Už víme jak se dělá revoluce, ale média mlčí

Už víme jak se dělá revoluce, ale média mlčí

Anotace: ---

.

ÚSPĚŠNÁ ISLANDSKÁ REVOLUCE ÚSPĚŠNĚ ZATAJENA

Média nás zásobovala do posledního detailu o nepokojích v Egyptě a Libyi. Mlčela však o revoltách a příkladné ukázce občanské revoluce, která se odehrála před dvěmi lety na Islandu, kde občané donutili odstoupit vládu a přepsat ústavu. Právě proto, že případ Islandu je modelem občanské revoluce, byl tento případ ututláván. Cenzura revoluce na Islandu je nejlepším důkazem jak se zachází s informacemi, které můžou být nebezpečné pro politickou a ekonomickou elitu.

Na Islandu lidé rezignovali na jakoukoliv podobu vlády, velké banky byly znárodněny a bylo rozhodnuto, že lidé nezaplatí dluhy, které vytvořili politici, protože je to problém špatné finanční politiky, ne lidí. V nové ústavě bylo zakotveno, že občan je hlavním politickým protagonistou, nikoliv politik. Island je v současnosti nejlepším příkladem mírové a důstojné reakce veřejnosti proti této moci, která dovedla zem i celý svět ke krizi. Islandský model, který ukazuje, že politici musí mít strach z reakce lidí, pakliže nebudou jednat ve prospěch nich. Ne ale strach o život ale o svoji kariéru.

UMLČENÁ FAKTA O ISLANDU:

V roce 2008 byla znárodněna největší banka. Měna se zhroutila, trh pozastavil svou činnost. Země zkrachovala.

2009. Obrovské protesty před parlamentem, lidé donutí k rezignaci předsedu vlády a celý jeho vládní blok.

Politici volají po splacení dluhu vůči Británii a Nizozemsku a to ve výši 3.500 milionů eur, což je částka, kterou má zem zaplatit v příštích 15 letech s 5,5% úrokem.

Rok 2010. Lidé jdou do ulic a vybojují si zákon o obecném referendu. V lednu 2010 ho prezident odmítne ratifikovat, a oznámil, že ho bude konzultovat s EU. Lidé jdou znovu do ulic. V březnu se koná referendum, jehož výsledek je, že 93% lidí odmítne zaplatit dluh vůči Británii a Holandsku.

Vláda byla donucena k tomu, aby zahájila vyšetřování, které má vyřešit právní odpovědnosti státních představitelů za krizi. Dojde k zatčení několika vedoucích bankéřů a manažerů. Interpol vydal rozkaz a všichni zúčastnění bankéři opouštějí zemi.

Lidé dávají dohromady novou ústavu, která není kopií dánské ústavy jako to bylo doposud.

Ústavodárné shromáždění složené z lidí přímo volených lidmi zahájilo svoji činnost v únoru 2011 a předložilo návrh ústavy na základě konsensu a doporučení. Musí být schválena parlamentem, který byl vytvořen po nových volbách.

Toto je stručná historie islandské revoluce: odstoupení celé vlády, znárodňování bank, obecné referendum, uvěznění odpovědných lidí za krizi a přepsání ústavy přímo občany.
______________________________

Co se stalo na Islandu bylo pozorováno politiky jako je Merkelová, Sarkozy, Cameron, Zapatero, Berlusconi a další a vyhodnoceno jako nebezpečné pro jejich zkorumpovaný systém. Bojkot informací o Islandu byl striktně dodržován tisíci novináři v rámci veškerého korporátního tisku, rozhlasu a televize. Masmédiím vládní vyjednávači údajně nabídli i v některých zemích daňové úlevy výměnou za mlčení.

Ale přesto přese všechno se islandská revoluce šíří po celé Evropě. Postavila se tomuto zkorumpovanému a neudržitelnému systému a dává světu lekci z opravdové demokracie. Po celém světě bude známa a oceňována, dříve nebo později, a to navzdory vládě politických a ekonomických elit, které zapříčinily celosvětovou krizi. Touha po svobodě nezná hranic!

_______
Tipy posílejte Rudolfovi Černému, který to přeložil z tohoto článku:

http://www.votoenblanco.com/Las-democracias-degradadas-de-Occidente-silencian-la-revolucion-civica-de-Islandia_a4122.html
Autor Aťan, 03.06.2011
Přečteno 522x
Tipy 10
Poslední tipující: Iv, Daniel S., Gabrielle, Duše zmítaná bouří reality
ikonkaKomentáře (63)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Za chvíli budou Nečas s Kalouskem lamentovat podobně jako Jakeš s Bilakem, že jsou se svými názory sami. Nikdo už jejich vizi neposlouchá, všude se to sype, jak je to možné.... :-)
Uklidníme je, minimálně jeden posluchač jejich reforem a jejich vládnutí jim zbyde...

09.06.2011 10:10:00 | Daniel S.

Já vím, ručit za politiky hlavou nemůžu, nejsem sebevrah. Ale anonymní akcie by se měly vyřešit do měsíce. Jenže to my oba dva už budeme dávno v mnohatisícovém davu na ulici... a řvát jim do okna, no né? :-)) Na Islandu zatlačili, ve Španělsku i jinde se tlačí teď, tak taky zatlačíme. Jde o to, abychom se brzo nepos...

09.06.2011 08:48:00 | Aťan

Pokud to postupněbude mít úspěch Aťane, tak neřeknu ani popel a nakonec je rád pochválím a omluvím se za nedůvěru... Doufám, že za půl roku budeš schopen říct, že bylo splněno dalších 6 - 10 bodů..

09.06.2011 07:50:00 | Daniel S.

Oprava: vláda odborníků snadno odvolatelných v přímé volbě - tak to mělo být :)

08.06.2011 10:44:00 | Aťan

Od samého začátku je to v koalici pořád stejný - veverky tam vlezly pod podmínkou, že se jim splní 58 bodů, a splněno je s mohutnými těžkostmi 18. Takže používají různou taktiku, která se nám může a nemusí líbit. Dinosauři používají zase své prasečí postupy, které se za 20 let perfektně naučili. Mají na své straně největší média, mafii od shora až dolů po nejmenší obce. Je to drsný boj, moc jim to nezávidím. Ale až lidi vlítnou do ulic (a teď jsem si jistý že vlítnou, připravuje se to na více frontách), pak veverky budou mít vyjednávací pozici mnohem MNOHEM lepší, pokud to rovnou nesmete celý zastaralý parlamentní systém. Vláda snadno odvolatelných odborníků v přímé volbě - to je zdá se modernější model.

Internet ovládáme zatím my, Danieli, takže houšť :-)) Všude do toho vlítli přes internet, jiná cesta asi není. Skvělé svobodné médium, nemůžu si vynachválit!!! :-)

08.06.2011 10:39:00 | Aťan

Vždycky budou víc vidět kauzy než ty úspěchy... ostatně po čem pasou média? Aby psaly, jak se úspěšně podařilo vyměnit policejního prezidenta a chválit za to?
Ale já si myslím, že víc jdou jejich preference dolů ani ne tak za kauzu ABL - ostatně Bárta rezignoval ihned, ale za to, že teď hrajou nějakou nepochopitelnou hru. Tak jsou s koalicí, nebo nejsou? Jde jim o změnu nebo o koryta? Vědí vůbec co chtějí? A většina občanů je informovaná hůř než my dva.
Potřebují ráznou akci a jasné slovo, které fakt dotáhnou do konce. Zatím z toho mám trochu pocit, že lekli vlastní odvahy.

08.06.2011 09:24:00 | Daniel S.

...jsem jim vděčnej za lepší pořádek na vnitru, policejním ředitelství, a Zeman je taky lepší než Vesecká. Veverky dělaj víc než ostatní, ale stačí rozdmýchat kauzu ABL, a volební preference jsou v řiti.

08.06.2011 09:19:00 | Aťan

No, uvidíme... faktem je, jestli dotáhnou do finále alespoń Rampulu a anonymní akcie, tak na ně bude alespoň hřejivá vzpomínka...
Nicméně zatím pracujou velmi úspěšně na tom, aby je už nikdo nikdy nevolil.

08.06.2011 09:04:00 | Daniel S.

Přesně tak, pořád stejná trapná taktika. Abych se přiznal, hlavně sleduju kauzu anonymních akcií a Rampulu na státním zastupitelství. Jestli se jim tyhle dvě věci povedou, všechno jim odpustím a dám jim pusu přes celý obličej (třeba i Bártovi, tak jsem otrlej :-))

A pak je zapotřebí něco udělat s Kalouskem, to je škodič, jaký snad nemá obdoby. Stovky miliard hledá kde nemá, na něj by mohla dojet generace mých dětí, což se mi vůbec nezamlouvá.

08.06.2011 08:58:00 | Aťan

Aťane, tak jak vidíš tu včerejší schůzku VV a jejich nové ultimátum? Dneska už jsem si přečetl vtip: Říká John Bártovi: "Tak do voleb je 14 dní, neměli bychom už opravdu z koalice vystoupit? A Bárta odpovídá: "Ještě jim dáme tejden."

08.06.2011 08:08:00 | Daniel S.

A u tý slavný konoušký reformy jsi na něco zapoměl... ano platy klesly, stejně tak vzrostla hodnota koruny 1:5 ale to byla jen ta záminka pro lidi. Zároveň s tím skončil přídělový systém, takže se naopak zdálo, že všechno zlevnilo, ale úspory se nemnily 1:5 ale 1:50. Na té změně 1:5 nebylo nic zásadního. Na tom komouši nezbohatli. Naněco si přišli, ale ne moc. Vydělli na tý zlodějně vytunelovaných úspor.

07.06.2011 16:40:00 | Daniel S.

no to znám... třeba v roce 1993 tuším, kdy jsme přešli z českoslovenksých korun na ty český.
Stejně tak když jsme přecházeli z říšských marek a rakouských korun.
Jo a nepletu to dohromady... Když prostě stáhneš měnu a vytvoříš novou a bankovky vyměníš navzájem v nevhodném kurzu, tak to ještě neznamená, že ta nová hodnota posílí. Naopak, ještě se propadne o slušnou inflaci. Je to ale nejjednodušší způsob, jak lidem vysát úspory. V práci se nic neděje. Jeden měsíc jsi dostal dvacítku ve staré měně a druhý už v nové. Akorát z té staré ti v den reformy půlka zbyla a tu ti vyměnili v poměru 1:5, takže v té nové áš jen 20% hodnoty té původní. Ceny se vůbec nemusí změnit.
Ale smaozřejmě existují i jiné metody... například ty tvoje - že jen podraží zahraniční zboží. Jenže to je v podstatě neuskutečnitelné, protože už dávno nemáme žádný samostatný celní systém a nikdo by to neukočíroval. navíc by to spustilo navíc ještě pořádnou inflaci.

07.06.2011 16:37:00 | Daniel S.

Víš Vladane, myslet si že koruna posílí, pokud všechno, výplaty i ceny zůstanou stejné, tím, že ti za 5 původních dají jednu novou, tak to je mi tě fakt líto... To je posílená měna lidi... ceny zůstaly, mzdy zůstaly, akorát za úspory a za peníze v ruce jste lidi dostali 5x míň... to jsme tedy opravdu udělali revalvaci jako stehno.

07.06.2011 13:59:00 | Daniel S.

Víš co Vladane, tohle je fakt nesmysl... já vždycky myslel, že jsem to jen blbě vysvětlil a ono ne, to ty to prostě vždycky blbě pochopíš. To bude asi dispozicí. Někdo chápe snadno, někdo hůř, někdo to nepochopí nikdy.
Jestli jako nechápeš, že v případě korunek 1:1 mluvím o zahraničních vlastnících staré české měny, kterým vymění starou měnu za novou v poměru 1:1, tak je mi tě líto. To už je o inteligenci, ne o diskusi.
Nemám chuť tě učit základní monetární pravidla. A už vůbec nemám chuť čekat, jaké pojmy se ti zase nebudou líbit a které budeš chtít definovat jinak. Takže si běž psát o demagogii.

07.06.2011 13:55:00 | Daniel S.

a hlavně, se Siorakem jsem mluvil nikoliv o vlastní devalvaci, ale o souvislostech z toho plynoucích pro naše úspory. Samozřejmě ty máš jen dluhy, tebe se to netýká. Výsledkem mého příspěvku pak byla moje doměnka, že pokud dojde na devalvaci u nás (a je to možné) tak člověku zkonvertují tu část úspor, která bude na účtech. Ať už tím, že u nás vzrostou ceny a nebo tím, že ti vymění bankovky. To co bude mít člověk v hotovosti, to má šanci ještě utratit za staré ceny a to proto, že devalvace neproběhne ze dne na den.

07.06.2011 12:33:00 | Daniel S.

Když se někdo baví o devalvaci, tedy o konverzi měny s měnami cizími, tak se tak nějak předpokládá, že je jeho rozhled trochu na úrovni, ví že existuje elektronické bankovnictví, tuší alespoň řádově, jak veliké finanční trasféry se denně odehrávají, má alespoň rámcovou představu o tom, kolik se denně u nás nakupuje a prodává cizí měny, ví kolik je u nás devizových účtů a ví, že také v zahraničí existují korunové účty... Sorry zmýlil jsem se, zapoměl jsem, koho mám před sebou.
Mňo a pak se podíváme na ty dvě věty... Je to typický příklad toho, jak si honíš triko. Jednak jsem nemluvil s tebou, ale se Siorakem, který to samozřejmě chápe a nepotřebuje řešit každičký detail slovosledu. Jednak jsem právě tímto odstavcem řekl, jak to v praxi probíhá a jak to také mnohokrát nejen u nás v praxi proběhlo... natiskli nové bankovky, zavřeli banky, aby sis nemohl vybrat prachy a pak jsi dostal nové bankovky v novém vynikajícím kurzu třeba 5:1. Ale samozřejmě zahraničním vlastníkům korunek to neudělali, těm to vyměnili 1:1.
Měl by ses naučit číst a brát něco na tu tvojí paranoiu.

07.06.2011 12:30:00 | Daniel S.

Vladane, ty oprvdu nevíš ještě hodně věcí. Na to, že se blížíš k šedesátce... Ty jsi nikdy nekupoval nic v zahraničí? Neprováděl jsi transfér peněz zároveň s nákupem cizí měny? Nepřijímal jsi platbu v cizí měně na korunový účet?
Já jsem to dělal už mockrát... je to součást mojí práce. Víš, ono se stává i ve větších firmách, že sice mají devizový účet, ale občas musejí cizí měnu nakoupit. Někdy mají také cizí obchodníci obchodující s ČR korunové účty, protože u nás nakupují subdodávky a nebo subdodávky subdodávek. A to by bylo ztrát, kdyby se to spustilo nečekaně. nejen u nás.

07.06.2011 11:54:00 | Daniel S.

Vladane, ty jsi opravdu mimo... Já jsem nikdy netvrdil, že podstatou devalvace je výměna bankovek. Podstatou devalvace je snížení hodnoty měny vůči zahraničním měnám. To je taky víceméně definice devalvace.
Ale ta devalvace se musí nějak udělat v praxi. A na to fakt nestačí přepsání kurzových lístků v bankách. K tomu patří obrovská škála dalších věcí - problémy záloh, platby k datu devalvace, podepsané smlouvy (nejen soukromé, ale i státní) - ošetření toho, jak se to projeví na nich, zahraniční účty, problematika vzájemného započítávání, vlastně i obchodní bilance, potřeba nenaštvat zahraniční věřitele, vypořádání nároků, apod, apod, apod. To je tak neskutečná mašinérie, že si to nedovedeš vůbec představit. Je mnoho metod, jak takovou devalvaci spíchnout a čím menší přeshraniční finanční tranféry, tím lépe. Tak se většinou prostě zastaví transférový styk, uzavřou se banky, ale zase nemůžeš úplně zastavit obchodování, protože lidi se musejí najíst. V mezičase se musí zamezit spekulacím a vůbec zařídit hodně moc věcí. Ale samozřejmě proč by to tebe zajímalo že? Když tě vůbec nezajímá, že se nebavíme o islandu, ale o nás (ale samozřejmě demagogii v tom vidíš, je to způsob jak odejít od tématu, samozřejmě.... Vladan určuje téma).

07.06.2011 11:42:00 | Daniel S.

Tak o ČSSD si iluze nedělám vůbec žádné... Ti jsou zkorumpovaní úplně stejně jako ODS... Rozdíl je snad jen v tom, že to nemohou dělat tak okatě, protože média po nich jdou mnohem víc než po našich pravičácích. A taky mají nejvíc členů (po komunistech) a řekl bych nejlepší stanovy. Nejsou tak elitní klub a jejich regionální sdružení mají reálně nejvíc moci ze všech parlamentních stran. Takže v ČSSD se potkávají šíleně zkorumpovaní parchanti a gauneři první kategorie s normálními lidmi. Bohužel v tom teď mají takový pat. Normální lidi nejsou schopní vykopat ty gaunery a gauneři zas nejsou schopní strhnout moc jenom na sebe. Zatím ještě taky není na čase zhodnotit, jak jim jdou ty regiony. Zatím to spíš vypadá že nejdou...

Výhoda VV je opravdu v tom, že ještě nejsou korupčně provázaní a snad to ani neplánovali. Je fakt, že si Bártu dovedu představit, jak se snaží stát se premíérem, protože by to uspokojovalo jeho superego, ale nějak si nemyslím, že by chtěl do vlády, aby si přivydělal... Takže uvidíme... Rozhodně bych ale řekl, že pokud budou dál držet vládu, tak nejenže si s preferencemi nepomůžou, ale úplně definitivně se pohřbí. V případě pádu vlády by se ve volbách snad alespoň do sněmovny dostali. Takže jejich kalkulace je nezáviděníhodná... nepotopit vládu a hrát si ještě dva roky a kousek na otloukánky a kašpárky a pak skončit na smetišti dějin, ale mezitím ještě stihnout něco vydělat... a nebo vládu poslat do háje a riskovat šanci na voličskou přízeň.

07.06.2011 11:33:00 | Daniel S.

...ještě dodám, ČSSD mají plno řečí jak by zatočili s korupcí kdyby byli u koryta, ale když u mne koukneš na dokumentaristu Rychlíka, tak před týdnem zase zklamali.

07.06.2011 11:17:00 | Aťan

...kausa VV.
Dane, tak jsme na Literu už dva, kdo radí veverkám z koalice vypadnout co nejdřív a případně je mačkat ze zálohy. Ale jestli si vyžehlí pošramocenou pověst, to je ve hvězdách. Škoda, vsadil jsem si na ně... ještě uvidím, co teď předvede nová krev bez Bárty. Ale i s těma jejich průšvihama jsou o jednu koňskou délku před ostatníma stranama napřed, co se tlaku na korupci týče ...ale jde to ztuha, všude to drhne...

07.06.2011 11:13:00 | Aťan

Mimohcodem - Tatíček Klaus se trefil asi tak, že kurz koruny byl v prvních letech podhodnocený u strojírenských výrobků asi čtyřnásobně...

07.06.2011 10:26:00 | Daniel S.

A ten zbytek pusť z hlavy, evidentně jsi vůbec nepochopil na co jsem se ptal... A když nechápeš, že mluvím o dvou zahraničních klientech, při provádění úhrady s převodem měny, tak samozřejmě nemáme o čem mluvit.

07.06.2011 10:25:00 | Daniel S.

Ty jo, to nemá chybu... Vladan mi tady vysvětluje, jak odvádím demagogicky řeč od Islandu a přitom si vůbec nevšiml, že celej problém začal někde úplně jinde. Já Vladane jsem odpovídal Siorakovi na nesouvisející věc s tebou - jak si myslím, že bude nějaká devalvace vypadat u nás. A ty ses do mě pustil že jsem demagog, že neznám rozdíl mezi devalvací měnovou reformou a inflací. Já se pustil do vysvětlování (já vím, mlžení) pořád jsem pokračoval ve stejné linii jak by to mohlo vypadat až to přide sem k nám (smaozřejmě to už Vladan neví, že jsem mluvil o penězích banka versus slamník a další) a když mluvím o tom, co to znamená pro nás, tak Vladanovi najednou vadí, že nemluvím o Islandu. to skutečně nemluvím Vladane. Mluvím celou dobu o tom, jak by to vypadalo u nás. Mluvím o tom už od začátku. Jednou jedinkrát jsem se zmínil o Islandu - že tam ta devalvace taky neproběhla ze dne na den jen přepsáním kurzovních lístků. Jinak od začátku až doteď mluvím o naší situaci. Já za to nemůžu, že ty příspěvky pořádně nečteš. O devalvaci měny na Islandu nediskutuju... to už se stalo a jediné co vím, že to bylo poměrně náročné opatření.

07.06.2011 10:23:00 | Daniel S.

Momochodem, Vladane, jak bys řešil takovouto situaci... Můj klient mi včera poslal za zboží vyfakturovaných 100.000 EUR na můj korunový účet. A já jsem jinému klientovi poslal včera 100.000 Kč za subdodávku z korunového účtu. V noci došlo k reformě... klient mi vlastně zaplatil dvojnásobek a já tomu druhému polovičku.. což o to, u té příjmové platby by nebyl problém - u nás se zvedly ceny, tohle by mi to vyrovnalo, ale co chudák klient, který najednou dostal půlku? A co kdyby šlo o miliardy? Nesoudil by se náhodou? Nechtěl by i druhou půlku? Neřešil by to nějak radikálně? V německu soudy fungují a velmi rychle by se do nás pustili s arbitrážemi...

07.06.2011 09:17:00 | Daniel S.

Jo a i Islandská devalvace se připravovala docela dlouho a nebylo to nic jednoduchého. Byly u toho zavřené banky, asistovala u toho policie a bylo to hodně změn...
Ale Vladane, to bys musel trochu víc číst i něco jiného než své vlastní teze.

07.06.2011 09:12:00 | Daniel S.

Takže Vladane... popořadě... Měnová reforma je normálně mezinárodně uznávaný termín, kdy je upraven výpočet hodnoty měny. Je úplně jedno, jestli je výpočet upraven přechodem na jiný standart, přechodem na jinou rezervní měnu, opuštěním jistého standartu nebo přijetím nového platidla.
Například v našich zemích došlo k měnové reformě za posledních sto let 7x. Jednak přechodem na českou korunu z koruny rakouské, jednak postupnou revalvací Rašínovým výnosem, přechodem na říšskou marku, opuštěním říšské marky, zrušením zlatého standartu a přchodem na novou korunu (to je právě ta slavná omunistická reforma), poté přechodem od neobchodovatelné československé koruny na dolarový standart a pak přijetím české měny...
Do budoucna se možná chystá další - přijetí eura. Většinou bývá taková reforma spojená s vydáním nových bankovek, určitou devalvací a dalším... jen si vzpomeň na tatíčka Klause, jak nám ohromně "zhodnotil" měnu přechodem na dolarovku.
Tolik o měnových reformách. A teď praxe... víš ono není moc jednoduché zajistit, aby se při devalvaci nespekulovalo s tou stávající měnou. Například je to problém ve chvíli, kdy mají nějací zahraniční věřitelé české korunky. Případně kdyby najednou z ničeho nic u nás stouply ceny zahraničních výrobků třeba o 100%. Nikdo by to nekoupil a civí obchodníci by měli obrovské ztráty. Mohli by tlačit na svoje vlády, aby na nás poslaly vojsko nebo alespoň nějakou ekonomickou sankci. Případně zabavit český majetek v zahraničí, zablokovat česká konta v zahraničí (i ta soukromá) a další a další opatření. Takže aby se rozdělilo, koho se dá při devalvaci obrat (vlastní lidi) a koho se obrat nesmí (cizí věřitelé) tak se většinou natisknou nové bankovky a ty se vymění za ty původní pro čechy v super kurzu a pro cizí 1:1. Probudit se do druhého dne s tím, že euro je za dvojnásobek a dolar taky, to se moc nestává. Ne že by to nešlo, ale výsledek by byl tristní. Najednou by se hodně moc spekulovalo, protože by vznikl problém mezi vzájemnými převody měn (v řádech miliard denně), atd. atd.

07.06.2011 09:10:00 | Daniel S.

Abych řekl pravdu Aťane, zatím mě VV nepřesvědčily o čistotě svých úmyslů. Ale jen proto, že jejich lídři na mě dělají jaksi nevhodný první dojem. Připouštím, že to může být mylný dojem a že jsem si (především) s Bártou moc nesedl... Jeho projev mi trochu připomíná Vladana. Ale může to být z mé strany mýlka, na dopravě skutečně zamakal velmi dobře, jakmile začal problém, sám rezignoval a to se u mě počítá. Prostě bych ho rád posuzoval podle práce a ne podle jeho pisklavého hlásku a rétoriky CML.
Jestli s koalicí mají zůstat, to se těžko posuzuje. Oni vědí o dost víc než my a tak nemůžeme posuzovat do detailu jejich motivace. Osobně bych raději viděl nové volby. Ani ne kvůli nim, ale spíš kvůli celé situaci. 80% lidí odmítá vládní reformy, Nečas je dneska už míň oblíbenej než Paroubek (Paroubka měli rádi alespoň jeho vlastní lidi). Kalousek je asi nejhorší ministr financí, kterej tu kdy byl a že jsme měli už tak dost děsnej výběr...
Osobně se na to dívám asi takto... pokud se VV spokojí s nějakou náhradní úlitbou od ODS, jako že jim ty čtyři ministerstva nedají, tak bych to viděl víc na ty nečisté úmysly, ale pokud skutečně koalici pošlou k šípku a budou třeba podporovat menšinovou vládu nebo vůbec půjdou do té nedůvěry, tak bych to viděl spíš na ty čisté úmysly... ostatně jejich prefernece jsou hodně dole... pokud budou ochotni udělat gesto, že jim nejde o koryta a raději volby bez nich, než tohle bahno, tak by mohli mít můj hlas v příštích volbách.

07.06.2011 08:54:00 | Daniel S.

Co myslíš, mají jít VV z vlády, nebo se s nima furt brodit tím bahnem? Nevím jestli mají takovou sílu, aby prosadili co mají, staří matadoři z koalice si s nimi dost pohrávají.

07.06.2011 07:44:00 | Aťan

Mimochodem... Aťane, dneska se jedná o vládě. Tak jsem sám zvědavý, jestli Véčka stáhnou ocasy a nebo jestli budou stát na svém.

07.06.2011 07:07:00 | Daniel S.

Mňo, a teď naposled k Vladanovi.. Vladane, ty fakt netušíš vůbec ani trochu, jak se dělají "měnové reformy" viď? Ale udělat to základní oddělení staré a nové je prakticky nezbytné. Takže bez nových bankovek se to v podstatě neobejde.
Druhá varianta je inflace, ta se bez nových bankovek obejde. Ale tu nedělá vláda, tu dělá burza a to vypadá úplně jinak.
Mimochodem, Vladane - oblíbená kratochvíle hitlerjugend byla chodit na schůze opozice a tam je rušila jakýmikoliv námitkami. Trapnými, mizernými, křičeli o logice, o tom jak jsou ostatní hloupí, měli spoustu řečí sice k ničemu, ale zato nahlas. Nepomáhalo je ignorovat, protože prostě rušili. Nepomáhalo je přesvědčovat, protože oni už měli svého guru, nepomáhala logika ani rétorika. Oni měli svojí pravdu, svojí logiku a svoje přesvědčení. Nakonec pomáhala jediná věc - když dostali po tlamě. Jak jsi na tom ty?

07.06.2011 06:47:00 | Daniel S.

Není ten krizekkk nějaké Vladanovo alter ego? Skoro by to tak vypadalo...

07.06.2011 06:36:00 | Daniel S.

V tom případě si ty nezasloužíš od státu.
Jo, bráchu fakt nemám kotě. Mám jen sestru. (na Literu)
Bav se s blonďákem, ale neber si cizí lidi do úst. Dík

07.06.2011 05:22:00 | hatlapatla

To je dobře.Stát si nic nezaslouží :-)

06.06.2011 22:31:00 | Iv

To mi chceš říct, že sis ještě ani jednou nepípla???

Odbočím - mám kamaráda, a ten s touhle šíleností běhá po místech, kde probíhala prusko-rakouská válka. To víš, HK, Chlum máme za rohem. Je to pěknej koníček, ovšem leccos ze sbírky by měl asi nahlásit státu, ale je to tajnůstkář. :-)

06.06.2011 21:26:00 | Aťan

Tak to je naprd :-)
Půjčím Ti svůj detektor minerálů,návod uvádí,že pípá výhradně u diamantů.
Najdeš jeden a máš vystaráno.
Zaručeně funguje,jen jsem asi ještě neměla štěstí :-)

06.06.2011 21:19:00 | Iv

Koukám,že Vladan má bratra :-)

06.06.2011 21:08:00 | Iv

Iv - MÁÁÁM!!! Nastavil jsem ho na Cu, ale jestli jsem kroužil kolem Au, tak to samozřejmě nepípá, kurňa... :-)

06.06.2011 21:08:00 | Aťan

...možná bych se měl chovat "sametově", ale to fakt nezabírá, je to vyzkoušený, ...na hrubý pytel hrubá záplata.

06.06.2011 21:05:00 | Aťan

A nadáváš...zlobíš se...kopeš. Typickej. Brou noc.

06.06.2011 20:59:00 | hatlapatla

Kluci investujte do stříbra,to pude ještě nahoru,ale zlato je už prý nadoraz.
Aťane už máš ten detktor?
Pronajala bych si ho pak na chvilku :-)

06.06.2011 20:57:00 | Iv

Možná tě to rozčílí, ale já ve Straně nikdy nebyl. Víš o mně prd, ale hlavně že rejpeš, mimoni, takový sebestředný chytráky mám nejradši (dál tykám, jak vidno).

06.06.2011 20:55:00 | Aťan

Soudruzi si tykaj, pravda.
K soudruhům jsem se nikdy nehlásil,
takže když starším vykám, tak je to takový projev úcty ke
stáří. Ale nevadí mě, když mě tykaj starší. Možná takové drobnosti pochopíš. :-)

06.06.2011 20:42:00 | hatlapatla

Jé to je balzám na nervy,tos mi udělal radost :-)
Už aby to k nám dorazilo.

06.06.2011 20:38:00 | Iv

klidně mi tykej, bude se nám líp nadávat :-))

06.06.2011 19:45:00 | Aťan

Vladane, já jsem Tvůj učedník.
On ten pán je fakt boží. Pan Aťan. :-)

06.06.2011 19:34:00 | hatlapatla

Vladane, pro tebe bude asi prioritou najít na Islandu co nejvíc "srandiček".

Už se našel tvůj učedník, jmenuje se krizekkk, s tím bude asi taky legrace... chjo, život není peříčko :-)))

06.06.2011 18:35:00 | Aťan

...geniální (pravicoví) ekonomové přivedli Island k roku 2008. Racionálně smýšlející Islanďané to tam dávají dohromady.

Někdy si Vladane říkám, jestli by sis nejraději neuřízl levou ruku a nohu, nejsou ti na obtíž? Nestydíš se za levé oko? Pravým bys viděl jasněji pravicově. Já se tedy rád dívám oběma, abych viděl ve větším záběru a neotravoval pořád řečma "skvělá pravice - hnusná levice".

06.06.2011 15:15:00 | Aťan

...koupím detektor kovu, cena nerozhoduje!!! Zn. IHNED

06.06.2011 14:31:00 | Aťan

Sio, když se bude dělat ta devalvace, tak to nejde tak úplně z hodiny na hodinu. Zpravidla se to musí předem připravit a to dost dobře.
Jinak máš pravdu - státního dluhu se tak stát zbaví tím, že znehodnotí úspory. Proto devalvace funguje jedině tehdy, když nějaké úspory jsou. To je věc první. Věc druhá je to, že pokud si půjčujeme v zahraničí, tak samozřejmě na dluhy v zahraniční měně to nemá vliv. Výhoda amíků - vždycky si od číny půjčují zásadně c domácí měně. U nás už si tím nejsem tak jist. Dovedu si představit, že by se tím dala u nás umáznout tak polovina dluhu. A lidem to umáznout polovinu úspor.
Nezapomeň že to už tady bylo - Tatíček Klaus už nám jednou úspory umáznul...
No, když se taková devalvace dělá, většinou v pondělí neotevřou banky a lidi nemají přístup k penězům a do pátku je to vyřízené, natisknou se nové bankovky a až se v bankách otevře, bude všechno za dvojnásobek a korunky ti vymění 1:1. Tak se to dělá většinou. Navíc se ještě musí ošetřit co s ostatními dluhy... ty se taky zmenší na půlku? Většinou ne, většinou zůstanou.
Já osobně už delší dobu dělím svoje úspory mezi banku a slamník a postupně raději přidávám do slamníku a ubírám z konta. Jakmile to přijde, bude alespoň šance ty peníze ještě utratit a něco pokoupit.
Můj táta převíjí elektrické motory a i když kupuje nový materiál, tak starou měď, kterou z těch motorů vyseká, neprodává, ale schovává ve sklepě. Má jí už několik tun. To je totiž věc, která si hodnotu uchová. Já letos rozšiřuju dřevník, abych měl dříví na otop ne na jednu, ale na tři zimy a zase připravuju sklep na brambory. Vidím to ještě tak na pět let a peníze nebudou mít žádnou hodnotu.
Prostě pochybuju, že by u nás mohla nějaká devalvace projít tak hladce a vlastně kultivovaně jako na Islandu.

06.06.2011 10:30:00 | Daniel S.

Sio, z toho důvodu mám pod postelí zlaté pruty a na stěnách pár Degasů... :-) (kecám, kéž by)
Před půl rokem mě lámal agent ze spoření s liškou, a říkal: řekněte mi jediný důvod, proč si u nás nechcete spořit k důchodu? Odpověď se nabízí: protože by se mohlo stát, že si za ty úspory pak koupím leda koloběžku. :-)

O islandských bankách to tady dobře popsal Daniel.

06.06.2011 10:25:00 | Aťan

Vladane ty víš starou belu i o dalších věcech. Hlavně jsi tady už hezky dlouhou dobu a konečně se ukazuje, jak málo toho vlastně víš a jak moc jen opakuješ hesla ředitele zeměkoule z hradu.
Nejdřív vykřikuješ, že státy nemají brát pod ochranu banky a dšís síru na všechny nezodpovědné levičáky, co nadělali dluhy a připíšeš jim i spoustu hříchů které neudělali, a když pak Islanďani udělají přesně to, co jsi požadoval - že nekryli soukromé banky, tak je to najednou taky špatně a čertíš se, že banky v Anglii a Nizozemí nebudou mít dividendy. Vždyť jsi to chtěl. Ještě před rokem tohle měl udělat i Obama ne?
Bylo by na místě ti říct, aby ses rozmyslel, co vlastně chceš a co je vlastně ta tvoje pravá pravice (ano, můj termín splácaniny frází kterými nás krmíš a které mají asi takvou návaznost na realitu a jsou tak propracované jako tvůj slavný graf), ale ty už jiný nebudeš. Zkrátka myji si ruce. Bavit se s tebou, který nevíš která bije, jednou hlásáš to a jednou ono a jediné kritérium je, že co řekne Klaus a VLadan je dobře a co řekne kdokoliv jiný je špatně a samozřejmě čím víc levičák, tím víc špatně, prostě nemáme se o čem bavit. Uděláš nejlíp, když budeš pokračovat o demagogii, dělat ze sebe šaška, to ti fakt jde.

06.06.2011 09:48:00 | Daniel S.

Už pár dní Aťane hledám další zprávy a snažím se udělat si ověci celkový obrázek... Docela hezky si to islanďani vymysleli... Nejdůležitější je asi to, že jako jediní v těchle krizí postižených státech udělali to nejpravicovější, po čem Vladan volal - že se rozhodli, že nebudou ze státních peněz zachraňovat soukromé banky. Ale teď najednou je to u Vladana levicová zlodějna. Protože banky byly zadlužené a vlastně zkrachovalé, znárodnili je a teprve pak se dalo zprůhlednit jejich účetnictví a zjistit, jak moc ve srabu doopravdy jsou. A zjistilo se, že to není tak zlý.. spousta trasakcí neodpovídala žádným zákonům ani pravidlům, lecjaké machinace se podařilo rozkrýt a z původně šíleného dluhu se začíná postupně stávat celkem řešitelná situace.
Jasně, o ledacos taky přišli, pádem měny si zlikvidovali úspory, ale mají celkem podmínky se z toho docela dobře dostat.

06.06.2011 09:39:00 | Daniel S.

Dane, Vladan už jinej nebude, stoprocentně s tebou souhlasím co jsi mu napsal... ale kašlem na něho, on jen zdržuje. Dane, zkus zprávy o Islandu (a třeba i Španělsku) rozšířit po internetu mezi co nejvíc lidí, Sia bych rád požádal o totéž.

06.06.2011 09:30:00 | Aťan

Prostě miluju věty typu: "nejsem ekonom, ani jsem Island extra nesledoval, ale.... " jinými slovy, vlastně o tom nic nevím, vůbec netuším, co v tom děsným ekonomickým brajglu státních a soukromých dluhů, snací banka a dalších věcí vlastně děje, co se platí a co se neplatí, co se dělá a co se nedělá, ale moje pravicové srdce hoří touhou vysvětlit vám, jak to vlastně je... sice o tom nic nevím a nahonl jsem si triko dvěma články a ve svém rozhorelní úplně přehlídnu, že v původní úvaze šlo o to, že si lidi vyměnili vládu i ústavu a politiky, kteří to spískali poslali do háje, stejně tak poslali do háje i bankéře, sebrali jim ty zadlužené banky, které si přáli zasanovat za peníze daňových poplatníků a rozhodli se, že si nejdřív dají dohromady stát a pak se budou bavit o splácení.
Aťan byl dokonce té dobroty, že to tam sám shrnul. Ovšem inkvizitoři nesmějí usnout na vavřínech a musejí pátrat po všech známkách kacířství, aby někdo náhodou nesvedl ovečky z cesty Vladanovy pravé pravice.

06.06.2011 08:40:00 | Daniel S.

Vladan opravdu Island nesledoval... a opravdu míchá dohromady několik nesouvisejících věcí. A hlavně neumí číst už ani tu původní úvahu.

06.06.2011 06:50:00 | Daniel S.

...oprava poslední věty: Islanďané jsou frajeři... atd.

05.06.2011 17:58:00 | Aťan

1. Vladane, dividendy ČEZu oželím rád, když to pomůže, nejsem hamoun.

2. Říkáš: "Můžeš mi říct, proč "Britové, Nizozemci a ostatní jsou zodpovědní za svou národní finanční mafii,.." ale totéž neplatí pro Islanďany? Ti odpovědní za svou mafii nejsou?" konec citace. ---- Island, na rozdíl od zbytku Evropy, se jako jedinej ZACHOVAL ZODPOVĚDNĚ! ...proto tam udělali úspěšnou občanskou revoluci, chápeš? Ne? A víš že mě to nepřekvapuje? :-))

Nezlob se na mě, ale takhle nadržovat mafii, to už není náhoda. Posílám k tobě finančáky. :)

Jsou to frajeři, Šanělům držím pěsti a ostatním antivladanovcům taky.

05.06.2011 17:54:00 | Aťan

No a dividendy v těch bankách mají hlavně ti politici... takže je to správně.. poěníze prošustrovali, dividendy fuč... Stejně tak mají dividendy ty elity, co se pustily do půjčování těm islandským bankám... žádná škoda jich není. Zdá se, že se obejdeme i bez toho jejich modelu hospodářství... alespoň jsem zatím neslyšel, že by na Islandu vypukl hladomor...
A ty si Vladane trhni nohou, zdá se, že je slušná naděje, že se svět otočí na trochu slušnější stranu a ty a tobě podobní si budou kvákat nesmysly na smetišti dějin.

05.06.2011 10:58:00 | Daniel S.

No hoši... co takhle zaplatit někomu cesťák na Island, aby se podíval, jak na to.

05.06.2011 10:54:00 | Daniel S.

Držme palce Španělům! Když vypukla revoluce v Tunisku, zasnil jsem se, že jednou dojde i k nám. Byl jsem pokládán za naivního. Ovšem neuplynulo pár měsíců a je to ve Španělsku, Řecku, Itálii... Pořád si myslíme, že nás se to netýká?
Názory některých mě udivují. Pokud dluhy udělali politici, ať si je sami zaplatí. Občané, kteří poctivě chodí do práce, přece nebudou brát tíhu zodpovědnosti na svá bedra (a argument, že přece šli k volbám, je opravdu slabý). A co se týče znárodňování - třeba znárodnění majetků deseti největších gaunerů v ČR Klausem počínaje a Babišem a Kellnerem konče by vyřešilo dluhy na léta dopředu. Takže nelze říct, že by tento akt byl apriorně nelegitimní.

04.06.2011 23:47:00 | Metcheque

...dodatek: zadal jsem si v googlu heslo o islandu ap., ale nic rozumnýho mně z našich oficiálních médií nevypadlo, dej web odkaz.

04.06.2011 08:31:00 | Aťan

Koukněme se na to z Aťanovy středové pozice. Britové, Nizozemci a ostatní jsou zodpovědní za svou národní finanční mafii, která kde komu půjčuje - a přitom ne z vlastního!!! Když se na to koukneš tržně - v Islandu vyhrála ne levicová, jak bys rád, ale občanská revoluce, a finanční mafie Británie a Nizozemska prostě udělala špatnej kšeft. Ovšem bohatě se určitě napakuje jinde, na to vem jed. Může se ale stát, že zanedlouho občanská nespokojenost vypukne i tam, a "finančníci" v uvozovkách půjdou do chládku ke svým islandským kolegům.

Teď držím palce Španělům, kteří to po vzoru Islandu chtějí udělat podobně. 21 procent nezaměstnaných, střední třída je elitou ožebračena, půlka absolventů vysokých škol nemá práci - to všechno visí i nad Českem. Starší dceru mám na vysoké, mladší za rok končí střední. Sere mě to, Vladane. A různí gabkinové mě budou nabádat, ať to sem netahám... až bude v ČR gabkinů menšina, vožeru se do němoty.

04.06.2011 08:29:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí