Rada starého burziána

Rada starého burziána

Anotace: "Starý burzián může přijít o všechno, jenom ne o své zkušenosti." André Kostolány

.

Nevím kolik Literáků si pohrává s burzou, ale pro jistotu v těchto dramatických dnech pár rad nezaškodí. Nebojte se, nejsou z mé hlavy, nechávám si poradit od Miloše Suchana z GE Money Bank.

Reálným účelem akciové burzy je dnes výhradně "přesun peněz mezi subjekty". Nejméně 80% (spíše daleko více), obchodů realizují velcí hráči, imaginárně tvrdí hoši z Wall Street, a to ve značné míře prostřednictvím automatických systémů. Díky ziskům po "krizi 2008", "přilévání peněz" i jiným vlivům jsou na trhu silnější, než kdykoliv předtím. Jejich zisky jsou založeny na pohybech trhu, jedno jakým směrem, přičemž pohyb dolů je vždy tak nějak rychlejší a spolehlivější. Trh, který se nehýbá, je pro jejich hospodaření katastrofou. Pokud si přiznáme, že burza z krátkodobého pohledu není perpetum mobile a pokud někdo získá, jiný musí tratit, tak vzniká otázka, kdo vlastně má na burze ty peníze "nechat".

Pomineme teoretickou myšlenku, "že velcí hráči bojují zejména mezi sebou". Historie říká, že drobný akciový investor vždy nastupuje jako poslední, těsně před pádem, zfanatizován předchozími růsty. S trochou odvahy lze říci, že už dlouhé roky je cílovou skupinou právě drobný investor a je to tedy nekonečný boj o jeho peníze. Zatím nikdo nenašel lepší a spolehlivější způsob, jak průběžně ožebračovat střední třídu, než je akciový trh.

Za připomenutí stojí skutečnost, že celého průběhu růstu po propadu v letech 2008-2009 se drobní investoři účastnili díky strachu a nedůvěře v další vývoj jen velmi málo. Chvilku tedy trvalo, než se jich na trhu sešlo dostatečné množství. Je třeba rovněž zmínit, že poslední "doba úvěrová" sebou přinesla i nebývalý rozmach nákupů finančních instrumentů na dluh, což má pozitivní efekt v tom, že člověk v určité fázi prodat musí, i kdyby nechtěl a možné pohyby na trzích tento fakt zajímavě exceleruje.

Právě můžeme on-line pozorovat, jak lidé sypou na trh poslední zbytky svých úspor a ani nepřemýšlejí nad tím, kdo vlastně ta obrovská množství prodávaných akcií vstřebává a kupuje. Tedy hodně sedlácky řečeno, principy jsou složitější... Pokud bychom měli popsat způsob, jak řízeně přinutit trhy k pádu, stačí vyčkat na vhodný okamžik s horší náladou, následně připojit nečekaný akcelerátor a mediálně ho podpořit.

Svět není jiný, než byl před 14 dny, nic se fakticky nezměnilo, stav firem, jejich výsledky a jakékoliv ekonomické argumenty jsou zapomenuty, trh ovlivňují pouze automaty firem přepnuté směrem dolů, zoufalí lidé, co prodávají akcie na úvěr a média, která živí negativní nálady. Tento stav bude trvat do té doby, než se "majitelé" trhu rozhodnou, že nadešel čas přepnout automaty druhým směrem. Takže si dejte BACHA!!! akcionáři Literu...

.
Autor Aťan, 10.08.2011
Přečteno 416x
Tipy 8
Poslední tipující: její alter ego, Špáďa, Misantrop, hašlerka
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...souhlas, tady může nastat problém. Jenž zkušení staříci by měli mladým neustále vtloukat do hlavy - nikdy nepřestávejte kontrolovat svoji vrchnost, nebo dopadnete tak blbě, jako vaši rodiče a prarodiče.

11.08.2011 13:26:00 | Aťan

No, pak jde jen o to, co ti mladí vymyslí... aby nevymysleli něco podobného jako mladí v Londýně... ti taky nechtěli čekat, až jejich rodiče najdou práci a vydělají jim na mobily...
Ostatně mladí byli vždycky u všech revolucí... byli to ti nejlepší demokrati, brigádníci, čekisti, svazáci, hitlerjugend, Ku-klux-klan, anarchisti, skini, neonacisté, czech-tek a já nevím co všechno.
Ostatně adolescenti jsou ti nejlepší, nejposlušnější a nejvíc motivovaní vojáci (a taky nejrychleji mrtví).
Smůla je, že státotvorná úloha jim nikdy nezůstane a ani o ni nemají zájem. Slavně bojovat, to si troufne leckdo, ale přízemně stavět a budovat, do toho se nikomu moc nechce. Žádná sláva z toho nekouká.

11.08.2011 13:19:00 | Misantrop

...dodám, mladí do ulic určitě vyrazí dřív. Nechce se jim čekat, až se jejich rodiče k něčemu milostivě rozhoupou. :)

11.08.2011 12:40:00 | Aťan

:-)) jóóó, postoj to je příjemnej, ale když se člověk stane rodičem, tak se může lehce stát, že tento názor se trochu přehodnotí... :) Tenhle bordel jim tu přeci nemůžeme dobrovolně nechat, no né?

11.08.2011 12:35:00 | Aťan

Také jsem slyšel jiný postoj... o dost většinovější... "co sežru, vychlastám a vy*ukám, to mi nikdo nevezme..."

11.08.2011 11:58:00 | Misantrop

Oprava: některým mým známým...

11.08.2011 10:40:00 | Aťan

Ono je riskantní obojí - živnost i pohrávání si s burzou. Některé mé známé jejich živnost potopili zákazníci-neplatiči, přestože oni sami byli v práci od rána do večera, ...vlastní děti je skoro neznali.

V 90. letech jsem zjistil, že ruce mně vydělají jen na nájem, benzín a osobní spotřebu. Abych zajistil rodinu, pasoval jsem se na "novodobého Jánošíka". Legálně podle zákona obírám zloděje z ČEZu a Komerční banky, chudým nedávám nic - jen rady aby se proti zlodějské vrchnosti vzbouřili a nové vládce kontrolovali. Pokud to neudělají, budou chudí čím dál víc.

11.08.2011 07:50:00 | Aťan

Dovolím si citovat svého otce, který to nedotáhl dál než do učnňáku a větší půlku svého života prožil v totalitě, ale jeho selský rozum stačil na to, aby se nenechal ožebračit.
Vždycky mí říkával, že peníze se mají dávat jen tam, kde je má člověk pod kontrolou, tedy do svého. dávat peníze někomu cizímu, aby s nimi hospodařil, to je člověk rovnou může spláchnout do záchodu...
Těsně před tím, než KLaus udělal svojí první devalvaci a zdražil, tak vybral všechny naše vkladní knížky a nakoupil za ně materiál do svojí dílny a vzápětí začal opatrně podnikat. Celá léta chodil normálě dál do práce a po večerech si budoval klientelu.
Dodnes říká, že kupovat si něco, co mám jen proto, abych to později prodal, že je to blbost, ať jde o akcie, koňak nebo obrazy. Jediné, co má smysl, je to, co člověk používá a nebo co přímo vydělává. Mít svůj dům a svoje auto, protože to člověk potřebuje. Mít doma nějakej nábytek a trochu vybavení a pokud ještě pořád peníze zbývají, koupit slepice, včely, králíky, zahrádku...
I Jan Keller říká, že jednou nás z našeho kolapsu ekonomiky budou zachraňovat zahrádkáři a živnostníci.

11.08.2011 06:46:00 | Misantrop

beru :o)))

10.08.2011 22:44:00 | hašlerka

...krach na burze! :-) Už mám jen perníkové... ohlodané

10.08.2011 22:40:00 | Aťan

Snažila jsem se prodat na burze ten obraz od Degase. Průšvih, jdou po mně :o)). Vyměním ho za to srdce co jsi nabízel :o))

ST!

10.08.2011 22:36:00 | hašlerka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí