Krize Evropy ( UPRCHLÍCI 2015 )

Krize Evropy ( UPRCHLÍCI 2015 )

Anotace: Myslím, že je potřeba se na problém podívat z jiné perspektivi. Že nejde věřit jenom médiím, ale že by jsme měli i naslouchat, a snažit se porozumět, až poté můžeme hledat řešení, a proto jsem naspal tento článek.

KRIZE EVROPY

KRIZE S UPRCHLÍKY 28.8.2015

 

            Existuje mnoho způsobů jak zažehnat krizi, se kterou se právě potýká Evropa, potažmo Evropská unie. Jsou řešení jednoduchá, složitá, násilná i demokratická, jenže jaká cesta je správná?

 Německá kancléřka ( Angela Merkel ) se původně snažila jít cestou nenásilnou, tedy politickou, když tvrdou kritiku sklidila za to, že otevřeně řekla pravdu studence základní školy, která nebyla připravená na jednání jako s dospělým, a propadla v pláč.

Český vicepremiér a ministr financí ( Andrej Babiš ) původně navrhl uzavření Schengenského prostoru a hlídání vnějších hranic vojáky NATO. I za tento názor sklidil kritiku a rozvířil vody na mezinárodní úrovni.

Pak jsou tady další dvě cesty, radikálního rázu. Dvě možnosti, která stojí v opačných rozích bitevního pole. Tedy na jedné straně, pustit sem všechny a ať si dělají co chtějí, prakticky bez kontroly a s velkou podporou ( velice malý tábor příznivců ) a s argumenty, že i my jsme za minulého režimu utíkaly do lepšího světa, a tam jsme požadovali totéž co uprchlíci dnes od nás. Tento názor je pochopitelný a v zásadě mají pravdu, jenže. Na straně druhé je tábor odpůrců, kteří by nejraději všechny, kdo se pokusí překročit hranice zastřelili, v lepším případě jen dokolečka deportovali zpět, s argumenty, že pro ně tady není místo a že budou brát práci těm, kteří se zde narodili. I tento názor je pochopitelný, a v zásadě pravdivý.

Takže kde je ta rovnováha? Které řešení by mělo být správné a opravdu i reálně udržitelné? 

TOTO JE POUZE MŮJ NÁZOR, MŮJ NÁPAD ŘEŠENÍ

A teď opravdu řeknu, že od každého určitá část je správná. Myslím si, že k řešení problému, je potřeba znát příčinu i důvod, a poté, v principech demokracie, dát možnost komukoliv se uplatnit, a to i v zájmu společnosti, protože přeci nechceme být rasisti a musíme se naučit žít všichni pospolu.

Úvodem začnu s tím, že ti lidé, ano lidé, utíkají za lepším životem, a CHTĚJÍ zde pracovat a žít. Nevidím důvod, proč někomu to možnost odpírat, ale zároveň, je potřeba mít k tomu určitá pravidla, a k tomu nám mohou být vzorem Spojené státy americké.

1 )Změní se pravidla pro překročení vnějších hranic ( Schengenského prostoru ). Překročení státní hranice, MIMO hraniční přechod, bude trestným činem, trestaný vyhoštěním a DOŽIVOTNÍM zákazem vstupu. Každý takto zadržený odevzdá elektricky otisk prstů.

2) Každý kdo překročí hranice na hraničním přechodu, odevzdá otisk prstů a nahlásí, do kterého státu má v plánu cestovat, případně kde se chce usídlit, pokud neví, nahlásí jeho první zastávku a bude povinen ohlásit se na příslušném úřadě do 90 dnů ( v České republice to může být třeba Krajský úřad nebo Správa sociálního zabezpečení ) Na základně toho mu bude vydáno dočasné pracovní vízo na dobu 6-ti let a nebude mu přiznána podpora v nezaměstnanosti, pouze životní minimum, ani příspěvek na  bydlení. Pro vstup bude také požadována finanční rezerva minimálně 1 500,- €

3) Takto nahlášený člověk bude mít právo ucházet se o zaměstnání a bude povinen platit si zdravotní pojištění.

4) Žádost o občanství může podat po 5-ti letech, kdy prokáže že:

a) 5 let řádně platil zdravotní pojištění

b) 5 let odpracoval na HPP ( doloženo zápočtovým listem )

c) Trestní bezúhonnost

d) Úspěšné složení zkoušky z jazyka písemně i ústně a základy dějepisu státu

e) Prokázání, že 2 poslední roky bydlí dle nájemní smlouvy SÁM nebo svou rodinou, neakceptuje se spolubydlení, či ubytovny

            Oproti dnes nám známému občanství, bude všem přistěhovalým vydáno občanství Evropské unie s kolonkou státní příslušnosti dle místa bydliště. Dnes známe státní příslušnost a občanství jako synonymum ( dle mého názoru se časem dočkáme tohoto rozdělení )

            6) Pokud během sledované doby spáchá dotyčný trestný čin, bude trestaný dle zákonů daného státu a dále vyhoštěn s doživotním zákazem vstupu ( bez ohledu na rodinu)

            7) Pokud vyprší pracovní vízo, bude požádáno jeho prodloužení akceptováno pouze, pokud v novém zaměstnání jíž není ve zkušební době a pracovní smlouva je na dobu určitou minimálně do naplnění podmínky 5ti odpracovaných let. Pakli-že ne, bude vyhoštěn a žádat o nové pracovní vízum může až po uplynutí 3 měsíců.

 

            Je dle mého názoru potřeba si uvědomit, že radikální řešení není správné, ale zároveň, že evropská populace stárne a dnes se těžko hledá levná pracovní síla, která je ochotná opravdu poctivě pracovat. Jenže právě utečenci ze Sýrie a dalších těchto států pracovat a učit se chtějí. Jsou to lidé, kteří mají problém a chtějí ho řešit, tím, že i jim dáme svobodu k cestování, pašerákům ubude práce a lidé sem budou chodit s alespoň základními penězi a v lidských podmínkách.

Dále je velice nepravděpodobné, že člověk, který 5 let pracuje, vybuduje si nějaké zázemí a díky tomu nabude občanství, poté všeho nechá a stane se problémovým. Děti, které vyrostou v takovém prostředí budou mít příkladný vzor a povinnou školní docházkou se plynule začlení do společnosti. Navíc je potřeba si uvědomit, že tento problém je přechodný, a i my jsme se s komunistickým režimem vypořádali, stejně tak i situace v zemích odkud k nám přichází oni své problémy časem vyřeší.

A ten opravdu naposledy, je potřeba rozlišovat, že k nám dnes neprchají Muslimské menšiny, které nás násilím chtějí přinutit k jejich víře. 

Autor jajv, 03.09.2015
Přečteno 942x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

a) co s těmi, co neutíkají za lepším životem, ale prostě jen utíkají, protože musí?

b) dle tvých náročných podmínek budeme muset vystěhovat (kam?) i polovinu "našinců" :-DDD

03.09.2015 22:02:29 | hledač

a) Ti co utíkají, protože musí, budou muset splnit stejné podmínky jako ostatní, můžou utíkat i do Číny, takže ti zůstanou na hranicích.
b) No ti našinci mají štěstí že se narodili v EU a je to tedy náš problém, o to spíše právě musí být ti co sem prchají více pod dohledem

04.09.2015 16:04:41 | jajv

nemám čas ani chuť to rozebírat do hloubky, ale tohle mě fakt šoklo: finanční rezerva minimálně 1 500,- €? ať už na osobu nebo rodinu.. kde vezmou ti, co kvůli válce o všechno přišli, takovou částku? a i kdyby peníze měli při odjezdu/odchodu z domova, tak většina, ne-li všechny padnou na transport a převaděče..
když si představím, že mi kolem domu bouchaj miny nebo bomby, kolem se střílí a já sbalím dceru a uteču.. měla bych jen pár nejnutnějších věcí a rozhodně ne 1500 euro.. v paralelním vesmíru prostě bídně zahynu jako nechtěný válečný běženec bez nutné částky na poplatky a jistiny.. pro lidi, co mě milostivě nechají někde, kam neuvidí, živořit a budou na mne jen nadávat, jak je okrádám tím, že u nich někde dýchám.. chjo..

03.09.2015 21:12:04 | hanele m.

Tak jelikož si za cestu pašeráci účtují od 44 do 140 tisíc tak umožnění vstupu s rezervou 1500€ tedy 40 500 není o moc velký rozdíl, dále pak alespoň můžou být peníze na legální a konfotní cesty jako letenka, která by se dala srazit i pod 5000 korun, takže místo cesty za 44 tisíc, zaplatí za cestu 5000 a ostatní má jako rezervu, finančně to tedy vychází prakticky na stejné peníze s rozdílem, že nějaké peníze mu zůstanou na "start"

04.09.2015 16:09:01 | jajv

Pěkné... ale opravdu je v našem zájmu měnit etnickou povahu naší civilizace?

03.09.2015 21:03:54 | Black Sardinian

No to záleží na tom, kolik lidí se s nimi chce pářit, ale dle mého názoru se na to hrát nemůže, ostatně jako v USA kde žijí Afričané a Afroameričané, v čem je problém? Zase jen v rasizmu

04.09.2015 16:11:16 | jajv

Bohužel někteří z nás jsou dost hloupí na to, aby se s nimi pářili. A ty naše hloupé bychom měli ochránit.

Rasismus... Pokud je láska k vlastnímu druhu a rase zločinem, pak jsem vinen.
Je to absurdní. Jako kdybychom se nechali obsadit třeba Polskem, protože jsou to přece také lidé a národ nepotřebuje mít svůj stát. Na to by tady samozřejmě nikdo nepřistoupil, ale idea multikulturní společnosti je dnes prakticky nenapadnutelná

19.09.2015 21:36:33 | Black Sardinian

Láska k vlastní rase je pouhým zbytnělým egem.

02.11.2015 18:17:33 | Lilien

A co je na multikultuře špatného?

02.11.2015 18:13:06 | jajv

jajv, asi nevíš nic o amerických plotech proti mexickým imigrantům, které navíc Američané stále zdokonalují(a podle mého, asi vědí proč).No, a tak tedy k tvému psaní nemám již opravdu co dodat.

05.09.2015 16:08:18 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí