Indové bojují proti zkorumpovaným politikům dřív než Češi

Indové bojují proti zkorumpovaným politikům dřív než Češi

Anotace: Z neexistující rubriky "Znáte je?" - Anna Hazáre – muž, který dvakrát přežil svou smrt. Dnes je z něj rozjetý vlak, který může každou chvíli svrhnout indickou zkorumpovanou vládu. Většina novinářů a milióny Indů jsou na jeho straně.

.


V roce 1965 se Anna Hazáre jako řidič účastnil indicko-pákistánské války. Z celého konvoje přežil jediný. Totálně přehodnotil svůj život a začal studovat indické filozofy a advokáty nenásilí – Vivékánandy, Gándhího a Vinoby Bhaveho. Když v polovině 70. let Hazáre přežil vážnou dopravní nehodu, vrátil se do své rodné chudé vesnice. Z té po čase vybudoval modelově úspěšný příklad sociálního rozvoje – počínaje zakázáním alkoholu, vybudováním zavlažovacích kanálů, škol, vytváření potravinových rezerv, atd. Stal se z něj mediálně nejslavnější sociální a protikorupční aktivista.

V poslední době Indie řešila několik velkých korupčních afér (stejně jako ČR). Proto letos Hazáreho protikorupční kampaň vrcholí. O co hlavně jde: přední aktivista v boji proti chudobě, korupci a za lepší vládnutí Anna Hazáre vstoupil na jaře do hladovky ve snaze prosadit přísnější antikorupční zákon. Má za sebou obrovskou podporu médií a především indické střední třídy, která korupcí trpí nejvíc. Vláda ustoupila a slíbila jednání, ta ale brzy zkrachovala a Hazáre hladoví od půlky srpna zase. Spor je o ustavení ombudsmana, který by mohl vyšetřovat podezření z korupce. Zatímco vláda chce v podstatě bezzubý orgán, který by neměl nad politiky žádnou moc, Hazáre a jeho následovníci chtějí naopak mocný úřad, který by mohl vyšetřovat i premiéra a členy vlády.

Kabinet Indického národního kongresu se evidentně bojí, že by takový mocný úřad stíhal i její vrcholné členy. Na druhou stranu teď čelí obrovské síle protestů, které přerůstají v celonárodní odpor proti vládě.

V ČR máme co dohánět, v Lotyšsku, Islandu, Indii aj. jsou napřed.
Autor Aťan, 31.08.2011
Přečteno 393x
Tipy 6
Poslední tipující: hašlerka
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...a na Aťana jde kašílek, tak by si dal hašlerku :-)

Anna je asi muž, mám jeho kresbu a foto:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1108/indove-bojuji-proti-zkorumpovanym-politikum

pro jistotu se mu ještě kouknu pod sukni...

31.08.2011 20:50:00 | Aťan

Siovi Janu, Daně buchty s povidly..mňam :o)))

P.S. Jseš si jistý, že Anna je muž? :o)))

ST!

31.08.2011 17:48:00 | hašlerka

...začíná ve mně hlodat červík pochybností, jakým buchtám dáváš přednost...

31.08.2011 15:45:00 | Aťan

...taky v to doufám, zvlášť když jsem si dnes připomněl toto video:

http://www.youtube.com/watch?v=Q5S8wRC5uH0&feature=player_embedded

31.08.2011 14:06:00 | Aťan

Pokud těch zemí bude přibývat, přijde řada i na nás.

31.08.2011 12:44:00 | Misantrop

pššššt... (máš raději tvarohový, makový, s povidly... ptá se Jana)

31.08.2011 12:12:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí