Kdy už konečně přiznáte, že jste selhali?

Kdy už konečně přiznáte, že jste selhali?

Anotace: Dovolte, abych si zahrál na anarchistu a betanika.

Kdy už konečně přiznáte milí demokraté, že jste definitivně v loji? Kdy už konečně připustíte, že jste sice odstranili komunismus, ale nic lepšího jste nepřinesli? Kdy už vám konečně dojde, že jste jen vytvořili jiný hnusný svět, který je v konečném důsledku stejně odporný, jako ten, co tu byl?
Vy, Chartisté, demonstranti z Václaváku, co zvonili klíčema, vy politici, občansští demokraté, sociální demokraté, politici, prezidente Klausi, Havle i vy ostatní, co jste to zažili a co jste si tu změnu tenkrát přáli, kdy už si připustíte, že jste to od začátku dělali špatně?
Kdy už pochopíte, že jste od začátku netvořili žádnou demokracii a kdy vám dojde, že nadšení pro svobodu ještě neznamená automaticky kvalifikaci pro revoluci?
Generace komunistů za pár let vymře a za pár dalších let už si tu dobu nikdo nebude pamatovat, ale vám poděkují jednou naši potomci za tu hnusárnu, kterou teď dopouštíte.
Je dost pravděpodobné, že komunisti se brzy stanou nostalgickou legendou, ne proto, že by takoví byli, ale proto, že je budou porovnávat s vámi a s tím, do jakého světa nás ženete.
Kdy už si vy všichni ušlechtilí reformátoři přiznáte, že nic neumíte, jen se ozýváte, ale skutek utek? Kdy už si všichni přiznáte, že jste zbabělí kašpaři, kteří se třesou, kdykoliv zaslechnou slovo Revoluce nebo Změna? Kdy si přiznáte, že jste jako generace selhali, že nevíte, co s tím, neznáte na to žádný recept, kdy už si přiznáte, že jen tak tápete, ale nevíte?
Kdy si přiznáte vy, co na tomhle systému vyděláváte, že jste prachobyčejní zloději a nejspíš taky jednou jako zloději skončíte?
A kdy si přiznáte vy, co tenhle systém podporujete a uznáváte, že to děláte jen pro vaše ego, aby jste se nemuseli dívat pravdě do očí, aby jste nemuseli připustit, že si zasloužíte naplivat do obličeje, protože jste generace, která nezvládla nic, jen nakupit problémy a schovat to za vypůjčené peníze?
Kdy už si připustíte svoji neschopnost, svojí aroganci, kdy už pochopíte, že patříte na smetiště dějin všichni bez rozdílu, kdy už pochopíte, že na svůj úkol nestačíte a proto vám také nebude žádná náprava poměrů svěřena?
Běžte se všichni stydět, běžte se omluvit svým dětem a poproste je, aby to za vás napravili. Poproste je, ať vám odpustí ten brajgl, co jste napáchali.
Až si to všichni uvědomíte, až si všichni uvědomíte vaši neschopnost, malost, hloupost a malichernost. až si uvědomíte, že jste ve jménu svobody tvořili tyranii, až si uvědomíte, že jste ve jménu demokracie stvořili oligarchii a že jste si ve jménu lidských práv upletli bič z peněz a spotřeby, pak snad budete mít šanci se obrodit.
Až pochopíte, jak mizerní jste byli hospodáři, až si uvědomíte, jak mizerní jste filozofové, až si uvědomíte, jak velcí jste hlupáci, tak pak máte šanci s tím něco udělat.

Já si to uvědomil včera. Jdu se omluvit svým dětem a budu doufat, že oni s tím něco udělají. My jsme jen generace, která promrhala dědictví otců. Oni snad budou jiní, oni snad zase nějaké dědictví vytvoří.
Autor Misantrop, 16.09.2011
Přečteno 458x
Tipy 4
Poslední tipující: Aťan, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

rigpa je zřejmě politik a nemá tě rád... :-)

Ale k věci - tohle samé mě vrtá hlavou zhruba od r. 1996 a musel jsem dát zapravdu hlavně Petrovi Cibulkovi. Další věcí ale je, že demokracii jsme po pádu železné opony nezmastili jenom my, ale většina zemí od západu po východ. Když sleduju Island (kde se snaží), Španělsko, Řecko, Anglii, Portugalsko, Itálii... atd., tak to až tluče do očí. Teď koukám na Occupy Wall Street, amíci mají v demokracii taky co vylepšovat, nejen my nebo Rusáci ap. Vypadá to na globální bordel, Misantrope, kterého jsme se ve zdraví dožili. :-)

http://www.guardian.co.uk/world/blog/2011/oct/03/occupy-wall-street-brooklyn-bridge-arrests

07.10.2011 21:39:00 | Aťan

To je literární dílo horobně nemocného člověka!

07.10.2011 14:47:00 | rigpa

neříkám, že s s tím ztotožňuju, ale čet jsem to. Beatnik 15 závislý na heroinu (citace bez kontextu, z roku 1965):

"...protože když se nad tím důkladně zamyslíte, o čem se vlastně Amerika a Rusko skutečně dohadují? Sovětský svaz a Spojené státy se koneckonců skládají ze zaměnitelných společenských skupin a žádný národ není morálně 'v právu'. Myšlenka, že v Americe si někdo může založit svou vlastní továrnu je nesmysl. Vláda a odbory- což obojí představuje stejnou věc: ovládací systém- mu nařídí, koho si může najmout, kolik jim může zaplatit a jak může prodávat své zboží. Jaký je v tom rozdíl, když továrna patří státu a ten si ho najme jako ředitele? Bez ohledu na to, jak je to provedeno, v řídící pozici jsou titíž lidé. Kdo je dnes spojencem , bude zítra nepřítelem ..."

16.09.2011 18:46:00 | ewon

Připadá mi, že boj se zlem kolem nás každého dříve či později otráví. Ale je to jako s bonmotem o lidské hlouposti: Boj s hloupostí nejde vyhrát, ale nikdy se nesmíme vzdát bez boje. To by pak hloupost zaplavila svět!
Proto nevzdávejme to a snažme se změnit alespoň své okolí. Nakonec i zametený chodník (nebo práh) je posun. :o))

16.09.2011 16:44:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí