21. 4. 2012 na Václaváku + fota

21. 4. 2012 na Václaváku + fota

Anotace: Ke článku z 14. 4. jsem přihodil aktuální fota z 21. 4. 2012

 

 

 

 

 

 

další rodinné fotky - ZDE

 

 

Pohár trpělivosti se naplnil. Shodli se na tom odbory, občanské iniciativy, pacienti, důchodci, nezaměstnaní a vůbec zástupci dolních deseti milionů lidí v České republice. Chtějí, aby vláda Petra Nečase stáhla asociální reformy, a pokud tak neučiní, aby podala demisi a byly vyhlášeny předčasné volby. Představitelé odborů a více než 20 iniciativ vyzývají všechny občany k celonárodním protestům. Své oprávněné požadavky vyjádřené heslem Stop vládě budou prosazovat během Týdne protestů v regionech a promluví i 21. dubna na pražském Václavském náměstí, kde akce vyvrcholí.

NECHAT SI STÁLE ROZKRÁDAT MILIARDY JE ČESKÁ REFORMA???


Neprůhledné zakázky za víc než čtvrt bilionu

Na to, že by si Česká republika mohla odpustit mnohé ze současných škrtů, přitom před více než rokem upozornili doktorandi Institutu ekonomických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze. Ti vypracovali analýzu veřejných zakázek ministerstev v letech 2006 až 2010 a zjistili, že celých 80 procent z nich bylo přiděleno neveřejně či bez soutěže. Jejich celková hodnota činila za tyto roky 276 miliard korun.
 
Nákupy ministerstev představovaly 340 miliard. V 67 procentech případů úřady nakupovaly mimo Informační systém veřejných zakázek, a utratily tak 228 miliard korun. Dalších 14 procent tvořily takzvané jednohubky. Tak studenti nazývají zakázky s identickým počtem uchazečů a vítězů, zpravidla jedním. Hodnota takových zakázek byla v letech 2006-2010 celkem 48 miliard korun. Dostatek informací byl podle nich jen o 19 procentech ministerských nákupů v hodnotě 64 miliard korun.
 
Ekonom a člen Národní ekonomické rady vlády (NERV) Tomáš Sedláček to tehdy komentoval slovy: "Tušili jsme, že je to v České republice s veřejnými zakázkami špatné. Nyní na tvrdých datech vidíme, jak moc zlé to je. Předražené či přímo zmanipulované veřejné zakázky mají za následek úniky těžko představitelných částek ze státního rozpočtu - peněz, které urgentně potřebujeme na jiné věci."
 
Česko vedle Namibie

Na počátku loňského prosince mezinárodní protikorupční organizace Transparency Interantional zveřejnila nový žebříček vnímání korupce, v němž si Česká republika třetím rokem po sobě pohoršila. Mezi 183 státy, jež byly hodnoceny, Česko kleslo na 57. místo z předchozí 53. příčky. Našimi sousedy jsou Namibie a Saúdská Arábie. Podle nejnovějšího průzkumu z minulého týdne se až dvě třetiny manažerů domnívají, že česká společnost nedokáže fungovat bez korupce. Stejný podíl manažerů má s korupcí osobní zkušenosti. Průzkum agentury Ipsos pro Českou manažerskou asociaci a Svaz průmyslu a dopravy proběhl mezi 204 tuzemskými manažery, z nichž většina byli finalisté soutěže Manažer roku.



Autor Aťan, 14.04.2012
Přečteno 653x
Tipy 4
Poslední tipující: Kropydlína Škopounová, ewon
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Chystám se tam jít, jestli jdeš i ty, nemůžu vyloučit, že se setkáme.

14.04.2012 23:53:18 | Kropydlína Škopounová

...manželský pár v nejlepších letech ponese transparent:
NECHAT SI STÁLE / ROZKRÁDAT MILIARDY / JE ČESKÁ REFORMA?

stav se, pokecáme :-) možná nás najde i vandule

15.04.2012 10:29:43 | Aťan

...tak dopoledne jsem změnil transparent, jak je na fotu vidět: ČESKÁ MAFIA REPUBLIKA

22.04.2012 11:36:50 | Aťan

Aťane moje polívčička je demise zlodějské vlády, rozpuštění parlamentu atd. a předčasné volby - tohle bych měl mít na fangli v nějaké formě já, nevím ještě přesně jak.

15.04.2012 10:42:17 | Kropydlína Škopounová

Až to budeš vědět, tak to sem šoupni. Beru sebou foťák, uděláme si společné foto na památku. :-))

15.04.2012 10:55:55 | Aťan

I já beru foťák. Možná aj megafon, najdu-li ho, mám slabý hlas:-) Chtělo by to trochu zahustit konání - v sobotu 21. a pak hned znova třeba v úterý a třeba i obden. Jednou za čtvrt roku je málo. Prostě překecat dav, bude-li nějaký.. že pozítří zas, ve stejnou dobu, na stejném místě a v hojnějším počtu. Jako v 89. To se přeci od neděle 19.11. čas dalšího zvonění domlouval přímo na místě..

Jednou za uherák je to fakt málo... a političtí vládní a jiní zloději to mohou vnímat spíš už jen jako občasné komické vložky, v jejich jinak poklidném životě...

15.04.2012 13:45:15 | Kropydlína Škopounová

Chci věřit tomu, že Holešovská výzva byl před měsícem jen start k něčemu většímu, tohle je další level... letos bude zajímavý rok, cítím to v kostech :)

15.04.2012 16:10:06 | Aťan

jinak já jsem posedlej těma počtama, to víš. :-)
jinak parlament: 200/10 000 000=2/1 00 000= 0,002 procenta.
"mocenská elita národa"- kolik procent? Nebo mám tvrdit korporace? a kdo je vlastní.

Když jsme u těch srovnávání (komickejch) kolik procent váhy těla je mozek? :-)

14.04.2012 13:02:31 | ewon

a další faktická poznámka, jsem přesvědčen, že jaké bude počasí za týden se neví... nicméně podle američanů skutečně moc pršet nemá, spíš vůbec. :-)

14.04.2012 11:47:55 | ewon

holešov necháme radši spát... :-)
http://www.holesovskavyzva.cz/

(ale moh bych se zitra do Hradce kouknout)

Upřímně: nevím jestli přijdu, ale mám pocit, že to bude větší než 17. března. Dokonce bych řek mnohem větší. Takže bych se moh podívat z psychologickejch důvodů, jak to na mě bude působit. Tipovací soutěž: 50 000? Nebudu tak skeptickej: 100 000 v Praze.

14.04.2012 11:08:50 | ewon

15. března

14.04.2012 15:13:38 | Aťan

jo, díky za opravu čtvrtek 15.

14.04.2012 15:21:30 | ewon

100 000 to už by bylo dost. To je procento populace. Tolik je schizofreniků v populaci. Přemejšlim kolik je psychopatů... pět procent?

14.04.2012 11:41:46 | ewon

oprava:
pět procent je lidí s antisociální poruchou osobnosti, kdežto psychopatů (což je podmnožina té první skupiny) je procento. A jsou kriminální a nekriminální...

http://www.youtube.com/watch?v=vZSjJ4QKjls

(na začátku v prvních cca 10 minutách)

14.04.2012 16:49:43 | ewon

Ti, co se nechávají mlčky okrádat, jsou podle tebe ti zdraví?

14.04.2012 12:05:05 | Aťan

to srovnání je záměrně provokativní. Ale jestli jsem to dobře pochopil, tak netvrdím, že ty co možná přijdou demonstrovat jsou schizofrenici. Tj. pochopil jsem, že tak jsi to pochopil. Vyjadřoval jsem zkrátka jen počet. (patrně lepší srovnání by bylo s těmi psychopaty... ale taky se do toho nechci pouštět)

K zašmodrchání situace: ti co, se nechají okrádat- by si třeba nemysleli, že jsou okradeni. Ale zkusme to považovat chvíli za fakt. Jestli jsou zdraví? Já to nedokážu posoudit. Otázka zdraví smad ani nehraje roli. Možná bych to formuloval jako otázku morálky- je jejich chování dobré? - a odpovědět bych na to nedokázal. (možná si to zaslouží nějaký rozbor- něco na způsob:" a co si myslí jiní?" )
Nechci to komplikovat víc, než to je. Kdybych musel odpovědět: nejsou ani zdravější ani nemocnější, než ti co přijdou.

14.04.2012 12:57:33 | ewon

Jestli ses do těch schizofreniků, psychopatů, zdravých lidí a matematiky ewone trochu nezamotal. Letos bych rád potkal co nejvíc lidí rozumných a aktivních, než vědecko-medicínsko-matematicky pasivních.

14.04.2012 15:12:41 | Aťan

a když jsme u toho zamotávání:
a pochopil jsem ten dotaz správně, že ty co se "nenechají okrádat" jsou nemocní?

14.04.2012 15:50:37 | ewon

Nejsou nemocní, jsou jen lhostejní, apatičtí, ap. Dostatečně si neuvědomují, že to nekazí jen sobě, ale i svým dětem, vnukům.

Nejde jen o to vyměnit vládu, ale permanentně hlídat ty, co rozhodují o našich životech, daních, nastavit spravedlivé mantinely, atd. Umějí to severské státy i Švýcarsko a jim podobní - rozhlédni se po Evropě, Španělé chtějí také změnu, Portugalci, Irové, Rusové... jen mít zájem se rozhlížet, porovnávat, přemýšlet.

14.04.2012 18:16:22 | Aťan

neodpověděl jsi na otázku, ale řekněme, že je nepodstatná.

V Evropě cítím revoluční náladu, minimálně v arabském prostoru byla. Ale otázka, kterou neumím správně zodpovědět, kdo kde a proti čemu protestuje.
Ten Island vypadal jako dobrej příklad. I když stále nechápu, jestli ty finančníci můžou něco vrátit. Aspoň tam někoho pohnali k zodpovědnosti.

Ale např. takové Řecko... ehm. Zase je problém, že dokonale neznám situaci. Ale tam se protestuje jen aby se protestovalo. (nebudu ho vytahovat, nejmenoval jsi ho).
Jsou protesty kvůli problémům našim nebo jsou kvůli problémům globálním (označit je slovem krize?).
Tahle demonstrace ať ji osobně interpretujeme jakkoli- bude podle mě v médiích chápána jako levicová. Proti vládě: proti neštrným reformám a svezou se na ní ČSSD a KSČM. Neobviňuju tě že bys byl jejich sympatizantem. Jen si to snažím srovnat v hlavě.

Já už radši sklapnu: přijde mi, že to u tebe nejvíc okupuju já. Ať se zapojí i ostatní. :-)

14.04.2012 18:30:58 | ewon

Klidně můžeme pokračovat, nikdo sem nepřijde. :-))

Už jsme o tom mluvili, nejdřív je dobré mít věrohodné (ověřitelné) informace, až potom si udělat názor. Opravdu nemíchat pořadí, to je URČITĚ dost zásadní. Tady je materiálu dost:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/rubrika/ceska-historie-i-soucasnost-napreskacku

...a konfrontovat to můžeš i s protichůdnými názory se zapojením vlastního úsudku, vlastních reálných zkušeností. Možná mám před tebou výhodu vyššího věku, ...ale znám mladé, od kterých se učím, Martin Škabraha je jedním z nich:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1203/narodni-rysy-cechu-prizpusobivost-az-plazivost-rika-filozof-martin-skabraha

14.04.2012 18:45:09 | Aťan

já jsem opravdu zamotanej, to je pravda, ale myslím, že situace je ještě zamotanější, než já. :-)

Zcela nepřipravený bych tipoval: demonstrace bude velká, nejspíš nebude hodnocena tak negativně jako ta z Holešova. Bude mít větší prostor v médiích, tím, že bude větší. Řek bych, že vládu nesvrhne. Pokud něco svrhne vládu, tak vláda sama.

14.04.2012 15:48:31 | ewon

ewone, ale zkus se kouknout na to postatné.

Četl jsi dole text? Rozuměl jsi mu? Máš chuť dát najevo, že ti to není jedno? V tom případě budeš na Václaváku se všemi tebou podobnými, kteří chtějí projevit nesouhlas s podporovateli zlodějů. Není to jen o odborářích, jde to napříč celou uvažující aktivní společností.

Pokud ale z různých důvodů uvažuješ jinak, zůstaneš v mlčící většině. Jistě se najde i způsob, jak se posmívat těm, kdo se snaží o změnu. Takhle to totiž probíhá po staletí, možná tisíciletí, nic nového pod sluncem.

14.04.2012 16:05:40 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí