Můj přeloučský dědeček měl občas zajímavé názory...

Můj přeloučský dědeček měl občas zajímavé názory...

Anotace: ---

.

"Je třeba především dodržovat základní pravidlo: MLŽIT!!! Otroci nesmějí vědět, že jsou otroci - jinak by se začali bouřit a to by znamenalo zbytečné náklady a snížení zisku. Pokud by kdokoliv na tento dokonalý otrokářský systém začal upozorňovat, je třeba jej veřejně zesměšnit a vše rezolutně a přesvědčivě popřít.

Vybraní otroci, kteří mají vysoké osobní ambice, musí pracovat za nás. Ve společnosti je nutné vytvářet určité "povolené obrazy". Je nutné stále dokola opakovat, že tržní společnost znamená rovnost příležitostí, že každý, kdo chce, tak se může vypracovat. Za tímto účelem je nutné otrokům neustále podsouvat představu, že za svoji chudobu si mohou sami - svojí malou efektivitou práce, a že jiní na pracovním trhu mají vyšší mzdy především proto, že si ji zaslouží, protože jsou pracovitější. Otrokům, kteří jsou loajální, lze poskytovat výjimečné odměny. Vybraní otroci, kteří budou mít vyšší mzdu, stanoví pro ostatní otroky určitou laťku, kterou budou slepě následovat.

Kdyby otroci ale přeci jen demonstrovali, tak je nutné vyprovokovat násilí, zapálit co nejvíc aut a krámků snaživých otroků, rozflákat jim výlohy, aby otrokům bylo naprosto jasné, že po demonstracích bude ještě hůř. Musíme strašit rudou lůzou, hnědou lůzou, černou lůzou a lůzou všeho druhu. Hlavně mlžit, mlžit, mlžit, ať se máme dobře, vnoučku... chápeš?"

"Ano, dědečku."

.
Autor Aťan, 17.10.2011
Přečteno 442x
Tipy 10
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Aťan, Iv, Zasr. romantik, Špáďa, ewon
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vladane to je zajímavý,že ty vždycky vidíš jen tu horší variantu.
Takže nebudeme nic řešit,budeme radši sedět a jen kritizovat,jen aby nenastoupil druhý Hitler.
To ti řeknu,že radši risknu koncentrák,než tady žít jako tupá ovce.

08.11.2011 11:44:02 | Iv

No díky za takové články !
podpis : slepý nadšenec literu,pro lepší zítřek :)

27.10.2011 12:34:04 | Iv

No vida,ještě nedávno se tomu říkalo konspirační teorie a teď už se takové názory objevují i v seriozních mediích.
Začínám být čím dál spokojenější :)
Michael Moor na Hrad :)))

27.10.2011 12:29:46 | Iv

No právě, možná!Já v životě udělal kravin až, až a teť je čas a doufám, že už nebude pozdě dělat samé hezké věci:-)Nemám rád moc horkou vodu :-)

27.10.2011 09:19:02 | Jeněcovevzduchukrásného

To bude překvapení až možná zjistíš, že jsi měl život jen jeden a žádné "příští" se nekoná... :-)

27.10.2011 08:37:22 | Aťan

Tak já Vám to všechno vysvětlím a konečně Vám otevřu oči!!!Na tomto světě byl, je a bude vždycky Bordel!, ať budeš mlžit nebo né.Takže-prespektiva žádná.Já Věřím v posmrtný život, Stvořitele, Ježíše, ale nejsem Svědek Jehovův !!!, jsem protestant, to jen aby jste mě neposlali nějakej ten vir :-).Takže suma sumárum, doporučuji věřit a pak se i těšit.Má to však jeden háček, musíte se v životě chovati co nejlépe, jinak pak sklidíte co jste zde zaseli:-)a to by Vám pak mohlo být až moc, moc velký horko:-).Jak se to u nás říká?, voda se vaří na každou svini?¨:-)
No a Tvůj dědeček?, jistě fajn chlap s přehledem:-)Pěkné.

27.10.2011 08:20:48 | Jeněcovevzduchukrásného

...POKRAČOVÁNÍ rozhovoru s americkým ekonomem Stiglitzem (věnováno slepým nadšencům na Literu pro neomezený trh :-))

Co vám nejvíce vadí na teoriích, které v ekonomii před krizí převažovaly?

"Předpokládaly, že trhy jsou samoregulativní, že nepotřebujeme vládu, že se i banky umí regulovat samy, že cílem makroekonomické politiky by mělo být vlastně jen udržování nízké a stabilní inflace. Podle takovýchto kritérií je vlastně vše v pořádku - inflace v Americe i v Evropě je přece nízká. Jenže realita krize ukázala, že trhy a banky nebyly efektivní a seberegulativní, že trh naopak sám vytvořil vlastní katastrofy. Spousta starých teorií se soustředila na to, jak se ekonomický systém adaptuje na šoky způsobené zvenčí. A zapomínaly na šoky, jež vycházejí zevnitř systému, vlastně popíraly jejich existenci. Počítaly s tím, že trhy jsou racionální, a v takovém myšlenkovém světě potom není místo pro tržní bubliny. A to ani když vám vznikají přímo před nosem."

...dělám reklamu RESPEKTU, poslední číslo je dost dobrý - Klause v TV z tohoto čísla málem trefil šlak, na titulku je: "Prezidentská milost na prodej - první svědectví o úplatcích na Hradě" :-)) bingo

18.10.2011 20:13:00 | Aťan

poslední RESPEKT, č. 42/2011
(část rozhovoru s nositelem Nobelovy ceny za ekonomii Josephem Stiglitzem o protestech na Wall Street i jinde)

"Jedno procento nejbohatších Američanů - jejich politická a ekonomická moc je neskutečná a stále stoupá. Toto jedno procento vlastní čtyřicet procent amerického bohatství, získává přes dvacet procent ročních příjmů celé ekonomiky.
Tato moc přitom vůbec neodráží přínos, který dávají společnosti. Před finanční krizí leckdo vysokou nerovnost ospravedlňoval tím, že tito lidé k fungování společnosti nejvíce přispívají, a proto si také zaslouží nejvyšší odměny.
Teď se šíří pocit, že to je možná CELÉ NAOPAK! Že ti, kdo dostávají nejvíce peněz, si je možná vůbec nezaslouží. Bankéři v letech před krachem na Wall Street dostávali obrovské finanční bonusy a současně přispěli k rozvratu ekonomiky."

...přátelé, nemám co dodat... o tom ta letošní taškařice celá je
_______
A domácí harmonogram průserů? Rampula je konečně odvolaný a tudíž snad nic nebrání, aby si první velká ryba šla sednout - Martin Roman ČEZ. A mohl by stáhnout i ostatní, nezlobil bych se... :-)

18.10.2011 19:10:00 | Aťan

Dane, s tím docela souhlasím, ale zase si vypíchnu jednu tvoji větu: "Sakra vždyť tu není jediný spolek, který by byl schopen převzít jakýkoliv státní úkol."
Třeba ještě není... a třeba bude. Pár osobností sleduju, za zadkem jim sice nestojím (jak se říká lidově :), ale vím, že s rukama v klíně nesedí.

18.10.2011 14:33:00 | Aťan

Aťane i Sio - souhlasím. Revoluce je opravdu spíše záležitost duše, než toho, jak se to projeví na státních institucích.
Tou jednoduchou revolucí jsem chtěl říct, že všechno vzniklo spontáně, až bylo po všem. Žádný disident neměl předem napsaný program, neexistovala žádná organizace, která by mohla nahradit státní úřady, neexistoval žádný skutečný odboj.
Masaryk měl na svojí výrobu československa poměrně široké hnutí, odboj, ploky, které mohly z fleku převzít úkoly rakouských ministerstev, apod, apod.
V roce 89 tu nic takového nebylo. Nová ústava se napsala až tehdy, kdy ta stará ležela v cárech. I Havla ještě zvolil starý komunistický parlament.
Nu přátelé, takhle se revoluce nedělá. Takhle se dělá politická korupce... když ty disidenty nemůžeme zvládnout, tak jim naoko předáme moc a když nemůžeme být jedna strana, tak budeme mít rozhodující hlasy ve všech ostatních...
A znovu mi tohle chybí i dneska. Sakra vždyť tu není jediný spolek, který by byl schopen převzít jakýkoliv státní úkol. Není tu jediná skupina, která by uměla nově řídit policii, armádu. Není tu nikdy, kdo by uměl dělat diplomacii, obchod, průmysl.
Takže až to padne, tak to zase budou dělat ti, co u toho dneska sedí? To tedy bude revoluce jako stehno...
Tohle chybí našemu snažení, tohle chybí naší revoluci. Chybí nám spolky, strany a hnutí, která by byla připravena převzít státní moc a které by se na to třásly, ne proto, že z toho budou korunky do prasátka, ale protože to umějí líp a nemůžou se na tu hrůzu koukat.
Hnutí, která nám slinují jiný parlament, těch je hodně a já furt čekám, kdy se najde nějaké, které bude mít v programu sledování markoekonomiky a navrhování změn. Které bude mít zkatalogizovány naše firmy, aby věděli, kolik se kde dá vybrat na daních. Kteří budou vědět, kde se dají rozdat zbraně, aby se dal udržet pořádek a nebe abychom se mohli bránit. To potřebujeme ještě předtím než to spadne.
Před rokem jsem se bál, že to jen tak nespadne, teď se začínám bát, že to spadne dřív než tohle všechno budeme mít. Spadne to a zase budeme zoufale imrpovizovat. Spadne to a ti současní zolději a tuneláři si v klidu založí nové spolky a zase budou hrabat do svý kapsy, protože oni informace mají a my ne. A proč je nemáme? Protože se neumíme sdružovat a jsme líní.
abychom udělali alespoň trochu užitečnou revoluci, musíme si vychovat příští ministry i úředníky. Ti to musejí umět ještě dřív, než je ten dav na ten hrad donese.

18.10.2011 14:16:00 | Daniel S.

dodatek: disidenti faktickou moc vlastně nikdy neměli, jen si to někteří mysleli :)

18.10.2011 10:52:00 | Aťan

Dane, souhlas se vším, až na to, jak bylo jednoduché před 20 lety udělat převrat. Vždyť už v r. 1956 bylo v Maďarsku při povstání dost mrtvých, v 8o. letech Solidarita v Polsku také neměla nic zadarmo. Železná opona nejdřív popadala kolem nás - až pak se čs. občané přidali k disidentům (zavíraným a vyhazovaným z práce). Od naivních disidentů převzali brzy moc mafiáni. Už jsme to tu s někým konstatovali - zase se čeká, až jak to dopadne v zahraničí. :-))

18.10.2011 10:46:00 | Aťan

A já taky souhlasím...
Ale ptám se, jestliže jsme teď ti lepší informovaní otroci a zdá se bychom mohli mít šanci postavit něco lepšího, jak to udělat?
Nikdy jsme to nedělali, nikdo po nás nechtěl, abychom stavěli společnost. Nikdo nás nenaučil, jak se propojit, jak si rozdělit práci. Ale spoustu z nás život naučil, jak snadný je dostat po tlamě. Budeme schopni s tou naší otrockou mentalitou, pokorně zastrčenou hlavou a nadáváním od televize a v hospodě, budeme schopní s tím světem něco udělat?
O dobré vůli nepochybuji, ale zatím nás nevytáhla ani na ta náměstí a otrocká povaha z nás čiší na sto honů, stačí jen přejet hrancie. Ono zase není tak težké udělat převrat, ovládnout prostor, úřady, zemi. Ale bude zatraceně těžké udělat něco potom.
Ostatně před dvaceti lety bylo dost jednoduché udělat převrat, ale postavit novou společnost, to se jaksi moc nepovedlo... taky je to mnohem těžší.
Musíme teď ještě před tou další revolucí, dalším převratem, další změnou (ať ji odstartuje cokoliv) dokázat, že máme potenciál udělat něco víc, než vyměnit jedny zloděje za jiné.
Filozofové často psali o nové společnosti, jako by už nastala a zabývali se tím, jak nastolit ta spravedlivější pravidla. Pojďme to dělat také tak. Myslím, že lidé už jsou vyburcovaní, teď jen čekají na tu novou spravedlnost. Tak jim ji dejme...

18.10.2011 08:18:00 | Daniel S.

Já už to taky jednou četla a věřím tomu čím dál víc.

17.10.2011 23:46:00 | Iv

Jo tak voni mi lžou?
A já myslel, že to se mnou myslí dobře ...
Kurvy to jsou!

17.10.2011 23:27:00 | Zasr. romantik

Rudý teror, hnědý teror a nikdy nekončící stejná polemika s opět vetřelým Vladanem je pro mne smrtelné nebezpečí...

17.10.2011 22:08:00 | Aťan

...ještě bych rád dodal ke kauze "internet"

Internet všechno nevyřeší, to je jasné asi každému, ale poslední dobou prokazatelně hodně "grázlům" dělá velké problémy. Abych nemluvil do větru, uvedu alespoň tři příklady z mnoha, 2 domácí, 1 zahraniční:

http://www.zindex.cz/

http://www.otevrete.cz/novinky/vysledky-souteze-otevreno-x-zavreno-2011-463.html

http://cs.wikipedia.org/wiki/Anonymous_%28skupina%29

Zatím se nám politici & spol. tlemí do obličeje... ale třeba dlouho nebudou...

17.10.2011 19:39:00 | Aťan

dodatek: ...ewone, já jsem to četl tady:

http://casodej.cz/otroci02.htm

17.10.2011 19:00:00 | Aťan

ewone, fór je v tom, že posledních 5-10 let jsou lidi historicky globálně nejvíc informovaní díky internetu, mobilu atd. - kupodivu i na černém kontinentu. To je to, co elita podcenila, ...víc lidí jim vidí pod pokličku.

Stejným způsobem se v budoucnu bude hledat "nová krev" (schopní), a stejným způsobem se bude hlídat jejich činnost, popřípadě organizovat jejich výměna za schopnější. Neboj, tahle "moudra" nemám ze sebe, ale docela jsem náchylný tomu věřit. Systém politických stran a jejich korupční čachrování pomaličku půjde do háje... Momentálně slouží za vzor švýcarský model, mluví se o něm poslední dobou všude, v Kanadě s tím vyrukovali asi první, amíci se přidali... Evropa sleduje jak pokračuje Island. (zkorumpovaná média to tedy moc nesledují :-))

17.10.2011 18:54:00 | Aťan

no... :-)
mám pocit, že jsem to někde čet. Jen nevím kde. To tvoje i to vladanovo mi přijde poměrně rozumný- až na to, že říkáte každej něco jinýho. :-)
Ale otázka asi furt je: co potom? I kdyby se "ty špatný" podařilo vyhodit, koho dát na jejich místo pak?

(vždycky jsem si myslel, že dějepis dá člověku přehled- ne že bych se v něm moc vyznal... a říkal jsem si, jak mohli ty blbí němci začít dvě světový války? to se vůbec nepoučili?... pointa je, že mi z toho vychází, že většina lidí v historii vůbec netušila, co se kolem nich děje a proč, prostě jen v tý době žili, nebo (v horším případě) se snažili přežít, asi jako já teď)

17.10.2011 17:56:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí