Každý národ, kde převládnou ovce, je po zásluze potrestán

Každý národ, kde převládnou ovce, je po zásluze potrestán

Anotace: ---

.

Sešlo se nás pár desítek lidí. Sedím s Janou a Katkou na posledním schodu pod koněm, vedle mne starší maželský pár. Z improvizovaného studia na Václavském náměstí se nám snaží z obří obrazovky Marvanová a Pehe cosi vysvětlit, moderuje Štern.

Z obrazovky plynou slova o mafii v politice, justici, ekonomické sféře, anonymních akcií na doručitele, veřejných zakázkách šitých na míru, o každoročních stovkách miliard korupčníky rozkradených ze státní kasy, co by se mohlo a mělo proti tomu dělat, jak proti tomu čelí jinde...

Vedle mne pán hučí do své manželky: "Tak už sakra půjdeme, nebo ne?!" Starší paní ho nevnímá, sleduje obrazovku. Manžel zesiluje hlas, naléhá, škemrá, vyhrožuje, chce se mu domů...

Paní se na něj smutně podívala: "Miláčku, ty vážně nechápeš o co tady jde?"
Autor Aťan, 29.06.2011
Přečteno 508x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (48)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...lekl jsem se názvu stránky... :)

06.07.2011 09:02:00 | Aťan

Vladane, tak tady už mě určitě poznáš, mailem mi přišlo foto z Václaváku, dal jsem si ho na blog.

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1107/verejnost-proti-korupci-na-vaclavskem-namesti

04.07.2011 13:05:00 | Aťan

No jo, Jana a Katka - myslím že jsme o tom kdysi mluvili. :)

Pospíšil, Zeman, Rampula & spol. - mně chodí na mail protichůdné zprávy, takže se v tom vlastně nevyznám. Vyčkám, ...jako každý, kdo má jen zprostředkované zprávy.

02.07.2011 23:04:00 | Aťan

První amatérské video z Václaváku je na světě.

http://www.youtube.com/watch?v=ljs-zg_S2-k

P.S. pro Vladana. Úplně na konci videa běží dole titulek ...Omluvte laskavě sníženou kvalitu zvuku...
Stopni si video na slova "laskavě sníženou" - sedící skupnika pod koněm je část mé milované rodiny (zleva doprava) - světlé kalhoty, černé triko Aťan - fialové triko manželka - černé triko + nákup dcera.

02.07.2011 10:21:00 | Aťan

...dodám: Honza Šinágl ze Švýcar přijel do ČR bojovat proti zlu, tak já narozdíl od něj (jestli máš pravdu) to tady zabalím, a vyplním po něm díru zase tam. Internet je všude a autem jsem tu za 4 hodiny, tak co, no né?

02.07.2011 08:59:00 | Aťan

Vladane, jestli s Rampulou máš pravdu, do roka tě zvu do Švýcar na mojí novou adresu - v září si to tam s manželkou pořádně prohlédneme. Už jsem starej na to věčné čekání na konečně vidící paní Spravedlnost, ...např. můj děda, tři strejdové, ani táta se jí nedočkali nikdy.

02.07.2011 08:53:00 | Aťan

Po Langerovi a Vesecké zbyly ze "Spravedlnosti" trosky. Držím palce nástupcům, je i nový ředitel protikoruční policie... nezbývá než čekat na první výsledky.

Momentálně probíhá boj o vyhození pražského státního zástupce Rampuly & spol.:

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/200827.aspx

01.07.2011 17:28:00 | Aťan

Je to dost možný, že tam jde o handl... a taky o Vondru atd. Asi by nám vstávaly hrůzou vlasy na hlavě, kdybychom je na K9 pět minut poslouchali.

Zveřejňuji čerstvý mail:
Povinnost podávat majetková přiznání by se měla vztahovat minimálně na: senátory, poslance, členy vlády, soudce Ústavního soudu, soudce, státní zástupce, prezidenta a viceprezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, členy Bankovní rady České národní banky, a na zastupitele obecních a krajských zastupitelstev.

...na tohle prý veverky tlačí, tak jsem zvědavej. Rok uběhl, chjo...

30.06.2011 22:55:00 | Aťan

P.S. rozkapaly se dividendy nejen z ČEZu, ale konečně se zmátořila i Komerční banka, to je moje záplata na bolavé srdce :)

30.06.2011 14:24:00 | Aťan

VV... zklamání, co na to říct. Slušný člověk by v této vládě neměl být. Pokud nedotáhnou v co nejkratší době do konce anonymní akcie, přiznání majetku od 20 mil., financování stran... tak se k nim neznám. Vyhozený volební lístek.

30.06.2011 14:21:00 | Aťan

Vladane, celou dobu jsi mimo mísu ty, bohužel... příliš zúžené vidění - ale to už tu bylo řečeno tolikrát... Přidám se k Danovi a dám si od tebe pauzu, nikam to nevede.

30.06.2011 14:01:00 | Aťan

Mafiáni jdou napříč pravo-levo, ...ale tohle rozčiluje i Dana, miliónkrát ti to můžeme říkat, a ty se pak stejně zeptáš.

Stalkera odbudeš slovem - blábol. Myslím, že mu nesaháš ani po paty. Až se Stalker zbaví násilí, nebude mít chybu, vidí to naprosto přesně, tak jak to je. Možná to bude tím, že neuvízl jen v Neviditelným psovi.

30.06.2011 13:22:00 | Aťan

Musím se přiznat, že jsem si z tebe v nějakém starém komentu dělal legraci, že čteš jenom Neviditelnýho psa... :-))

30.06.2011 13:15:00 | Aťan

...a přečti si mladýho Stalkera, ten už láduje brokovnici :-)) Dal jsem mu omylem ST, přehlíd jsem vraždění, bohužel ST nejde smáznout. Ale jinak u něj souhlasím se vším (na to jak je mladej).

30.06.2011 13:08:00 | Aťan

Sociální jistoty můžeš mít jen v případě, když ti mafiáni nerozkradou republiku. Proto bude letos ten mazec, o tom to celé je. Musíš někdy z toho pravicového šuplete vykouknou ven a rozhlídnout se.

30.06.2011 13:04:00 | Aťan

Ty si to zjednodušuješ - více sociální stát cpeš do škatulky, že se všechno rozdá chudým. Tady ti to drhne - sociální stát v moderním pojetí znamená, že si lidé demokraticky pohlídají, aby jim vláda (pravicová nebo levicová) nerozkradla státní kasu, ...pak je z čeho i rozdělovat, spravovat silnice, financovat vědu... atd.

30.06.2011 12:16:00 | Aťan

Odlišnost názoru, vidím to z jiného úhlu. Sociální stát - to není nic komunisticky přisprostle rudého. Skandinávské státy v dnešní pokrizové bídě prosperují, to je pro mne důkaz, že to funguje. (+ moje oblíbené Švýcarsko)

30.06.2011 11:43:00 | Aťan

Tomuhle říkáš dívat se hlouběji? :-)) to snad nemyslíš vážně...
Obávám se, že ses dostal v argumentech na konec slepé uličky. :-)

30.06.2011 11:11:00 | Aťan

Vladane, mafiáni mě vadí víc než nemakačenkové, ač nejsem levičák. Mafiáni rozmnožili řady nemakačenků, to měj vždy na zřeteli.

30.06.2011 10:02:00 | Aťan

Vladane, vezmu to odspodu
1. Spravedlnost na Islandu budeme muset nechat na nich, viděj do toho zřejmě líp než ty a já dohromady.

2. Parazit - jak já to chápu, to je něco, co žije na úkor hostitele, ...např. fiktivní privatizace, úmyslně řízené likvidace zdravých podniků, nahnání nebožáků do exekucí... atd.

3. Uvažoval jsem nad obrazy, ale je to opět risk.

29.06.2011 23:41:00 | Aťan

...žena do mě strká, ať napíšu pravdu - že jsem sprostej buržoust!!! dědictví jsem vrazil do burzy a funguje to... (ale do práce chodím dál)

29.06.2011 21:34:00 | Aťan

Vladane, ale Paul asi není v odborech, já taky ne, ...tak kdo se k tomu tady vyjádří?

29.06.2011 21:26:00 | Aťan

Vladane, a pak tu je třetí možnost - tzv. situace "debilní parazit" - totální záhuba. Ta nastane, kdy úplně blbej parazit vysaje svého hostitele do dna, takže chcípne i s ním.

29.06.2011 21:16:00 | Aťan

Jsem zvědavý na Kalouska, až se bude smažit za svoje kauzy, myslím že to hodí víc jak dva roky... :-))

Více ZDE:
http://www.outsidermedia.cz/-Lilium-jmenem-Kalousek--1.aspx

...a o dalších mafiánech až zase někdy jindy. :)

29.06.2011 20:52:00 | Aťan

Vladane, když selžou VŠECHNY demokratické postupy a zlo vítězí, nátlakovým akcím (řízeným či neřízeným) logicky dochází, je to prostě normální reakce lidí zahnaných do kouta.

A teď k tomu "neviňátkovi" Haardemu.

Vyšetřování příčin krachu islandského bankovního systému, který téměř přivedl ekonomiku k bankrotu, vrcholí. Islandští finanční regulátoři hodlají předat příslušným úřadům řadu případů manipulace s trhem. "Zaznamenali jsme hned několik případů, kde pevně věříme, že šlo o manipulaci s trhem. A těchto případů bude ještě přibývat," prohlásil šéf Financial Supervisory Authority (FSA), která dohlíží na finanční trh, Gunnar Andersen.

Jeho komentář přišel poté, co vyšly najevo informace o podezřelých půjčkách v Kaupthing Bank, největší ze tří islandských bank, jejichž kolaps zanechal islandský finanční systém v troskách.

Andersenova agentura již předala dvacet případů zvláštnímu prokurátorovi Ólafurovi Pórovi Haukssonovi. Ten dostal za úkol prošetřit možné kriminální činy v souvislosti s krizí.

Jedním z případů jsou i podezřelé půjčky společnosti se sídlem v Karibiku, jež patří britskému podnikateli Kevinu Stanfordovi.

Případ ukazuje, že zřejmě díky mohutné expanzi bank do zahraničí existovaly silné vazby mezi islandskými bankami a některými britskými podnikateli.

celý článek ZDE:
http://hn.ihned.cz/c1-38025350-island-hleda-vinika-financni-krize

29.06.2011 20:39:00 | Aťan

Navíc moje manželka má na mě připravenou fintu - hodí dlažebku do výkladu a ukáže na mě prstem...

29.06.2011 20:02:00 | Aťan

Vladane, ale přeci jsem mluvil obecně, nejsem soudce a nikdy nebudu. Jestli Haarde udělal chybu, nic neukradl, ale zapříčinil ožebračení spousty lidí, tak nedostane dvacet let, ale jen dva. Když jako grafik něco zmastím, taky platím.

Na soud s Kalouskem bych se ale rád jel podívat, drž mně v Praze první lavici u okna.

29.06.2011 19:46:00 | Aťan

Vladane, jsi stále stejný - pro tebe (nevím z jakého důvodu) je lepší běhat zloděje na svobodě a majetek jim nechat.

A kdo je vinný? Ať rozhodne spravedlivý soud. Podtrhuji spravedlivý, bez politických tlaků. Mafie v talárech ale musí zmizet, ale ty budeš asi proti.

29.06.2011 19:12:00 | Aťan

Vladane, tohle já všechno chápu - jenže v našich podmínkách (anglických, španělských, islandských) musí být cítit, že to lidem není jedno. Až se zkorumpovaný politik posměšně zeptá - a kdo za vámi stojí? ...ukážeš na plnou Letnou a štosy podepsaných archů. S dalšími kroky je možné se inspirovat v zahraničí, jak už jsem řekl. Svět je mediálně malej, můžeme být aktuálně propojeni s kýmkoli.

29.06.2011 19:05:00 | Aťan

Sio, ty víš že si tě vážím, ale co se "ovcí" týká, tam s tebou souhlasit nemůžu. Uvážlivým lidem netrvá 20 let, než začnou nesouhlasně bečet, a dalších Xlet, než něco konkrétního udělají. Takováhle "uvážlivost" mě žene do emigrace. Jednou, až si o sobě jako Češi přiznáme tuhle trpkou pravdu, bude líp. Vkládám naděje do mladých, kteří cestují po světě - nejen jako turisti, ale i po stážích, brigádách, navštěvují tam své příbuzné - ti by mohli uvažovat jinak.

29.06.2011 18:51:00 | Aťan

Dám sem nové zprávy o Islandu, které se v našich médiích jen tak brzy neobjeví:

Zopakuji nedávný stav: odstoupení celé vlády, znárodnění největší banky, obecné referendum, v němž lidé hlasují o závažných ekonomických rozhodnutích, uvěznění lidí odpovědných za krizi a přepsání ústavy přímo občany.

...a čerstvé zprávy:

Islandský nejvyšší soud sice prohlásil zvolení ústavodárného shromáždění referendem za neplatné, nicméně jen kvůli technickým nedostatkům, a nikoliv proto, že by volba 25 zástupců byla v rozporu s vůlí většiny obyvatel. V březnu proto vznik ústavodárného shromáždění odsouhlasil islandský parlament. Shromáždění bude mít roli nezávazného poradního sboru, který parlamentu předloží svá doporučení na změnu ústavy k lepšímu.
V květnu bylo oficiálně doručeno obvinění islandskému expremiérovi Geiru Haardemu. Důvodem jsou vážná pochybení při výkonu jeho funkce, která vyvrcholila bankovním kolapsem v roce 2008. V obvinění, o němž rozhodl parlament, se tvrdí, že Haarde mohl kolapsu zabránit, avšak nic pro jeho odvrácení neučinil. Za to mu hrozí maximální možný trest v délce dvou let za mřížemi.
V úterý 7. června byl Haardeho případ předán zvláštnímu tribunálu určenému k souzení vládních úředníků. Landsdómur zasedá vůbec poprvé od svého založení v roce 1905. Haarde veškerá obvinění popírá. „Jsou absurdní, obzvlášť vezmeme-li v úvahu, že veškerá rozhodnutí mé vlády, jež předcházela bankovnímu kolapsu, byla shledána správnými,“ prohlásil na tiskové konferenci expremiér.

Nakolik se vývoj občanské revoluce na Islandu stal rozbuškou současných protestů ve Španělsku i dalších evropských zemích, je otázkou. Stejně jako scénář dalšího možného vývoje. Island je přeci jen v rámci Evropy specifickou zemí. Má vůbec nejstarší parlamentní tradici – jeho politické a zákonodárné shromáždění Althing si Vikingové vytvořili již v 10. století.

29.06.2011 18:03:00 | Aťan

Vladane: za sebe mluvím, že mně není jedno, jak stát nakládá s mými penězi. Za sebe mluvím, že mým dětem nechci předat tento zlodějský systém a jsem ochoten se spojit se všemi, kteří mají názor podobný mému. Ámen. :)

Jestli narážíš na odborářský leták se sloganem "Stávkujeme i za vás", tak to je stejná pitomina, jako bylo heslo doktorů "Náš exodus - Váš exitus". Kdo jim tohle vymýšlí, zbytečně jim škodí. Ani s jednou variantou nemám nic společného, přestože lidsky rozumím jejich požadavkům.

29.06.2011 17:12:00 | Aťan

Nátlak menšiny je nedemokratický, na tom se oba shodneme. Možná se shodneme i na nějakém modelu přímé demokracie. Ale prozraď mi, jak chceš náš politický, ekonomický a justiční bordel narovnat? Já už to pár let probírám s kdekým - máš nějaké řešení?

Sleduju zahraničí, ...myslím, že bude nejlepší ten model, který se jinde osvědčil a netekla krev. Ale nalajnovat se to samozřejmě nedá, to je každému jasné. A že to takhle nesmí jít dál - to už každému jasné není.

29.06.2011 15:31:00 | Aťan

Neuhýbám - někde dole jsem napsal, že raply si musí pohlídat policie (nedejbože armáda), taky nechci přijít o krk (nebo moje holky). Z toho má samozřejmě strach každej. Jenže Solidarita v Polsku taky tenkrát riskovala, všichni prostě někdy musí riskovat, když chtějí změnu k lepšímu. Byl bych raději, kdyby mafiánů stačilo pohrozit prstem, ale tudy cesta nevede, nebo jo?

29.06.2011 15:07:00 | Aťan

TV šot :-) - včera jsem manželce povídal: z tohodle TV nepustí ani vteřinu.

Jsem zvědavý na YouTube, anebo nějaká nezávislá videa, snad to půjde časem vygooglovat. Jestli se v TV iniciativně utrhne nějaká redakce, tak jsou u mne frajeři. :)

29.06.2011 14:47:00 | Aťan

Vladane, tady máme prostě odlišný názor - já vidím hlavní příčinu v nenažrané mafii, která si s lidma vytřela... To je hlavní důvod k nepokojím, ne organizátoři.

29.06.2011 14:43:00 | Aťan

Danieli, s véčkama mám podobný názor jako ty.

Co se např. včerejší akce týče - ...já hodně prožíval 80.léta, a je to dnes dost podobný. V roce 1988 to začínalo pomaličku gradovat, lidem bylo čím dál víc trapný jen přihlížet, zvlášť když Poláci, Maďaři i východní Němci byli napřed. Kdo si pamatuje co se dělo např. v Praze na německém velvyslanectví, dá mi zapravdu.

Teď se to k nám valí ze Západu (Anglie, Španělsko), jejich občané (ne rudí krvežízniví levičáci) toho mají tak právě dost. To není lůza, to jsou často mladí vysokoškoláci, kteří nezavadí o práci, finančně vyždímali rodiče, kteří je na těch školách drželi a oni nemají šanci jim to ani částečně splatit... atd. K nasrání je toho dost...

29.06.2011 14:40:00 | Aťan

oprava: ProAlt (ti by mně dali :-)

29.06.2011 14:19:00 | Aťan

Vladane, tohle jde trochu mimo mne, nejsem odborář a když si vyrazím na "procházku", tak třeba s AltPro, nebo jsem sólista jako včera... vlastně jsem sólista i v AltPro. Zařaď si mne třeba mezi rozhořčené občany, kteří nenásilnou formou chtějí dát veřejně najevo svůj názor (nejen za anonymní klávesnicí).

Až půjde nějaký šot ze včerejška a budeš mít snahu z různých důvodů mě identifikovat, kameraman si oblíbil mou blonďatou dceru, stojím vedle ní - můj popis: světlé kalhoty, černé triko, totálně šedivé vlasy a strhaný výraz...

29.06.2011 14:17:00 | Aťan

Aťane, ten Kubice a Lessy je rozhodně plus. Ale teď už začíná vypadat, že mínusy převažují. Obzvlášť pokud se nechají také zkorumpovat na dozorčích radách. Jeden Kubice to nezachrání.
A stejně tak to nezachrání hapeningy na Václaváku... Nezachrání to tabla, ani obrazovky ani jiná multimédia. Práce s lidma, to tu chybí a málokdo si na ní troufne. Tvůj blog Aťane a tvoje dílka tady na Literu jsou možná účinnější než celá ta akce.

29.06.2011 13:51:00 | Daniel S.

Kdybych řekl miliónkrát, že jsem taky proti násilí, tebe to těsně mine.

Kalousek provokuje nejen účetnickými plošnými škrty, které nic neřeší, ale také komunikací s občany, naprostým pohrdáním. Vlezl mezi demonstranty se slovy: "Jdu mezi pracující nepracující..." paní u něj se ohradila že je po noční. V Parlamentních listech se pošklebuje, že on na vesnici, kde bydlí, se mají všichni jako prasata v žitě, nezaměstnaným v Lidlu přetejkají nákupní košíky... Samozřejmě to strhlo velký negativní ohlas postižených, kde jim továrna zkrachovala.

A tahle jeho básnička, také nalila olej do odborářského ohně:

"Odboráři, odboráři,
vezli sračky na trakaři.
Po cestě však vedli boje,
kdo se bude držet oje.
Neboť ten, kdo tlačil vzadu,
ten se neubránil smradu.
Odboráři, odboráři,
hádali se s hněvem v tváři.
Tak, že ač cesty byly rovny,
spadli s vozem do senkrovny.
Odboráři chodí plačky,
nemají v čem vozit sračky."

...prostě a jasně, Kalousek dráždí chřestýše bosou nohou...

29.06.2011 13:25:00 | Aťan

Nejsme Řekové. Kalousek schválně provokuje, psalo se jak byl zasypanej rajčatama - letělo tam jedno!!! vajíčko...

Do ulic se prostě musí, říkejte si co chcete, ONI z jednotlivců mají jen srandu, žádnej jednotlivec to plenění státní kasy nezastaví.

A jestli se něco semele a policie a armáda bude muset zasahovat, ...no, koledovali si, co já s tím, měli na to myslet dřív.

29.06.2011 12:36:00 | Aťan

Sio, tohle je strašně nebezpečný, tohle podsouvání - "pozor na občanskou válku". Byl bych rád, aby se s tím nestrašilo ...a naopak abychom si vzali příklad z civilizovaného postupu např. na Islandu.

Tvrdím furt a neustále - kdo je proti velkozlodějům v ČR, není nutně krvelačnej rapl, většinou to jsou inteligentní a stateční lidé, ...alespoň ti, které znám. Raply si musí uhlídat policajti, jsou na to za naše prachy cvičení.

29.06.2011 12:04:00 | Aťan

Vladane, už jsi druhej, kdo mně chce nafackovat. :-)

Panely tam byly od roku 1948 až po dnešek - v tu dobu co tvrdíš žes tam byl, běžely dokumenty o potlačování lidských práv ve světě, pak přepnuli na pojízdné studio (pár metrů za obrazovkou).

29.06.2011 11:38:00 | Aťan

Dane, za rok VV s anonymními akciemi nepohnuly, s přiznáním majetku od 20 milionů taky ne, o financování stran nemluvě. Nemůžou se furt vymlouvat na klacky pod nohy, v té zkorumpované vládě prostě slušnej člověk nemá co pohledávat...

Na druhou stranu - Kubice, Lessy a Zeman je od VV plus, který by měl už teď nést ovoce (doufám).

29.06.2011 11:10:00 | Aťan

...ale musím poctivě přiznat, že když jsem se rozhlédl, bylo mně všelijak... většinou stejné tváře, které znám z podobných akcí. Snad se to časem změní.

29.06.2011 11:05:00 | Aťan

Vladane, myslím že jsi tam nebyl. Byly tam hloučky po 30 - 50 lidech, upoutávek víc než dost - stany s různou tématikou (od International Transparency až po Bělorusko např.), + panely opravdu nepřehlédnutelné... Pavlína Wolfová lítala mezi lidma s mikrofonem (hledala tě :)

29.06.2011 10:59:00 | Aťan

Jo Aťane... včera jsem se také dověděl, že Peake chce vládu podržet, ať bude ultimátum splněno nebo nebude. Novými podmínkami VV jsou členství v dozorčích radách - to jsou ty dobře placené nicnedělačky.
Já jsem říkal ve své úvaze, že dokud se budou handrkovat o křesílka a ne o program, tak to nikdy nebude dobrý.
Nicméně Aťane, Václavák není republika a role Prahy se sytematicky přeceňuje. Praha nakonec bude dobrá leda tak na tu závěrečnou demonstraci... Regiony, vesnice, náměstíčka, návsi a hospody. To je místo, kde se bude nakonec rozhodovat o budoucnosti. Tam je třeba pracovat, tam latentně čeká nejvíc spolupracovníků. Potřebujeme platformu která bude hledat širokou podporu právě na vesnicích. Lidé nechodí za politikou, politika musí přijít za lidmi.

29.06.2011 08:28:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí