Zákaz KSČM?

Zákaz KSČM?

Anotace: Z neexistující rubriky "Znáte je?" - Vít Fiala

.

Znáte Víta Fialu? Ne? Já také ne, ale do Lidových novin napsal zajímavou myšlenku, nad kterou bychom v "úvahách" mohli pouvažovat.

Vít Fiala na otázku, zda zakázat či nezakázat KSČM, odpověděl:

"Vždyť je to tak prosté - sta­čí jen jedna otázka na Vojtěcha Filipa, předsedu této strany: Pane předsedo, je marxismus-leninismus, a z toho plynoucí násilné převzetí moci, vaším základ­ním ideologickým zdrojem? V pří­padě kladné odpovědi musí následovat zákaz této strany. V případě odpovědi záporné musí následovat konstatování: V tom případě ne­jste komunisté a musíte se přejme­novat. Nevím, co na tom ještě více řešit.“

.
Autor Aťan, 15.07.2011
Přečteno 505x
Tipy 10
Poslední tipující: Squilla, Iv, hloubavá, hašlerka, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (24)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo to se mi líbí.Je to výstižný a pravdivý.
Jak prosté a chytré.

26.07.2011 19:10:00 | Iv

Paule, a může to být ještě horší - k probuzení nemusí dojít ani při větších průšvihách s častější intenzitou, i stále stejných lidí. Pak nastupuje varianta B: emigrace (pokud možno do lepšího :)

18.07.2011 20:08:00 | Aťan

...no právě, proto by se místní lidi měli ozvat. Bez tlaku zezdola to nepůjde.

18.07.2011 19:49:00 | Aťan

Hele, Paule, problém to je, ale když si řekneme NEŘEŠITELNÝ, je to v háji...

Dovnitř musí nejchytřejší za nejlepší peníz, háček je v tom, že by byl snadno odvolatelný při prvním velkém průšvihu - to znamená dřív, než udělá megaprůšvih. Tohle je strašně důležitý - spravedlnost i na těch nejvyšších postech, je to móóóc výchovný pro každého - pro ty nahoře i pro ty dole.

Zeptáš se: no jo, to je sice hezký, ale jak to udělat. Vzal bych si dobrý příklad tam kde to funguje a odstrašující příklad, tam kde to nefunguje.

Teď se hrabu v tomhle:
http://setfree.sweb.cz/texty/svyc_demokracie.htm

18.07.2011 18:35:00 | Aťan

Sio - ještě jsem narazil na něco... Ano, pseudopravice, pseodolevice, pseudojustice a pseudopodnikatelé jsou plní bývalých bolševiků, to není výmluva, to je fakt. Důkazů je, až se mně dělá divno... :) Ale začněme postupně, anonymní akcie ven, zločinci z justice ven, Kalousek ven, NÁZEV strany komunistická ven... pěkně podle harmonogramu "Literácké strany mírného pokroku v mezích zákona". Hašlerku ale nutně potřebuju k ruce...

P.S. Kdyby někdo zase vyšiloval že chci na Hrad, tak jen laškujeme, Liter je jen můj koníček. :)

18.07.2011 16:45:00 | Aťan

Paule, už jsem to říkal, komunismus je sprosté slovo a v parlamentu by se mělo mluvit slušně... jak mám potom vychovávat vnoučata? :) (Dědu na Literu nečtou :)

18.07.2011 15:56:00 | Aťan

Sio, zášť mám ukrutnou a kolikrát JE mám chuť postřílet a zasypat nehašeným vápnem. :-))) Proto mně ani na mysl nepřijde založit stranu, ještě navíc s tímto slibným programem, který by mně sice nahnal hodně členů - ale byl bych zapuzen podle § 260 natošup... :-)

Tady se chovám jako mírotvorce, hodňoučkej... seš svědek že se ovládám :)

18.07.2011 15:53:00 | Aťan

Sio, asi máme informační šum :-) právě že názvy fašistická, komunistická ani marx-leninská už TEĎ liteře zákonu neodpovídají, protože šíření komunistické ideologie je považováno za trestné, a to podle § 260 trestního zákona, který zakazuje podporu a propagaci hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka. Proto opusť tyto sprosté názvy :-), to už raději navrhni stranu s názvem "Chlup z nosu", pokud nebude antidemokratická - v tom případě by se na ně také vztahoval paragraf 260.

Že naše tzv. demokratické strany vládnou mizerně, to už je další kapitola na jiné povídání.

18.07.2011 09:54:00 | Aťan

...já jsem taky romantik :)

Přejmenovat komunistickou stranu na marx-leninskou, to je z bláta do louže, to je pořád stejný manuál převzetí moci násilím a následné potlačení opozice.

18.07.2011 07:29:00 | Aťan

Sio - a to je důvod, proč budeme mít dál v parlamentu stranu s názvem komunistická? Fiala to napsal úplně přesně: demokratická strana nemůže mít v názvu totalitní zločinecký název - a nedemokratická strana (i kdyby se jmenovala třeba Chlup z nosu) by byla podle dávno platného zákona zrušena. Naposled se to stalo Dělnické straně s rasistickými sklony. Nevím jak to mám srozumitelněji říct, tady opravdu není co řešit.

17.07.2011 23:11:00 | Aťan

Sio - na všechny strany to neplatí, jen na ty, kteří likvidují opozici (i fyzicky), když se dostanou k moci - a to jsou fašisté a komunisté, o tom není nejmenších pochyb.

17.07.2011 22:39:00 | Aťan

...trochu jsem dovolenkoval...

Když si pečlivě přečteme slova pana Fialy, zákaz SLOVA "komunismus", podtrhuji SLOVA!!! v názvu demokratické strany nesmí být. O tom mluvím já i pan Fiala. On napsal a přesně zdůvodnil důvod. Že se komunisté rozpustí jinam, nebo že to budou stejní grázlové pod jiným názvem, prosím do toho nepleťme. Komunisté (stejně jako fašisté) historicky prokázali zločinecké metody, v Číně, Severní Koreji, na Kubě... atd. v tom pokračují, protože TAM jsou stále u moci. Nemalujme si růžovými barvami, že by se čeští komunisté (kdyby byli totálně u moci) chovali jinak.

17.07.2011 22:37:00 | Aťan

KSČM vykazuje všechny běžné znaky levicové strany, která si dává velmi záležet, aby neřekla ani slovem nic z původního marx-leninismu o násilném převzetí moci. O tom, co si myslí její členové uvnitř, je možné polemizovat, ale do hlav jim nevidíme. Ostatně si troufám tvrdit, že i ve všech ostatních stranách jsou lidé, kterým by převzetí a udržení moci rozhodně nebylo proti mysli, ať už by se výsledné diktatuře říkalo jakkoliv. Stejěn tak jsou ve všech stranách (i v KSČM) lidé, kteří jsou slušní, demokratičtí a v rámci svých idejí chtějí pro svou vlast to nejlepší.
KSČM se ale v podstatě přejmenovat nemůže, protože jen díky svému jménu dostává příspěvky od desetitisíců důchodců, kteří jsou členy a kvůli "slavné minulosti" této strany z nostalgie platí členské příspěvky. Vojtěch Filip může být v podstatě demokrat (také nemusí) ale v zájmu peněz se nepřejmenuje. Tento výpadek financí by byl pro stranu likvidační podstatně víc, než pokusy o její zakázání. A jak jsem již psal... dali do toho mnoho času a mnoho peněz, strana je dobře živí a výborně platí... to už stojí za to morální dilema... Ostatně ostatní strany také nemají morální problém přijímat peníze od lidí s problematickou minulostí i velmi pochybným kreditem poctivosti, tak KASČM nemá morální problém přijímat peníze od vysloužilých komunistů, kteří by si před smrtí ještě přáli vidět nad Hradem rudý prapor.
Až tito členové zemřou a hlavní přísun peněz půjde do KSČM jinudy, mnohem snáze se přejmenujou a budou stejně korupční stranou jako všichni ostatní, což nám předvádějí už teď...
Je to důvod je nevolit. ne proto, že jsou komunisté, ale proto, že jsou ochotní přijímat peníze od pravých komunistů. Ne proto, že by byli jiní než ostatní strany, ale proto, že jsou stejní, jen oslovují jinou voličskou skupinu.

17.07.2011 21:06:00 | Misantrop

Komunisty bych zrušil násilím. Když jsem se setkal s komunistou, byl to hajzl nebo primitiv. Pokud se nevešel do těchto mantinelů, ukázal se jako vychcánek. Někdy (nechci říci často) se jedinec projevil jako průnik všech tří typů.
Ptám se tedy: Chcete mít stranu hajzlů, primitivů a vychcánků? Já ne. Proto bych zrušil Komunistickou stranu a všechny strany jí podobné. V podstatě tedy i všechny strany ostatní.
Mám vlastní zkušenosti ze dvou stran: byl jsem tři měsíce kandidátem KSČ (cca v r. 1986) a čtyři měsíce členem ODS (v r. 1994). Můj dojem: téměř stejní lidé, téměř stejné metody.

17.07.2011 01:08:00 | Zasr. romantik

A už jsi zažil na naší politické scéně jednoduchá řešení? Vždyť oni je tam potřebují, aby měli kým strašit...

16.07.2011 23:02:00 | hloubavá

Sio, dívej se na to z jakékoliv strany, ...že by se komunisté rozpustili jinam, odvádění pozornosti od dnešních problémů, atd. atd., ale toto jsou opravdu jenom drobné zástupné věci. Slova fašismus a komunismus se v názvu demokratických parlamentních stran nemají objevovat. Ještě jednou si přečti slova pana Fialy - trefil hřebík na hlavičku. Strana se rozpouštět nemusí, ať je jak je - ale hlásit se ke komunismu? Vždyť už teď je na to paragraf. Schíííza...

16.07.2011 10:21:00 | Aťan

(Vladane pšššt - KSČ už dávno není, ...a kdybych se náhodou dožil, že by zakázali název "komunismus" u demokratické strany, těžko se mohou přejmenovat na Komunistickou stranu práce...) áááchjo...

15.07.2011 22:38:00 | Aťan

...dodám: podle tvé logiky by ještě dnes měli Němci stranu fašistickou... "ten stav by byl svým způsobem ideální. Věděli by, kdo to je a kde jsou." To je hovadina, co???

15.07.2011 22:33:00 | Aťan

Vladane - tak nějak zjišťuju, že my dva se neshodneme snad v ničem. :-))

15.07.2011 22:25:00 | Aťan

Vnučka se ve škole učí jací byli fašisté a komunisté oškliváci. Až se mě zeptá: "Dědo, a proč my ty komunisty trpíme v parlamentu?" Co jí asi tak řeknu... "Protože jsme debilové, holčičko moje..." :)

15.07.2011 22:23:00 | Aťan

:-) "Aťane, máš pravdu, nebudeme používat totalitní zločinecký název protože jsme demokratická parlamentní strana. Budeme se jmenovat třeba "Strana pracujících", anebo tak nějak podobně, ještě o tom na příštím sjezdu se soudruhy a soudružkami pohovoříme..."

Takhle nějak jsem si představoval odpovědˇ. :-)

15.07.2011 22:19:00 | Aťan

Ale jo, já jsem se Vojty zeptal. :-)) ...koukni se, co mně přes sekretářku odpověděl:

http://napistejim.cz/?message=211

15.07.2011 21:21:00 | Aťan

Aťane, zeptej se Vojty a on ti to vysvětlí po svém. Nebo už jsi na jejich metody zapomněl? :o))
(to bylo hořké pousmání)

Teď se mi to směje, ale když jsem stál před svými nadřízenými s rudými knížkami, byla ve mne malá dušička. Oni měli malé mocné knížky, já měl dvě malé, bezmocné děti. Hádej, kdo vyhrál!

Musel jsem jít dělat dělníka a měl jsem být rád, že mne nechali být. A já jsem v podstatě byl rád.

15.07.2011 21:08:00 | Zasr. romantik

Všechno všem, však některým nic, je heslem zítřka, a když argumenty chybí, tak inkoust v krev a pero v meč, tak vážnost lež si získá.

Slova, slova, slova.

Vše se do nich zabalí a lež se v pravdu schová…

15.07.2011 21:06:00 | hašlerka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí