělnice u pásu a učit se osobní ISO 9001, uživíš je na škole? Budeš schopen zaplatit školné?
Za jak dlouho po dostudování se tvoje dcery vzmůžou alespoň natolik, aby samy neměly dluhy? Tak závratnej plat zase nemáš, řekl bych že po dosažení důchodového věku půjde tvůj životní standart asi dolů (a to neluvím o tom, že jako OSVČ máš o dost nižší výpočet odvodů na důchod než třeba já)... nebo to už budou tvoje dcery zajištěné?
No a po reformách vlády si můžeš být jistý, že budeš mít důchod menší, půjdeš do něj později, v nemocnici zaplatíš víc, školy tvých dcer budou dražší. A to se nějaké konsolidaci rozpočtů ani neblížíme. Deficity posledních let jsou jedny z nejvyšších a tak nás velmi brzy budou čekat další reformy ve stejném duchu. A než skončí tohle volební období, budou už vlády ČSSD na dluhu vinny jen tak z jedné třetiny. Zbytek dluhu už vyrobí ODS + TOP. Jenže ČSSD alespoň uměla vybírat daně.
Já vím, ty bys neměnil.. ani svůj život ani koho volit... Nezbývá než ti popřát, abys neměl žádnou nehodu nebo aby se ti nepřihlásila nějaká rakovina, to bys taky mohl jít rychle ke dnu. Ale pokračuj v propagaci pravice, takové jako ty potřebujeme... někdo ty deficity zaplatit bude muset... my levičáci už budeme dávno zapalovat auta na barikádách a přát si revoluci, vás budou oškubávat dál za vašeho radostného souhlasu a vědomí nezbytnosti. Vlastně téhle zemi prodlužujete mír. Škoda jen, že ti nahoře mají větší choutky, než budete umět zvládnout.

24.05.2011 08:32:00 | Daniel S.

Vladane ale já nejsem levičák,ale už ani pravičák.Strany už jsou mi putna.Levičáci strašně rozhazujou a pravičáci strašně škrtěj.
Tu Defenestraci myslím pro celou vládu.Jestli do příštích voleb nevzniknou další nový strany,po prvé v životě nejdu k volbám.Počkám si až tam bude jiná několikátá generace.

Celej život jsem volila menší zlo,takže ODS,naposled,ještě menší zlo TOP 09,ani nevim proč sem volila huhňavýho knížete,kterej se celý boží den nachází ve stavu alfa.

Mám jich po krk všech jak tam jsou.Neumí hospodařit a hádaj se jak malí parchanti.Už mě nebaví se na to koukat a platit něco co jsem nezavinila už vůbec ne.
My jsme spolu 21 let a na dovolený jsme nebyli nikdy.A dovolenou,jako volno jsem měla za tu dobu jednou-14 dní,ale neplacenou,tedy kromě mateřský,ale to není dovolená,nýbrž očistec :-)
Až teď jsem byla nějakou dobu bez práce a měla jen brigádu.
To bylo fajn,až na ty prachy :-)
Teď si to vynahrazuju a dělám zas dvanáctky.Denně.
Za 10 hrubýho.Dobrý ne? Platy jdou fakt "VZESTUPNĚ" dolu.
Už fakt není na čem ušetřit.Na jídle šetřim už dávno a jinde už to nejde.
Můžu Tě ujistit,že jestli zas začnu někdy podnikat,budu si odečítat co to jen půjde,aby stát ze mě měl co nejmíň a vůbec se za to nestydím.Doteď jsem byla čestnej člověk,ale už mě to nebaví.
Tím standardem myslím-pracovat osm hodin denně, v místě bydliště a z výplaty si koupit všechno co potřebuju.A mít čas na vzdělávání se.LCDéčka,plazmy,auta a ostatní ptákoviny už mě dávno nezajímaj.Chci jen obyčejný život bez stresu.
No jako každej :-)
No dneska sem se vyřádila-sem naštvaná,vzala jsem to hodně subjektivně.
Až budu mít náladu se zamyslet,uvedu to na pravou míru.
Dneska ze mě padaj jen emoce.
Tak dobrou chlapci a omlouvám se za svoje výlevy.
Ale že se mi ulevilo :-)
Aťane promiň že jsem Ti tu kapku zaneřádila prostor :-)

24.05.2011 00:41:00 | Iv

...měl bych poznámku k VV, Vladan to nakousl. Vypůjčím si slova Karla Janečka, ředitele firmy RSJ Algorithmic Trading, protože mně ty slova vyloženě bere z huby:

"Bárta? Podívejte, stačí si poslechnout ty jeho nahrávky a každému je hned jasné, o co mu jde! Bárta je člověk, o kterém si nemyslím vůbec nic dobrého. Na druhou stranu se ho ale musím zastat v jedné věci. Líbilo se mi, jak dokázal šlapat na paty odéesácké mafii. Proto na něj taky všechny ty kompromitující materiály vytáhli. Ať je Bárta jak je špatný - to, co dělal, mohlo mít pozitivní dopad. Nespočítal si ovšem, že nemá čistý štít, a tudíž si podobnou huráakci zkrátka nemůže dovolit."

23.05.2011 19:50:00 | Aťan

No ještě řekni, Vladane, že jsem se netrefil... nebo už jsi se vzmohl na njové auto a hypotéku už máš taky splacenou? a Když odečteš dluhy, úspory by byly? Pokud ano, tak už bys pomalu mohl aspirovat na střední třídu...

23.05.2011 18:56:00 | Daniel S.

...narazil jsem na dobrej článek, takže kdo má chuť a pevný nervy:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/jsme-korupcnicka-velmoc-kam-se-na-nas-hrabe-ukrajina

23.05.2011 13:44:00 | Aťan

Takže by to opravdu mohlo být v tom, že Vladan za každou cenu nechce vypadat jako socka (jak Keller popisoval). Když si to představím, že maká někde celej tejden mimo rodinu, pak přijede domů, vyplázne prachy a zase znova a znova, bez dovolený jako OSVČ, jen aby zaplatil všechny ty svoje hypotéky a dluhy a naději, že to snad jednou zvládne zaplatit... a to mu teď ještě dost stouply a ještě stoupnou náklady na život...
Já vím, Vladan si to vybral sám a neměnil by...
Stejně tak si sám vybral viníky, kteří za to můžou, a jsou to ti, kteří nechtějí makat jako on. Ti kteří by taky občas někam rádi na dovolenou, chtěli by mít nějaký slušný příjem, jednou slušnou penzi a chtěli by mít čas vidět svoje děti jak rostou a vědět o nic víc než co jim řekne manželka a nebo co se dozví ve škole na rodičáku. A nehodlají vládě trpět její rozkrádání. Ale to je zřejmě svatokrádež ve jménu volného trhu a levičácká cesta do pekla...
Vlastně Vladan už je socka - starý auto, barák pod hypotékou, děcka před vysokou školou a nejspíš už za školné, úspory asi nebudou nijak valné, ceny jdou nahoru a nahoru, platy už míň. No tak alespoň ten pocit, že se chová rozpočtově zodpovědně. Vlastně bychom si toho měli vážit... kdyby byla plná republika Vladanů, tak by asi dobrovolně zasponzorovali vládě jejich zlodějny a ještě by si mysleli, že to dělají nějací levičáci co už pět let nejsou u moci... ano těch pět let Vladane, za které se náš dluh víc než zdvojnásobil.

23.05.2011 11:29:00 | Daniel S.

Vladane - myslím si, že nemáš pravdu i za cenu toho, že mě zařadíš mezi ješity. Nemám chuť ti na blbosti přikyvovat a bavit se stále dokolečka o tom samém - pravice - levice. Nic jiného neumíš.

23.05.2011 10:56:00 | Aťan

Ale jestli myslíš bohatí,jako fakt bohatí co mají několik set tisíc měsíčně,ty tu reformu tolik nepocítěj.
Nejvíc to stejně odnesou ti chudí.Už teď žijou z ruky do huby.

22.05.2011 15:55:00 | Iv

No Vladane v podstatě by se možná dalo říct,že tu střední třída neni anebo je to pár lidí,nevim přesně,ale že by se chudým něco v budoucnu kompenzovalo tomu moc nevěřím.I kdyby měli takovou almužnu,že by neplatili daně,stát je stejně oškube jinde-na energii,jízdném,různé jiné daně,atd a jestli to bude pokračovat jako doteď,začnou tu vznikat taky stanový městečka jako v Americe.
A to mě pěkně sere,Ti řeknu.Vždyť ty lidi pracujou a skoro si nemůžou dovolit normální standard.Co moraváků kolem padesátky-šedesátky,dělá tady v Praze a celý týden spí na ubytovně,daleko od rodiny a domu jedou jen na víkend vypláznout výplatu.Je mi z toho fakt zle,aby člověk,kterej dře jako debil,měl v tomhle věku takovou životní úroveň.
A co čeká naše děti,už si ani nechci představovat.
Já chci defenestraci ! :-)

22.05.2011 15:50:00 | Iv

...anebo ty

22.05.2011 15:32:00 | Aťan

Vladane - opět došlo k tomu (jako už tolikrát), že bych vysvětloval už mnohokrát vysvětlené, ale tebou nepochopené buď záměrně, anebo neúmyslně. V každém případě tě nadále považuji za pravicového fanatika. Pro mne je to stejné, jako když se potkám s fanatikem levicovým - ztráta času.

22.05.2011 10:26:00 | Aťan

A jestli chceš vidět opravdového demagoga,a pravičáka (který se ovšem tváří jako levičák,aby ho lidi měli rádi),tak se podívej na poslední projev prezidenta Obamy o smrti Bin Ládina.
To je frajer,takhle se má mluvit k blbcům,aby zůstali klidní a ospravedlnila se ta válečná zvěrstva.

http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/prezident-obama-o-smrti-bin-ladina

21.05.2011 15:25:00 | Iv

Já vím řekneš mi že jsi kritizoval jen to,že srovnává nejchudší region v Čechách s bohatou Francií,tak Tě rovnou předběhnu s odpovědí a říkám Ti že je to jedno.Praha,Ostrava,celá republika,Když shrneš střední třídu v Čechách vyjde to nastejno.
Když se podíváš na jeho přednášku-TŘI SOCIÁLNÍ SVĚTY,kde poukazuje na to,že střední třída celkově je tu směšná a pod hranicí,oproti západním zemím a po zavedení nových reforem se bude jen propadat níž a pod ní už jsou jen lidé na hranici chudoby,s kterými si střední třída moc nezadá jelikož je jen těsně nad tou hranicí a není tu žádný markantní rozdíl.
No a třetí svět už jsou jen pracháči-ti co si vydělali,nebo získali peníze poctivě ať si je užijou.
A ti co rozkrádají naší republiku ať jdou do hazlu,těch bude asi nejvíc.
A jsou mezi nimi jak pravičáci,tak levičáci,takže pravice,levice,je to jedno.
Lidi by se měli dělit jen na dobrý a špatný,jedno v jaké jsou straně.

21.05.2011 15:16:00 | Iv

Vladane vždyť to máš jedno,jestli srovnává s Francií Ostravu,nebo celou Českou republiku.I kdyby např v Praze měl člověk průměr-ne 15,ale 20 000,zase má větší výdaje,je tu mnohem dražší bydlení než v Ostravě,atd.
A můžu Tě ujistit,že tu znám spoustu lidí,kteří toho průměru nedosahují a mají stejně jako ti lidé v Ostravě.To jsou většinou zaměstnanci.Pak znám dost malých podnikatelů,kteří vydělají sice víc než zaměstnanci,ale mají také větší výdaje,např-zdravotní a sociální a jak je tak pozoruju,většinou si nemůžou dovolit ani den volna,dokonce ani dovolenou z důvodu poklesu příjmu.Neříkám,že všichni,ale je jich dost.
Proč by nemohl srovnávat Francii s námi když to můžou dělat politici?
Copak je neslyšíš? - Musíme zdražit to a to,v západní Evropě to taky tolik stojí,musíme zavést tu a tu daň,na západě ji maj taky,musíme založit penzijní fondy,na západě je to normální a soukromé školy,atd.
Ale kolik berou lidi na západě a kolik my ?
Já si ráda všechno tohle zaplatím,od státu nechci už ze zásady ani korunu,ovšem pokud si na to vydělám.
Už se těším až to začnou brát z druhé strany,až lidi budou řvát : máme malé platy a oni řeknou : no a co v Číně lidi berou za stejnou práci ještě míň !
Nedávno jsem viděla dokument,kde se ptali britů a francouzů ze střední třídy,jak je postihla krize v r.2008.A oni říkali : no musíme šetřit,už nemůžeme chodit každý den do restaurace,tak si necháváme jídlo vozit domů,jelikož je to levnější.
Můžeš si tohle taky dovolit ?
To by Ti jako důkaz rozdílu střední třídy mezi západní Evropou a námi mohlo stačit ne?
A nemusíme do toho montovat ani Ostravu.

21.05.2011 15:01:00 | Iv

cituji: No, Západ jistě nedoženem tím, že zadlužíme naše děti.

Tady mám čerstvý pravicový protiargument, před minutkou jsem na to narazil:
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/hamizny-stat-ktery-chce-vic-nebude-mit-nic

Kalousek je vůl, na tom opravdu trvám. (+ viz má předchozí úvaha, kde dokazuju, že je nejenom vůl, ale i lump)

21.05.2011 10:24:00 | Aťan

Vladane - peskuješ Kellera aniž bys ho četl, argumenty se psy se ti určitě nezdají demagogické, můj stručný fragment považuješ (nevím proč) za jeho celý sociologický průzkum. Přeci nebudu na Liter dávat jeho tlustou bichli, kterou by nikdo nečetl, to je snad každému jasné.

21.05.2011 10:17:00 | Aťan

To Vladan dodatek - ...sem tam dědictví znamená, že někdo movitý už zemřel a další to čeká. Ani já si do hrobu nic nevezmu, prý je to zakázané. :)

20.05.2011 22:58:00 | Aťan

Vladane, obávám se, že se nesnažíš nacházet konkrétní argumenty, jak píšeš.

"K čemu došel? Že střední třída v Ostravě je na tom výrazně hůř než ve Francii? Pokud je tohle "výsledek" jeho vědecké práce, tak je to vyhozený čas i peníze!" konec citace.

Pranýřuješ něco, co jsi nečetl, jeho práce má 485 stran, já jsem na Liter nahodil jen stručný fragment jako podnět k zamyšlení, ...že Češi se např. stydí za chudobu. Cpou se do středních vrstev - která jim je v západoevropském kontextu bohužel na hony vzdálena. Dnes už si skoro nikdo nemyslí, že bychom bohatý Západ někdy dohnali (taky průzkum). Ledaže by to oni sami pohnojili a šli nám dolů naproti.

20.05.2011 22:52:00 | Aťan

...pravicový fanatik? (pozn. středového Aťana)

20.05.2011 18:52:00 | Aťan

Vladan - já ti rozumím, ale já se od Kellera rád nechám poučit jak to vypadá v Ostravě a ve Francii, protože to má vědecky hodně slušně zmapované. Rozhodně bych se nezlobil, kdybychom si v něčem (ne ve všem) vzali z Francie příklad. Až budu chtít vědět něco odborného o Rumunsku, sáhnu po jiném autorovi... takže asi tak...

V Praze mají sice větší platy, ale drahota jim peněženky pěkně provětrává, laicky si myslím. Naživo mám zmapovaný HK. (Mimochodem - nejsem rentiér jak píšeš, chodím do práce každý den. Plat si vylepšuji dividendami z akcií a sem tam dědictvím. Jsem nezadlužená čs. střední třída s úsporami na horší časy. A sázím na to, že přijdou :)

20.05.2011 14:30:00 | Aťan

Aťane a Sio, kamarádi moji... Myslím že z níže uvedených kometářů s Vladanem vyplývá, že Keller je opravdu veliký optimista... :-)
Ostatně kolik let už trpělivě vysvětlujeme souvislosti? Kolik úvah už jsme napsali, kolik argumentů pronesli, kolik autorit citovali, kolik knih přečetli, kolik času tomu věnovali, kolik diskusí s Vladanem měli... a výsledek? Nula. Někdy si začínám říkat, že ani trpělivé vysvětlování souvislostí nebude stačit, protože už pět let s Vladanem diskutuju (vy také) a pořád jsme jen demagogové, pořád to děláme a myslíme špatně, pořád to on ví lépe... A to si myslím, že Vladan není žádnej velkej kádr... Řekl bych, že mnoho dalších vysokoškolsky vzdělaných částí populace je ještě mnohem bytostněji přesvědčená o zářivé pravicové budoucnosti. A řekl bych, že je nepřesvědčí ani vytunelovaný stát, ani korupční skandály, ani příklad v zemích okolo, ani ta almužna místo důchodu za dvacet let... V jejich pojetí za to budou moct vždycky levičáci.. i dneska za to může levice, i když už je pět let mimo mísu.
Musím říct, že většině lidí už optimismus dochází... no když mluvíš do dubu, co jiného čekat. Škoda, ale před změnou asi bude nejdřív muset přijít horor, kde to schytá pár papalášů, víc pěšáků a hromada nevinných. A řekl bych, že taková budoucnost nám brzy vnutí jiné úkoly než trpělivé vysvětlování souvislostí.

20.05.2011 12:08:00 | Daniel S.

vladan - sio už to naznačil, Keller si Ostravu a Francii nevybral proto, aby tě naštval, viz:

V letech 1974-1979 vystudoval historii a sociologii na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Studium ukončil obhajobou doktorské práce na téma koncepce dějin u Maxe Webera. Působil jako interní aspirant ČSAV, poté se poštěkal s komoušema a dělal jako závozník ČSAD, potom jako učitel na střední škole v Havířově. Od roku 1983 byl odborným asistentem na katedře sociologie filozofické fakulty v Brně.

Jako stipendista FRANCOUZSKÉ vlády absolvoval v druhé polovině 80. let studijní pobyty na univerzitách v Bordeaux, v Aix-en-Provence a na PAŘÍŽSKÉ Sorbonně. V roce 1992 obhájil habilitační práci O byrokratizaci státní správy ve Francii za starého režimu.

V roce 1999 byl jmenován profesorem pro obor sociologie na Masarykově univerzitě v Brně. Od roku 2000 působí jako profesor sociologie na fakultě sociálních studií OSTRAVSKÉ univerzity.

...a pak do toho vlítne vladan a ví všechno líp :-)))

20.05.2011 11:00:00 | Aťan

vladan - chceme pro sebe hledat omluvy u jiných průserářů, anebo se snažit o posun k lepšímu? Ty jsi pro první variantu, já pro druhou.

20.05.2011 10:44:00 | Aťan

Sio ti vlastně odpověděl za mne. Opravdu Vladane nechápu, proč se chceš porovnávat s Rumunskem nebo Kongem ap. Jako kdybys byl na straně korupčníků, kteří vyplenili státní kasu. Kdo mukne je demagog a populista, který se přiživuje kritikou...

20.05.2011 08:51:00 | Aťan

Vladane, to ty jsi demagog jako HROM. On zveřejňuje výzkum, nevysmívá se, prostě konstatuje fakta. Když ve střední třídě je několik nezaměstnaných (možná mají úspory, dědili atd...) tak je zmíní. Proč se tomu divíš???

Dává nám nahlédnout na rozdíl mezi naší a francouzskou střední třídou, kterou má nejvíc prostudovanou a tudíž se o fakta může věrohodně opřít. Proč se tomu divíš???

...a takto by se dalo s tebou polemizovat na dalších tisících komentech, Keller u tebe nikdy nepadne na úrodnou půdu a oba víme proč.

19.05.2011 20:36:00 | Aťan

Sio, přesně tak. A nejen placaté paneláky, ale chatařské kolonie dopadly úplně stejně. Dětství jsem prožíval o prázdninách s rodiči na chatě - kolem nás byly další tři dřevěné chatky... příroda, les, rybníky, pohoda. Teď je tam asi 200 namačkaných chat, řvoucí sekačky, cilkulárky, psi, děti a manželky... :) Už se těším, jak to předám dalšímu pokolení.

18.05.2011 09:59:00 | Aťan

...pokukujeme po pěkném domečku u Ženevského jezera, už mám pruty... :-)

17.05.2011 21:17:00 | Aťan

Oprava : "které" mezi sebou obchodují.

17.05.2011 15:39:00 | Iv

Přesně,jsem za :-)
I když by se mi stejskalo,ale hlavně ať se maj děti dobře.
Ale když tak přemejšlim,tak kam do zahraničí?
Mám strach,že v Americe to časem křachne,v globální Evropě to samý a do Číny se jim asi chtít nebude :-)
A já za sebe bych radši do Efty.
Nemám ji sice až tak prozkoumanou,ale mám představu suveréních států kteří mezi sebou obchodují.

17.05.2011 15:22:00 | Iv

Iv, kdo se v ČR spoléhá jen na zaměstnanecký plat, co mu st. podnik či podnikatel smrkne za almužnu, tak je fakt v řiti...
Kdo si rozjel podniček a s mizernou platební morálkou mu málokdo zaplatí, tak je v řitititititi taky.

Děti naše, učte se jazyky a posílejte nám ze zahraničí koresponďáky, my už to tady ňák doklepem. :-)

17.05.2011 15:07:00 | Aťan

Já s Jeníkem souhlasím.Už dávno si říkám,když je člověk na hranici svých finančních možností,platy nerostou,všechno se zdražuje + různé daně a reformy,tak musí logicky klesat koupěschopnost a to si myslím,že ekonomiku moc nezvedne.
My ve svém věku už alespoň něco vlastníme,ale když si představím ty mladé a to říkal taky Keller co budou ve svých 25-30-40. letech splácet studium,hypotéku a platit si penzijní fond,no tak to aby každý jedinec vydělával aspoň snad 50 000 měsíčně,což nehrozí.
Myslím že toho budou mít až nad hlavu.
Zaplať pánbůh,mám pro syna byt v osob.vlastnictví,ale víc už mu pomoct nemůžeme,momentálně jsme na té hranici nižžší střední třídy.Takže pokud se z něj nevyklube Einstein,nebo Tesla napíšu Bilu Gatesovi jestli by ho nechtěl adoptovat když už se věnuje té charitě :-)
Samozřejmě pokud by vše zůstalo tak jako doteď i když to za nic nestojí,ještě bychom to zvládli,ale to nehrozí a děti jako můj syn,které jsou momentálně na startu do života a před kariérou,myslím,že nemají šanci poplatit všechno co se na ně chystá.
Kdybych to před dvaceti lety tušila,koupila jsem si radši psa.
Nemusela bych se strachovat o jeho budoucnost,jelikož má mnohem kratší životnost :-)
Díky Aťane za příspěvek,už jsem Kellera neposlouchala 3 měsíce,tak jsem si ho teď díky tobě sjela znova.

17.05.2011 14:11:00 | Iv

Zkus se romantiku zařadit sám:

Diskrétní elita - má většinou majetek rodový, dědičný, nebo majetek nabytý z trestné činnosti (majetková podvodná transformace bývalých socialistických států, drogy, zbraně atd.) Svět "diskrétní elity" se naprosto utrhl od zbytku společnosti, jejich majetek se pohybuje v astronomických výškách, většinou jsou mediálně anonymní.

Pomocná elita - zatímco "diskrétní elitu" obyčejný smrtelník nepotká, pomocnou elitu vidíme skoro denně. Pohybují se v politice, médiích, na vedoucích ekonomických místech, v bankovnictví, management apod. Pracují hlavně pro své nepracující chlebodárce - "diskrétní elitu".

2. STŘEDNÍ TŘÍDA

Servisní střední třída - žije z platu s vyššími příjmy, jsou více využívány "pomocnou elitou".

Nižší střední třída - žije z platu s nižšími příjmy, většinou bývá neúměrně zadlužena.

3. DEKLASOVANÍ

Prekarisovaní - vykonávají neplnohodnotnou práci, nejméně placenou, nebo práci na částečný úvazek. (prekariát = vrstva, která se nachází na společenském dně)

Vyloučení - jsou buďto nezaměstnaní, nebo bezdomovci.

Pro ewona: kdo chce Kellera znát, ten ho zná. Tak je to se vším. :-)

17.05.2011 08:06:00 | Aťan

Tak zas až takový odborník to asi není. Jak by asi zařadil mne? Mám zhruba 300 Kč na týden a vlastním divadlo na Hrádku Vokáleč. Jsem chudá střední třída nebo jen neschopný břídil? :o)) To jsem zvědav, co na to Kelner! (spletl jsem se jako ty kdysi, není to signifikantní - příznačné, výmluvné???)

16.05.2011 22:37:00 | Zasr. romantik

je někde na internetu napsáno- nejlépe nakresleno- kolik lidí z ČR má takový a takový příjem a kolik lidí z ČR má takový a takový majetek?
Jsou nějaká taková data?
Jinak by mě zajímalo kolik lidí toho Kellera zná. :-)

16.05.2011 19:54:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí