Chtěli byste se naučit tunelovat?

Chtěli byste se naučit tunelovat?

Anotace: Není to zase až tak složité. Nabízím vám manuál tunelování z 90. let od Mgr. Vladimíra Nápravníka, Ph.D. z "Veřejnosti proti korupci". Bodíky netřeba, stačí přečíst a případně přeposlat...

.

Státní podnik se prodal za účetní hodnotu předem určenému zájemci, samozřejmě s odkladem platby. Privatizační komise zjistila účetní hodnotu subjektu a vybrala zájemce. Tomu předala podklady. Zájemce si nechal subjekt ocenit znalcem. Částka určená znalcem několikanásobně převyšovala částku prodejní. S tímto odhadem tržní ceny šel zájemce do banky a úvěr bez problémů dostal. Za úvěr přitom ručil majetkem, který stále ještě nebyl jeho!!!

Z úvěru poskytnutého bankou, zaplatil účetní hodnotu a ještě mu zbyla pěkná sumička do začátků. Podnikatel "zlatokop" si po převzetí subjektu založil další firmu, na kterou převedl aktiva původního subjektu. Potom přestal bance splácet úvěr. Banka byla nucena převzít zástavu, tedy spíše to torzo, které z původního subjektu zbylo. Pan podnikatel byl nevinný, prostě mu "nevyšel podnikatelský záměr" :-)) A na státu bylo, aby mu prokázal úmysl. Pan podnikatel to navíc jistil převedením majetku na osoby blízké. Takto tedy vznikl pojem "tunelování". A takto se nám tady "narodili" noví kapitalisté.

Všechny tyto transakce národního majetku nepodléhají právnímu přezkumu. Na to byl dokonce vytvořen zvláštní zákon!

Při takzvaném očišťování bank, od takto vzniklých nedobytných úvěrů, bylo zapotřebí tato pasiva někde skrýt. Dva staří přátelé z "Prognosťáku" (pozn.: Klaus s Dybou + Kočárník, Ježek, Mikloš) to vyřešili tím, že založili Konsolidační banku. Vznikl tak světový unikát - banka, která spravovala jen samá pasiva. Když už to bylo příliš nápadné, byla tato banka přejmenována na Českou konsolidační agenturu. Současně s tím bylo vedení ČKA povoleno prodávat tam uložené dluhy za částky, které nezřídka tvořily pouhých deset procent původní výše dluhu. Tak se také běžně stávalo, že původní dlužník si koupil svůj dluh (přes třetí osobu, samozřejmě) za částku, která nepokryla ani úroky z tohoto dluhu. Tento (dříve dlužník) byl po této transakci samozřejmě už opět vážený podnikatel. Po zaniklé ČKA zbyl dluh ve výši 236 miliard korun. Tato částka se objevila jako záporná položka ve státním rozpočtu a ze státního rozpočtu je také tento dluh umořován.

Tento stát v žádném případě nerozkrádaly nějaké "socky". Z těch někdejších privatizátorů, jejichž dluhy platíme všichni bez rozdílu (a budeme platit i nadále), jsou dnes milionáři, multimilionáři a někteří dokonce miliardáři. A jsou to také ti, kteří nám tady skutečně vládnou. Politici jsou ve skutečnosti jen loutky - vykonavatelé jejich vůle.

Tak se také stalo, že si jeden miliardář za své miliony "koupil" i naši současnou vládu.

(pozn. nemyslel Bakalu? :)
_________________________________

Známý ekonom, vysokoškolský profesor a publicista TOMÁŠ JEŽEK o Konsolidační bance:

"Jako asi každá primární závada, i tato měla své sekundární zlé sestry. Pohledávky bank, resp. špatně poskytnuté úvěry, převedené na Konsolidační banku (Konsolidační agenturu), se pak prodávaly zhruba za 30 až 10 % původní ceny. Sekundární zlou sestrou té primární pak bylo, že dlužník banky, která usoudila, že jeho dluh je nedobytný a proto dluh převedla na Konsolidační banku, dostal příležitost koupit si svůj vlastní dluh za desetinu dlužné částky. Stát za něj tedy 90 % dluhu velkoryse zaplatil sám. Který dlužník měl takovéto štěstí a jak velké to štěstí bylo, to samozřejmě záleželo na známostech ve vedení Konsolidační banky (agentury), blahovůli poslanců, kteří byli v dozorčí radě nebo představenstvu a ochotě dlužníka odvádět desátky."

.
Autor Aťan, 30.06.2011
Přečteno 561x
Tipy 3
Poslední tipující: ewon, Špáďa
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

ewone, to v tobě uzrálo dobře.

Nedávno jsem dostal vzkaz, proč tahle témata nepíšu formou povídek, byl bych oblíbenější, nevypadal bych jako zlobivej fracek na pískovišti.

Já tohle mám v sobě vyřešený - v povídkách jsem napsal všechno co vím, víc nevím. Kdežto při sledování momentálního politického dění, se vlastně učím. A protože hodně lidí ví, že politika je můj dlouholetý koníček, po mailu ke mně lítají nové a nové informace, které graficky, někdy stylisticky upravím, a přeposílám dál (blog, Liter, facebook, mail, cizí kopírují z mého blogu, atd.). V tomto "přeposílání" informací vidím větší smysl, než kdybych psal povídky.

Protože česká média mlčí, internet musí letos pořádně zabrat, protože se blíží oprava roku 1989. A když se podíváme za hranice, vře to skoro všude, anonymní i neanomní elitě praská skořápka.

02.07.2011 19:06:00 | Aťan

aťan:
Pro mě ten smysl byl zhruba v tom, aby autor tušil, že ho lidé nemusí pochopit. (což možná ví).

Když jsem to čet podruhý a zhruba si část nakreslil viděl jsem to takto: stát dotuje soukromý sektor- přičemž to je právně posvěcené. Formální stránku věci, kdo komu co půjčil nechávám raději být.(logika mi říká, že z toho profituje jak soukromý sektor, tak zástupce státu).
A pravděpodobně z toho plyne, kdo tratí: poplatník daní, resp. příští generace. Proč se tento člověk nehlásí: protože o tom neví (já doteď tak nějak). Protože vůbec neví (já v 90. letech). Protože je otázka jak se bránit (já po zbytek života :) ), pokud vám to neumožňuje právo. (to zas závisí na tom, jestli to skutečně není protiprávní). A upřímně i kdyby to bylo protiprávní- tak tuším, co jsi psal, nebo bys napsal o soudech.

Nevím jestli je to pravda, ale zhruba takto to ve mě uzrálo. :-)

02.07.2011 18:39:00 | ewon

Vladane, speciááálně tobě koment pro ewona upřesním.

ewon napsal, cituji: "já jsem to čet hodně zběžně. Ale jako reakci napíšu..." atd.

Proto jsem napsal svůj NÁZOR na takovéto povrchní počínání, ...a napsal bych to zřejmě každému (kromě tchýni).

02.07.2011 09:19:00 | Aťan

ewone, nechci se tě nějak dotknout, ale až něco přečteš "nezběžně", třeba tvůj komentář bude vypadat jinak. Vyjadřovat se "za každou cenu" myslím nemá moc smysl.

01.07.2011 18:15:00 | Aťan

já jsem to čet hodně zběžně. Ale jako reakci napíšu, jak to chápu: velice málo. Například nevím, co jsou aktiva a pasiva. Asi bych mohl sloužit jako příklad v bipolarově kronice (lidské blbosti).

Pochopil jsem to asi takto: musíme platit (neříkám kdo, ale myslím značné množství obyvatel ČR- bez důchodců a dětí) jim (bohatým- těm bohatým, co si to nakradli a co jsou spojeni s vládou (nevím přesně kým ve vládě)).
Vím, že je problém toto černobílé vidění. Ale jen dokumentuje, jak jsou lidi hloupí (mohu- li ze sebe usuzovat na ostatní :-) ).

A z morálního hlediska by mě zajímalo, jestli takto krade psychopat (podle Hnízdila) anebo jakýkoli občan ČR, který zná "návod" a má kontakty.

01.07.2011 17:29:00 | ewon

Tvůj článek o soudech - dvacet let starý případ... Po revoluci (nesametové) bychom mohli za lajdáckou práci soudit rovnou i nezodpovědného soudce, co říkáš? (pokud nám Stalker nechá alespoň jednoho naživu :-)

01.07.2011 17:18:00 | Aťan

Tak jo, uznávám... mažu tvoje jméno u "socek".

Měl jsem na mysli, že vždycky když jsem poukázal na astronomické příjmy (legální či nelegální) naší české elity, přispěchal jsi s argumentem jak nás vyžírají nezaměstnaní. Myslím, že by hodně nezaměstnaných ráda pracovala (za slušný plat), kdyby jim mafiáni jejich firmu nevytunelovali.

01.07.2011 17:08:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí