Víte jak vypadá STÁTNÍ BANKROT?

Víte jak vypadá STÁTNÍ BANKROT?

Anotace: Elitní mafie dál krade, zadluženost státu výrazně stoupá, obyvatelům není co vzít. Závazky k okolním státům není možné vyrovnat.

.

Abyste měli reálnou představu, že státní bankrot není žádná sranda, koukněme se do Argentiny.

Koncem roku 2001 Argentina zbankrotovala. V lednu 2002 definitivně padlo argentinské peso, po desetiletí fixované k americkému dolaru v kursu jedna ku jedné, což ze země obřích steaků dělalo nejdražší latinskoamerickou zemi; nyní se prodávalo za pětadvacet centů - za čtvrtinu. Milióny Argentinců ztratily práci, dva milióny domácností žily ze státní měsíční almužny 150 pesos. Kvůli tradičnímu chaosu ve státní správě se sociální podpora k mnohým vůbec nedostala. Lidé přišli o úspory v bankách, mnozí o celoživotní. Vzhledem ke známé latinskoamerické emancipaci, ženy denně trávily nekonečné hodiny ve frontách před armádou hlídanými bankami, jejich muži se poflakovali po ulicích a hledali cigaretové vajgly, aby si mohli dát pár šluků...

Říkáte si, tohle se přeci NÁM nemůže nikdy stát!!!

Opravdu?

Počítadlo veřejného dluhu České republiky ZDE:
http://www.verejnydluh.cz/

.
Autor Aťan, 24.06.2011
Přečteno 717x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (96)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Odbočím:

Neblbne vám internet? Koukám, že se Vladanovi zdvojil koment, mě taky, švagrová volala že internet se u ní odpojil... nejsou tady už Číňani???

29.06.2011 21:10:00 | Aťan

No a Daniel půjde do sebe... Omlouvám se všem, kterým jsem řekl nějaké ostřejší slovíčko. Nezasloužili jste si to. Ani ty Vladane. Přesto bude lepší, když si od sebe odpočineme a půjdeme si z cesty.
Ale samozřejmě to neznamená, že tím nějak souhlasím s úvahou o mně jako demagogovi.

29.06.2011 20:24:00 | Daniel S.

Opět? no nic... jedeme dál :) ...ale v 22.00 chci jít na Vaška Koubka před divadlo, tak tu revoluci musíme do té doby stihnout vyřešit...

29.06.2011 19:22:00 | Aťan

Tyhle ztráty Paule určitě přežiju. Třenice na modru... to je myslím to nejmenší. :)

29.06.2011 18:40:00 | Aťan

Paule, jelikož jsem "vychytrale" :-) počítal i s touto variantou, Vladana jsem si potrestal sám a vyrovnal jsem skóóóre... Za každý další míč, který budu tahat z mé sítě, hbitě vyrážím do útoku a biju se za své barvy jako lev.
(není to tak těžký, jediná fyzická bolest můžou být mozoly od klávesnice)

29.06.2011 17:48:00 | Aťan

Mně je to Sio taky líto... S nikým jiným tady konflikty nemám, jenom s Vladanem. S ostatními také často nesouhlasím a oni nesouhlasí se mnou, ale nikdy se to nepřenese do nějaké roviny osobních urážek a nikdo o měn neříká, že jsem demagog. A i když se tu už našli ostří hoši co se mnou opravdu těžce nesouhlasili, tak je nikdy nenapadlo psát úvahy pod názvem Demagog Dan.
Znám jediný způsob, jak z toho ven. Přestal jsem si Vladana všímat a přestal jsem na něj reagovat.

29.06.2011 13:37:00 | Daniel S.

Sio - jsem pro, ať si říká kdo chce co chce. Ale pokud mě (nebo moji rodinu) bude někdo lživě urážet, nenechám si to líbit, budu se bránit. Sio, už si na to konečně zvykni, Aťan už je prostě takovej...

29.06.2011 11:52:00 | Aťan

Čili pošli ho do háje, stejně jako jsem to udělal já. Brzy po nás ho do háje pošlou i ostatní...

29.06.2011 11:11:00 | Daniel S.

a vidíš to Aťane... abys prý poznal, jaké to je... Prý sis začal... Že samozřejmě on dřív napsal celou úvahu, kde tě zostuzuje, to samozřejmě není zostuzení ani urážka, to je pravda pravdoucí. Za jeho úvahu o tom jak demagogické metody používáš, za to ho samozřejmě urážet nesmíš...
Proti tomu se nedá argumentovat. Prostě Vladan má pravdu pravdoucí a pokud tě uráží, dělá to schválně, abys poznal jaké to je, když s ním nesouhlasíš. A pokud prohlásíš, že Vladanův trh je oproti současnému stavu vlastně čistý trh, tak je to důvod o tobě lhát. Protože on to vidí jinak a ty musíš být potrestán, že s ním nesouhasíš.

29.06.2011 11:10:00 | Daniel S.

Prostě to je ta pokračující normalizace jak napsal Pullman. Prostě se nám snaží vnutit, že existují jen dvě varianty - buď mafie a nebo komunismus. Tenkrát nám zase STBáci tvrdili, že jsou lepší variantou než kapitalismus.
Ostatně Vladan sám několikrát řekl, že neodstraníš korupci jinak než totalitou a nebo důsledným pravičáckým režimem minimálního státu. Žádné jiné varinaty nepřipouští. O všem, co jsme kdy navrhli, tak to buď nemůže fungovat a nebo dojde na vidle. Nikdy z toho nic jiného nebylo.
Ostatně co jiného taky může mafii zůstat, než tvrdit, že jsou tou lepší variantou.
Dualistické pojetí světa u nás zakořenilo víc než kdekoliv jinde na světě. Proto taky u VLadana a podobných normalizátorů nikde neuspěješ... pro ně existují jen dvě varinaty. Ta dobrá a a ta špatná. No a když oni sami mají tu dobrou, tak ti ostatní přece automaticky musí mít tu špatnou. A je úplně jedno, co říkáš... Prostě nemáš pravdu, protože pravdu má už on a ty to můžeš jedině přiznat. cokoliv jiného podle nich hraničí s demagogií a vlastizradou.

29.06.2011 10:59:00 | Daniel S.

Dane, taky bych si přál tyhle lidi ignorovat, ale znáš to sám, není to jednoduchý. Když přestane jeden, další dva nastoupí na jejich místo, tak už to chodí. :)

Ale teď bych chtěl říct něco jiného: objevuje se dost nebezpečná věc - mafiáni změnili taktiku a využívají protikomunistických nálad obyvatelstva. Podplacená média se pokoušejí do lidí naroubovat názor, že kdo je proti mafii, to je hnusnej levičák nebo rudej bolševik. Ale Španělsko i Island jasně dokazují, že to je OBČANSKÁ iniciativa napříč celým politickým spektrem. Zavřít zloděje a jejich majetkem zalátat mafií rozkradenou státní kasu - to není nic neslušného ani nemorálního, za co by se občané kdekoliv na světě měli stydět.

Vladan bohužel používá slovník mafiánů, i když netvrdím, že je přímo mafián, neznám ho.

29.06.2011 10:45:00 | Aťan

A navíc Aťane - co si máš myslet o dospělým člověku, který se tě tady pokouší vychovávat tím, že se k tobě chová jako k malýmu fakanovi a ještě se tím chlubí.

29.06.2011 10:38:00 | Daniel S.

Byl jsem na tom stejně... píšu si s ním už víc naž čtyři roky. Tedy psal jsem... Taky jsem to vydržel dlouho a myslel si, že takovej exot, to je jen informační blok, jiné prostředí, to chce jen čas a vysvětlovat... časem se to prolomí. Jo tůdle... čím víc jsem vysvětloval, tím víc jsem podle něj mlžil, čím víc jsem byl ochoten ke kompromisu, tím víc jsem nebyl zásadovej a měnil postoje, a pokud jsem v něčem trval na svém, tím víc jsem byl demagog neschopný kompromisu. Pokud jsem deklaroval rozhořčení nad politikou a touhu po změně, tak jsem byl revolucionář s vidlemi, pokud jsem deklaroval zájem o sociální situaci, tak jsem byl komunista, pokud jsem deklaroval mírumilovnost, tak to ode mě byl jen dočasný demagogický ústupek na uchlácholení veřejnosti. ¨Pokud se něco na světě povedlo, tak to bylo pravicové, pokud se něco nepovedlo, mohla za to vždycky levice. Prostě pravice byla pravda a levice byla demagogie která nemá žádné právo na existenci.
A samozřejmě teď nám Vladan vysvětlí, že to tak není, že mu zase něco podsouváme, co nikdy neřekl, ale to on bude dělat vždycky a všude, protože on si doopravdy myslí, že má víc pravdy než my všichni dohromady.

Kdybych ten čas, co jsem věnoval Vladanovi věnoval na politickou kampaň, tak dneska sedím v parlamentu, užívám si poslaneckých výhod a notuju si s Vladanem, jak je ta pravice skvělá a jak mi nechá vydělat.

snažím se ti Aťane ušetřit móře času, investici do nové klávesnice a investici do prášků na bolení hlavy. Já vím, že náturu nepředěláš, ale byl bych rád, abys kvůli Vladanovi nemusel absolvovat to co já...

29.06.2011 10:34:00 | Daniel S.

V tom je Vladane, mezi námi rozdíl - ty víš že lžeš, nerozpakuješ se použít podpásové urážky - a já si (narozdíl od tebe) myslím, že já mluvím pravdu.

Takže tentokrát já používám - "na hrubý pytel hrubou záplatu", - samet na tebe (a tobě podobný) nikdy neplatil.

29.06.2011 10:33:00 | Aťan

Dane, já si to říkám vždycky - Aťane, vykašli se na to, zdržuje to, co není o tématu ale o urážkách, nereaguj! :-)

Na první našlápnutí nestartuju, tady se musím pochválit, ale delší rejpání už nikdy nevydejchám, asi mám po předcích nějaký splašený hormóóóny, či co... :-))

29.06.2011 10:23:00 | Aťan

Aťane, stojím za tebou. Vladan neuráží jenom tebe, ale urazil tady už spoustu lidí a samozřejmě vždycky tvrdil, že on si nezačal. Ačkoliv mně ještě nedávno tvrdil, že by se nikdy nesnížil k tomu, aby někomu nadával aniž by to myslel vážně.
Nedávno mi řekli, že se s Vladanem nemám hádat, čtenáři by pak nemuseli poznat, že je mezi námi rozdíl.
Nejsem doktor, ale Vladan vykazuje celkem zřejmé příznaky paranoiy a za takových okolností s ním nemá cenu vést argumentační bitvu. Ostatně jen Vladan si mže myslet, že to co teď s tebou předvádí, jsou ještě argumenty.
Ostatně ať řekneš cokoliv, stejně bude vždycky proti, stejně nebudeš mít pravdu a stejně o tobě bud psát úvahy a v nich spekulovat nad tvou společenskou škodlivostí. Takový přístup je samozřejmě mor každého dialogu a každého kompromisu.

V zájmu zachování duševní svěžesti, vykašli se na něj. Ať si plká co chce, když na něj nebudeme reagovat, ono ho to časem omrzí. Stejně už to všechno známe nazpaměť a mnohokrát dokolečka.

29.06.2011 10:17:00 | Daniel S.

Vladane, na NÁZOR že propaguješ totální trh, začal jsi mne urážet do Rudých krvavých Aťanů s vidlema.

Takže pokračujeme, dokud se editor nestaví:
Vladan je ultrapravičák podporující mafii, bojí se vidlí, protože tuší, že by na něj mohlo dojít.

29.06.2011 10:13:00 | Aťan

/no nic, já snad abych zas na nějakou dobu z milého servru vypadla. na závěr - občas se dobrý úmysl nezdaří v důsledku toho, že se sice ví CO, ale nějak se podcení JAK. no a občas není ani dobrý úmysl, a pak nastupují vznešené - nebo chcete-li vědecké - názvy pro sračky nejrůznějšího druhu. :) ten inside job už asi neudám, myslím, že je to škoda. tak se na tom Hradě mějte./

29.06.2011 01:29:00 | pamp_elka

Vzkaz editorovi Literu:

kdokoliv o mne bude vědomě uveřejňovat lži typu: " budu tvrdit, že jsi levicový štváč, který vidí jedinou cestu v tom, že vezme vidle a všechny kdo mají jiný názor než ty, povraždí! Podle proletářského hesla: kdo nejde s námi, jde proti nám! Nedemokratický krvavě rudý Aťan." (slova Vladanova)

...tak se buď budu bránit např. slovy: "Vladan je nemytý hovado, kterému stříká kreténismus z uší" ...anebo je tu druhá možnost, že všechny urážky (i ty moje) se z komentářů budou mazat.

Když se Vladan pohybuje u mých úvah, byl bych rád, aby se choval slušně, a ne jako vždycky - křivácky.

29.06.2011 00:03:00 | Aťan

Vladan je debil a debilem zůstane. Rudej Aťan je urážka, ale vizitka debil pro Vladana - toť velké vyznamenání!

28.06.2011 23:40:00 | Aťan

/:o) jak se projevilo rozhodnutí pana prezidenta Clintona a proč to nadělalo takovou paseku Vám pánové detailně ukáže dokumentární film Inside job. Výborný film.
:o) pak se můžete pohádat, které prvky v situaci byly pravicové a které levicové./

28.06.2011 15:32:00 | pamp_elka

/tohleto je taky ovšem taky druh krize :o)... /

28.06.2011 13:01:00 | pamp_elka

Vladane, seš křivák křivácká - jasně jsem ti řekl, pobavíme se seriózně nad konkrétním článkem o Rampulovi. A co jsi udělal? Jako vždycky nic, seš línej číst, jenom házíš bláto, to ti jde nejlíp.

28.06.2011 10:33:00 | Aťan

Sio, tak se zdá, že se vlastně s Vladanem shodnete... 30 poválečných let v Evropě považuje za pravicový stát. Těch 30 let, kdy vládnul nejen Adenauer, ale i Willi Brand... Tu dobu, kdy nejvíce posílili zelení a sociální demokracie. Tu dobu, kdy byla nízká nezaměstnanost, raketový růst ekonomiky, státy si hlídaly trhy pomocí celní politiky. tu dobu, kdy vznikla jednotná zdravotní a sociální pojištění. Tu dobu, kdy američané zavedli svůj program Emergency. Tu dobu, kdy byly progresívní daně v té nejvyšší formě až kolem 90% zisku a v celé západní evropě se musely soukromé banky podřídit centrální státní bance.
Je zajímavé, že těch stejných 30 evropských poválečných let považují levičáci za vzor sociálního státu... Takže problém bude asi jinde než v hodnocení úspěšnosti ekonomiky a sociálního zabezpečení.

28.06.2011 10:05:00 | Daniel S.

/čímž chci říct, že to Švédsko asi bude opravdu něčím zajímavé, a nebudou to výhradně ekonomické věci. asi bychom si pánové o tom Švédsku měli přečíst všichni. :o) případně se tam teda podívat, což ovšem případ některých z nás nebude./

28.06.2011 09:13:00 | pamp_elka

/srandovní je, že jaksi u systému, kde nejsou známy některý důležitý vazby a parametry ve skutečnosti nikdo nemůže říct, k čemu co povede - :o) takže ani u aťanových akcí to není jasné.
mně se zdá, že za určitých předpokladů by to k něčemu bejt mohlo - naštvali se i odborníci a zdá se, že to jsou ještě mladí lidé, kteří prostě nemohou koukat na ten bordel a k němu poslouchat ty kecy /:o) pravicovo-levicové/ -- no ale.
ale jeden rampula a *zavřem pár lumpů* bude aťane málo, to je fakt./

28.06.2011 09:02:00 | pamp_elka

Vladane, ty jsi vážně křivák - co slovo, to podpásový úder. V článku jsou odpovědi na tvé otázky, což je jasný důkaz, že jsi Rampulu nečetl a číst nebudeš, už víš všechno dopředu sám a nejlíp. Stále stejné výrazy: vidle, inkvizice, zavírání bez soudu - tohle jsou tvé zbraně proti odlišnému názoru, špinit lidi s odlišným názorem, než je tvůj. S tebou bych na pivo fakt nešel.

28.06.2011 07:43:00 | Aťan

Vladane, ale to je zase podsouvání čehosi... Kdo chce zavřít zloděje, nemusí být ani rudej levičák, ani inkvizitor. Prostě mám normální lidskou obavu o budoucnost mých dětí, jsem normální táta... abych to převedl do lidské podoby.

Na svém blogu mám "chytré" počítadlo. Sleduje mi, o co a kdy je největší zájem. Teď mi raketově vyletěl nahoru Rampula - kdybys měl čas a možnost otevřít PDF, budeme se spolu bavit o konkrétních věcech z konkrétního článku ...seriózně, jo?

Zmiňovaný článek - ZDE:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/vite-jak-si-politici-zajistuji-beztrestnost

27.06.2011 20:16:00 | Aťan

...ještě dodám - čím dál víc lidí už je v obraze, vidí pod pokličku čím dál víc, to jediné mě uklidňuje.

Když si vezmu malilinkatek vzoreček populace z Literu, tak např. Iv, Hašlerka, Paul, Daniel, Siorak, Zasr. romantik (omlouvám se na koho jsem zapomněl) vědí oč tu běží. Desítky Literáků kteří jen čtou a nekomentují, asi taky vědí oč tu běží. Jenže projevit názor jim přijde něco nepatřičného, snad neslušného, ...pozůstatek z minulých dob, výchovy rodičů či učitelů, okolí...

27.06.2011 17:34:00 | Aťan

Přátelé, jsem u PC až teď a nestíhám to číst, natož se do toho razantně :-) vložit.

Jen co mě nejvíc praštilo do očí a co naprosto odmítám, jsou slova pampelky: "nelze rozmotat bordej falešných dat, ...a bordel je nerozmotatelnej."

Celou dobu na Literu řvu z plných plic, že tohle nám právě celou dobu chce vsugerovat mafie, a pampalka se bohužel na jejich háček zasekla. Nejen ona, samozřejmě... milióny dalších, to je to smutný!!!

du si dát panáka, po dnešku si ho zasloužím...

27.06.2011 17:19:00 | Aťan

/*mírný dluh za krize připouštím (nejlépe kompenzovaný přebytkem za konjunktury* --- mně to připadá v kontextu nestabilních *rádobypeněz* jako blbost.
protože vtip je v tom, že kromě *nehnutelností* a surovin nic není stálé.... a o *krizi* nikdo neví, jakou bude mít podobu a co se s poukázkami různého typu stane. ...
a přesto, nebo právě proto, mi připadá blbý se vydávat do rukou nepředvídatelných a zfalšovaných procesů a lidí, kterým nedůvěřuju - a jak to tak sleduju, co kdo všechno (nejen zde) napovídá, tak odůvodněně /jenomže už to někdo učinil za mne a já s tím zdá se nic nenadělám/./

27.06.2011 16:40:00 | pamp_elka

/přičemž když někdo dělá něco divně, nemusím to nutně opakovat. no nic, beru to na vědomí, že bordel je nerozmotatelnej./

27.06.2011 15:36:00 | pamp_elka

:o) neva, podívám se, jak je to s tím švédskem.

jinak jsem se právě dozvěděla, že s tím naším vývozem je to velice všelijaké /ovšem, opravdu - jak je to ve skutečnosti?/.

....konstatuju, že rozmotat takovejhle bordel falešných dat....

:o) jen ti číňani jsou tutovka

27.06.2011 15:32:00 | pamp_elka

Dane, óda nikdy nemůže být na škodu, případně ji přečtu vnoučatům... :-))

27.06.2011 15:26:00 | Aťan

Nicméně, co jsem řekl, to splním... :-) Pokud by vláda padla úplně, napíšu na tebe oslavnou ódu :-) Pokud zůstane menšinová, bude to ještě zajímavé...

27.06.2011 14:22:00 | Daniel S.

Dane, taky myslím - napsal jsem většinová vláda... menšinová možná bude pokračovat, pokud je lidi nenahážou do Vltavy. :)

27.06.2011 14:19:00 | Aťan

Pamp-elko, jen pro informaci... Vláda naší firmě platila tzv inovační dotaci. je to podobné, jako třeba vláda platila dotace pivovarům. Pokud pivovar investoval nějaké miliony do nového vybavení, vláda mu tu částku zdvojnásobila. U nás to bylo podobné. Aby ne, naše firma dělá špičkové výrobky a aby se udržela v kurzu, musí každoročně obměňovat a vylepšovat strojový park. Stejně to dělají i firmy v německu. Teď z ničeho nic může naše firma do nových technologií investovat půlku toho co původně. A samozřejmě během dvou tří let nás německá konkurence položí, protože její vláda není tak zodpovědná a na nové zařízení jim přispěje.
Takže pokud chce vláda šetřit, měla by se nejprve domluvit i s těmi vládami okolo. Takhle sice ušetří nějaké peníze, ale naše firma brzo zkrachuje a kde budou daně, které platila? Naopak budou nezaměstnaní, kteří budou potenciálně volit jinou než vládu úspornou tímto způsobem, zároveň jim stát bude platit podporu, rekvalifikaci, nebo prostě sociální dávky... no předchozí vlády si uměly spočítat, že se jim víc vyplatí vypláznout těch deset milionů ročně...
Jen to ukazuje, že kategorická řešení prostě nefungují. Celá ekonomika je propojená v mnoha oblastech mnoha kanály. Radikální hesla o tom co pokřivuje nebo rovná trh jsou prostě mimo. Stejně tak se neděs Vladanových textů o veřejném dluhu. On totiž vůbec neví, co to veřejný dluh je a tak kombinuje dluh státní a dluh veřejný prostě podle toho, co si zrovna přečte.

27.06.2011 14:07:00 | Daniel S.

Aťane, vláda nepadne. Možná VV vystoupí z koalice, ale i o tom pochybuju. Každopádně vládu pěkně podrží. Ryby si rybník nevypustí.
Ale pokud ano, napíšu na tebe oslavnou ódu a zveřejním ji zde na Literu.

27.06.2011 13:59:00 | Daniel S.

/Vladane, ono se to opravdu těžko vyvažuje.
bohužel se nakonec dostaneme až ke *zdraví*, *smrti*, *hodnotě lidského života* (je stejná u všech lidí?), *soucitu* (má tedy nějaký podle tebe být? kdo konkrétně žije nad poměry? pokud jde o ony případy tunelování,jsou podle Tebe *pravicové* a *v pořádku*? Proč by v takové společnosti nemělo být legitimní vydrancovat -za použití násilí - neboli něčí individuality - majetek druhého - taktéž jen otisk jeho individuality? naopak, myslím,že by ti to mělo být filozoficky pochopitelné...
nicméně cos napsal danielovi o tom zdrav. pojištění a nemocenské - to mně účetně jako možnost ušetření továrnou nesedí. v podstatě jde myslím o přehazování téže kupky - buď se to šoupne zaměstnanci nebo přímo pojišťovně / :o) leda by se mlčky počítalo s tím, že se zaměstnanci zaplatí méně, on si toho opticky nevšimne, lehkomyslně se nepojistí, a pak se mu řeklo, Vidíš vidíš. :(... ke svému smutku vidím,že teplá voda se prodává všude)

27.06.2011 13:25:00 | pamp_elka

Opr.: ve čtvrtek 30. 6.

27.06.2011 12:19:00 | Aťan

Zatímco to máme na Literu už skoro vyřešené, pozítří končí většinová vláda :-)) (...co jsem se do Radka nahučel... ne kecám)

27.06.2011 12:17:00 | Aťan

/a proč si myslím, že s těmi našimi *investicemi* bude něco špatně? -- je to jednoduché. nelze s nimi sestavit vyrovnaný rozpočet./

27.06.2011 11:37:00 | pamp_elka

/a ano, vnímala jsem to jako invektivy. jenže konstatuji, že jsem zde zatím neslyšela žádnou univerzální chytrost. jenomže jak jsem v poslední době procházela zprávy a blogy - v tomto ohledu je to všude stejné - :o) tedy kromě těch číňanů, kteří zřejmě jakýmsi typem lstivosti disponují./

27.06.2011 11:28:00 | pamp_elka

/mno, ono je to asi vždy něco za něco. asi také není dluh jako dluh. stejně jako není investice jako investice.
je možné, že to, co odtéká z těch našich, je více, než přinášejí.
čili co se bude dít zde při struktuře našeho zadlužování a momentálních prioritách/přístupu bude myslím poměrně masivní inflace.
co se bude dít celosvětově - toť otázka ještě další.
ty tři země - pouhá fantazie, skutečně je nutno na daném místě žít, aby jej člověk pochopil - Nový Zéland, Kanada, Finsko. /

27.06.2011 11:24:00 | pamp_elka

:o) aťo aťo, ty si fakt protiřečíš, ale to se asi nedá nic dělat.
:o) já mám jednu špatnou vlastnost, jak na mne někdo jde se 40w žárovkou v rumunsku nebo něčím podobným, tak moc neslyším -- :o) díky tomu již bylo od našeho prahu odehnáno mnoho agentů s teplou vodou...

27.06.2011 10:26:00 | pamp_elka

Sio, vzpomněl jsem si na stát, který splatil dluh! RUMUNSKO!!! :-))) ...a od té doby jsou v háji...

(při drastickém šetření směli mít jen 40W žárovku, na které si ohřívali ruce)

27.06.2011 10:06:00 | Aťan

/promiň, sioraku, ten tvůj odkaz moc nežeru; zajímalo by mne, co by na něj řekli stařiček :)- i když je ta jiná doba, jako ostatně také vždycky byla/

27.06.2011 09:44:00 | pamp_elka

ach jo.
:) začínám mít dojem, že dat existuje mnoho, jsou rozporná, zpravidla lze nalézt protidata a pak už se každý rozhoduje podle svý povahy a momentálního zájmu.

:) chytrej bude až ten, kdo naši dobu bude popisovat zpětně - protože pak už bude zřejmé, který z té směsi hlasů měl pravdu /i když samozřejmě není nic jednoduššího než *vyrobit* *pravdu* pro minulost zpětně, také *tu svoji* - :o) nechcete se třeba pohádat o interpretaci historické postavy knížete Václava?/.

27.06.2011 09:43:00 | pamp_elka

pampelko, vůbec není složité dle dostupných informací (které nečteš ty ani Vladan) zjistit, kdo ty monopoly za nás hraje - a ti musejí samozřejmě od válu, protože ničí naši přítomnost i budoucnost.

27.06.2011 08:53:00 | Aťan

/rozumím. přesto je to průser.
http://www.novinky.cz/ekonomika/237319-cina-nakoupi-madarske-dluhopisy.html
- pochybuju, že se tento pán bude mazat s nějakými stížnostmi na živ. úroveň.
:) moji předkové byli drobní sedláci, tak asi mám ještě reflexy.

ad investice a půjčka - i ta fotovoltaika byla INVESTICE, nikoli půjčka.

zdá se, že ty Monopoly hrajeme (kdo je to my?) obzvlášť pitomě./

27.06.2011 07:49:00 | pamp_elka

Pod Danielem si pampelko dej i můj podpis...

27.06.2011 07:31:00 | Aťan

Ale jo, to já Vladanovi neberu, že to myslí dobře. Ale to že někdo něco myslí dobře ještě jaksi není žádný morální imperativ. Myslet něco dobře není vždycky zrovna důvod tomu dávat za pravdu.
Jen čistě mezi námi příklad z mé vlastní praxe. Náš podnik jako bývalý strategický provoz dostával dlouhá léta určitou státní dotaci díky které dokázal vyrábět špičkové stroje pod cenou. Díky tomu vyvážel 80% své výroby do západní evropy. Teď dotace skončily, odpovědná a opatrná vláda, která to s námi myslí dobře tyto dotace seškrtala a cena výrobků šla samozřejmě o něco nahoru. No jo, ale v Německu dotace pokračují. Najednou jsou naše stroje dražší než německé, protože německá vláda není tak rozpočtově zodpovědná a asi to tak dobře nemyslí. a hádej, kdo dřív zkrachuje, jestli rozpočtově zodpovědná ČR nebo rozpočtově nezodpovědné Německo? Já ti to řeknu... my zkrachujeme dřív. Ne proto, že budeme mít dluhy, ale proto, že nebudeme mít podniky, které budou schopny konkurence mezi dotovanými podniky v Německu. Stejně tak nejsou schopni konkurence naši zemědělci a těch oborů přibývá. Nebo ty jako věříš, že Němci na svojí rozpočtovou nezodpovědnost dojedou dřív než my? V tom případě si přečti Lisabonskou smlouvu a podívej se, k čemu jsme se zavázali. Můžeme být rozpočtově odpovědní a o to víc budeme pomáhat těm rozpočtově nezodpovědným. Můžeme sice vystoupit z EU, ale nechci vidět ten tanec, když nás EU ze všech stran obklopuje...
Je sice hezké plout proti proudu, ale ten proud nás stejně strhává sebou. Myslet něco dobře jaksi nestačí. Nechci spekulovat o Vladanovi, ale on vnímá ještě měnu, peníze a dluhy jako to bylo v době, kdy byla měna podložena zlatem a kdy si každý stát chránil svůj tržní prostor, kdy ještě opravdu skutečně platily nějaké mezinárodní smlouvy a dodržovaly se a kdy byly demokratické vlády o dost víc pod tlakem. Je sice hezké, že k rozpočtu u dluhům přistupuje morálně, ale měl by si uvědomit, že k tomu stejně morálně nepřistupují ani politici, ani ti co jim půjčují, ani okolní státy, ani EU, ani USA ani nikdo jiný. Nemám nic proti tomu, aby dělal Dona Quiota tržního světa, ale pochybuji o jeho právu vnucovat tento možná čestný, ale rozhodně zhoubný postoj i ostatním, navíc když jsou tyto výzvy ke cti adresovány jednoznačně těm, co dluh nezavinili a naopak ho mají mafiánům zaplatit.

27.06.2011 07:12:00 | Daniel S.

Já nevím, Danieli. Reálno a nereálno má někde nějaká převodní kolečka, a těmi si nejsem moc jistá /a precedens nebude, tohle tu ještě nebylo/.

Možná, že Vladan ani není asociální - možná je jen opatrný.

27.06.2011 00:23:00 | pamp_elka

Lidi zlatí, tak tohle pecka! Klikněte si na datum svého narození, a vyjede vám stránka RP, co se v ten den právě psalo :-))

http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo

26.06.2011 22:04:00 | Aťan

Jen se neboj Pamp-elko... tohle není věc k řešení. Virtuální peníze a virtuální dluhy nejsou ěnco, co se dá vyřešit. Proč taky... jako kdyby se měla sejít komise nad tím, že jsem v Monopoly zůstal dlužnej...
Celá věc s dluhopisy, dluhy, krádežemi a vyrovnaným rozpočtem čeká jen na to, až někdo bouchne do stolu a řekne něco ve smyslu co jsme si, to jsme si a teď zase znovu od začátku... Myslet si, že někdo to splatí nebo že celá ta věc má nějaký reálný podklad, je iluze. Ve finančnictví se točí k dnešnímu dni asi 5x víc peněz, než existuje na světě reálných statků a hodnot... to není věc k řešení, to je prostě jen bordel, kterýmu zatím ještě někteří věří.

26.06.2011 21:43:00 | Daniel S.

:) no, to se radši ani neptej, čí jsem manželkou.

kruci říkala jsem, že se bude muset řešit několik věcí zároveň. bohužel.

26.06.2011 18:54:00 | pamp_elka

...takže abych se v tom vyznal - pampelka navrhuje, aby se dluh pokusili zaplatit okradení, a mafie bude zatím beztrestně krást dál...

Tak na to zapomeň, ať už jsi manželkou kohokoliv. :-)

26.06.2011 18:49:00 | Aťan

přesně tak. takže aby si naše dluhopisy - a s nimi nás - koupili číňani, to nechceme, že?

je mi líto.
vladan má pravdu, k tomu všemu se ještě bude muset řešit ten státní dluh.
a vyrovnaný rozpočet /protože bez něho se holt to s tím dluhem nevyřeší nikdá/.
i kdyby měly bejt - už zase a ještě pořád - díry na silnicích.

26.06.2011 18:36:00 | pamp_elka

http://www.amnesty.cz/z632/cina-22-let-po-tchien-an-menu-represe-pokracuji

26.06.2011 18:17:00 | Aťan

http://www.novinky.cz/ekonomika/237319-cina-nakoupi-madarske-dluhopisy.html

26.06.2011 17:52:00 | pamp_elka

Korupce ukrojija úúúplně na všechno, bilión je v prdeli, není na díry v silnici, na zdravotnictví, na vědu, na školství, na důchody, na platy... ale na tohle jsem ti všechno dal odkazy - ZBYTEČNĚ!!!

26.06.2011 17:25:00 | Aťan

Na zakladě kterého prezentovaného? - ale ne obecně, konkrétně, čísla, fakta, odkazy ap.

kecy...

26.06.2011 17:23:00 | Aťan

sakra tak u koho jsem to tady viděla, že ta korupce ukrojila zrovna to, co chybí na ty důchody???
já se neposmívám /jen občas/ --to je fuk

26.06.2011 17:22:00 | pamp_elka

1/ :o) ty jako sleduješ jestli jsem to čtla, jo? prča
2/ :o) to si klidně buď prezident, není důvod, proč bys měl být horším prezidentem, než VK - ale už jsem říkala, na základě dosud prezentovaného se mně zatím ledasco moc nejeví a důvěru jsem nepojala

26.06.2011 17:21:00 | pamp_elka

pampelko, posmíváš se: "až nebude korupce, bude na důchody"???

Tohle si nepřečteš, je to moc písmenek:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/jsme-korupcnicka-velmoc-kam-se-na-nas-hrabe-ukrajina

...a tady je taky moc písmenek, a musí se myslet:

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-skuhrovec.php?itemid=13176

Nezlob se, ale s některými "rádobydiskutéry" nemám trpělivost, na Literu se to o mně ví, proto nejsem oblíbenej, málo pořádám grilovací pááárty... :-))

26.06.2011 17:19:00 | Aťan

pampelko, taky ses zařadila mezi ty, kteří si myslí že chci bejt prezident? Odpovídáš dřív, žež sis ty odkazy přečetla? hmmm... tak nic...

26.06.2011 17:11:00 | Aťan

ale aťane.
klidně je možné, že se k té politické/správní funkci dostaneš - kdo a za co by tě zavíral?
já u tebe vidím rozpory, a to dost velké, moc se mi to celé nerýmuje. no a samozřejmě, pokud ti to - z toho, co jsi dal zatím k lepšímu, jsem nezjistila, co vlastně přesně - bude fungovat /kritéria fungování?/ - tak fajn.

:) jenom to heslo *až nebude korupce, bude na důchody* je samo o sobě zřejmě blbost --- :o) a možná tam někde za bukem budou číhat další, dovedně maskovány

26.06.2011 16:56:00 | pamp_elka

oprava: ukradené

26.06.2011 16:22:00 | Aťan

pampelko, počítadlo mi hlásí, že dva díly o okradené revoluci si u mne přečetlo přes 50 tisíc lidí (ani jedna pampelka), dalších Xlidí si to kopíruje na svůj web nebo posílá dál facebookem, odkazy na mne jsou i v diskuzích internetových novin a časopisů, ...a Aťan z toho má potutelnou radost, dokud ho nezatknou... :-)

viz:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1011/byl-jsem-svedkem-kradeze-stoleti-1-dil

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1011/byl-jsem-svedkem-kradeze-stoleti-2-dil

26.06.2011 16:16:00 | Aťan

totiž: buď jsou fiktivní ty miliardy, které jsou nutné k servisu státního dluhu /kdyby k němu nutné nebyly, měli bychom na ty důchody, že,,,/ - pak jsou ale fiktivní i ty korupční miliardy....anebo nejsou fiktivní, a pak je státní dluh stejnou hospodářskou prioritou jako korupce.

o morální stránce věci teď mluvit nebudu, i když je jasná - jenže na obou stranách narazíme na efekt Jánošíka, a kromě kampaně *práskni svého korupčníka* /která se ovšem týká jen prachů v určité formě, a ono to jistě jde i jinak... tak, že se tomu pak třeba nedá říkat korupce/, zatím ale nevidím v nabídce nic, co by ji řešilo.

jen ta touha po Hradu je zřetelná. No nic. Takovejch už tu bylo.

26.06.2011 13:20:00 | pamp_elka

/:o) kuwa aťane ale to snad radši abys s těma kecama o ukradený revoluci radši zalez, nebo vyplašíš zahraniční kapitál -- :o) o korupci si pindej jak chceš, to je bezpečné téma -- :o) jen..... :o) jsu zvědavá, kolik lidí ti na tohle naletí./

26.06.2011 12:49:00 | pamp_elka

/aha. já totiž měla dojem, že dosáhnout lze ledasčeho, pokud je jasné zadání, ČEHO má být dosaženo. koukám, že zadání se nám proměnilo. aha./

26.06.2011 12:31:00 | pamp_elka

Celý fór je v tom, že i kdbybychom nakrásně měli dluh splacený, tak se stejně nevyhneme tomu následku... i my máme navázanou měnu na dolar a euro. I my držíme cizí pohledávky a jiní drží naše. I naši finančníci roztáčejí peníze v té krásné ruletě. I kdybychom žádlé dluhy neměli, tak nikdo neví, co to nakonec s průmyslem udělá a co bude nebo nebude mít hodnotu. Zlato už skoro žádné nemáme, kompletní podniky s vlastním vývojem výrobou i mezinárodním zastoupením vlastně skoro taky ne... Co je nám platný rozpočet a nebo dobré veřejné finance, když to praskne jinde a dopadne to zhruba stejně... najednou zjistíme, že sice jsme jako dluh neměli, ale teď už ho zase máme, protože... pochybuji, že někdo z vás četl, k čemu jsme se Lisabonem vlastně zavázali a stejně pochybuju, že někdo zná základní předivo mezinárodních smluv o průmyslu, měně a dalším. Vyrovnaný rozpočet je jen bůžek na oltáři, který neřeší vůbec nic...
Mít vyrovnaný rozpočet abychom se zalíbili jakési agentuře vyrábějící virtuální rating nějakého přediva, kterému dávno nikdo nerozumí, to fakt nemá moc smysl. Mohli bychom zjistit, že i přes všechny vyrovnané rozpočty ručíme podle mezinárodních smluv za dolar, euro a ani bych se nedivil, kdybychom nakonec nějak ručili i za čísnký juan.
Takže přátelé buďte v klidu, připravte se na to, že co nebude cihla, železo, sekera, okno nebo pant, to nebude ničím. Jakékoliv úspory v podobě čísla účtu, akcií nebo papírků s Palackým nebude mít žádnou hodnotu. A nejspíš nebudou mít hodnotu ani pozemky, protože nevydělávají samy o sobě. Ale stejě tak nebudou mít hodnotu ani hypotéky, dluhy a nic podobného...
A svět po bankrotu bude vypadat úplně jinak než ten dnešní..

26.06.2011 12:15:00 | Daniel S.

V předchozí úvaze, že mafie ztráci svou čtvrtou vlajkovou loď - státního zástupce Rampulu - tak tam teď probíhá tvrdý souboj, doufám že bude pro občany ČR vítězný, viz:

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/201113.aspx

26.06.2011 11:56:00 | Aťan

Sio a Dane souhlas... a chtěl bych některým rejpavým Literákům na DF a v "básních" vzkázat, že kvůli vám mají diskuze smysl. Tedy smysl jen pro ty, kteří mají "alespoň!!!" chuť se zamyslet nad tím, jakej bordel předáváme příštím generací, a že za to může HLAVNĚ lidská lhostejnost. Posměváčků se najde vždycky dost a dost, nemám iluze... :-)

26.06.2011 11:03:00 | Aťan

/ale i za této situace patrně je nějaký prostor. ČEZ a jeho akcie, úloha ČEZ v rozpočtu ..a ty zatracený státní dluhopisy, nebo v jaké formě je stát vlastně zadlužen, jsou také sázka v ruletě.... ad třeba ta fotovoltaika - chvíli mne napadla podivná myšlenka, zda by za stávající situace nebylo nejlepším řešením ta pitomá zařízení koupit. ovšem já mohu použít pouze intuici./

26.06.2011 10:31:00 | pamp_elka

/možná, že je nějaký rozdíl v tom, komu dlužíte, totiž. pokud si jako stát tisknete peníze sami, je to možná něco jiného, než když dopustíte, abyste museli splácet zahraničním bankám. jista si tím úplně nejsem, ale něco mně říká,že v tom rozdíl bude. třeba by se na to něco chytrého vymyslet dalo. totéž u strategických podniků./

25.06.2011 22:15:00 | pamp_elka

/nevím, zda také existuje varianta *splatit kasinový dluh kasinovým způsobem*. o tom by možná mohl něco vědět zkušený hráč pan Janeček - pokud ho něco takového zajímá, tedy pokud je fakt státník.
a dál již nehřešit./

25.06.2011 22:02:00 | pamp_elka

Jo Aťane, celá ta věc už dávno nemá nic společného s nějakou realitou. Všechno už jsou to jen hausnumera a zbožná přání virtuálních účtů a virtuálních peněz o virtuální hodnotě. Myslet si, že se to fakt bude jako splácet, to je stejné jako věřit Kaprfíldovi, že nechal zmizet sochu svobody.
Všechna ta čísla nemají s realitou nic společného, to je jen jakási ruleta od ničeho k ničemu. Keller to říká přesně - kasínový kapitalismus. Kdybychom měřili hodnotu dluhů a dluhopisů, tak sklidně můžeme přidržovat jejich sběratelské hodnoty a bude to zhruba totéž.
Teď jde jen o to, komu zůstane černý petr a zda budou západní státy postupovat společně nebo každý na vlastní pěst. Ta chytrá chobotnice v německé Zoo je stejně schopným finančníkem jako náš Kalousek...

25.06.2011 21:52:00 | Daniel S.

Dane, koukni jak se v EU čachruje s dluhopisy. Na koho se ukáže prstem, toho pošlou ke dnu... blil bych.

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/ales-michl.php?itemid=13400

25.06.2011 20:41:00 | Aťan

...průměrná rychlost zadlužování = 5232,- Kč za sekundu... jak to asi mohlo po půlhodině dopadnout, že jo...

Za tohle někdo zasluhuje pořádnou přesdržku!!!

25.06.2011 20:34:00 | Aťan

Dane, vlevo je kolonka "Během Vaší návštěvy webu"... odložil jsem si tu stránku jen do lišty a pak se na ní po půl hodině kouknul. ZJEŽILY SE MI ŠEDINY!!!

25.06.2011 20:30:00 | Aťan

Pánové, ten dluz nebude nikdy splacen... zapomeňte na to. Bankrot přijde dřív nebo později. Podívejte se an to počitadlo... půlku dluhu udělala ČSSD za dvě období a druhou půlku pravice za pět let... než tohle volební období skončí, budou levičáci moct sotva za třetinu, spíš čtvrtinu dluhu. A to i přes všechna "úsporná opatření".
Na vyrovnaný rozpočet ůžeme bez ochrany trhu zapomenout. Švýcartsko má v ústavě nejen vyrovnaný rozpočet, ale také zákony na ochranu trhu... A vyrovnaný rozpočet nebo dokonce přebytkový mají v současnosti jen země, které si svůj trh a svou výrobu a průmysl chrání...
Nevěřím, že je možno dosáhnout vyrovnaného rozpočetu... je možné ho osekat, to jo, ale tím také poklesnou státní příjmy a tak dále a tak dále. Každý rozpočtový škrt znamená také příjmový propad. Snad ta korupce by pomohla.... ale to nikdo neumí a vlastně ani nechce.

25.06.2011 20:13:00 | Daniel S.

pampelko, o článku nic nevím, ale tyhle věty jsem použil v komentu (osmý odspodu).

25.06.2011 15:09:00 | Aťan

Už vím, co tu zmizelo, ten článek *Do střední Evropy už zase směřuje fůra zahr. investic, budou z toho něco mít i nižší a střední vrstvy?* - ten tu byl, že?

:o) ten článek

http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADm%C3%A9_zahrani%C4%8Dn%C3%AD_investice

je zajímavej, ono to jde i s těmi zahr. investicemi pos.at tak, že mají v důsledku téměř charakter půjčky až vysávání, že?
:o) jojo, ale to u nás určo nehrozí.
:o)

25.06.2011 15:02:00 | pamp_elka

Zahraniční investice:
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADm%C3%A9_zahrani%C4%8Dn%C3%AD_investice

Zahraniční půjčka:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mezin%C3%A1rodn%C3%AD_m%C4%9Bnov%C3%BD_fond

pampelko, proč nepoužíváš vyhledávač google?

25.06.2011 14:20:00 | Aťan

...dodatek 2:
http://www.csaf.cz/index.php?clanok=937

25.06.2011 14:16:00 | Aťan

:o) tady muselo něco zmizet nebo co, jsem se chtěla zeptat, jaký je rozdíl mezi investicí ze zahraničí a půjčkou ze zahraničí, že by mně jako někdo vysvětlil, a nemohu to najít...

25.06.2011 14:12:00 | pamp_elka

...ještě dodatek... našel jsem si Převzetí na YouTube (9 dílů). Vzkaz pro ostatní kvůli češtině: v CC se musí nejřív kliknout na mluvený překlad, až potom české titulky.

25.06.2011 14:05:00 | Aťan

To je pravda, tohle byla úvaha o bankrotu, ...spíš varování jak by to mohlo dopadnou, když si necháme neustále rozkrádat republiku.

Jak se z bankrotu vylízat bude možná druhý díl (Island je také zajímavý), ale my zatím nejsme na tom tak bídně. Do střední Evropy proudí investic víc než loni. Budou z toho něco mít střední a nižší vrstvy, nebo zase ne???

Tohle je zajímavý článek, hlavně tabulka se státy, které bankrot už prodělali:
http://www.penize.cz/ekonomika/46095-kdy-muze-stat-vyhlasit-bankrot

25.06.2011 13:53:00 | Aťan

To jsi řekl jen jednu stranu mince? Co ta druhá? Bitvy proti policii, 5 svržených prezidentů během 14 dnů, odmítnutí kapitalismu a vytvoření zcela nového ekonomického modelu, vznik továren bez šéfů, posílení občanské společnosti...

Doporučuji snímek The Take (Převzetí).

25.06.2011 12:53:00 | Metcheque

Romantiku, my jsme ve čtvrté třídě kouřili trávu. :-)) Abych to upřesnil, nebyla to marihuana, ale stvol bodláku. Aby to pořádně kouřilo, muselo se foukat obráceně. Kdo smrděl nejvíc, byl vítěz.

25.06.2011 09:03:00 | Aťan

Vladane, od samého začátku hlásám, že dluh musíme umořit!!!!!!!

Ty vidíš cestu v ještě větší neviditelnosti ruky trhu, já vidím cestu v demokratické kontrole těch, kteří nám vládnou. A bohudík nejsem sám, valí se to celou Evropou. (O Africe raději pomlčím, protože tam fakt lítají tebou zmiňované vidle, kterých se já osobně děsím.)

25.06.2011 08:58:00 | Aťan

Já si to neříkám, mně se to už stalo. Když mi bylo deset let, dostal jsem ráno jednu korunu na svačinu. Koupil jsem dvě housky po 0,45 Kčs a desetník mi zbyl. V pátek jsem měl ušetřeno na Eskymo za padesátník.
A na cigarety už mi nezbývalo. Tak jsem sbíral vajgly na ulici, dobýval z nich zbytky tabáku a ten pak cpal do dutinek s filtrem. Byl to tenkrát těžký život žáka čtvrté třídy! To dneska ...
:o))
To je opravdu čistá pravda, ale pak jsem se napravil. Prachy jsem ale neměl nikdy!

24.06.2011 23:16:00 | Zasr. romantik

No jo, no... zatím je to dobrý :) Koukni se na počítadlo veřejného dluhu ČR:

http://www.verejnydluh.cz/

...pěkně to skáče. Naposledy, když jsem se tam mrknul, byl tam
1 bilión 517 miliard 47 miliónů...

24.06.2011 21:43:00 | Aťan

Wenn meine Bank rot ist,
nemůžu ni šprót jíst?!
Fliesst aus ihr rotes Blut?
Že prý je EU blud!
Letztes Stück gingt aus ihr!
Hladoví řeknem: Sýýýr! (?)

Aťane, ta hrozba tu jistě visí, ale nebuď takový pesimista, ti Argentinci to nakonec takly přežili, i když úsměvy měli zmražené a zpěvy jejich zněly pár let spíš bojové než radostné. Nebyli s nikým tak zaháčkování, kdo by měl zájem je podržet, spíše naopak, jestřábi kapitálu se tam vrhly na výživné mršiny. Evropu zatím drží hlavně Německo, jehož přiměřené nadšení nebo spíše "nutnost" podporovat EMU živí hlavně černé svědomí ze vzniku dvou světových válek, které se nesmějí opakovat... A spousta Evropanů jezdí do Řecka turisticky, žere jejich olivy a taky zvuk buzuki...

24.06.2011 21:32:00 | Špáďa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí