Příliš neviditelná ruka trhu sklízí ovoce hněvu

Příliš neviditelná ruka trhu sklízí ovoce hněvu

Anotace: S láskou věnováno Vladanovi

.

Tak, jako se komunistům nepodařila sociální politika, vynucovaná popravami, zavíráním a zastrašováním obyvatel, tak se ani nepodařil model tzv. neviditelné ruky trhu, prosazovaný např. Václavem Klausem. Tento ekonomický model se zvrhnul v naprosto nekontrolovatelnou zlodějnu.

Pusťte si poučné VIDEO o právě probíhající španělské revoluci (s českými titulky). Přepíšu první část textu, který se Vladanovi asi líbit nebude:

Jsem člověk jako vy, nebo kdokoliv jiný.
Jsem prostý člověk, žádná významná osobnost, ale chci se zúčastnit.
Chci se podílet na této demokracii, protože věřím, že vše se dá změnit.
Věřím, že systém lze změnit, věřím, že nic není nemožné.
Ale velký kapitál chce abyste věřili, že nemůžete změnit nic.

Jsem jen člověk.
Pojďme bojovat proti měřítkům výkonu finančního systému.
Pojďme bojovat proti pasivitě a poraženectví.
Pojďme bojovat proti nezaměstnanosti.
Pojďme bojovat proti politikům, kteří se o nás nestarají.
Pojďme bojovat, abychom měli důstojná a dobře placená místa.
Pojďme bojovat, aby ti, kdo způsobili tuto krizi, museli za to zaplatit.
Pojďme bojovat za svoji obranu.
Pojďme bojovat za odstranění všech daňových rájů.
Pojďme bojovat proti plýtvání politiků.
Pojďme bojovat za bankovní systém, který slouží lidem.
Pojďme bojovat proti zastaralému ekonomickému systému, zaměřenému proti přírodě, který obohacuje menšinu a pohřbí v chudobě zbytek lidí.
Pojďme bojovat za naši REVOLUCI !

VIDEO ZDE:
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1106/spanelska-revoluce-ceske-titulky

...a na závěr dnešní článek z Novinek, kam a jak se ročně ztrácejí miliardy v České republice:

http://www.novinky.cz/ekonomika/237061-stat-by-bez-korupce-usetril-40-az-100-miliard-a-nepotreboval-by-reformu-penzi.html

.
Autor Aťan, 23.06.2011
Přečteno 452x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (43)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Paule, ...a kdybys sebevraždu nezvládl, řekni si nám, starým kamarádům... :)

30.06.2011 14:57:00 | Aťan

...četla jsi o Rumunsku turistického průvodce? Tak tam to není...

27.06.2011 10:56:00 | Aťan

V mnoha státech USA nemají vůbec DPH...

26.06.2011 21:45:00 | Daniel S.

Paule, hrůůůza hrůz!!!

Když má někdo MOCNÝ místo mozku jen kalkulačku, tak to nutně jde tímto směrem.

Odbočím na knihy, sice nejde o život, ale je to v tomto duchu.

Na ČT24 šel diskuzní pořad o tom, že je spousta států, kde mají nulovou sazbu na knihy, tiskoviny, atd... ČR bude jediná, která hupsne na 14%, a pak dokonce na 17,5%. Stát nevydělá vůbec nic, protože lidi jak známo předražený věci nekupují, pokud se to nejí, anebo to není benzín, plyn, elektřina. Uživí se jen bulvár, nakladatelé se složitější literaturou a učebnicemi zkrachují, leckteré noviny a časopisy taky. Táňa Fišerová to nazvala - Kalouskův útok na svobodu slova, účetní počty si plete s ekonomikou.

26.06.2011 17:06:00 | Aťan

Paule, jestli nebudeš proti, pod tohle se s chutí podepíšu! (protože to samé tvrdím léta)

26.06.2011 09:29:00 | Aťan

Dane (jestli seš ještě vzhůru :) našel jsem únorová data, kde se počet "antikomunistů" utěšeně zvětšuje:

"Podle 55 procent respondentů se komunistická strana po roce 1989 netransformovala v demokratickou levicovou stranu. Opačný názor sdílí podle výzkumu pouze 30 procent občanů."

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/189949.aspx

24.06.2011 22:33:00 | Aťan

Já si myslím že nelžu, ty si myslíš že lžu. Podobných komentářů bude kolik?

Když čtu komenty Sioraka, Paula, Daniela, aj., najdu tam myšlenky a informace, které mě inspirují, něčím obohatí. Tohle já hledám v diskuzích. Osobní výpady mě ničím neobohatí, naopak zbytečně vysávají pozitivní energii.

24.06.2011 22:09:00 | Aťan

Dane, z první půlky tvého komentu jsem byl přímo nadšenej, skvělý!!! Ale pak jsi mně ranil přímo na komoru. Píšeš: "nikdo neučí jak být svobodní, nikdo nic nedělá... atd."

Osobnosti, kterých si vážím, jsem zveřejnil včera, a organizace už dávno. Ale i kdybych nezveřejnil vůbec nic, je na každém z nás, koho si za vzor zvolíme a jak se zapojíme.

http://www.pdemokracie.ecn.cz/cs/index.php?pg=uvod
http://www.vymentepolitiky.cz/
http://www.transparency.cz/
http://www.nfpk.cz/
http://www.wikileaks.cz/
http://www.proalt.cz/?p=804
http://www.clovekvtisni.cz/
http://www.internetpomaha.cz/
http://www.amnesty.cz/
http://www.zindex.cz/
http://www.neo2011.cz/
http://verejnostprotikorupci.cz/
http://www.vymentepolitiky.cz/

...samozřejmě jich je víc, na koho jsem zapomněl, tak se omlouvám...

24.06.2011 21:16:00 | Aťan

Paule, i smutné věci je třeba psát, nejen řáchandy, nebo o duze, kterou mám přímo před očima za oknem.

24.06.2011 20:56:00 | Aťan

Paule souhlasím rovněž...
Nicméně pánové - o přesně tyto věci bojobaly ž generace předchozí. Tytéž úvahy v květnatějším jazyce čteme už u Dobrovského, Palacký, to je trvalé úpění nad tou odpornou českou morálkou, čtěte Čapka a další.. Bojujeme stejný boj, co se tu bojoval už dlouho.
A jak to řešili oni? Učit národ. Vydávat slovníky, vylepšit řeč, vytvořit nestátní organizaci tužící tělo i mysl (ano Sokol) Vytvářet univerzitní koleje, povzbuzovat lokální patriotismus, nelézt vládě do řiti, psát epigramy, riskovat basu, nebát se a nekrást, bojovat za pravdu třeba i proti veřejnému mínění, dávat morální příklad i tam, kde o to nikdo nestojí, postavit národní divadlo, národní muzeum, podporovat zájmové spolky.
Vyzdvihuji především to organizování lidí v organizacích které nemají na prvním místě politiku, ale určitou formu vzdělání nebo pomoci. Jak se ukazuje, můžeme být sice de iure samostatný stát, ale de facto jsme jen řiťolezecký přívěšek první mocnosti, která se zamane. Budeme muset pracovat na tom, aby se ldi naučili demokracii, aby se naučili držet pospolu, aby se naučili hondotám, které vydrží dýl než jedno volební období. Pak je šance, že za takových idí vzejde i rozumnější politický program. Ale to je to, co se tu prostě nedělá. Nikdo neučí lidi, jak být svobodní a co to znamená. nikdo je neučí jak držet pohromadě, jak se sdružit na obranu ideí i na obranu proti nemocem nebo stáří. Takže pánové, tady máme úkol na dlouhá léta... učme národ moudrým býti. I když na to budou kašlat i když je to teď nezajímá, i když se tomu teď budou vysmívat.

24.06.2011 20:49:00 | Daniel S.

no nevim. děti kdysi strávily nějakou dobu u Melior Annisu a zas takový děs to podle mne nebyl. :) ale... :) ony si to zas tak nebraly

24.06.2011 20:35:00 | pamp_elka

Paule, nechci ti podlejzat jako lev na státním znaku, ale tenhle koment si zasluhuje vyvěsit jako úvaha.

Takže za mne ST, souhlas ve všech bodech.

(po Vladanových výlevech je to fakt úúúleva... :-)

24.06.2011 20:35:00 | Aťan

Paule, školství není v háji jenom tady, ale kupodivu to střední vrstva nemůže utáhnout ani v Anglii. Jenže tam si to nenechají líbit. Kopíruju ze zahraničního tisku (The Guardian), březen 2011, takže nedávno:

"Podle odhadu protestovalo v Londýně proti vládním úsporným opatřením až 400 000 lidí. Jednalo se o nejmasovější demonstraci od protestů proti válce v Iráku z roku 2003. Úřady se obávaly podobných násilností, jaké provázely studentské nepokoje z loňského prosince. Rodiče studentů, anglická střední vrstva, svoje děti v protestech podporovala a podporuje. Čím dál víc rodičů na vyšší vzdělání svých dětí nemá prostředky, anebo se musí neúnosně zadlužit."

24.06.2011 18:14:00 | Aťan

/ovšem, za lid sociálně slabý se necítím aťanem přesvědčena - zatím mám jen dojem, že by chtěl na ten hrad, pan Dalík půjde bručet, pokud se mu tedy něco prokáže, což nebude v právním státě tak jednoduché, ač by na to skutková podstata patrně byla, nahradí prokazatelné škody- ovšem jeho vila se zahrádkou bude projezena na to šup - odhaduji to tak na dva tři roky -- no a co pak, hm.
navíc nejspíš dojde k situaci, kdy vila pana Dalíka stěží pokryje tu 200 miliardovou arbitráž s producenty solární energie,která se potichu chystá.
tož s tou korupcí je to jednoznačně správně, i když se neví tak úplně, jaké budou metody, ale je možné, že nastanou ještě další zádrhelíky./

24.06.2011 15:02:00 | pamp_elka

Jako malý dítě... já chci a chci a chci... dupy dupy

24.06.2011 14:58:00 | Aťan

Demagogicky se ohánět demagogií - skvělá taktika, ale nezabírá.

Po 568 tvých komentářích jsem vyslovil NÁZOR, že bys nejraději totální trh. Ty jsi mi oponoval tím, že jsem rudý krvelačný Aťan, který chce oponenty propíchat vidlemi a věšet na lampy.

Ani trochu v tom necítíš jemný rozdíl? Asi ne, blbě se ptám toho nepravýho...

24.06.2011 14:11:00 | Aťan

Ty sis to slovo "demagogie" dost oblíbil...

24.06.2011 13:54:00 | Aťan

Vladane, jenže mezi námi dvěma je rozdíl, ty jsi účelově lhal, já ne. Dokonce v tom hodláš pokračovat.

24.06.2011 13:42:00 | Aťan

Dane, s tím souhlasím... a myslím si, že ani Siorak by nebyl proti.

24.06.2011 13:39:00 | Aťan

Aťane, je rozdíl mezi bojovníky proti komunismu (třeba ty) a bojovníky proti čemukoliv, co si s komunismem spojili.
Komunismus jako ideologie byl hnus všech hnusů, nicméně si přivlastnil i spoustu věcí, které tady byly i před ním a budou tady i po něm. A já prostě nemám rád takové ty inkviziční tribunály, kteří odmítají všechno, čeho se kdy komunista jen dotkl. Ti by nejraději vykáceli i stromy, co komunisti zasadili, zničili i tu ekonomiku, která komunistům jakž takž fungovala a všemu dobrému a rozumnému, co komunisti nestihli zlikvidovat, tak tomu dali nálepku komunismus a zlikvidovali to sami.
Jen tak se mohlo stát, že někdo za sociálním cítěním vidí hned Stalina, nebo že za družstevním vlastnictvím, nebo státními podniky vidí hned srp a kladivo. A slouží antikomunismu stejně důsledně a kvalitně, jako sloužili inkvizotoři křesťanství - pálit a mýtit všechno, co se i jen trochu jeví jako pozůstatek minulosti. Byť je to minulost mnohem starší než komunismus a jsou to hodnoty, které si komunismus jen půjčil a pokřivil.

24.06.2011 13:22:00 | Daniel S.

Dane, já si bojovníků proti fašismu a komunismu vážím, ne "přesto", ale právě proto, že mají sociální cítění. (tolik na obranu antikomunistů)

24.06.2011 13:14:00 | Aťan

Vladane, nejsem lhář, ...dokonce nelžu ani v tom, že jsi podrazák.

24.06.2011 13:08:00 | Aťan

Ještě bych chtěl Sio dodat, že v našich podmínkách máme větši šanci dopracovat se modelu Švédska než modelu Texasu. Ovšem zkušenosti by se nám asi nejlíp nabíraly ve Finsku - to prošlo obdobnou a horší zkušeností z rozpadu východního bloku.
Nicméně ani tyto zkušenosti mnoha kvalitních zemí okolo nás neřeší náš problém a tím je nulová veřejná podpora čehokoliv, ať už je to rozumné nebo nesmysl. Alternativní politická scéna je plná exkluzivních klubů schopných tak maximálně stavovského povstání, každý se bojí o ten svůj univerzální recept na záchranu, aby mu ho široká veřejnost náhodou nepozměnila, každý jde do reforem s tím, že je mistr světa, který tomu nejlíp rozumí a z toho titulu má právo reformy udělat ať se to blbým voličům líbí nebo nelíbí... podstatou našich problémů je to, že v podstatě všichni těmi obyčejnými lidmi s běžnými starostmi pohrdají. Ale všichni si je berou do huby, když prosazují svoje zájmy.
Fakt se jim to po revoluci povedlo... jsme vzorová země pouze individuálních zájmů a jakmile někdo mluví o kolektivních zájmech o zájmu celku nad jednotlivcem, tak se hned najdou mraky inkvizitorů, co v tom cítí puch komunismu. Bude trvat ještě celou generaci, než pomřou všichni ti rádoby bojovníci proti komunismu a bude možné se znovu svobodně sdružovat za společné cíle a bude možné také nějaké společné cíle vyformulovat.

24.06.2011 13:08:00 | Daniel S.

Ještě pro jistotu zveřejním koment, se kterým jsi mě opravdu nasral, fakt ubohost:

Aťan:
"Vladane, jak s nimi vyřídím??? Že chci, aby se zloději zodpovídali u soudu, kde nebudou soudit mafiáni v talárech? To je nedemokratický požadavek?"
Jistěže ne. Tvrdíš, že je třeba odpůrce pověsit na lmpy. Nemazlit se s nima. Chceš krev.

24.06.2011 13:06:00 | Aťan

Vladane, tak tahle "moje slova" někde věrohodně najdi. Že neexistujou? Tak to máš teda smůlu...

Práskat na tebe editorovi nebudu, ale jestli se tu staví, ať sám zváží jak naložit s tvým komentářem. Když ho tu nechá, podvolím se vyšší moci.

24.06.2011 12:59:00 | Aťan

A já se Sio také přidám. Řekl bych, že jich najdu i víc... Řadím podle sympatií od nejsympatičtější:

1. Norsko - země mimo EU, bohaté zásoby ropy. Z výnosu z ropy se smí stavět výhradně infastruktura, nic víc. Každý dospělý člověk, pokud nemá práci, tak je oficiálně nezaměstnaným a stát mu hledá práci v jeho oboru. Dokud mu ji nenajde, platí mu podporu.

2. Švédsko - země s největšími sociálními výdaji v poměru k HDP a s nejvyššími daněmi na hlavu s nejsilnějším sociálním systémem a promakaným zdravotním systémem.

3. Izrael - země obklopená nepřáteli a přesto má kromě nejvyšších vojenských výdajů i nejvyšší výdaje na školství na světě, zároveň má promakaný a funkční sociální a zdravotní systém.

4. Švýcarsko - země velmi specifická, ale chrání si stejně jako Izrael svůj trh pomocí cel, nemá nerostné suroviny, ale stejně jako Izrael je průmyslovou velmocí především ve výrobě s vysokou přidanou hodnotou.

5. Texas (Vladan se asi diví) Země kde na to šli obráceně. Nemá prakticky žádný státní sociální systém ktromě rozdávání poukázek na jídlo, ale... v exekuci není možné zabavit jeden dům a jedno auto. Pokud ti jako poslední zbyl zámeček a ferari, nemohou ti to zabavit. Velmi silná pozice policie, velmi silná pozice občanských inciativ, prakticky polovina státní správy a polovina služeb je postavena na dobrovolnické bázi. Velmi přísné (až drakonické) zákony a také velmi přísně vynucované. Prakticky nulové daně - vybírá se vlastně jen daň z nemovitosti. Nemají DPH ani daň z příjmu. Nemají armádu, občanské protesty berou velmi velmi vážně.

6. Finsko - země s druhými největšími výdaji na školství. Vzor přeorientování ekonomiky z východu na západ. Silná pozice státu a institucí. Kvalitní a promyšlené využívání přírodního bohatství ku prospěchu všech.

Všechny tyto země mají své mouchy a samozřejmě mají své výhody. A od všech bychom se mohli poučit. Osobně, kdyby to šlo, okamžitě bych se stěhoval do Norska nebo Švédska.

24.06.2011 12:40:00 | Daniel S.

/pánové zdá se mně, že žijete v minulosti. myslím, že problémem doby je rozlišení mezi reálným a virtuálním, rychlý, relativně obtížně předvídatelný vývoj a pokud jde o Českou rep., tak závislost....je pěkné, že chcete tu hromádku dělit podle ušlechtilého klíče. avšak vůbec není jasné, co vlastně chcete dělit...a začínám mít dojem, že panuje tichá dohoda v tom, že bude lepší NEVĚDĚT. :) čímž přeji aťanovým důchodcům za životní jistoty v tomto nepředvídatelném světě mnoho zdaru :)/

24.06.2011 12:33:00 | pamp_elka

Vladane, jak s nimi vyřídím??? Že chci, aby se zloději zodpovídali u soudu, kde nebudou soudit mafiáni v talárech? To je nedemokratický požadavek?

Sio, alespoň tři státy, říkáš...
Takže kromě Švýcarska by se mi líbily i skandinávské státy (ale ty už míň). Skandinávské proto, že se spolu s Německem z krize vyzuly první, ...ale přímá demokracie švýcarského typu, tam tedy mlsám... ale ještě mi dej čas, teprve se v tom prohrabávám.

24.06.2011 12:21:00 | Aťan

NELŽU! - ber to tak, že ti drze odmlouvám. :)

24.06.2011 11:28:00 | Aťan

Vladane, já to beru tak, že jsi rozčilenej... Měl jsem tu konflikt se Zádrozdou (nebo kdo to byl), a vůbec mě to netěšilo. Takže tvoje invektivy nebudu oplácet, aby se nám to spirálovitě nevymklo.

24.06.2011 10:56:00 | Aťan

Tohle mi Vladan nedávno napsal:
"Nadávka, aniž bych ji myslel vážně, je u mě rána pod pás v argumentaci, je to vyjádření neschopnosti - prohra. Tak hluboko, doufám, nikdy neklesnu."

Chudák, vydrželo mu to jen pár dní a už klesnul...

24.06.2011 09:53:00 | Daniel S.

No Aťane, máš to fakt blbý... tebe je Vladan ochoten cejchovat klidně i lživě a to i když mně nedávno tvrdil, že by se k něčemu takovému nikdy nesnížil, že svoje odsudky myslí vždycky vážně.
Já to mám dobrý, o mně si doopravdy myslí, že jsem křesťanský fanatik, rudý demagog a zároveň mi měkne mozek... :-)

24.06.2011 09:49:00 | Daniel S.

Dane, na rudou Marry spolu můžeme zajít, ale přeci jen se musím přiznat, že jsem dostal chuť s Vladanem malinko "zažertovat". On píše, že by mě mohl lživě takto ocejchovat, za trest, že ho pomlouvám ohledně totálního trhu. :)

24.06.2011 09:33:00 | Aťan

Ou ou, to je tu zase nacákáno červenou barvou z Vladanova bezedného kýblu... Pojď na mou hruď Aťane, zajdem do hospody u Červeného vola, dáme si boršč a rajskou a spláchnem to červeným drakem. Vladan zatím doporučí adminovi, aby k našim úvahám dával červenou pěticípou hvězdičku a k těm politickým rovnou srp a kladivo... :-)
Dále bych doporučil ke každé úvaze, kde budeme psát něco o změně poměrů přibyl nějaký propagandistický obrázek, kde budou naše nepříčetně fanatické obličeje a na pozadí výhružný dav s vidlemi, kosami a sudlicemi před novoměstskou radnicí. U Vladanových úvah by naopak mohl být emblém amerického orla (nebo jestřába nebo supa, nebo co to vlastně je) a u těch politických nějaký pěkný obrázek Velkého Bratra.

24.06.2011 09:15:00 | Daniel S.

Pro Vladana "krvavě rudý Aťan", Siorak mě ale správně zná jako antikomunistu. Opticky jsem ve středu, no né? :)

24.06.2011 09:08:00 | Aťan

Oprava: mě

24.06.2011 09:01:00 | Aťan

...od některých lidí mně to nepřekvapuje, zvykám si, život není peříčko. Stejný typ lidí tohle bude omílat. Ale pak jsou tu ještě ti, kteří ví o čem mluvím, jsou na stejné vlně.

24.06.2011 09:00:00 | Aťan

Vladane, omlouvat se ti nebudu, nemám proč. A čtení tvých komentářů... souhlasím s Danem - je to pořád stejný. Nebudu tě přesvědčovat, tady to prostě není průchozí. Jsi jako zeď, od které se názory jen odrážejí, nic víc. Házím ručník, vzdávám se.

24.06.2011 07:55:00 | Aťan

Aniž bych si četl komentáře, dovedu si přesně představit, co tam bude... za všechno mohou předchozí vlády, ty vlády byly levicové, včas se nešetřilo, kdyby tam byla pravá pravice, tak by se to nestalo, ekonomika je v troskách, protože jsou lidi moc nenažraní, sociální systém je moc štědrý a nevydělá si na sebe, trh byl málo volný... Zapomněl je Vladane na něco?

24.06.2011 07:13:00 | Daniel S.

Nejdřív na pampelku - lepší model existuje, trochu ho tady pár dní vnucuju - švýcarský přímá demokracie. Sio sice oponoval bankama apod., ale já mluvím hlavně o správním systému, o přímé demokracii, odvolatelnosti hříšníků.

A k Vladanovi - je to stále dokolečka. Bojíš se vidlí, ale na videu (které nemáš v práci) se podtrhuje NENÁSILNÉ vyjádření jiného názoru k demokratičtějšímu (ne socialistickému) uspořádání věcí veřejných. Zítra už o těchto slovech nebudeš vědět a vrátíme se k vidlím a revolučním levičákům, ...dokolečka.

A tenhle tvůj názor mám úplně nejradši: "Žádný protikorupční zákon korupci nezabrání. Korupce je ve všech zemích." Bezva. :-) Vyřešil bys to totálním trhem, což je utopie stejná jako komunismus.

23.06.2011 16:20:00 | Aťan

/a hmmm onehda jsem slyšela tvrdit kohosi od psychologů, že Jung /:o) asi/ považuje krize za průvodní jev vývoje.... :o) tož to se jim asi nevyhnem/

23.06.2011 16:07:00 | pamp_elka

Vladane mně se zdá, že v té čisté stopro *tržně samoregulační* podobě, jak to Ty předkládáš, to existuje pouze jako model.

Resp.: znáš reálný stát, který je organizován přesně tak, jak Ty říkáš, a neselhává v základních funkcích?

/:) následuje neshoda v tom, jak definovat *funkčnost* a *nefunkčnost* lidské společnosti/

/tím nechci říct, že někdo ze zde přítomných pánů disponuje lepším modelem. možná, že ani univerzální šablona neexistuje, protože ty *místní specifika* jsou prostě mocnější, takže nakonec *se šije* na ně. a to nejen hospodářsky - je možné, že i vyjádření jakési *základní a lidstvu společné spirituality* nachází výraz - v místně odlišných náboženstvích,../což ovšem nemá být útok na Dana a křesťanství, spíš opravdu úvaha o poměru *obecného* a *konkrétního*/

23.06.2011 16:06:00 | pamp_elka

Souhlas.

23.06.2011 10:22:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí