Čím dál dokonalejší ženy a čím dál neschopnější muži

Čím dál dokonalejší ženy a čím dál neschopnější muži

Anotace: Čím dál dokonalejší to s ženy a čím dál neschopnější muži aneb co se námi stalo?

Dokonalá žena, dle určitého typu časopisu se zdá, že jde snad o přemnožený druh. Každá by měla být taková, dokonalá žena je žádaný standart. Ráno se vzbudí, stihne se upravit – makeup samozřejmě musí být přirozený a v padesáti nemáte nárok ani na jednu vrásku, zacvičit si, vyvenčit psa, sladit nadčasový outfit, připravit zdravou a přitom chutnou snídani dětem i manželovi, sama sobě, udělat dětem svačiny, popovídat si s nimi, v klidu pojíst a pak hurá do práce. Ideálně hromadnou dopravou, jsme ekologičtí.

 

V práci se na každého usmívat, pomoci všem i těm kdo vás vytočí, stihnout 120% a mezitím si v polední přestávce jít zaběhat a po telefonu utišit kamarádku, která zažívá složité období po bouřlivém rozchodu. Udělat i něco navíc, zařídit cukroví na firemní večírek. A pak hurá zpátky, po osmi hodinách, nebo ještě lépe po 12 se usmívat mile na všechny kolem. Nemít rozmazané líčení a ani vlas vedle. A to že jsou ženy, které pracují na dvanáct hodin, a ne v kanceláři, to nám dámské časopisy ještě jaksi nezjistily.  Zajít nakoupit, vyzvednou děti s kroužku. Uklidit celý byt a udělat výživnou zdravou večeři, věnovat se dětem, škole, vyvenčit psa, zacvičit si, vyprat a vyžehlit, umýt podlahu, upéct a ještě vyrobit jídlo na další den. A po tom všem dopřát večer partnerovi vyjmečný sex, kdy se na něj vrhnete, a budete mít po tom všem ještě chuť zkoušet nové věci. 

 

Pokud vám zbude nějaká ta minuta, měla byste se věnovat zjišťování ekonomické situace Saudské Arábie nebo číst filozofická díla.  Takový obrázek mi dalo pozorování lidské společnosti… kde je zakopaný pes?

 

 Myslím si, že odpověď je asi jednoduchá – s restrukturalizací společnosti, prací žen a jakému si genderovému vyrovnání se na poli pracovním, vznikl nebezpečný schod. Ženy se vyrovnaly mužům, co se týče práce – jsou manažerky, podnikatelky, jsou úspěšné. Zároveň se ale muži nevyrovnali ženám  - počet mužů na rodičovské dovolené je stále drasticky nízký, většina mužů v mém okolí si sama uvaří leda čaj v rychlovarné konvici nebo ohřeje párek. 

 

Jenže podíváme si se na mladou generaci mužů, zjišťuji, že většina z nich používá více kosmetických přípravků než já. Že neumí ani smontovat skříň z Ikey, a v neposlední řadě – že visí stále více na svých matkách.  Nemyslím pěkný vztah matka syn ale závislost.  Muži často ztratili funkci živitelů a ochránců rodiny – není nebezpečí, před kterým by mohli chránit. Nebezpečí, která jsou, jsou mimo jejich schopnosti.  Ale abych nebyla jednostranná – ženy si vysnily prototyp muže, jemného romantika, který bude zároveň ochráncem. Po tom všem, co jsem se dočetla o ženách mám pocit zmaru – je snad tenhle proces součástí vytvoření lidského robota? Skoro mi to tak připadá. 

 

Abych se dostala k závěru – je kousek před vánoci. Adoptovala jsem kočku, cukroví jsem ještě péct nezačala, za měsíc začíná zkouškové období. 100% uklizeno tu není, nejsem namalovaná a sedím v dětském pyžamu s medvídkem. Na sex tak nějak nemám náladu, chci spát.  Pokoušela jsem se být asi čtyři roky dokonalou ženou – péct, vařit, zavařovat, pomáhat otci s firmou, starat se, nepřidělávat starosti a všecko zvládnout.  Bývalému příteli jsem pomohla s maturitou, doma nikomu nepřidělávala starosti, i přes těžkou situaci se zdravím jsem dokončila přes nevíru celé okolí i mé rodiny střední školu řádně, což je s více jak 250 hodinami zameškanými ve čtvrťáku myslím slušné. 

 

Cítím, že bych se možná mohla stát další chudinkou, která podlehne tomuhle bludu dokonalosti.   Společnost začíná být značně schizofrenní. Jak můžete chtít dokonalé matky, když zároveň OSN po nás požaduje zkrátit mateřskou na 2 roky? Myslím si, že 4 roky s dítětem jsou opravdu oprávněné pro jeho duševní rozvoj, pro socializaci. Co když zkrátíme o půlku dobu? Nemůže to mít vliv na psychiku dítěte? Neroste nám neurotická generace?  Proč je takto nepřiměřený tlak na ženy vyvíjen? Není tahle dokonalost bolestně placena životem na antidepresivech a lécích proti migréně? 

 

 

 

 

 

 

Autor AnnieMyaSun, 11.12.2014
Přečteno 534x
Tipy 12
Poslední tipující: enigman, A42, Tom Dvořák, Frr, Jort, ElaJah
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

taky bych bral mateřskou...cítím že by to pomohlo mému duševnímu rozvoji...

16.12.2014 10:12:03 | enigman

Chtěli jse rovnoprávnost ..na berte tady ji máte.

Ta emancipace a feministické sračky nakonec nejvíce ublíži
jenom samotným ženám

12.12.2014 21:44:59 | Wečkoff

Zajímavá úvaha, celkem jsi to vystihla. I když si myslím, že je dost na člověku, jak si to zařídí. Jestli chceš být dokonalá takovým způsobem, jaký nám prezentují média a nebo spíš nějakým svým vlastním. Já se třeba nemaluju, maximálně při zvláštních příležitostech, a nemyslím si, že by mě to v něčem nějak výrazně hendikepovalo a navíc tím ušetřím spoustu času.

A ty nároky, co všechno musíme jako ženy zvládat, se samozřejmě neustále zvyšují. Ale zase na druhou stranu jsme to tak chtěly, pořád bojujeme za to, abychom třeba v práci byly rovné mužům, i když v některých oborech to tak stejně nikdy nebude, protože ty předsudky jsou tam tak silně zažité, že s tím nikdo nepohne. Takže je to taky víceméně naše volba.
Stejně jako to, jakými lidmi se budeme obklopovat. Píšeš, že je mnoho zženštilých mužů, já třeba neznám skoro žádného takového. Možná proto, že si s někým takovým nemám co říct a tudíž si ho pravděpodobně ani nevšimnu.

Ale jinak víceméně souhlasím a je to napsané hezky :)

11.12.2014 12:05:52 | iluzionistka

Ono co se týče rovnosti muže a ženy je to dost obtížné. Muž těžko může rodit a porod je většinou velmi zatěžující proces. Vy ženy jste po generace a generace zušlechťovány bolestmi, které si my chlapi nedokážeme ani představit. Umíráte při porodu.
Rozhodně jsme rovnoprávní o tom žádná. Rozhodně máme právo na stejnou práci. Ale co se týče mužů na rodičovské dovolené... Je to představa dlouhou dobu dost nezvyklá a nikdo neví "co to může udělat". Co se týče mužů v domácnosti, opět nezvyklé a potrvá dlouhou dobu než si na to lidstvo zvykne.
Dokonalá žena je pojem z romantismu stejně jako dokonalý muž. Správná žena a správný muž je však něco na co zatím není bulvární názor. Za což jsem rád. A tak přeji všem lidem aby byli správní a na dokonalost se zvysoka vysrali.

12.12.2014 21:39:42 | Slav Milo

Tohle se mi líbí. Asi docela výstižná úvaha. Každý ať se zařídí po svém, pojmy jako "dokonalá žena" či "dokonalý (nebo správný) muž" vůbec neuznávám. To, co popisuješ, je spíše žena, která se snaží vyhovět nadměrným nárokům, ale popravdě, ač ženy jsou dnes často vskutku schopnější než dnešní muži, asi žádná nehodlá celý život věnovat honbě za "dokonalostí". Jsou dny, kdy ráno vstanu v pět, upravím se, stihnu dceru (jsem na té mateřské) odvést do školky, jít do práce, tam fungovat, pak vyzvednout dceru, nakoupit, skočit na poštu, uvařit, upéct, obstarat dítě i kočky, mezitím pořád něco psát na netu, vyřídit telefonáty, večer napsat dopis nebo báseň, dát pleťovou masku, obarvit vlasy...ale jindy na to seru a teď se válím ve vytahaných šortkách a reklamním triku nadace pro slepé děti, které jsem dostala ještě ve škole. :-D
Dnešní muži jsou mimo jiné skutečně závislí na matkách a nic neumí. Ovšem mám za to, že by je možná měly motivovat právě všehoschopné ženy - třeba tak, že jim dají prostor se vůbec něco naučit a vykonat. Dát jim pocit potřebnosti. Jakmile se muž cítí nepotřebný a ve své roli muže neužitečný, nesnaží se. Zleniví. A s tou motivací by měly začít právě jejich matky.

11.12.2014 11:55:45 | Isabella Monvoisin

Výstižné.
S údivem jsem zjistila, že když neumyju okna, umyje je muž.
Trvalo mi to 14 sezón..:)

12.12.2014 21:51:15 | MARKO

Osobně si myslím, že 4 roky mateřské jsou dobré a 2 by byli opravdu málo. Velký problém je silná mediální masáž a také to, jak mnoho žen tlaku podlehne (nemají šanci být tou ideální ženou a pak jsou z toho ještě flustrované). Máš také pravdu v názoru na mnoho dnešních mladých mužů. Smutné. Já, velmi mladým, jsem se naučil vyrábět skříně sám jen z desek a hromady vrutů. Jsem hrdý na to, že to dokážu ... ač před lety to asi byla skoro samozřejmost. Můj názor.

11.12.2014 10:34:36 | ElaJah

Perfektní dílo! Četlo se lehce a to navzdory tomu, o čem je. Děkuji. Dávám mezi oblíbená díla, abych si to mihl kdykoli najít zas. ST

Vítej na Literu a těším se na další tvorbu.

11.12.2014 10:24:55 | ElaJah

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí