"Přemluv bábu" - její následky

"Přemluv bábu" - její následky

Anotace: Se svolením autora publikuji jeho zamyšlení-dopis uveřejněný v novinách v "redakční poště". Autorem je Roman Ramach, 37 let, živnostník.

--------------------------------------------------------
Dnes ráno jsem šel do lékárny. Přede mnou stála starší paní, zhruba sedmdesátiletá. Jen ukázala lékárnici recepty, tak jí paní magistra ihned upozorňovala, že léky strašně zdražily.
Viděl jsem, jak paní (babička) bledne a její ruce se začínají třást. Když jí pak lékarnice řekla, že musí doplatit 1985 Kč, tak se paní musela zachytit pultu a rozplakala se.
V ten moment jsem se začal stydět - volil jsem ODS, v minulosti jsem přemlouval dědečka, aby ji volil také, a on to pro mě udělal, protože mě má rád. Stydím se pořád a nemohu se toho pocitu zbavit. Říkám si, proč se nestydí premiér se svou vládou, proč se nestydí poslanci a senátoři. Tito lidé vůbec neznají realitu života, žijí jen v kruhu své úspěšnosti, důležitosti apod. Ale jejich řeči, jejich žvanění je k ničemu. Jaká jsme to společnost, jací jsme to lidé, že stará paní pláče v lékárně? Jací jsme to lidé, že jsme to dopustili. Vždyť každá vyspělá společnost se pozná i podle toho, jak se postará o seniory.
Stačí se jen zamyslet - ano, je zde limit. Ale ta babička musí tyto prostředky vydat okamžitě a peníze z pojišťovny jí hned tak nepřijdou. Ano, může se říci, že jí má pomoci rodina, ale co když žádnou nemá a nebo i ona žije v tíživé situaci. A navíc, vždyť po celou dobu svého produktivního věku tato paní určitě pracovala a odváděla zdravotní pojištění.
Politici se možná nestydí, ale já se toho studu za svůj volební hlas, za své dosavadní přesvědčení a smýšlení stydím. Nikdy jsem nepředpokládal, že by se u nás, ve vyspělém a kulturním státě, mohlo tohle stát.
Roman Ramach, 37 let, živnostník.
--------------------------------------------------------
Slovo Stalkera nakonec: musím říct, že tento článek dokazující hyenismus současné "vlády rozpočtové zodpovědnosti" je jasným signálem všem "přemlouvačům bab a dědů" typu Mádla, který netuší o čem politika je a Issové, která se potřebovala zviditelnit.
Současná vláda dospěla na úroveň takové morální, politické a sociální degenerace, že revoluce či jiný státní převrat je jediným možným řešením. Parlamentní demokracie vynesla do čela hovada jako je Kalousek, která nemají v sobě kousek studu a kousek cti a parlamentní demokracie v českém prostředí tudíž selhala, protože se u vesla objevili lidé, kteří by ve skutečně vyspělém a demokratickém státě seděli ve vězení za podvody, korupci a tunelářství.
Autor Stalker, 08.07.2011
Přečteno 543x
Tipy 10
Poslední tipující: Metcheque, Aťan, Misantrop
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...nějak jsem propásl čas a komenty se mně posunuly dál od Paula, na kterého jsem navazoval...

13.07.2011 17:05:00 | Aťan

...jó, už jsem si vzpomněl zapáté - navazuju na okresního rváče Paulmatthiola, jak zažil na vlastní kůži lhostejnost občanů.

Tak tohle je na prvním místě, co mě štve taky - lhostejnost občanů, kteří si posléze můžou ukroutit hlavu divením, jak je možné, že TI NAHOŘE je zase podfoukli. Půjčím si parafrázi jednoho německého pastora z dob hitlerovského Německa:

"Mlčel jsem, když zavírali komunisty. Mlčel jsem, když zavírali sociální demokraty. Mlčel jsem, když zavírali Židy. Teď, když přišla řada i na mě, už není nikdo, kdo by se mě zastal."

13.07.2011 17:00:00 | Aťan

Zaprvé - totálně souhlasím s posledním Siorakovým komentem.

Zadruhé - o politice na Literu nepíšu s motivací vyburcovat hádky, nýbrž vyburcovat zájem o věci VEŘEJNÉ (teď nemyslím tříprocentní politickou stranu). To, co zajímá mě, může se stát, že zajímá i někoho jiného a čirou náhodou to u mne najde (i kdyby to byl jen přiznaný plagiát). Čirou náhodou třeba dotyčný zjistí, že jsme na stejné vlně a dá mi odkaz, co bych si naoplátku mohl přečíst zase já. Toto se mi osvědčilo a vřele všem doporučuji.

Zatřetí - moje středová (antifašistická, antikomunistická) orientace leckoho může rozlobit, ale tohle já neřeším. Pár (virtuálních) přátel jsem ztratil, nové (virtuální) přátele jsem našel.

Začtvrté - že DanielS smazal díla jsem se dozvěděl před minutkou... a koukám jako blázen... Témata o politice nebo náboženství, to je minové pole. Ale věřte mi (nebo ne, vaše volba), pokud se o politiku nebude zajímat POŘÁDNÁ masa lidí, ti nahoře si s námi budou dělat, co se jim namane - přesně to teď popsal Siorak.

Zapáté - vám řeknu, až si vzpomenu...

13.07.2011 16:38:00 | Aťan

Vladane, tvoje "kafepárty"... nemělo to být Tea Party - Hnutí čajových dýchánků? :-) Nevím proč mi podsouváš Rychlé šípy, to je zase nějaká tvoje argumentační podpásová finta?

13.07.2011 09:35:00 | Aťan

Vladane... jak nevyšlo? Ještě máme 5 měsíců - a pak se uvidí, jestli budu Švýcar nebo ne.

13.07.2011 09:22:00 | Aťan

...kašli na Grónsko, obyvatel asi tak půlka HK, baby jsou celý rok v kožichu, ...Norsko je lepší...

12.07.2011 19:42:00 | Aťan

Vladan-dodatek:
"Já myslím, že v příštích letech se Evropa rozdělí na zodpovědné "pravicově orienotvané" státy (opustí ideu sociálního státu) a levicové socialistické státy. Nová železná opona."-ty woe tak na tohle potřebuji sklenku něčeho tvrdého, abych mohl pochopit takový absolutní výkřik do tmy, který nemá s realitou vůbec nic společného.
Já budu s radostí žít v úspěšných levicově socialistických státech jako je Gronsko, Švédsko, Finsko... rozhodně raději než v neúspěšných zodpovědně pravicových státech jako je Lotyšsko, nebo Estonsko.

12.07.2011 18:14:00 | Stalker

Jsem to myslel spíš s nadsázkou ;) to by byla škoda, kdyby svět přišel o tak dokonalého jedince jako jsem já :D

12.07.2011 18:12:00 | Stalker

Stalkere, trochu odbočím... někde jsi naznačil, že máš chuť zahořet jako Palach, ale nevěříš v kladný výsledek tohoto činu v dnešní lhostejné ČR. Taky nevěřím.

Teď čtu v Respektu: před 75 lety se na valném shromáždění Společnosti národů veřejně zastřelil německo-židovský novinář Stefan Lux, chtěl upozornit na rostoucí fašismus, ...a dosáhl velký kulový. Média už tenkrát všechno překroutila - a dnes o něm skoro nikdo neví vůbec nic. To už Palach je dnes daleko známější, i v zahraničí.

12.07.2011 16:57:00 | Aťan

Vladan: pokud je nezadluženost atributem pravice pak je Komunistická strana Číny tvrdě pravicová(ostatně ona se skutečně dá dnes už charakterizovat jako pravicová a korporatokratická strana). Pokud by atributem byla velikost státu, což se taky často skloňuje, pak anarchisté jsou extrémně pravicový směr.
Problém jsou tyto samotné atributy - velikost státu, dluh atd., protože se překrývají takovým způsobem, že skutečná levice a skutečná pravice fakticky neexistují.
Přiznám se, že místní diskusi nesleduji dlouho, ale o tvém pověstném výroku, že si "nalevo od SSO" už jsem slyšel, resp. jsem ho četl. Aspoň jsem se pobavil, protože dle mě osobně třeba je SSO vyloženě krajně pravicová strana kvůli svému ekonomickému libertarianismu. TOP09 je pravicová strana. ODS je strana pravého středu a to samé v mírnější podobě VV. Zelení se posunuli z pravého středu na střed. ČSSD je levým středem a KSČM radikální levicí. Tak to třeba hodnotím já. Ale je tu ale - konservativní myšlenky v některých proudech KSČM jsou například identické s pravicí(odpor k homosexualitě, legalizace drog atp.).

12.07.2011 15:39:00 | Stalker

Další z Vladanových originálních myšlenek: "Když vyženeš svinským krokem politiky a poslance, nalezou ti oknem zpět. Jiní, ale stejně gaunerští."

Řešení: udržovat gaunery na svých pozicích...

12.07.2011 14:57:00 | Aťan

Vladan - často prezentuju i cizí myšlenky pro poučení sebe i ostatních. Je na tom něco špatného? S tvými "originálními" myšlenkami jsem se bohužel neztotožnil.

12.07.2011 14:32:00 | Aťan

...no, tohle už jsme s Vladanem mockrát probírali, ale podle něj se pravicové vlády nechovali pravicově, nýbrž levicově. Na "pravou" pravici toužebně čekáme. :)

12.07.2011 11:40:00 | Aťan

Vladan:
1. To bych neřekl. Řecko zruinovala pravice("Nová demokracie") i levice("Panhelenické socialistické hnutí"). Ryze na levici to nesváděj. Španělská socialistická vláda byla známa svými silnými deregulacemi ekonomiky. Portugalsku vládla pravice. Portugalská sociálně demokratická strana je totiž PRAVICOVÁ (ostatně je i členkou Lidovecké frakce EP). Stejně tak vládla Islandu pravice, když zbankrotoval. Lotyšsku vládla pravice, když zbankrotovalo a zbankrotovalo potom co přijalo "zodpovědné reformy"(Lotyšsku od vyhlášení samostatnosti vládli jen pravicové a středové strany... tam se evidentně pravice sekla). Problém je, že média budou do nekonečna informovat o Řecku, protože tam na tom měla podíl levice(podíl pravice samozřejmě zamlčí) a o kolapsech států způsobených pravicí(Island, Lotyšsko...) se mlčí.
f) souhlasím
Vláda používá jen ta doporučení NERVu, která se jí hodí a která se hodí na ní napojeným korupčníkům(gauner Bakala apod.). Proti korupci samozřejmě bojovat nehodlá, protože je v korupci namočená, až po uši jako ostatně všechny pravicové a levicové vlády, které zde po roce 89 vládli.
Ani komunisti nebyli tak úspěšní - za nich bychom aspoň přežili pokud by na nás ostatní státy vyhlásili embargo, naproti tomu polistopadové vlády zruinovali zemědělskou výrobu a dnes bychom v případě embarga byli schopni uživit jen 40% obyvatel. V tom je dnešní doba ještě horší než komunistická diktatura.
Z politického hlediska jsem libertarián, z ekonomického levý liberál, ale ČR je v takové situaci, že je nutné zde nastolit tvrdou diktaturu spojenou s vládou morální a intelektuální elity, resp. která by tuto vládu zprostředkovala a vyhnat sviňským krokem všechny poslance, ministry a podobné gaunery atd.

12.07.2011 10:11:00 | Stalker

Vladane - vrať se o 1850 komentů zpět a tam jsme to probírali...

K těm plagiátům - musíš uznat, že VŽDYCKY uvedu, kde prameny nacházím, tudíž je nevydávám za vlastní. A jelikož pro mne jsou ty cizí myšlenky výživné, rád je předávám dál na svém blogu (tzv. dávám si je do svého šuplete - proto ten název), anebo tady na Literu.

V úvahách to je proto - že bychom nad tím měli uvažovat, nééé že to je vyloženě moje originální myšlenka. V rubrice "O politice" to je proto, že to je o politice, chápeš?

12.07.2011 09:57:00 | Aťan

Vladane - Klaus ten průšvih s bývalými komunisty (nyní kapitalisty) zastřešil, a Havel v Moskvě požehnal - těžko se ti ta skutečnost hlavně s Klausem polyká, vím. Nejlépe provedený přechod ze socialismu do kapitalismu - já se smíchy snad potrhám!!! Neměli bychom Klausovi postavit sochu na tvoje útraty???

A ještě bych měl jednu poznámečku - kdo nepapouškuje tvoje "moudra", tak podle tebe nic nechápe a plácá nesmysly. Možná by stačilo, aby ses konečně probudil.

12.07.2011 08:23:00 | Aťan

Vladan:
1. Pokud se nepletu tak jeden takový "ekonom" prohlásil, že ČR finanční krize nepostihne, akorát nebudeme bohatnout tak rychle a toho diletantského rádoby-ekonoma udělali dnes ministrem financí.
Současná vláda ruinuje státní rozpočet tím, že ruinuje koupěschopnost obyvatelstva. Já osobně si taky už brzy nebudu moci dovolit např. léky(doplatek za antiepileptika je až 400 Kč).
2. Pokud jde o omezení výdajů/napravení rozpočtu tak následovně:
a) ukončení existence Armády ČR - záchranné jednotky a speciální sbory převést pod ministerstvo vnitra/zdravotnictví. Armádní sklady rozprodat za co nejvyšší cenu a už nedělat takové pi****** jako byl nákup Pandurů, které ČR nakoupila 4x dražší než Portugalsko.
b) sloučení ministerstev - obchod a průmysl s zemědělstvím do ministerstva hospodářství. Školství a zdravotnictví do práce a sociálních věcí. Obranu komplet rozpustit, viz bod a). Tím ušetříme obrovský majlant na platech, výsluhách atp.
c) zastavit nesmyslné projekty v infrastruktuře (nadchody pro medvědy)
d) zrušit nesmyslné pozice na ministerstvech, pozice typu náměstek pro kosmickou dopravu, o němž už jsem se zmiňoval.
e) provést kompletní audit všech veřejných zakázek a hnát před tvrdou odpovědnost byrokraty a lobbisty a tím tvrdou odpovědnost myslím třeba i 30-40 let vězení a bez pardonu. Jen tak se byrokracie naučí slušnosti.
f) snížit počet senátorů i poslanců na polovinu.
...atd.atd.atd...
3) zdá se, že text pana Kohouta a NERVu se dá pochopit z více úhlů. Je spousta úhlů jak pochopit větu o tom, aby snižování výdajů mělo minimální dopad na obyvatelstvo :-D. Btw. proč myslíš, že vláda otevřeně ignoruje NERV? Ostatně samotní vládní představitelé řekli, že pro ně není závazné se řídit radami a doporučeními NERVu, navzdory tomu, že to jsou rady, doporučení a plány sestavené tak, aby tuto zemi vyvedli z naprosté krize v níž se nacházíme po posledních dvaceti letech pseudolevicových a pseudopravicových, ale i levicových a pravicových a nebo třeba protolevicových a protopravicových nebo jak to TY chceš nazývat, vlád. To co se komunistům nepodařilo za 40 let - dostat nás do prdele, to se podařilo Klausovi, Havlovi, Paroubkovi, Grossovi, Špidlovi, Třískovi, Topolánkovi a Nečasovi za 20 let.

11.07.2011 21:33:00 | Stalker

Vladane - už jsi pochopil tento odstavec a přišel na to, kdo to zmastil?

"Státní podnik se prodal za účetní hodnotu předem určenému zájemci, samozřejmě s odkladem platby. Privatizační komise zjistila účetní hodnotu subjektu a vybrala zájemce. Tomu předala podklady. Zájemce si nechal subjekt ocenit znalcem. Částka určená znalcem několikanásobně převyšovala částku prodejní. S tímto odhadem tržní ceny šel zájemce do banky a úvěr bez problémů dostal. Za úvěr přitom ručil majetkem, který stále ještě nebyl jeho!!! Z úvěru poskytnutého bankou, zaplatil účetní hodnotu a ještě mu zbyla pěkná sumička do začátků. Podnikatel "zlatokop" si po převzetí subjektu založil další firmu, na kterou převedl aktiva původního subjektu. Potom přestal bance splácet úvěr. Banka byla nucena převzít zástavu, tedy spíše to torzo, které z původního subjektu zbylo. Pan podnikatel byl nevinný, prostě mu "nevyšel podnikatelský záměr" :-)) A na státu bylo, aby mu prokázal úmysl. Pan podnikatel to navíc jistil převedením majetku na osoby blízké. Takto tedy vznikl pojem "tunelování". A takto se nám tady "narodili" noví kapitalisté. Všechny tyto transakce národního majetku nepodléhají právnímu přezkumu. Na to byl dokonce vytvořen zvláštní zákon!"

Cituju z toho odkazu, který se ti nechce moc číst... :-)) nedivím se... :)

11.07.2011 20:13:00 | Aťan

Vladane, když opisuji cizí myšlenky, vždy čestně zdůrazním kde je beru - takže to dělám i pro tvé blaho, aby ses mohl vzdělávat a nezůstal v tom mrňavém pravostranném chlívečku.

11.07.2011 20:05:00 | Aťan

Dodatek pro Vladana: nezapomínej, že ministr práce a sociálních věcí Petr Nečas v roce 2008 sám vítězoslavně prohlásil, že není nutná žádná důchodová reforma a že ČR bude na důchody ještě v roce 2035 vydávat méně peněz než zbylé země Vyšegrádské čtyřky. Pokud dnes tvrdí opak, znamená to, že buď lhal, nebo je idiot a nebo došlo k nějaké extrémní demografické revoluci, při které se spousta lidí v produktivním věku vypařila do vzduchu jako duchové a z ničeho nic se tu zhmotila spousta důchodců, ale první dvě varianty jsou pravděpodobnější.

11.07.2011 17:13:00 | Stalker

Vladan: jestli s tebou mám diskutovat tak aspoň nelži a nepoužívej demagogii o státním bankrotu. Žádný státní bankrot ČR nehrozí, nehrozil a pokud nebude Kalousek-Kozel zahradníkem-ministrem financí tak ani hrozit nebude. Jak můžeš dnes vidět, dluh se už zvýšil téměř na 1.5 biliónu a sice po 6 LETECH VLÁD PRAVICE NEBO ÚŘEDNICKÝCH VLÁD! Posledních 6 let v ČR NENÍ u moci LEVICE, ale PRAVICE a to dochází k největšímu raketovému zadlužování.
Doporučuji ti přečíst si toto než začneš psát něco o státním bankrotu a reformách:
http://www.vlada.cz/assets/ppov/ekonomicka-rada/dokumenty/NERV-Boj-proti-korupci--sbornik.pdf
Pavel Kohout a členové Národní ekonomické rady vlády, kterou vláda soustavně ignoruje, zde navrhují řešení jak snížit výdaje o desítky miliard aniž by se to dotklo občanů této republiky. Ovšem to byl nejdřív nesměl být ministrem financí gauner a zločinec.
Z onoho dokumentu se více méně ve stručnosti dočteš, že současné reformy jsou zbytečné a že se dá šetřit mnohem lepšími způsoby.
Jinak, jací lidé by měli nahradit stávající garnituru? Například zmíněný Pavel Kohout, nebo Tomio Okamura. To jsou slušní a bezúhoní lidé, bez pokřiveného charakteru. Ne nějaká TOP09, ODS nebo zoufalci z SSO apod.

11.07.2011 17:10:00 | Stalker

Vladane - bohužel vrstvíš jednu hloupost za druhou a všechny už jsem ti do jedné dávno v předchozích komentech vyvrátil. Abych se opakoval, k tomu mě fakt nikdo nedonutí.

Kdo si přečte níže uvedený odkaz na manuál tunelování, jistě pochopí o čem mluvím. (Tedy ne každý, jak je vidět. :)

Kup si od Tomio Okamury knihu "Umění vládnout", brzy pochopíš, že mám na své straně proti tobě dalšího borce. :)

11.07.2011 15:04:00 | Aťan

Vladan tvrdí: "sociální stát" je prapříčinou všech těch průserů. Střelím od boku - Siorak, DanielS a já si to nemyslíme. Prapříčinu všech průserů vidím v Klausovi, Třískovi, Tošovském, Kalouskovi, atd... kteří nastavili trh bez mantinelů. A jak to fungovalo? Zde je manuál:

http://liter.cz/Uvahy/330820-view.aspx

Navrhuju pro všechny zloděje kriminál, jejich majetkem zalátat díry v rozpočtu a risknout ve vedení nové lidi pod dohledem (i přes obavy dalších průserů), neboť nám nic jiného nezbývá, pokud stále netrváme na stejných zločincech, aby nám řídili stát.

11.07.2011 13:27:00 | Aťan

Tohle mně poslal Siorak, myslím že to vhodně doplňuje dopis a tvoji úvahu:

http://www.youtube.com/watch?v=l8eZ0bTs0bk

10.07.2011 20:57:00 | Aťan

Věčně tam u vesla sedět nebudou... A čím déle se tam budou chtít udržet, tím hůř pak dopadnou.

08.07.2011 22:07:00 | Misantrop

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí