Jak stávkovat - manuál

Jak stávkovat - manuál

Anotace: Narodil se nový web - Občanská právní sebeobrana, jak založit Literáckou odborovou organizaci, atd... (předem se omlouvám jmenovaným literákům demokraticky delegovaným do stávkové hlídky, bez jejich vědomí, samozřejmě... :)

.

Třeba jednou budete potřebovat radu v těchto oblastech:

JAK založit občanské sdružení, politickou stranu či hnutí, Literáckou odborovou organizaci :-)) (níže uvádím jména některých literáckých rozvracečů státu)
JAK se obracet na Evropský soud pro lidská práva
JAK podat trestní oznámení
JAK podat stížnost na zákrok policie
JAK podat stížnost na televizní a rozhlasové vysílání

atd... na tomto webu: http://np.drupalgardens.com/

Vybral jsem perličku - manuál "JAK STÁVKOVAT"

STÁVKA MUSÍ BÝT VIDĚT!

- vchody do stávkujících podniků (popř. okna, zdi i střechy ve směru do veřejného prostoru odkud jsou dobře vidět) musí být viditelně a výrazně označeny transparenty s nápisem STÁVKA. Transparent musí být pokud možno doplněn základními-nejdůležitějšími body-požadavky kvůli kterým byla stávka vyhlášena. Seznam všech požadavků a jejich zdůvodnění musí být vyvěšeno na těch místech, kde si je veřejnost může podrobně přečíst. Vyvěšeny musí být i vlajky a symboly organizací, které stávku vyhlašují, nebo jí podporují. „Stávková výzdoba“ by měla být nápaditá, nesmí působit „oficiálně-komisním“ dojmem. Vítána je pružnost a nápaditost, vtip a elegantní nápady. Proto se doporučuje vlastní ruční výroba transparentů. Výzdobu je možné doplnit o vlastní hesla, aforismy, karikatury atd.,

- stejným způsobem, ale v menší intenzitě a rozsahu musí být označena už samotná stávková pohotovost,

- osazenstva podniků by měla být aktivní sama od sebe a nečekat až jaký materiál obdrží z ústředí, pakliže je akce organizována „shora“ některou odborovou organizací

- v případě dopravních podniků a drah se doporučuje podobným způsobem označit i jednotlivá vozidla nebo soupravy, tramvaje, autobusy, lokomotivy, stanice metra. Důraz dávejte na jasné sdělení důvodů a požadavků!

STÁVKOVÉ HLÍDKY

V případě okupační-déletrvající stávky je nutné stávkující zaměstnance rozdělit podle zdravotního stavu, věku, schopností atd. do stávkových hlídek a služeb.

Členové stávkových hlídek v činné službě, střídají se nejdéle po dvou hodinách rotačně tzn: směna hlídá vchody a riziková místa podniku, další směna je v záloze v pohotovosti připravena posílit první směnu tato směna odpočívá a je mobilizována v krizové situaci. Členové stávkových hlídek v činné službě musí být označeni např. rukávovými páskami.Minimální počet členů stávkové hlídky na exponovaném místě jsou tři osoby. Hlídka udržuje spojení s ostatními hlídkami a s pohotovostní druhou směnou.(mobily, spojky, vizuální kontakt). Hlídka by měla být vybavena píšťalkou, fotoaparátem-kamerou, pro případ konfrontace, ať už s přímými provokatéry, či negativně se projevující veřejností. Musí mít k ruce vysvětlující letáky s požadavky stávkujících a jejich zdůvodnění. Pokud se členové hlídek necítí sami dostatečně fundovaní, či schopní vést odborné diskuse s novináři a veřejností o oprávněnosti a důvodech stávky – odkazují zájemce na mluvčího stávkového výboru, nebo profesního svazu a poskytují na ně příslušné kontakty. Hlídky se chovají vstřícně, ale důstojně, na verbální útoky nereagují a nenechají se vyprovokovat.

V případě fyzického ohrožení, nebo napadení (a může k nim dojít, vzpomeňme na tahanice u podpisových stánků iniciativy Ne základnám, Vajíčkovou bitvu u Anděla proti bývalému vedení Soc.dem., podpálení volebního stánku Soc.dem. atd.), oznámí útok policii, pokud jej nevede právě ona a povolají stávkovou zálohu. Fyzickým střetům je potřeba se pokud možno vyhnout, neboť pro média je to vítaná příležitost jak podstatu problému zamlžit a stávkující kompromitovat.(podobnou taktiku používají media s oblibou proti Antifašistické akci).

DOPORUČENÉ ROZDĚLENÍ ÚČASTNÍKŮ OKUPAČNÍ STÁVKY:

- směna v činné službě, (Paulmatthiole, Siorak, Aťan, Daniel S.)

- druhá směna - pohotovostní záloha, (Misantrop, Stalker, M.arek, Zasr.romantik, WhiteSkull)

- aktivní záloha – připravuje a stará se o zázemí pro výkon služby stávkových hlídek, o prostor pro spánek, odpočinek, o zajištění stravování, hygienu, zajišťuje zdravotní službu, tam kde je to nutné, udržuje výrobní prostředky v takovém technologickém režimu, aby nedošlo k jejich poškození v důsledku přerušení práce např: čerpadla v dolech, pece v hutích, provoz zejména velkých tepelných zdrojů na technologicky daném minimálním výkonu apod. (hašlerka, Iv, Mbonita, hloubavá)

- podpůrně propagační skupina – výroba transparentů, letáků, udržování stávkové výzdoby vně i uvnitř podniku, popř. se snaží o kulturní a informační činnost uvnitř podniku. (čubík, G.P., Levandule, Jiparo, 6thSun)

Jednotlivci mohou samozřejmě dle svého uvážení a schopností pomáhat, kde uznají za vhodné pokud zrovna nejsou v aktivní službě na určeném úseku. Důležité je podporovat spontánní aktivitu a tvořivost, hladání dalších způsobů, jak pomoci a přispět ke zdaru akce. (8800 registrovaných autorů Literu.)

STÁVKOVÝ VÝBOR

Jeho úloha je důležitá zejména při delších stávkových akcích. Jeho členové jsou voleni veřejně, nebo tajně, podle rozhodnutí shromáždění zaměstnanců a po svém zvolení určí své náhradníky. Po dobu stávky přebírá zodpovědnost za dění v podniku. Při delší okupační stávce je nutné izolovat její odpůrce z řad vedení podniku a doporučit jim aby území podniku opustili. Totéž doporučit zaměstnancům, kteří se stávky nechtějí a nebo nemohou zúčastnit. (Vždy však záleží na konkrétní situaci a vzájemném poměru sil, v tom kterém podniku).

_________________________
...právních rad o stávce je víc, celý článek zde:
http://np.drupalgardens.com/situace/st%C3%A1vka-jak-j%C3%AD-zorganizovat

.
Autor Aťan, 22.07.2011
Přečteno 1703x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (50)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Díky za funkci v aktivní záloze,netušila jsem,že se dostanu do týmu :)

08.11.2011 12:03:27 | Iv

:-)))

06.11.2011 18:15:50 | Aťan

...aktuálně jsem četla blog Petry Procházkové a knihu Jurský park, který je jako četba trošku jinej, než jako film - :) je to volně k tématu.

04.08.2011 10:42:00 | pamp_elka

...mají buďto daňové prázdniny či úlevy, protože je máme rádi...

31.07.2011 22:44:00 | Aťan

koupíš si vidle a budeš přehazovat.

ale jinak se na to podívejte, vy národohospodáři.
já totiž nevím, jaký to má vliv např. na ty velké zahr. firmy, co tu působí.

31.07.2011 22:33:00 | pamp_elka

Marek Trizuljak - šikovnej klučina, toho si musím pamatovat, mluví mi z duše.

(největší sranda je, že jestli Kalouskovi vyjde zrušení daně z dividend, Aťan nebude vědět co s prachama... já si snad budu muset ten Liter koupit, nebo co... :)

31.07.2011 22:09:00 | Aťan

http://trizuljak.blog.idnes.cz/c/202821/Kalouskuv-reformni-dvojhmat-dluhy-a-jednoduche-pocty.html

člověče, neměl by se pan Janeček podívat na tento reformní krok? :o) já to dnes našla v tisku a pochopila jsem to tak, že když nechám ležet v některé české bance dva milióny a najdu si nějakého parťáka, tak se mohu stát akciovou společností, můžeme se pak vzájemně zaměstnat za minimální mzdu a vše nadto bude daněno 15%...

31.07.2011 21:56:00 | pamp_elka

Houda, umíš si nakopírovat odkaz? To se dělá Ctrl C a Ctrl V, pak bys měl koncovku za MÝM odkazem ?play=17 - což není celý den, ale pouze jen a jen 10minutový Janoušek
(to jsou základy kristepane...)

chjo...

31.07.2011 17:48:00 | Aťan

...zatím reaguješ jen na Kellera, a ještě k tomu povrchně a bez znalosti. Ostatní témata u tebe nezabrala... (Janoušek, anonymní akcie, přiznání příjmu a majetku, zpackaná privatizace, zlodějská finanční politika, atd.) taky proč, že jo... :-)

31.07.2011 17:43:00 | Aťan

Kelller není téma, je to demagogickej kašpar....píšu to už od počátku...
i ty se měj, ahoj

30.07.2011 14:09:00 | Houda

http://www.zlatakoruna.info/forum-10-offline

Záznam celého dne 366:20

30.07.2011 14:08:00 | Houda

http://www.zlatakoruna.info/forum-10-offline?play=17

Na mém počítači je tohle 10 minut, na tvém 6 hodin? :-))) chjo...

29.07.2011 14:35:00 | Aťan

jo jo, Keller... to je téma, co? :-))) Proto jsem ti předhodil např. mého oblíbence pravičáka Janečka, ale nějak tě minul. Měj se hezky, my dva bychom si moc nepokecali...

29.07.2011 13:41:00 | Aťan

Aťane...neznáš mě...a přesto mě dohenostuješ jako člověka, který se nezajímá a nic neví....a to proto, že TY MÁŠ SVŮJ POHLED NA SVĚT A JÁ JINÝ...
Víš, napadat osobu diskutéra s opačným názorem, místo jeho argumentů, je trapné, na úrovni páté třídy pomocné školy, levičácké....
Otevřel jsem tvůj odkaz, pravda, ovšem naběhla mi šestihodinová diskuze a na to opravdu nemám čas ani náladu...
Zatímco já napsal svůj "živý" názor na náš sociální systém i s argumenty (skryté sociální požitky formou odpisu základu daně a slev na daních + přímá státní podpora nevedená v sociálních výdajích), ty jsi se zmohl jen na kopírování cizích odkazů, životopisů a fragmentů...
Tvůj názor, ani vyvrácení mých argumentů jsem nezaregistroval a myslím si, že je to tím, že sám nemáš ani základní přehled o tom, o čem bys tak mučivě rád diskutoval a proto se musíš pouze uchýlit k papouškování cizích vět a k trapné funkci Souhlasím (i když nevím proč) a Nesouhlasím (taky nevím proč, ale protože už stojím na druhé straně)....
Přeji ti hodně úspěchů v další obhajobě Boha Kellera, který toho tolik, ale tolik nažvatlal, že už musí mít pravdu a to i přesto, že sám netušíš rozdíl mezi HDP a DPH, slevou na poplatníka, odpisem daňového základu a úlevou na dani....
Ahoj....P.S. Od Kellera toho znám mnohem víc, než si myslíš, je to hňup a demagog přesně takovej, kterýho prostý lid zbožnuje bez přemýšlení...

29.07.2011 13:17:00 | Houda

...nechápu proč se pořád vracíš ke Kellerovi, jako kdyby jsi znal jeho knihy nebo přednášky, ...ale to ty přeci nepotřebuješ, už máš dávno svůj pevný názor.

Zařadil jsem tě mezi autory - "čím míň informací, tím pevnější názor". Už jste tam dva.

29.07.2011 12:39:00 | Aťan

Odkaz na Janečka, který jsem ti 2x poslal je PŘESNĚ těch 10 minut vytržených z celého dne, kde byli lidé, které to (na rozdíl od tebe) zajímá a jsou ochotni (a doufám že schopni) s tím něco dělat. Vyžaduješ po mně věcnost, když ti ji dodám, nezajímá tě. Nemám zájem o další "diskuzi", stačilo... :-)

29.07.2011 10:59:00 | Aťan

Aťane.....omluva, pokud to byla věta z mého odkazu, potom ano, ovšem pochop, že nejsem chodící archiv....a za svým názorem o tom, že je to protimluv si stojím (dá se totiž vykládat bipolárně, možná tím autor myslel, že máme přebujelý soc. systém a tím zkostnatělý, možná naopak nedostatečný)...
A potom....deset minut vystoupení Janečka....v šestihodinové diskuzi !!! kde to mám proboha hledat !!! na to opravdu nemám čas, nervy ani náladu....příště diskutuj věcněji-jak s tou větou (nedals její umístění) a 10 min. jakéhosi Janečka....to mě fakt nebere....
Ahoj
P.S. Ano, svůj názor dávno mám a proto je třeba se mnou diskutovat věcněji, než jen devatenáctiřádkový popis Kellerových školních úspěchů....
A k tomu Klausovi-ostudu nám nedělá....všichni se podivují nad tím, že prezident na soukromé návštěvě neměl náladu projít rámem, ale nikomu nepřipadne divné, že to byla TV , která měla o rozhovor zájem a že to byla táž TV, která tvrdila, že z technických důvodů nelze natočit rozhovor třebas v hotelu.....což je jistě unikátní kravina jak hrom.....já bych se na ně vysral taky. Klaus projevil tu hrdost před nějakou TV, o které mnozí Češi jen žblechtají u piva, a pak jsou schopni jít demonstrovat jen za oběd v bufetu zdarma...
Ahoj

28.07.2011 23:14:00 | Houda

Houdo, přehlédl jsem tvůj dřívější koment. Vyberu perličky:

Říkáš: "odpovíš lakonicky bezduchou a opravdu nicneříkající Kellerovou větou : "Sociální stát v ČR má ale do podoby, která platí v západní Evropě, stále ještě velmi daleko.".

Dal jsi mně tento odkaz, kde se tato věta vyskytla (ne u Kellera): http://www.novinky.cz/ekonomika/99314-na-socialni-vydaje-dava-cesko-nejvice-penez-z-novych-zemi-eu.html

Vypadá to, že ani nečteš odkazy, které mě sám posíláš k prostudování :-))) okopíruju tedy celý první odstavec:

"Podle evropského statistického úřadu Eurostat vydává Česká republika na sociální dávky nejvíce peněz z nových členských států Evropské unie, s výjimkou Slovinska. Sociální stát v ČR má ale do podoby, která platí v západní Evropě, stále ještě velmi daleko. Největší sociální ochranu od státu požívají Lucemburčané, nejmenší naopak Lotyši." konec citace z tvých Novinek, nikoli Kellera.

Takže ty jsi přehlédl dvě věci - "z nových členských států" - a pak tu větu, kterou jsi bez přemýšlení přišil Kellerovi.

Další perlička: nutím tě dívat se na půlhodinové video? Karel Janeček (jako všichni ostatní) dostali prostor POUHÝCH 10 minut. Ale co by ses namáhal, že jo :-))) ty už svůj názor máš... tak si ho užij a mě vynech. Názory postavené jen na emocích mě opravdu nezajímají, ztráta času pro nás oba.

28.07.2011 22:19:00 | Aťan

Petra Hájka znám... bohužel :-))

Rovnítko mezi Hájkem a Kellerem nevidím ani náhodou, ne každému škola prospěje. Levicového Kellera hodnotím podle dřívějších i dnešních názorů, jsem na podobné vlně, ač jsem blíž ke středu.

Poslední výstřelek o 11. září, kdy se za Hájka musel omlouvat celý Hrad, to bylo na hodinovou výpověď. Ale kdo by mu ji dal? Klaus??? ...který nám dělá ostudu v Austrálii?

Čekám na tvoji reakci na Janečka, pravičák a můj oblíbenec.

28.07.2011 22:01:00 | Aťan

A ještě....Aťane, jistě znáš Petra Hájka, je to vicekancléř prezidenta republiky....taky vysokoškolák, taky novinář, publicista, podnikatel, světoběžník (ouplnej Keller)....tedy dle tvého vzorce má on vždy pravdu, vše co řekne, je pravda pravdoucí...a že má hodně kontroverzní názory....třeba, že Darwinova teorie je blud a že V.Klaus je neomarxista a zarytý levičák....inu, hodně škol, hodně moudrosti....né ??
A s těmi BL to nepřeháněj, píšou do nich právě ti přispěvovatelé, kteří se chtějí co nejvíce zviditelnit, proto ta kontroverznost a bombastika krytá akční filosofií každého článku především....:-)))
Zdar, Houda

28.07.2011 21:30:00 | Houda

Aťane....všechno špatně...níže chceš fundovaně diskutovat a nabádáš mě ke konkrétním odkazům, ovšem hned na první konkrétní odkaz o tom, že máme nejúčinnější soc. systém, na mé konkrétní vypočítávání všech možných sociálních požitků a na fakt, že jako jedni z mála máme zápornou daň odpovíš lakonicky bezduchou a opravdu nicneříkající Kellerovou větou : "Sociální stát v ČR má ale do podoby, která platí v západní Evropě, stále ještě velmi daleko.".
Chceš na ní odpověď?? Dobře, V tomhle Keller hrubě lže...
A vztekej se jak chceš, zjisti např. kolik týdnů je jinde mateřská (máme jednu z nejdelších), kolik je porodné a jiné věci...
A to, že na 19 !! DEVATENÁCTI !!řádcích vyjmenováváš Kellerovi školy a jiné blabla taky nic nevypovídá o relevantnosti jeho výroků.....můžu tě 100% ujistit,že naprosto stejně dlouhý, ba delší výčet škol a odborných publikací má jak fundovaný vědec,zastánce příchodu tropického podnebí, tak jeho oponent, zastánce doby ledové....né, od toho, aby byl jeden levicový, populistický kašpar, od toho ho nezachrání ani dvě stě škol.
A k tomu videu....to nemyslíš vážně !!!!! mám koukat na šestihodinovou debatu o korupci ?????? Proč ???? Jak to souvisí s tím, že Keller je kašpar a Odbory populističtí papaláši ???
Hoj, Houda

28.07.2011 21:12:00 | Houda

Hodovi jsem odpověděl nííížeji, ale dám sem kousek článku z Parlamentních listů, kde probíhá diskuse o Islandu, ...a jestli si občané musí nechat líbit špatná rozhodnutí vlády a bank:

Češi hltavě hledají inspiraci a přemýšlejí, zda by model islandské revoluce šel u nás aplikovat. A nechtějí slyšet to, že by nešel třeba jen proto, že jsme podstatně větší zemí, než zmiňovaný Island. Je zvláštní, že se tohoto modelu nesnaží chytit třeba Řecko, které se nachází ve velmi podobné situaci jako Island. Pokud by se však ukázalo, že by byl schůdný i tam, znamenalo by to zcela zásadní revoluci," naznačil také ještě další možný vývoj ParlamentnímListům.cz politolog Jelínek. Dodal, že to, co se událo, je každopádně zajímavým experimentem v dějinách ekonomiky, který konkrétně a jasně ukázal, jak velkou moc má ekonomika nad politikou.

28.07.2011 13:57:00 | Aťan

...gulášek je, dostali jsme na něj z Bruselu dotace... :-) (maso ale někdo ukrad :(

28.07.2011 13:42:00 | Aťan

Šéfe, hlasím že : transparenty jsou připraveny, letáky vyrovnány do komínků a nástěnky byly akčně vyzdobeny ... nebyl by gulášek? :D

28.07.2011 12:39:00 | Jiparo

Nechci aby to vyznělo, že jsem obhájce Kellera, asi by se uměl obhájit sám a líp - ale hlavně on je sociolog, ne ekonom.

V letech 1974-1979 vystudoval historii a sociologii na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Studium ukončil obhajobou doktorské práce na téma koncepce dějin u Maxe Webera. Působil jako interní aspirant ČSAV, pak naštval komunisty a byl závozník ČSAD, pak jako učitel na střední škole v Havířově. Od roku 1983 byl odborným asistentem na katedře sociologie filozofické fakulty v Brně. Jako stipendista francouzské vlády absolvoval v druhé polovině 80. let studijní pobyty na univerzitách v Bordeaux, v Aix-en-Provence a na pařížské Sorbonně. V roce 1992 obhájil habilitační práci O byrokratizaci státní správy ve Francii za starého režimu. Takže tuším že nekecá a své výkumy má podložené, neboť by se u kolegů naprosto znemožnil. V roce 1999 byl jmenován profesorem pro obor sociologie na Masarykově univerzitě v Brně. Od roku 2000 působí jako profesor sociologie na fakultě sociálních studií Ostravské univerzity, přednášky jsou nacpané zájemci... vydává knížky které ve skladu moc dlouho neleží. Oblastmi jeho odborného zájmu jsou dějiny sociologie, obecná sociologická teorie, teorie organizace, problematika sociálního státu, teorie modernizace a globalizace, společenské souvislosti ekologických problémů, ekologie a trvale udržitelný rozvoj.

Tvého odkazu jsem si všiml, ale doufám že jsi hned v prvním odstavci nepřehlédl větu: "Sociální stát v ČR má ale do podoby, která platí v západní Evropě, stále ještě velmi daleko."
Má ČR daleko, protože si to socky drze prožírají, anebo do sociálního státu západního střihu máme daleko proto, že korupčníci rozkradou více než 100 miliard Kč ročně? Toť otázka.

Vykašlem se na levičáka Honzu Kellera, řekni mně prosím názor na video pravičáka Karla Janečka:

http://www.zlatakoruna.info/forum-10-offline?play=17

28.07.2011 12:20:00 | Aťan

Víš, ono není co cupovat....Keller si vezme jeden statistickej údaj, a na něm postaví svůj demagogický monolog. On není ekonom, ani ekonomický činovník, jeho názor je pouze osobní názor diskutéra.
Ale k věci, Kelller například tvrdí, že vláda chce mj. snižovat i sociální požitky a k tomu dodává, že dle průměr EU u nás nejsou nijak vysoké, a tedy že na výši dluhu a jeho zpětného umoření nemají vliv.
To není tak docela pravda,totiž tento průměr bere EU dle mandatorních výdajů na sociální sféru - důchody, rodičovský příspěvek, přídavky na děti, příspěvky sociální potřebnosti, dávky v nezaměstnanosti atd.
Ovšem je tu celá, nemalá škála jiných sociálních pobídek - dávek, které do tohoto kritéria nespadají a přesto tvoří výraznou položku soc. dávek.
Jak by se ti líbilo, kdyby ti sociální úřednice tvrdila, že měsíčně odvádíš na své děti jen 200kč kroužek + 200kč kredit + 400kč kapesnýho = 800kč ?? Řval by jsi, že ?? Kde je benzín do auta, jídlo, nájem, elektřina atd.
Každý odvod-příjem státu se MUSÍ vždy relevantně poměřit s celou škálou platebního prostředí, samotný údaj je bezcený....tedy SÍLA A RELEVANTNOST EKONOMICKÉHO UKAZATELE (a jeho zkreslení) NENÍ V TOM, ŽE BY HO NĚKDO VĚDOMĚ ZALHÁVAL, NÝBRŽ V JEHO PREZENTACI !!
Jistě ti neunikl můj níže zaslaný odkaz, který praví, že máme jeden z nejlepších ukazatelů zlepšení se finančních poměrů potřebných po obdržení soc.dávek....Jak je to možné, když dáváme podprůměrně v EU ??
Rozsah úlev a dávek je totiž u nás mnohem, mnohem širší.....jedná se o odpisy z daňových základů, daňové odpisy a přímé státní bonusy pro širokou veřejnost....příklad:
Odpis na : sleva na poplatníka, odpis na každé dítě, dospělého člena domácnosti( manželka),studenta, péčí o osobu blízkou (invalida - nemohoucí), spoření na bydlení, úroky z hypoték, životní spoření, paušální odpisy OSVČ (hojně i 80%), přímé příspěvky na stavební spoření, životní spoření, nezdanění příspěvek zaměstnavatele na životku, zaměstnanecké benefity, stravenky ....atd.
Jsme jeden z mála států v EU, který má ZÁPORNOU DAŇ !! (stát ti víc vrátí, než do něj vložíš)....je mnoho států, u kterých souběh odpisů a sociálních dávek není možný....třebas Belgie, má minimální daň 2,5%, přes to nejede vlak, i kdybys byl nuzák na brigádě....u nás by tě stát ještě přeplatil).
Kolik dělníků, středních podnikatelů a OSVČ bere v dubnu přeplatky na dani ?? A kolik si jich přizná, že součet všech položek v průběhu roku, které odvedli státu a které zpět získali tvoří vlastně paradox, že jim stát dal víc, než sami oni jemu ??
Keller přímo lže také v tom, když tvrdí, že sociální systém vznikl za ODS a je takový, jaký je....vzpomeňme třebas zvýšení porodného na 17 000kč, nebo 100kč pastelkovného za ČSSD....že to nic není ?? Spočítej si 2 miliony dětí x 100 kč (a v tom nejsou studenti !!!!)....anebo cca 100 000 narozených dětí x 4 000kč (rozdíl zvýšeného porodného...dnes už zrušeno).
Atd.....prostě takové samozvané ekonomy jako Keller nebrat.
Ahoj Houda

28.07.2011 10:02:00 | Houda

Vždycky se najdou stávky vrazi!
Aneb: Zůstali stávkokazi snad někdy nazí?

27.07.2011 16:08:00 | Špáďa

..hmm, to se mně nechce věřit, že by to bylo neprůchodné. s doložkou *kopie zaslána deníkům XX, týdeníkům YY a zpravodajským serverům ZZ*. Ne moc dlouhé, věcné, bez proklamací netýkajících se uvedených 3 bodů.

/:) tu část o svlíkání bez komentáře./

26.07.2011 16:09:00 | pamp_elka

...v hlavních médiích to je neprůchodné. Už ani nespočítám různé interpelace, otevřené dopisy známých osobností politikům, ...ale do lidí to jde jen přes internet viz. např. Mencl - Klausovi. Z X. Fóra Zlaté koruny bylo v médiích pár neslaných nemastných řádků bez fota - nikdo se tam totiž nesvlík... (já chtěl) :-))

26.07.2011 15:54:00 | Aťan

s tím samozřejmě souhlas.
a napadá mne, že jsou to požadavky zcela věcné, dobře odůvoditelné.
bylo by možné publikovat je jako závěry vašeho dosavadního (VPK) jednání, s poměrně fundovaným odůvodněním, v hlavních médiích; poté požádat veřejně vládu o stanovisko.
případně veřejně /v oněch médiích/ vyzvat aktuální parlamentní poslance o interpelaci týkající se těchto bodů - výzva může být neosobní, požadavky jsou naprosto nestranné a není důležité, kdo je bude prosazovat /:o) teoreticky je možné, že to budou téměř všichni, všichni budou chtít *chytit ten čersvý vítr*/.

problematické jsou až další otázky- taktika prosazení *balíčku* je obecně známa.

26.07.2011 15:18:00 | pamp_elka

...schází mě u tebe reakce na to nejpodstatnější:

S Karlem ZDŮRAZŇUJEME transparentnost při zadávání veřejných zakázek (vše vyvěsit na internet), zrušení anonymních akcií, uvedení v život zákon o prokázání původu příjmů a majetku - to je podstatné, to je nůž do zad mafii. Na to nemusím být Janečkova hlásná trouba, tohle melu celou dobu, a tohle by měl TVRDĚ vyžadovat každý poctivý Čech, nechrápat...

26.07.2011 14:46:00 | Aťan

to je možné.
zatím mám u každého ze zmíněných pánů pocit, že si něco schovává v kapsičce.
kdyby to bylo vytaženo - zkomplikovala by se situace.

26.07.2011 14:33:00 | pamp_elka

pampelko, nechci se tě dotknout, ale vypadá to na nepochopení názorů Janečka, Aťana i Vladana...

26.07.2011 14:01:00 | Aťan

no- :) mně také vrtá hlavou, proč Aťan dělá *hlásnou troubu* panu Janečkovi, jehož názory se patrně shodují s názory Vladana, se kterým se hádali
/ovšem, nevíme, co pan Janeček a Vladan se domnívají, že by měl všecko zajišťovat stát - ani jeden ze zmíněných pánů se jaksi uceleně nevyjádřil, aby se dalo posoudit, zda jest příčetný - já za sebe vím, že bych asi nestíhala a možná technicky nemohla zjistit/zajistit a ověřit, zda jest lék skutečně lékem, zda mne nešulí důchodový akciový fond, zda jest dítě ve škole nebo ve zpracovávárně mozků za bídnými účeli, zda jsou v konkrétní potravině polychlorované bifenyly, zda jest zlatý šperk zlatý, aby na cestě do Prahy nečíhali loupežníci, aby tam byla nějaká cesta a vedla až do Prahy /kruci, proč tam vlastně má být Praha???/, jak najít železnou rudu a vykovat si kudlu nebo motyčku atd.../
-zdá se mně totiž, že v názoru na korupci se také všeci V PRINCIPU shodují, že to nemá bejt...

Jinak nakonec asi se lze prouvažovat až k otázce, zda žít v modelu kočičím /nesmečkovém/ nebo psím /smečkovém/ - :) obávám se, že vzhledem k hustotě zalidnění a možná ještě nějakým věcem se asi až na nějaké okrajové záležitosti prosadil model psí, a tady začínají všecky ty problémy.

/aťo všimni si, že ti neprudím u všech článků :)/

26.07.2011 11:09:00 | pamp_elka

Houdo, já mám profesora Kellera rád... tady se neshodneme, protože on neplácá jen tak do větru, dává si velký pozor, aby to co říká měl podložené, protože by ho ostatní vědááátoři v tu ránu rozcupovali.

Pět let stará čísla mě moc nezajímají, když se mění situace každý měsíc.

Jestli budeš mít chuť, odpověz mi jaký máš názor na to, co jsem odpovídal pampelce - anonymní akcie, zákon o prokázání původu příjmů a majetku, ap. Tam já vidím zakopaného psa, ne jak ještě víc utáhnout šrouby střední a nižší třídě, aby bylo zase co krást.

P.S. ...ještě se moc neznáme. Komunisté mi nadávají do pravičáků a pravičáci do levičáků, takže mě vlastně šoupli do středu, myslím si. Fandím i Karlovi Janečkovi, Jirkovi Skuhrovcovi, Janu Hnízdilovi, Standovi Bernardovi, Janu Švejnarovi, ap. - a musíš uznat, že to jsou na rozdíl od Honzy Kellera pravičáci jako poleno. Z levičáků se zájmem sleduju i Jirku Pehe a další.

Tady je zajímavý dopis od Jana Švejnara
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-svejnar.php?itemid=2141

24.07.2011 21:21:00 | Aťan

Aťane.....Kellera znám, je to starej demagog, otevřený propagátor ČSSD, kterej mele pořád to stejný s umělou tváří makroekonoma...není ani ekonom, natož makroekonom....Tedy jeho výžblebty mají ryze manipulativní, politický charakter. Všimni si, jak mimoděk podsunul, že náš nefunkční sociální systém stvořil Vodička z ODS (ale už zamlčel, že ten byl tehdy hodně jiný a v jiném ekonomickém prostředí), dále si všimni, jak podsunul, že za Klause měla ekonomika propad a pak už jen stoupala (a trochu přitom zapomněl poznamenat, že ČSSD měla v době konjuktury vyšší nezaměstnanost než ODS za dob krize !! 10,7%, a propad ekonomiky, že dala zahraničnímu kapitálu daňové prázdniny a našlápla první, obří dluh), že ve tvrzení, že náš sociální systém je nejúspornější z EU (a i v tom lže jako když tiskne), úmyslně neudává "vůči čemu, v jakém porovnání !!
Každá makroekonomická položka má totiž mnoho poloh- absolutní číslo, poměr k HDP, průměrná hodnota, poměr k průměru EU atd....
Tak třeba naše výdaje na nezaměstnanost vzrostly za posledních 5 let 2 x !!
Kellera znám už z doby, kdy tvrdil, že poplatek u lékaře je vlastně pokuta za nemoc (to mohl rovnou říct, že cena chleba je pokuta za hlad)....
Tak tady máš pár těch odkazů na nejúspornější sociální politiku v EU (první je sice starý 5 let, ale to nevadí, protože výdaje od té doby jen stoupají) :
http://www.novinky.cz/ekonomika/99314-na-socialni-vydaje-dava-cesko-nejvice-penez-z-novych-zemi-eu.html
http://www.finance.cz/zpravy/finance/212725-socialni-davky-v-evrope-pod-lupou/
Ano, dáváme méně, než je průměr EU, ovšem sedm států dává ještě méně....ale to není relevantní, relevantní by to bylo vždy k poměru k něčemu (výška daní a jiných odvodů, v některých státech je sociální systém vázán na odpis z daní, jinde je omezen časově atd...).
Co se týče toho "vývozu obratu zahraničními firmami"....v tomhle sice nejsu odborník (ale to nevadí, Keller rozhodně taky ne, jinak by neudával zase absolutní číslo, kterým chce ohromit), ale vím, že firmy podnikají vždy PRO ZISK !!, né pro sociální cítění...
A douška na konec....veškeré daňové a odvodové zatížení je spletitá spojená nádoba.....nelze tedy porovnat jen výši DPH s jiným státem bez přihlédnutí k ostatním odchylkám....
ahoj
P.S. Odbory opravdu nesnáším pro jejich aroganci, zprofanovanost a lživost....stávka, nebo demonstrace jako prostředek mi přijde normální.

24.07.2011 14:23:00 | Houda

pampelko, Karlovi ani mně nejde o zvýšení korporátní daně, ale o přehlednost a transparentnost při zadávání veřejných zakázek (vše vyvěsit na internet), o zrušení anonymních akcií, o uvedení v život "zákona o prokázání původu příjmů a majetku" hlavně tam, kde to už skoro 20 let smrdí na sto honů - vysocí policejní papaláši, politici, starostové, primátoři apod., státní zástupci, soudci. Vlastně se to vztahuje na nás všechny, ale z logických důvodů by se mělo začít právě u nich. Bereš plat ten a ten, kde jsi vzal na to ostatní? Dědictví? Výhra ve sportce? Tak to dokaž... Korupce? Nóóó... tak do báně a majetek vrátit státu, hajzle...

24.07.2011 12:23:00 | Aťan

Houdo, pošli mně prosím v odkazu statistický Evropský přehled, jak že jsme v porovnání s ostatními státy sociálně "štědří", abych si mohl změnit názor podle relevantních čísel.

Vidím, že levičáci jsou pro tebe něco jako pro býka červenej hadr, mám pro tebe chuťovčičku, Honzu Kellera:

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/203412.aspx

P.S. Nejsem odborář, nikdy jsem se odborářské stávky nezúčastnil, ale vím oč jim jde a ve většině věcí s nimi souhlasím. Ty excesy, které popisuješ, se mi taky nelíbily. Protesty a demonstrace, kde jsem figuroval, nebyly pod velením odborů.

24.07.2011 12:10:00 | Aťan

aťane - takže v podstatě Ti jde o zvýšení té korporátní daně, nebo jak se to jmenuje?
:o) tady by asi mělo smysl se toho pana Janečka zeptat../ona je prý fakt u nás nějak mimořádně nízká/

jinak z názorů pana Janečka - to jen, abys pak nebyl překvapenej:

Moderátor (Václav Moravec):
Není to i v politice, když se podíváte na propojení ekonomiky a politiky, té reálné ekonomiky, teď nemyslím ekonomiky teoretické a odborné, takže je to vlastně podobné jako s politikou? Podívejte se na to, co se děje od roku 2008 v reálné ekonomice nejen ve Spojených státech amerických, ale v eurozóně.

Host (Karel Janeček):
Myslíte, no, co se týče Evropy jako takové, tak to je jiný problém. U nás je ten vlastně základní problém korupce a i poté, co odhlédneme od problému korupce, tak celá Evropa je postižena velkým politickým populismem. A já se skutečně obávám toho, že v horizontu 20-30 let může nastat těžký ekonomický problém v Evropě, něco na způsob ekonomického kolapsu. V tomto smyslu když se bavíme o ekonomice, o budoucnosti, tak se můžeme kouknout na Asii. Ta by možná mohla být vzorem. Problém ekonomiky v Evropě i ve Spojených státech je právě dluh a žití na dluh a to souvisí potom s tím populismem. Protože je vůbec ekonomický nesmysl, aby se prostě žilo na dluh, aby zde vznikalo letadlo dluhů. Má samozřejmě smysl, pokud je ekonomika v recesi, zvýšit třeba deficit státního rozpočtu a snažit se jí povzbudit, ale musí to být i naopak. Pokud máme růst, tak bychom měli mít přebytek. Není možné jako u nás v letech 2006-7, když jsme měli vysoký růst a zvyšovali jsme si deficit, 2005. To je prostě naprosto špatně.

24.07.2011 07:26:00 | pamp_elka

Moderátor (Václav Moravec):
Evropské země tedy hrají letadlo dluhů?

Host (Karel Janeček):
Hrají letadlo dluhů. Já se toho skutečně obávám, že tomu tak je. Řecko je první kolaps, který přišel a to Řecko musí zkrachovat, to prostě, samozřejmě je možné, že to zaplatí ze svého Němci, ostatní, ale pak ty dluhy se přesunou pouze jinam. A když se koukneme na zadluženost zemí Evropy, tak je enormní i ve Spojených státech. A je to skutečně letadlo dluhů a pokud nějakým zásadním způsobem lidi nezmění svůj postoj, tak to letadlo jednou spadne, zkolabuje, je to vlastně Ponziho schéma, česky se říká teda letadlo.

Moderátor (Václav Moravec):
Věříte v hodnotu peněz? Protože při všech těch scénářích, které říkáte, do 30 let evropský kolaps ekonomický…

Host (Karel Janeček):
Já neříkám, že to nastane, ale že to je určitě nebezpečné, že lidi by si toho měli být vědomi. No, jinak v hodnotu peněz v jistém smyslu věřím. Tak můžete si něco koupit, že jo. Druhá věc je, co se stane ze pět, za deset let. Může se stát, a to nevylučuji, že prostě peníze ztratí hodnotu. Může nastat něco jako hyperinflace. Respektive když si vezmete třeba Spojené státy, tak tam se nestane to, že by ten stát by takzvaně zpronevěřil své závazky, ale pokud už nebude jinak, tak ten stát si může natisknout peníze, to mu nikdo nezabrání. A důsledkem bude hyperinflace a v historii jsme takové případy měli. V tomto smyslu peníze nemusí mít hodnotu do budoucna.

24.07.2011 07:26:00 | pamp_elka

A ještě k tomu našemu sociálnímu hrnci...nevím jaké statistiky máš na mysli, ale náš sociální systém je jeden z nejštědřejších (v poměru) a tím, že mnohdy tvoří tkz. zápornou daň, tím je i svým způsobem unikátem...
Zjisti si základní pojmy a pak se ozvi....ale konkrétně...třeba o délce a výši mateřské, příspěvků v nezaměstnanosti, nebo odvodů a výplatě důchodů...
čus Houda

24.07.2011 00:37:00 | Houda

Aťane...tvoje úvaha je demagogická už svým pojetím, což by tolika nevadilo, ovšem udávanými příklady a šablonami přímo řve.
Tak za
A)tolik proklamované "právo na stávku" ještě nezahrnuje "právo chovat se jako hovada vůči těm, kdož se stávkou nesouhlasí"...což slovutní odboráři vrchovatě naplnili při poslední stávce Dopravních podniků.
B)vaše demagogická "pravda" o tom, že 90% národa trpí, je v šiku jako jeden muž a chtěla by se bouřit je opravdu jenom vaše halucinace, která má podobu 800 podplacených odborářských lemplů při demonstraci v Praze a 50 (slovy PADESÁTI !!!!) podobnejch pitomů v Brně.
C) stávkující se opravdu nemusí bát, že budou napadáni, naopak jsou to ONI, kteří napadají, a mnohdy dost nevybíravě...viz. zkušenosti a přímé záběry z poslední stávky....(promiň, ale posílat matku dvou dětí uličkou hanby, jen proto, že přišla normálně do práce, a přitom si ju natáčet, je na rozkopání držky...kriplové srabácký !!!!)

Dále by se řadoví soudruzi z Antify měli vážně zabývat základem historie a to natolik, aby měli pojem alespoň o tom, jaký je rozdíl mezi fašismem, nacismem a komunismem a také faktem, že všechno toto vyrostlo de-facto z jedněch "dělnicko-levicových" kořenů.
A obecně by vám, kteří tak zasvěceně rádi hájíte "pravdu" prostých lidí neuškodilo, abyste jsi zjistili, co vlastně znamená dělení na "pravici" a "levici" z pohledu historie, proč se Sociální demokracie chovala vždy jako připosraná děvka (sloučila se s KSČ) a proč odbory pomáhaly perzekuovat lidi v době vlády komunistů jako jejich věrný, poslušný psík.
Hodně zdaru v přemýšlení...Houda

24.07.2011 00:33:00 | Houda

Houdo - trochu jsem "prázdninově" odlehčil, ale kdybych měl být upřímný, tak s Misantropem a Stalkerem jsme pro generální stávku (pokud se nemýlím).

Důvod: podle evropských statistik je český sociální systém jeden z nejúspornějších, vydáváme méně, než je evropský průměr, ...čili díra v rozpočtu není způsobena tím, že bychom "prožrali stát", jak nám tvrdí Nečas s Kalouskem. A zadruhé: co ekonomika vyprodukuje, teče z velké části do zahraničí díky nízkým daním a dílem do kapes korupčníků. Takže komu to vadí, bude se muset v ČR pořádně ozvat, po dobrém to nepůjde, samet jak vidno se neosvědčil.

23.07.2011 16:16:00 | Aťan

:-)) trochu demagogické, ale oceňuju tvoji snahu :-))

23.07.2011 13:31:00 | Houda

...tak by z ní byla dobrovolně skvělá funkcionářka. :) Posílám ti manuál trestů (i s obrázky).

23.07.2011 11:15:00 | Aťan

Tak by co?

23.07.2011 11:05:00 | hloubavá

:-))... jo, jo, kdyby hloubavá věděla, jak se v Literáckých odborech trestá neposlušnost... :-)

23.07.2011 10:38:00 | Aťan

Tak takhle se to dělá, jo! Já myslela, že se pohybuju v slušný společnosti, a zatím - to jsou totalitní praktiky!

22.07.2011 22:22:00 | hloubavá

...to zrovna, já se zeptám a ty řekneš ne :)

22.07.2011 21:57:00 | Aťan

Dík za nominaci - ale mohl ses alespoň zeptat! Jinak - jsem v dost dobrý společnosti, takže alespoň za to dík!

22.07.2011 21:48:00 | hloubavá

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí