Jak moc se Marx mýlil?

Jak moc se Marx mýlil?

Anotace: Jak moc se Marx mýlil?

Tato úvaha je reakcí na současné dění v Evropě a nejde o ekonomickou či jinou kritiku Marxe a marxismu. Jde o to ukázat na velký historiografický omyl, kterého se dopustil... a ukázat jak správný vývod tohoto omylu se dnes projevuje. Pro pochopení, nejprve úryvek z Manifestu komunistické strany:

"Dějiny všech dosavadních společností jsou dějinami třídních bojů. Svobodný a otrok, patricij a plebejec, baron a nevolník, cechovní mistr a tovaryš, vedli nepřetržitý boj, tu skrytý, tu otevřený, boj, který pokaždé skončil revolučním přetvořením celé společnosti nebo společným zánikem bojujících tříd."

Marx ještě bez chyby napsal fakt, že bojující třídy zaniknou při revolučním přetvoření společnosti, ale mylně věřil, že další společnost bude beztřídní, že proletariát a buržoazie zaniknou. Marxův předpoklad, že vznikne beztřídní společnost po světové socialistické revoluci naprosto selhal a to jak s Pařížskou komunou, tak s bolševickou revolucí, tak se světovou hospodářskou krizí, rokem 1968 nebo současnou krizí. Komunismus je nedosažitelná utopie. Dle mého skromného názoru snad lze dosáhnout jen určitého zespolečenštění ve formě soukromých družstev, ale to jsem uváděl již v jiné, o dost starší úvaze. Oprostíme-li se tedy o marxistické doktríny a víry, že proletariát zvítězí a že vznikne beztřídní společnost, což je něco v naprostém rozporu a protikladu k všeobecné historické lidské mentalitě, veškeré historii, materiálním a jiným objektivním podmínkám, vyvstává před námi pragmatická otázka: Která třída bude další vládnoucí třídou? A indície k odpovědi se naskýtají v současné geopolitické a socioekonomické krizi Evropy. Budoucí vítěznou třídou bude to co marxisté označují jako lumpenproletariát.

 

Co jsou lumpeni a jaké jsou jejich cíle?

V úvaze budu užívat zkráceniny lumpen/lumpeni a předem říkám, že ho nepoužívám pejorativně!!! Marxistická ideologie označuje lumpeny za "deklasované vrstvy proletariátu", "nejzoufalejší a nejzbídačenější", kdy tato marxistická analýza neustále, zaškatulkovaně vychází jen z ekonomických a nikoliv ideových předpokladů "lumpenizace". Pozdější, neomarxistická a trockistická analýza (stalinistická se jimi nezabývá) označovala stoupence fašistických stran za lumpeny. Daleko od pravdy nebyly. V čem se však vážně zmýlili je počet lumpenů. Neomarxisté a trockisté se domnívají, že lumpeni představují malou část dělnické třídy. Fakt, že teprve v posledních letech neomarxisté uznali, že proletariát ve staromarxistické podobě zanikl jen podtrhuje neschopnost současné marxistické analýzy. Neschopnost modernizované analýzy lumpenů jen podtrhuje to, že marxisté nemohou se svou vizí uspět, protože zaostávají za společenským rozvojem. V dřívějších dobách lumpeni nepochybně představovali menší část společnosti a tzv. proletariátu/průmyslového dělnictva/zaměstnanců. Dnes však jich je mnohem více a rozhodně nepochází jen z chudých poměrů. Mnoho lumpenů jsou i středně příjmový zaměstnanci. Co tedy lumpen skutečně je? Je to zaměstnanec odmítající, při nejmenším z části, sebeidentifikaci s "mezinárodním proletariátem", jinak řečeno se zaměstnanci jiných zemí a přijímá nemarxistická politická rozhodnutí. Je to nízko a středněpříjmový člověk hledající východisko z morální, ekonomické, společenské a národní krize. Dávno se nerodí jen z ekonomických pohnutků, ale ve velké míře i z národnostně-kulturní krize. To je taky důvod proč marxisté nedokázali provést modernizaci své analýzy, protože neomarxističtí intelektuálové se svým multikulturalismem se stali klíčovým zdrojem masivního nárůstu lumpenizace společnosti. Dokonalou ukázkou lumpenských frakcí, hnutí, stran jsou FIDESZ, Jobbik, Národní fronta ve Francii, PEGIDA v Německu, Syriza v Řecku, Podemos ve Španělsku. Neberte to jako urážku, já sám jsem fanoušek Syrizy. Jaké jsou, ale cíle těchto stran a skupin, potažmo lumpenů? Vyřešit krize bez užití třídně-marxistického hlediska a s co nejpestřejším záběrem (od ekonomiky, po kulturu a národ). Proto si všimněte, že vzdor levicové politice FIDESZu, Jobbik v Maďarsku nadále posiluje, protože maďarští lumpeni jsou na tom socioekonomicky sice mnohem lépe, ale politicky stále nedosáhli svého cíle - revize Trianonu a velkouherského šovinismu. Všimněte si řecké Syrizy. Útočí Syriza pro mezinárodnímu kapitálu, jak by marxistická strana měla útočit? Ne, útočí proti Bruselu a Berlínu, hlavně proti Berlínu a německým kapitalistům sdírajícím řecké dělníky. Alexis Tsipras přijal řecký protiněmecký nacionalistický sentiment a udržel si tak lumpenské voliče, kteří by jinak hromadně přešli k Zlatému úsvitu. Jobbik později vydal oslavné prohlášení na Tsiprase a Syrizu. Další věc, kterou lumpeni chtějí je vůdce. Silná autoritativní osobnost. Orbán nebo Le Penová mohou být ideálními vůdci lumpenů, stejně jako Putin.

 

Příčiny triumfu lumpenů.

Jaké jsou příčiny a zdroje vítězství lumpenů? Je jich celá řada: 1. ekonomická a finanční krize jež vypukla v roce 2008, 2. naprosté selhání finančních institucí a jednání tzv. Trojky (MMF, ECB a EK), 3. multikulturní neomarxismus milující jiné národy a nenávidějící vlastní zemi, 4. selhání demokratických institucí a 5. vzestup náboženského radikalismu. Vítězství lumpenů "vyřeší" tyto problémy. Korporátně-fašistická ekonomika utlumí krize, finanční instituce a Trojka budou smeteny lumpenskými revolucemi a občanskými válkami, stoupenci multikulturalismu a levicového antifašismu budou pobiti nebo uvězněni lumpenskými diktaturami na západ od našich hranic, současná finančnická a bankéřská "demokracie" a parlamentarismus se změní ve faktické diktatury a náboženský radikalismus bude vyřešen střetem mezi islamisty a lumpenskými diktaturami. Následně vznikne společnost v níž bude nadnárodní oligarchie a buržoazie zničena stejně jako trosky dělnictva a levicové hnutí. Pak je taky druhá možnost, že lumpeni se spojí s levicí proti společnému nepříteli, průmyslové a bankéřské oligarchii, paktům volného obchodu a globalizace. Náznaky jsou vidět již v pochlebování maďarské ultrapravice řecké radikální levici.

 

Konec světa. Začátek světa.

Výše zmíněné události jsem již nastínil ve své předchozí úvaze, Kolaps euroamerické civilizace. Vzestup FN ve Francii, Jobbiku v Maďarsku, Syrizy v Řecku atd. je předznamením toho, že parlamentní demokracie zničí samu sebe prostřednictvím vítězství lumpenských stran a tím dojde k ukončení současného cyklu třídní společnosti v dnešní podobě a vznikne společnost, kde bude lumpenská vrstva bojovat proti... ??? ... neznámo komu. Půjde nejspíše o sociální či kulturní třídu, která vznikne teprve po pádu staré společnosti a jako reakce na lumpeny a z tohoto boje vyjde vítězně třída, která dnes ještě ani zdaleka neexistuje a v příští společnosti bude v zárodcích. Tak zanikne současný svět a vznikne nový svět. Jestli bude lepší, toť velká a zatraceně problematická otázka. Lumpeni mohou problémy vyřešit, ale jde o to, aby jejich řešení nepřivodila mnohem více problémů. Osobní odhad je, že ve střední a východní Evropě se dostanou k moci lumpensko-autoritářské režimy a nejspíše i v některých západních zemích (Španělsko, Itálie nebo Francie), jinde dojde k národnostně-kulturní erozi a občanským a náboženským válkám (teoreticky Francie, Velká Británie, Německo, země Beneluxu a Skandinávie).

 

Co tedy lze dělat?

Být nihilista, řeknu nic. Skutečnou radu Vám poskytnout nemohu, protože každý z Vás má jiné sociální, ekonomické, životní a národně-kulturní výchozí podmínky. Někteří z Vás se stanou lumpeny, jiní už jsou, další budou vést odpor proti lumpenské společnosti a doufat, že triumfální vítězství lumpenů změní aspoň na pyrrhovské vítězství. Osobně doufám, že dojde k tomu poslednímu a lumpeni, až zvítězí, tak zvítězí s hodně velkými ztrátami. Snad.

Autor Stalker, 16.04.2015
Přečteno 1091x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí