Spravedlivé navýšení platů

Spravedlivé navýšení platů

Anotace: jak se dají netradičně navýšit platy v resortu školství. Přísně tajné!

Z instrukce ministerstva školství, ohledně zvýšení platů pedagogických pracovniků:
Vážení učitelé, zaměstnaci, přátelé! Naše ministerstvo se rozhodlo dostát svým slibům a od příštího roku zvýšit váš měsíční příjem o vámi požadovaných nejméně 5 procent. Protože se ale v rozpočtu nenachází žádné volné prostředky s vyjímkou těch, které budou během roku přidělovány jako mimořádné odměny zaměstnacům ministerstva, zvolili jsme jiné, snad elegantní, řešení.
Od 1.1.2012 si bude moci každý z pedagogických pracovníků vyzvedávat výše uvedenou část mzdy u svého školníka, kuchařky školní kuchyně nebo uklízečky. Tato exekuce bude probíhat podle nové vyhlášky, která řeší všechny technické záležitosti, aby snad nedocházelo k nějakým nepřístojnostem nebo dokonce rabování.
Teď tedy jen krátce o tom, jak bude celé navýšení mzdy probíhat.
Nejlépe asi příklad: Učitel XY s platem 20.000 kč si ho může podle zákona zvýšit o 500 kč. Vybere si proto nějakého méně významného zaměstnace školy, zajde za ním a vysvětlí mu, kolik mu bude ze své výplaty odevzdávat. Pokud vše dobře dopadne, odchází bohatší o požadovanou částku. Je dobré vysvětlit exekuovanému, že jednáte podle zákona, aby nedošlo k nějakému omylu. V každém případě budou ale mít v těchto situacích výhodu učitelé tělocviku, kteří umí rychle utíkat. Je možné, že se vám napoprvé nepodaří získat celou požadovanou sumu s výmluvou, že je tento zaměstnanec chudý, nebo že není žádný váš sponzor. Zde upozorňujeme, že je možno exekuovat i majetek, ale pouze do výše pohledávky. Pokud má školník například vůz v hodnotě 10.000 kč, je mu automobil odebrán, prodán a částka rozdělena mezi odpovídající počet učitelů. To stejné se týká samozřejmě i nemovitého majetku (pokud tedy nebydlí ve škole), ale i třeba drůbeže a jiného domácího zvířectva, pokud je dotyčná osoba chová.
Ministerstvo v této souvislosti důrazně upozorňuje, aby se pedagogičtí pracovníci zaměřovali na všechen nepedagogický personál rovnoměrně a nedocházelo k sociálním nespravedlnostem.
Heslem by mělo být "Bereme jen to co nám patří, měli jste se líp učit a mohli jste brát taky!"
S pozdravem Vaše ministerstvo a dodáváme, že další instrukce ohledně platů ředitelů škol budou brzy následovat.
Autor Zbyněk.2, 10.08.2011
Přečteno 525x
Tipy 5
Poslední tipující: mkinka, Misantrop, ZUMKA
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já bych řekla, že napsané je to vcelku dobře... ve smyslu, že takhle nějak je to od našich vyšších myšleno, ale realita je víc než smutná... stále si stojím za tím, ať nejdříve ukrajují sobě. ať zkusí život nás obyčejných, vyjít s našimi platy.... hned to bude lepší a peněz se nande pro všecky dost.

10.08.2011 18:17:00 | NikitaNikaT.

Zasmála jsem se. Jen si nejsem jistá jestli je to k smíchu...

Naštěstí mám doma učitele a né školníka. I když, mohla bych mu poradit, aby použil sonické mučení vybuzeným lampovým kombem. Ale mám takový pocit, že na ZUŠ se tahle vyhláška nevztahuje. Mohli by ho za to zavřít... Tak mu radši nic řikat nebudu ;-)

10.08.2011 16:23:00 | ZUMKA

že nic moc nepřidávám? Ono se to má tak: vždycky jsem něco napsal, dal na Liter, poslal tam i fakturu, pak zase něco napsal, dal tam, poslal fakturu a tak pořád dokola. Na kontě přibývaly pořád nové částy a tak se zdálo všechno v pořádku. Po nějaké době jsem ale zjistil, že z Literu nepřišlo asi nic, ty částky, které tam přišly, byly normální platy od zaměstnavatele, nájmy z mých nemovitostí, dividendy, odměny za práci v dozorčích radách, různá dědictví, dary od sponzorů milujících literaturu, a sociální dávky. Od Literu nic! Tak jsem se odmlčel. Uvidíme, třeba se toho lekli a už budou platit :-)

10.08.2011 13:21:00 | Zbyněk.2

Letos jsi toho na Liter moc nepřidal. Proč? Myslím, že přišel čas to napravit - a nás pobavit!

10.08.2011 10:48:00 | bameka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí