Krade se všude, ale jen u nás beztrestně

Krade se všude, ale jen u nás beztrestně

Anotace: Vypadá to, že v Evropě budeme jedinou zemí, kde v čele revoluce bude Japonec :) (část článku Tomio Okamury)

.

V devadesátých letech stačilo převzít evropskou legislativu a problém s rozkrádáním fondů by neexistoval. Ani dnes není třeba vymýšlet nové věci - stačilo by převzít stoletím prověřené právo některé sousední civilizované země. Tenhle návrh je samozřejmě spíš k obecné diskuzi, ale principielně by to bylo nejjednodušší řešení. A nejlevnější - léta tu "odborníci" pracují na občanském zákoníku - přičemž tvůrci se odvolávají na moderní evropské kontinentální právo. Stačilo převzít (a sladit) rakouský zákoník a měli bychom cca 1400 paragrafů, prověřených téměř stoletím. Dnes máme 3000 nových paragrafů, které jsou zčásti mimo tradici i lidské chápání (to, když zákon legalizuje nabytí ukradeného majetku tzv. v dobré víře nebo nařizuje pustit souseda na zahradu, aby mohl česat ovoce z větví přesahujících na váš pozemek).

Krade se všude, ale jen u nás v podstatě beztrestně. To je smutný fakt - v demokraciích přichází tuneláři a korupčníci o majetky, dostávají až stovky let vězení, v diktaturách je často rovnou střílí.

V Čechách tací lidé vlastní sportovní kluby, noviny, staví okázalé haciendy z rozkradeného státního majetku. Jen v Česku neplatí účinná lítost a beztrestnost pro ohlašovatele korupce, ruší se pojistky proti tunelování a legalizují zákonem výnosy z trestné činnosti. A je fajn, že když přijde řeč na státní dluh, pak víme, komu sáhnout do kapsy. Obyčejným lidem. Jsme skvělá země, ale čím dál víc si kladu otázku pro koho.

Celý článek:
http://okamura.blog.idnes.cz/c/199931/Cesko-zeme-kde-neexistuji-spinave-penize.html

____________________
P.S. Vzhledem k tomu, že tyto články nejsou autorské, ale jde jen o pokus o občanskou "osvětu", zdržte se prosím tipování. Dík. Žízním spíše po komentech...
Autor Aťan, 03.08.2011
Přečteno 442x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pro Sioraka - asi takhle : http://www.videacesky.cz/hudebni-klipy-videoklipy-hudba/s-pisni-kolem-sveta-imagine :-)

13.08.2011 12:41:00 | Iv

Iv, výměnný obchod u nás v rodině už dávno probíhá (se střídavými úspěchy :)

10.08.2011 07:41:00 | Aťan

Ale jo,to sedí,člověk musí mít nějaké iluze :-)

09.08.2011 22:10:00 | Iv

Jsme skvělá země pro lidi,kteří v tom umí chodit a postarat se jakýmkoliv způsobem.
Já třeba šéfa,nebo zákazníka bych nikdy neokradla,ale dělat takhle v bance,vedle trezoru,no nevim :-)
Ne, ale to jen proto,že mám těch vyčůraných finančních systémů po krk a s radostí bych jim uškodila.

Teď sem viděla dokument o těch měnových komunitách,kde mají vlastní peníze,říká se jim kredit a lidi si vyměňují hodnotu,za hodnotu.Žádný soutěžení,otročení,ale výpomoc.Každý dělá to v čem je dobrý.Je to jako výměný obchod,ale ten je moc složitý,takže platící papírky to usnadní,jako kdysi třeba hliněné tabulky.To je princip peněz a ne tohle šílenství,co z nich vzniklo.
No ale těch komunit je málo a ty své kredity využívají tak z poloviny.Potřebují k životu ještě bohužel i normální peníze.

Ale Aťane,kdyby se to rozlezlo po světě :-)
To by byla paráda,gigamiliardáři by si pak mohli se svejma dolarama,eurama,atd udělat táborák :-)

Vladane kde seš,abys mi moh říct,že sem levičák? :-)

08.08.2011 08:44:00 | Iv

Sio, o politiku děti sice zájem mít nemusejí, ale mělo by jim být divné, proč podvodníkům procházejí krádeže i z jejich kapes. A politici jsou v těch lumpárnách namočení víc než dost, to víme oba dva. Přiměřeně dospělé děti jsou ti první, kdo by to měl od nás vědět, pak manželka, pes, kočka... a nakonec tchýně.

07.08.2011 22:53:00 | Aťan

...děláš chybu, srdce bylo pravé, Degas je padělek... :)

07.08.2011 22:44:00 | Aťan

srdce ti vrátím, ale toho Degase NIKDY! :o)))

07.08.2011 22:27:00 | hašlerka

...hašlerka mi ukradla srdce... kurňa i Rolexky... a kde mám mobil??? ...a tenhle Degas (co jsem dostal k padesátinám) je taky v hajzlu:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Edgar_Germain_Hilaire_Degas_042.jpg

06.08.2011 21:54:00 | Aťan

Sio, chvilku jsem dovolenkoval, ale zaznamenal jsem ve zprávách, že u nás vypukla válka policajtů - ti "zlobiví" utržili pár šrámů - takže Lessy, Kubice & spol. konečně ukázali zoubky.

Jsem mírný optimista, to co píšeš nemusí být nafurt, ...to bychom se našim dětem na smrtelné posteli nemohli ani podívat do očí, no né? :-))

06.08.2011 21:48:00 | Aťan

já bych kradla, až bych brečela :o)))

03.08.2011 19:28:00 | hašlerka

...do neděle jsem mimo PC...

03.08.2011 09:10:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí