Zatajování platů a odměn zaměstnanců veřejné správy je trestné

Zatajování platů a odměn zaměstnanců veřejné správy je trestné

Anotace: Padla další vlajková loď české mafie

.

Seznamte se s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ve věci zveřejňování platů a odměn zaměstnanců veřejné správy. Tato problematika je jedna z klíčových oblastí pro celkovou transparentnost veřejné správy.

Nejvyšší správní soud vydal v rámci své rozhodovací činnosti rozsudek č. j. 5 As 57/2010 - 79 ze dne 27. května 2011, který se týká zveřejňování platů a odměn zaměstnanců veřejné správy. V předmětném rozhodnutí Nejvyšší správní soud označil zaměstnance veřejné správy za příjemce veřejných prostředků ve smyslu ustanovení § 8b zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "InfZ"). Dle názoru Nejvyššího správního soudu jsou informace o platech a jiných pracovních odměnách vyňaty z režimu ochrany podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Nejvyšší správní soud pomocí logického a systematického výkladu příslušných ustanovení InfZ dospěl k závěru, že o každém, komu je vyplacena byť jen minimální částka z veřejných prostředků, musí být povinným subjektem poskytnuty základní osobní údaje v rozsahu, které jsou vymezeny ustanovením § 8 odst. 3 InfZ. Poskytnuté údaje stanoví InfZ taxativním výčtem: jméno, příjmení, rok narození, obec, ve které má příjemce trvalý pobyt, výše, účel a podmínky poskytnutých veřejných prostředků.

Zdroj: Transparency International

.
Autor Aťan, 13.07.2011
Přečteno 416x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Předpokládám, že se novináři ap. nebudou na plat ptát nějaké sekretářky z magistrátu, ale zeptají se třeba soudce, státního zástupce, poslance - kdepak jste si na ten majetek vydělali, loupežníci? :-)) Dědictví? Výhra ve sportce? A kdepak máte potvrzeníčko, kurňa??? Nebo - za co berete tak nehorázně vysoký plat ve státním podniku, když výsledky jdou od deseti k pěti?

...a vůbec, jdu si dát panáka...

14.07.2011 17:43:00 | Aťan

To je fakt, ať si těch 500 tisíc Kč měsíčně + prémie nechaj... :-)

14.07.2011 15:27:00 | Aťan

:-)

14.07.2011 11:59:00 | Aťan

Paule, nudistická pláž má přímou souvislost s tímto článkem, páč jestli nás státní správa bude beztrestně odírat, budeme chodit s nahou pr... :)

14.07.2011 11:08:00 | Aťan

...bezdílné plavky už dávno nosíme - Opatovický rybník u HK :-))

http://asicr.blog.cz/0808/zvu-vas-na-nudistickou-plaz-do-opatovic-n-l

14.07.2011 10:28:00 | Aťan

Z článku jsem vypíchl tohle:
Současná, námi zvolená výkonná moc má k disposici dostatečné množství důkazů. Výpisy z banovních účtů, majetková přiznání, pochybné smlouvy, za které někdo musí nést odpovědnost.

...ale tyhle možnosti má stát dvacet let, nemuselo se čekat na nové paragrafy, reformy... chjo...

14.07.2011 10:22:00 | Aťan

...vynalezl jsem třídílné plavky!

14.07.2011 09:20:00 | Aťan

Ale řekni mně Sio, proč to je možný až od května 2011, proč jsme je dosud nemohli kontrolovat??? Mně z toho jednou trefí šlak :)

Např. tenhle šikula, jsem zvědavý kdy konečně půjde do kriminálu, paznecht:

http://zpravy.idnes.cz/jak-palas-nasporil-na-penzion-hejtman-zatim-mlci-fuk-/domaci.aspx?c=A100908_1446877_ostrava-zpravy_jab

...no, a další hned zaním, že jo. Kurňa, přeci berňák je už mohl dávno stíhat, na to jsou paragrafy platný pořád!!! ...vyděláváš tolik a tolik, kde jsi vzal na zbytek, zbojníku???

13.07.2011 21:35:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí