Každý vypadá nezranitelně, dokud vítězí

Každý vypadá nezranitelně, dokud vítězí

Anotace: Krátká sobotní úvaha, inspirovaná George Orwellem.

 

 

Kdosi mě v komentáři na Literu připomněl George Orwella, a tak jsem ho po letech opět vyndal z knihovny. Jeho věta „každý vypadá nezranitelně, dokud vítězí“  by měla viset v parlamentu, na všech radnicích, v justici, policii… atd., však mi rozumíte.

 

Za Rakousko-Uherska si Habsburkové mysleli, že i v České kotlině budou vládnout věčně. První republiku přerušil šílený Hitler s myšlenkou Tisícileté říše. Po něm přišli komunisté, kteří také nestrpěli jiný názor než svůj. Po roce 1989 nastoupila mafie (hojně i z komunistických řad - ZDE), která si zakoupila státní správu z nakradených peněz - ZDE.

 

KAŽDÝ VYPADÁ NEZRANITELNĚ, DOKUD VÍTĚZÍ, vzkazují mafii nevládní občanské iniciativy, které po roce 2011 rostou jako houby po dešti:

 

 

(Možná jsem na někoho zapomněl, časem doplním. Blogařů, na které neplatí cenzura mediálních koncernů, je také čím dál víc.)

______________________________

Pro maturanty tu mám materiál o historii České kotliny od  Homo erectus až po současnost – ZDE.

 

Krátká ukázka z posledního dílu SOUČASNOST:

40 let jsme trpělivě snášeli komunisty, teď budeme 40 let trpělivě snášet mafiány? A co bude potom? Vrátíme se k totalitě? Lhostejnost se nám nevyplatila a nevyplácí. Měli bychom klást správné otázky „odpovědným“ a trvat na jejich zodpovědnosti. Nebuďme lhostejní, neděláme to jen pro sebe, ale hlavně pro své děti. Možná nám budou také jednou klást „správné“ otázky a my se jim budeme stydět podívat do očí.

Autor Aťan, 13.04.2013
Přečteno 696x
Tipy 6
Poslední tipující: Miriska, Joe Vai, Amonasr, Inna M.
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

"Každá revoluce končí tehdy, když se nová prasata dostanou ke korytům".
George Orwell

23.06.2013 22:09:03 | Disagree

Proto nepotřebujeme revoluci, ale právní stát pro všechny - a ne, že si tu kmotři budou 20 let dělat co chtějí.

24.06.2013 07:09:19 | Aťan

Moc pěkně! A krásně přehledné, to si někde uchovám :-)

Zatím je to ještě hodně spontánní a živelné, ale ten pohyb je tu, to je nesporné – časem se to utřepe, dostane větší a koordinovanější „tah na bránu“ (doufám) a je jasné, že ve vzduchu je podstatná změna, dokonce ji vidím spíš globálně, protože ty procesy už jsou dnes globální a ten problém je společný a má kořeny hlouběji, než to na první pohled vypadá.... Korupce je v podstatě jen taková pěna na povrchu, i když mě štve ze všeho nejvíc. Ale na to tu už není prostor...

Můžeš si do seznamu přidat třeba i Spojení S 12 http://spojeni.org/spojeni.html , aby byl o něco delší ;-)

13.04.2013 14:08:53 | Amonasr

Koordinovanější „tah na bránu“ je, zdá se, nejvíc tady:
http://www.rekonstrukcestatu.cz/cs
a tady:
http://www.nfpk.cz/cz/kauzy2
Moc děkuju za další kontakt, už je zařazený. :)

13.04.2013 14:18:03 | Aťan

NFPK mám na facebooku, ty jeho aktivity mi opravdu připadají zatím nejpromyšlenější a taky má hmatatelné výsledky, což člověka těší a taky to povzbuzuje v té naději ;-). Janečkův "revoluční elán" a jeho nekonformnost i originální a nezatížený způsob uvažování jsou mi nesmírně sympatické, na ty zdejší stojaté vody je to strašně potřebné, snad mu to (a nejen jemu samozřejmě) vydrží, ty protitlaky budou narůstat a budou čím dál špinavější, takže to nebude mít lehké ;-) A ta rekonstrukce státu vypadá taky smysluplně. Každá taková snaha je moc důležitá. Dík.

13.04.2013 14:39:38 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí