Prskání zhrzeného disidenta, aneb jak to s tou Venezuelou vlastně je?

Prskání zhrzeného disidenta, aneb jak to s tou Venezuelou vlastně je?

Anotace: Prskání zhrzeného disidenta. Tak se dá nazvat moje úvaha na téma lží, demagogie a totálně převrácených polopravd pana sarajevského atentátníka. Protože nikdo netuší koho mám pod názvem "sarajevský atentátník" na mysli tak je to Jan Ruml ;)

Úvod: pro pochopení tedy zveřejňuji více informací. Atentátníkem mám na mysli Jana Rumla a videem, které kritizuji toto http://respekt.ihned.cz/video/c1-36388160-sokujici-venezuela

Sarajevský atentátník vylézá z hrobu.
Aby snad někdo neměl řeči, budu onoho lháře o němž nyní napíši označovat jen jako sarajevského atentátníka. Jinak to byl taky chartista a zhrzený disident na něhož všichni už zapomněli.
Před pár dny jsem měl možnost vidět video na stránkách nejmenovaného časopisu s názvem "Šokující Venezuela". Video je kompozice záběrů z Venezuely a rozhovoru se sarajevským atentátníkem, který se ve Venezuele účastnil aktivit opozičních organizací. Tímto svým dílkem a akcí chtěl snad připomenout, že stále ještě existuje a žije a zviditelnit se potom co upadl do nemilého politického důchodu.

Konfrontace s atentátníkovými argumenty.
Atentátník hovoří o dnešní Venezuelské bolivárovské republice jako o totalitním režimu, div ne horším než socialistické Československo.

Atentátník: Chávez si zajišťuje popularitu lživými sliby a terorem.
Reakce: terorem si někdo stěží zajistí popularitu a Chávez své sliby plní. Chávez si popularitu zajistil snížením chudoby (o polovinu), extrémní chudoby (o tři čtvrtiny), zajištěním všeobecné lékařské péče, vzdělání pro všechny obyvatele, snížením počtu podvyživených dětí z 8% na 2%. Zajistil si svoji popularitu tím, že nejzbídačenějším dal právo na slušný a plnohodnotný život.

Atentátník: Mladí lidé jsou ochotni zemřít v boji proti Chávezovi.
Reakce: mladí lidé byli první kdo za Cháveze bojovali během puče v roce 2002.

Atentátník: Chávez vytvořil paramilitarní oddíly, které vraždí tisíce lidí.
Reakce: to je nesmysl, který ani venezuelská opozice nešíří a je to důkaz toho, že atentátník si myslí, že Češi jsou vypatlaná hovada co si nenajdou jiné informační zdroje. Chávez žádné tisíce lidí nezavraždil, což se nedá říct o předcházejících vládách, ať už vládě C. A. Peréze (2 500 popravných, umučených nebo zabitých během nepokojů) či diktátora Jimenéze.

Atentátník: novináři ve Venezuele jsou pronásledováni.
Reakce: novináři ve Venezuele nejsou pronásledováni a míra jejich svobody tisku je taková, že i ČR by se o ní mohlo jen zdát. Pro představu, ve Venezuele funguje několik obrovských mediálních koncernů (Venevision, Globovision, RCTV/té sice nebyla prodloužena licence, ale nadále kabelově vysílá/) a všechny jsou ostře protichávezovské. RCTV dokonce ve svých pořadech vyzývá k násilí proti presidentu Chávezovi. Užívají rasismu (neustálé označování Cháveze za zamba/míšenec indiána a černocha/) a perverzních nadávek("Chávez je šílená buzerantská opice"). Iniciativa OpenInternet navíc označila Venezuelu za demokratičtější stát co se týká práv internetových uživatelů než Spojené státy americké.
Anglické Thames TV nebyla prodloužena licence, protože odvysílala jeden jediný dokument kritický vůči vládě Margaret Thatcherové. Pod vedením Blaira byla BBC vykastrována a vyčištěna od kriticky smýšlejících (protilabouristických i protikonzervativních) manažerů a novinářů.

Atentátník: armáda se staví proti Chávezovi.
Reakce: není tomu tak. Naopak, armáda stojí pevně při Chávezovi což ostatně bylo vidět i v roce 2002, kdy pučisté téměř okamžitě ztratili kontrolu nad presidentskou gardou, parašutistickými jednotkami a dokonce vojenským orchestrem. (LOL).

Atentátník: proti Chávezovi vznikla tak silná opozice, že byla uspořádána petice díky níž došlo k referendu o jeho odvolání v roce 2004.
Reakce: atentátník zapomíná českému divákovi dodat, že tato petice byla možná jen díky Chávezově ústavě z roku 1999, která občanům bolivárovské republiky zaručuje právo na možnost odvolat presidenta (mimo Venezuely existuje právo na referendum o odvolání presidenta jen ve Švýcarsku!!!).

Atentátník po celou dobu rozhovoru využívá neopodstatněné a nepodložené fráze, nezmiňuje krvavý charakter předchávezovské 4. republiky a překrucuje fakta takovým způsobem, že i venezuelská opozice by žasla nad poturčeným čecháčkovstvím.
Atentátník nezmiňuje, že ústava z roku 1999, mimo jiné zaručující práva indiánskému obyvatelstvu a legalizující homosexualitu, byla jako jedna z velice mála zvolena ve všelidovém referendu.
Atentátník nezmiňuje decentralizaci moci prováděnou "diktátorem" Chávezem (od kdy diktátoři decentralizují moc?!) skrze místní samosprávy, kterým jsou předávány pravomoce na lokální úrovni a které řídí přímou účastnickou demokracií různé oblasti (viz moje úvaha "Revoluce bez krve?!").

Atentátníkovi lži jsou tak ubohé a okázalé, že jsem na ně musel prostě reagovat. Nepředpokládám, že tento článek vzbudí kdovíjaký ohlas, ale chci aby čeští čtenáři věděli, že Venezuele nejenom, že není diktaturou, ale naopak je charakteristicky nejblíže k přímé a vrcholné demokracii o níž by se i nám v "demokratické" a "vyspělé" Evropě mohlo jen zdát.

---
Dodatek k "socialistické" ekonomice ve Venezuele
http://www.cepr.net/documents/publications/venezuela-2009-02.pdf
Autor Stalker, 25.02.2012
Přečteno 410x
Tipy 3
Poslední tipující: ewon, Aťan
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

zhruba: Cháveze moc neznám. Jinak ho mám zařazenýho mezi diktátory; skoro bych řek mezi socialistický... (ne zrovna dobrá parta Kim něco něco-umřel, ten na Kubě...)

Článek měl jistě smysl v tom, že u mě násobí informace o jedný docela vzdálený zemi a poněkud je mění. Kdo je ten atentátník jsem naprosto nepochopil. :-)
(říkám si kolik asi lidi chápou z mejch matematickejch úvah, když tohle asi taky musí bejt tobě zřejmý...)

25.02.2012 18:56:18 | ewon

Jde tedy i Jana Rumla, který společně s Pilipem a dalšími eskadrami politické smrti smetl Klausovu vládu.

25.02.2012 23:54:56 | Stalker

Stalkere, klidně bych jmého "takydisidenta" dal do titulku - bez návodu co si o něm máme myslet.

Díky tobě o Venezuele vím o něco víc, včera jsem jen viděl v TV, že Chávez bude na Kubě operovaný s rakovinou.

V disentu byl leckdo, levice, pravice, ...i StBáci.
Mám příhodu, kdy jsme měli v hospodě v Pardubicích disidentskou schůzku s Jarmilou Stibicovou. Jeden "takychartista" mi tam začal vyprávět, jak u něj byla před týdnem policie, všechno mu prohledali, ale pistoli na skříni za prknem mu ti blbci nenašli. Když jsem šel na záchod, tak jiný chartista (kterého jsem neznal) šel se mnou. Při močení mi povídá: "drž před ním hubu, je to StBák."

Tož, jedna históóórka z mládí. :-)

25.02.2012 10:25:39 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí