Znáte Kao Č´ Šenga?

Znáte Kao Č´ Šenga?

Anotace: Z neexistující rubriky "Znáte je?"

.

VIDEO:

http://www.youtube.com/watch?v=G-8XlJpR8XY&feature=channel_video_title

___________________________

Z knihy Kao Č´ Šenga "ZA ČÍNU SPRAVEDLIVĚJŠÍ"

Naším neštěstím je, že v této pohnuté době žijeme v Číně. Ještě nikdo na Zemi nemusel trpět podobným způsobem nebo svědčit o utrpeních, která potkala právě nás. Naopak je i naším štěstím, že žijeme v současné Číně. Zažijeme totiž dobu, kdy největší národ na Zemi jednou provždy skoncuje s tímto utrpením!

Těmito slovy jsem 21. prosince 2005 se slzami v očích končil svůj proslov ke spoluobčanům, kteří přijeli do Pekingu, aby zde vládě předali své stížnosti.

Nikdy jsem nebyl literátem, takže mi ani nepřišlo na mysl, že bych mohl napsat knihu, a už vůbec ne v době takového útlaku.

Dnes, kdy většina mých spoluobčanů znecitlivěla vůči temným silám a omylům doby nebo se jim dokonce přizpůsobila, dokázaly moje články vzbudit zlost i strach despotů. Proniká-li občas z mých jasných slov tvrdost a oprávněné rozhořčení (především při popisu neuvěřitelných zločinů této diktatury), lidé zneklidní. Už dávno si zvykli na hlubokou temnotu „spontánního nadšení" - anebo k tomu byli přinuceni. Mně se této čínské národní psýché přizpůsobit nepodařilo. Tak to je.

Tato éra ovšem nepřinesla jen samá fiaska. Je pro mě obrovským úspěchem, že jsem s pouze osmiletou školní docházkou mohl napsat něco, co budou ostatní lidé chtít číst. Ještě větším úspěchem je vidět své dílo v knižní podobě.

Není to tak, že bych si liboval v konfliktních situacích, ale vím, že mé články obsahují mnoho ožehavého. Právě proto jsem se chopil pera, abych tyto věci sdělil dál. Přemýšlím, jednám a vyprávím, poháněn planoucí touhou osvobodit nějakým způsobem Čínu od skličující zátěže.

Přísně vzato jsem aktivista; nikoli myslitel, a ještě méně zakladatel nějaké instituce. Ve svých článcích jsem hledal styl, který by prýštil přímo ze srdce. Mnohé mé texty jsou improvizace poháněné okolnostmi. Někdy jsem byl sám překvapen tvrdostí, která z mého psaní vycházela.

Ať tak či onak, má slova vyprávějí o obrovských, krvavě krutých bolestech Číny, ale i o ušlechtilém charakteru, důstojnosti a rozhodnosti Číňanů - bojovníků za svobodu. Přesto však žádná slova, jakkoliv silná, nemohou vyjádřit krutost a barbarství dnešních diktátorů v Číně, tak jako se nedá slovy vyjádřit tragické ničení čínské kultury komunistickou stranou.

Snažil jsem se tyto skutečnosti vtělit do svého psaní a vrhnout tak alespoň trochu světla do tmářství současné Číny, ale neustále pociťuji slabost i marnost jazyka.

V dnešní Číně na každém kroku bují projevy necivilizované společnosti. Všeobecnou praxí je vysmívat se kráse a na odiv stavět ošklivost. Nemocná Čína není připravena na to, o čem píšu.

Ale pevně doufám, že brzy povstane Čína nová.
Mým nejvřelejším přáním je, aby se Čína změnila v zemi, kde by knihy jako je tato nebyly vůbec zapotřebí.

Kao Č´ Šeng, Peking, Čína

______________________
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1101/v-cine-proti-aktivistum-pritvrdili

.
Autor Aťan, 02.07.2011
Přečteno 383x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Teď senátor Štětina tlačí na ne zrušení KSČM, ale alespoň na změnu názvu "komunistická". Děti se ve škole učí, jak fašismus a komunismus byl ošklivý na lidi, a my máme stranu s tímto názvem v parlamentu... schíííza.

14.07.2011 09:41:00 | Aťan

...no právě - většina lhostejných. Proto tady mafiáni řáděj s bezstarostným úsměvem.

Kdyby tady byly plné výkladní skříně a smělo se cestovat (a byly svobodné volby s neumlčenou opozicí :-), nebyli by disidenti. :-)

13.07.2011 17:10:00 | Aťan

Máš pravdu v tom, že většina Čechů komunistům vyčítala hlavně to, že nemáme napěchované výkladní skříně, jako jsou na Západě. Disidenti ve vězení jim byli ukradení, ani o nich většinou nevěděli. Jestli budeme jednou chtít totalitu z toho samého materialistického důvodu, usedavě se rozpláču... :-(

13.07.2011 16:08:00 | Aťan

Sio - asi máš pravdu, že z masité kosti toho zbude víc než z ohlodané - ale měli jsme uran, slušný těžký průmysl a RVHP to schlamstlo. Teď se zase napakovali mafiáni... Privatizovat se všechno nemusí, taky si myslím, ale pokud státní úředník není hlídaný perfektně nastaveným systémem, tak to vyjde nastejno, jako když to odevzdáš mafiánovi, vždyť to víš jako já. :)

12.07.2011 08:02:00 | Aťan

Obávám se, že mít ropu, máme bohatší Kellnery, Bakaly a Babiše, ale poplatky za cokoli by se dál zvyšovaly, protože jsme holubičí národ. ...anebo volové? :-))

11.07.2011 10:53:00 | Aťan

...dodatek: kdyby ODS (nebo ČSSD až budou u moci) začali zavírat opozici, budu nadávat taky... a o tom to je.

11.07.2011 09:03:00 | Aťan

Sio, mučení v USA není argument o jedné politické straně, ale o hodně drsné válce a nasranosti za spadlá dvojčata. Američtí novináři mučení vyšťourali, ale novináře za to v USA nezavřeli, ani nemučili, naopak - byl to jeden z důvodů, proč Obama vyhrál volby. A proti vládě se v USA protestuje dál, důvodů tam je taky dost - opozice pokud nic nedemoluje a nevraždí, může být v klidu. (V ČR naštěstí taky.)

Mluvím o tom, jak fašisté a komunisté zachází s OPOZICÍ. Koukni se na Kubu, disidenti schytali po 20 letech žaláře, musel je zachraňovat papež, aby alespoň někteří mohli do zahraničí. Prostě a jasně - tyhle dvě strany ve slušné společnosti nemají co pohledávat.

11.07.2011 08:04:00 | Aťan

...a proto tu je tahle iniciativa:

http://www.youtube.com/watch?v=G-8XlJpR8XY&feature=player_embedded

Proč o tom česká TV neinformuje, bouřky a blesky na Vysočině jsou důležitější? Myslím, že při trošce snahy by se do vysílání vešlo obojí... (vrací se nám cenzura, bohužel)

10.07.2011 21:42:00 | Aťan

přijel jsem z chaty, tak mám časovou prodlevu...

Pro mě jsou slova fašismus a komunismus natolik hambatá (až sprostá) slova, že by měla už být jen ve slovníku - a nééé v parlamentu, na tom opravdu trvám. Když tyhle dvě party byly u moci, s opozicí vždy rázně zatočili - takže přátelé, nezahrávejme si.

Znáte čínského umělce, který se (mimo jiné) podílel i na veleslavném pekingském stadionu "ptačí hnízdo" Aj Wej-Weja? Ten tak dlouho upozorňoval na porušování lidských práv čínskými komunisty, až ho zavřeli, tři měsíce mučili - a když ho pustili, tak západní novináři už před sebou viděli jen lidskou trosku, která se bojí promluvit. Prostě hodní komunisté - nemají rádi, když jim do toho někdo kecá...

Prosáknul ven instruktážní videozáznam, jak se má správně mučit - svázat do kozelce, bít, hodit do řeky, tochu podusit a (někdy) vylovit. Kdyby Wej-Weja nebyl světoznámý umělec, tak v té řece zůstal na dně vedle ostatních. (Reflex č. 27)

10.07.2011 20:33:00 | Aťan

...myslím že chceme občanskou společnost, přímou demokracii, ne komunismus, fuj

05.07.2011 16:49:00 | Aťan

Sio, ty bys vážně chtěl vytlačit zlo zlem? Tomu nevěřím. ...a Kellera by tahle myšlenka určitě taky nikdy nenapadla. Žijeme v 21. století, dnes už víme co zla napáchal komunismus.

Demonstranti na náměstích např. ve Španělsku - myslíš, že to jsou komunisté a že chtějí komunismus?

Ne, nevěřím že jsi tu poznámku myslel vážně...

05.07.2011 16:18:00 | Aťan

Sio, říkáš - chybí vůle mocných to udělat. Já v demokracii vidím poloviční protipól - vůli těch, kteří u moci nejsou. Poloviční vina dnešních problémů je přeci i na straně voličů, daňových poplatníků, prostých občanů - nazvi se nás "dole" jak chceš, třeba lůzou. I naší vinou to došlo do tak obludných rozměrů a tenhle bordel odkážeme dětem? Evropou, Afrikou (možná všude) se valí odpověď, že ne...

Koukni se na tohle video, jeden muslim se baví s druhým - a oba mají naprosto rozdílný názor:

http://www.youtube.com/watch?v=8dX6cn5wzyE

05.07.2011 10:26:00 | Aťan

Sio, můžu s klidným svědomím říct, že souhlasím se vším, co jsi v komentu napsal. I mně vadí tzv. moralizování Západu, když sami mají máslo na hlavě. Víc mně vyhovuje moralizování bezúhonných organizací, které kritizujou stylem padni komu padni - zveřejňují chyby na západě, východě, severu i jihu. Jestli sis pustil video, tak já protičínskému tažení fakt držím palce. Stejně tak držím palce Američanům (některým), kteří chtějí lépe nastavit dosud zlodějský elitářský finanční systém.

Ale když se vrátím k našemu dnešnímu domácímu problému (bez mrtvol a mučení), s korupcí bojuje snad už celá Evropa, nelítáme v tom sami. Nakopíruju měsíc starou zprávu z Lotyšska:

"Lotyšský prezident Valdis Zatlers v sobotu v emotivním televizním projevu oznámil, že vyhlásí referendum o rozpuštění parlamentu poté, co zákonodárné shromáždění zabránilo prokuratuře v prohlídce domu poslance vyšetřovaného kvůli korupci."

S "korupčníky a mafiány" má problém kde kdo. Oba v klidu vyjmenujeme deset evropských států, kde to kvůli tomu bublá.

P.S. VV mně tento týden udělaly radost, anonymní akcie padnou, teď už tomu věřím na 99%. Když budou urychleně postupovat se zbytkem (napsané na 14. stranách), budu spokojen.

03.07.2011 11:25:00 | Aťan

Sio, myslím že to nesedí, tady naštěstí není komunismus, v Česku se dnes opozice fyzicky nelikviduje jako v Číně. Bejvávalo - např. proces s Dr. Miladou Horákovou & spol. Výsledkem hlavního procesu byly čtyři justiční vraždy. V návazných procesech bylo uděleno celkem 10 trestů smrti, 48 doživotních trestů a další tresty odnětí svobody v souhrnné délce 7830 let!!! Je hanba, že ještě dnes máme v parlamentu stranu s "komunistickým" názvem.

02.07.2011 22:38:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí