Zeman, Rusnok a ti druzí...

Zeman, Rusnok a ti druzí...

Anotace: Proč se politici napříč všemi stranami tolik bojí vlády odborníků? Myslím, že Zdeněk Zbořil má velkou pravdu. :-)

 

Foto: Lidovky.cz
 
Politolog Zdeněk Zbořil si myslí, že politici všech stran se úřednické vlády bojí jako čert kříže. Prý proto, že prezidentem Zemanem dosazení ministři - odborníci by mohli na jednotlivých úřadech vyšťourat nějakou letitou "špínu". Kupříkladu by se tak mohly odtajnit nepravosti kolem církevních restitucí, nebo by mohly vyplout na světlo nějaké nové smlouvy k sKartám, apod.
 
Proč se všichni politici napříč politickým spektrem bojí Zemanovy "úřednické" vlády? Nemá to nějaký racionální důvod, o němž se ale veřejně moc nemluví? Politolog Zdeněk Zbořil má jasno - prezident Miloš Zeman chce přes své lidi prostě jen vědět, co všechno v jednotlivých resortech politici "protikorupční vlády" Petra Nečase napáchali. Mohli by tam přijít skuteční odborníci, nikoliv tedy úředníci. Ti by se samozřejmě podívali do ministerské dokumentace, která na těch ministerstvech je. Pak by také viděli pod prsty těm lidem, kteří tam byli dosazeni stranickými sekretariáty a odborníky nebyli. Já si tak proto myslím, že toto je ten hlavní důvod Zemana, proč takovou vládu chce sestavit a proto oni tak trojčí. Více>
 
____________________
Poznámka pod čarou: Od 8. března 2013 si ani prezident ČR nesmí dělat co ho napadne, při porušení Ústavy mu snadněji než dřív hrozí ztráta prezidentského úřadu. Pro žalobu hrubého porušení Ústavy musí hlasovat tři pětiny senátorů a tři pětiny poslanců, podávají ji k Ústavnímu soudu. Kdyby se jmenování předsedy vlády nebo rozpuštění sněmovny neúměrně táhlo a prezident vůbec nereagoval, neuvedl žádné důvody, které má k odkladu, to by bylo hrubé porušení.
 
 
Autor Aťan, 25.06.2013
Přečteno 614x
Tipy 4
Poslední tipující: přechodná záležitost, Amonasr
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Taky se jim nechce za žádnou cenu od koryt..

25.06.2013 18:47:25 | Jan Voralberg

..nechce od koryt, a navíc jim hrozí kriminál, protože si po volebním období KONEČNĚ! zrušili doživotní imunitu :) (jak je dávno zvykem všude v Evropě)

25.06.2013 20:21:57 | Aťan

Kéž by to tak bylo. Ale zrovna třeba Pecina jako ministr vnitra mi nepřipadá jako ten, kdo by měl za úkol něco skutečně odhalovat - spíš naopak... :-(

Abychom se nedivili - jedno oposmluvní dvojče se proslavilo nehoráznou amnestií s cílem krýt co nejvíc zločinců, čímž se jim postavilo obskurně do čela, druhé oposmluvní dvojče se chce proslavit čím...??? Začínám se to bát domyslet... A to nejsem fanoušek ani jedné parlamentní pseudostrany...

Když to bude nakonec jinak, ze srdce rád se tu za své pochybnosti omluvím...

25.06.2013 18:41:02 | Amonasr

Zeman je nečitelnej, nejvíc mu rozumím, když je vožralej. :) V projevu Miloš naznačil, že vládu musel odstavit, protože Kalousek & spol. měli chuť přibrzdit vyšetřování rozjetých kauz, tak jsem na Miloše zvědavý. Na druhou stranu dobře si pamatuju, že tenkrát jeho "Akce čisté ruce" byla naprostý debakl, Pecina by mohl k dalšímu debaklu přispět. Ale uvidíme, ..jak říkají slepci :) Dnes je jiná situace, vyšetřovatelé mají možnost i chuť VYŠETŘOVAT, nikdy dřív to tak rozjetý nebylo.

25.06.2013 20:18:00 | Aťan

..ještě DODATEK, který jsem přilepil do článku pod čarou:

Průšvihy prezidenta Klause inspirovaly poslance k novelizaci zákona. Od 8. března 2013 si ani prezident ČR nesmí dělat co ho napadne, při porušení Ústavy mu snadněji než dřív hrozí ztráta prezidentského úřadu. Pro žalobu hrubého porušení Ústavy musí hlasovat tři pětiny senátorů a tři pětiny poslanců, podávají ji k Ústavnímu soudu. Kdyby se jmenování předsedy vlády nebo rozpuštění sněmovny neúměrně táhlo a prezident vůbec nereagoval, neuvedl žádné důvody, které má k odkladu, to by bylo hrubé porušení.

25.06.2013 21:06:33 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí