Prezidentská volba 2018

Prezidentská volba 2018

Anotace: Jak se rozhodnout v blížící se prezidentské volbě?

Za týden nás čekají prezidentské volby. Především bych chtěl všechny vyzvat, aby opravdu šli volit. Každý jednotlivý hlas rozhodne o tom, kdo bude příštím prezidentem a podle zvoleného kandidáta i směr naší země – východ či západ?

Jsem dalek od toho, abych kritizoval současného prezidenta. Reklamu si dělá sám, pěkně o tom mluví Marek Vácha, jehož příspěvek uvádím níže:

„Mnozí z vás si stěžujete na to, jak je současná mládež vulgární a zkažená. Mnozí z vás jste mi rovněž po posledních prezidentských volbách psali o tom, jak bude Miloš Zeman výborný prezident a jak moje podpora Karlu Schwarzenbergovi je veliký omyl. Nyní je čas na rekapitulaci. Učíte vaše děti a vnuky, že mají být hrdi na to, že jsou Češi a že nemají pít alkohol - a pak jim pustíte televizi, kde pan prezident vrávorá nad korunovačními klenoty. Učíte mladé, že nemají mluvit sprostě – a pak jim pustíte Český rozhlas, kde pan prezident říká nahlas „kunda sem, kunda tam“. Učíte mladé, aby se uměli omluvit, a dáte jim do ruky noviny, kde se dozvíte, že pan prezident lživě označil Ferdinanda Peroutku jako autora článku „Hitler je gentleman“ a do dnešních dnů nebyl ani schopen doložit existenci článku, ani omluvy. Učíte mladé lidi, že nemají kouřit, a dozvíte se, že podle pana prezidenta kouření po dvacátém sedmém roku věku je zcela bez rizika. Ano, zvolili jste lidového, doslova vulgárního, prezidenta. Jistěže si můžete zvolit téhož prezidenta znovu. Nedivte se ale pak prosím, že i vaši vnukové budou vulgární. Je to svým dílem i vaše vina. A naučte se rusky."

Máme zde 8 kandidátů. Slyšel jsem některé debaty, přečetl si něco o kandidátech a jsem přesvědčen o tom, že tuto funkci může vykonávat kvalitně pouze člověk, který již má předchozí odpovídající politické zkušenosti. V debatách se dalo okamžitě rozeznat, jak moc mají navrch nad ostatními kandidáty Fischer, Topolánek nebo Drahoš (posledně jmenovaný sice nemá politické zkušenosti, ale je dle mého názoru velmi schopný). Ostatní kandidáti zkrátka postrádají potřebné zkušenosti.

Nakonec se mi vytříbil jeden, kterého podpořím svým hlasem – a to Pavla Fischera. Pan Fischer byl po dobu několika let poradcem prezidenta Havla, následně byl velvyslancem ve Francii a Monaku. Byl poradcem vlády v oblasti bezpečnosti, přes dvacet let se pohybuje ve vysokých patrech Evropské politiky. Hovoří plynně čtyřmi jazyky.

Vždy, když jsem jej slyšel mluvit, bylo to stručně, věcně a hlavně zasvěceně. Podle toho, co jsem si přečetl, slyšel a viděl, je to člověk pevných morálních zásad, který by na Hrad mohl opět vnést ducha lidskosti, dialogu, úcty a také kompetentnosti. O jeho zásadách svědčí i to, že se s manželkou starali o těžce postiženého syna, který zemřel v roce 2013.

Toto je můj kandidát. Všem přeji, aby se rozhodovali na základě zjištěných informaci, ne jen toho, že jim někdo řekl, že by volil toho či onoho kandidáta. Přeji dobrou volbu, v prvním kole srdcem, ve druhém toho kandidáta, který je Vám bližší.
Autor Alda, 07.01.2018
Přečteno 736x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mohl bych ti to vysvětlovat z politologického hlediska, ale stručně řečeno zavedení přímé volby presidenta byla trapná systémová chyba, žádné demokracii neposloužila. Navíc všichni tři presidenti, co u nás po revoluci byli, překračovali běžně ústavní pravomoce a překrucovali je, lidově dělali si , co chtěli. Spíše by se mělo uvažovat o zrušení této formální funkce, ze které se stala politická fraška. Poslední president ji naplnil jako roli hradního šaška. :-)) Nehledejme prezidenta, zrušme ho. Nepůjdu nikoho dalšího volit, nemá to logicky smysl.

08.01.2018 20:29:25 | Lighter

Ale ta volba tady je, takže skuhrat nad tím, že poslední prezident tuto funkci dovedl málem do hrobu, nemá smysl. Spíše bychom se měli zamýšlet nad tím, že když už ta funkce tady je, mohl a měl by ji plnit někdo, kdo to bude dělat důstojně a s úctou.

Tvůj postoj naznačuje jediné - že je ti vlastně jedno, co se tady děje a bude dít, a s tím nesouhlasím. Když už se tato volba koná, měl by k ní občan zodpovědně přistoupit a zvolit toho, o kom si myslí, že povede naši zemi správným směrem. Nevidím důvod, proč by se prezidentský post nemohl opět stát uznávanou pozicí v našem státě, pokud jej bude zastávat dobrý člověk.

08.01.2018 21:47:00 | Alda

„Dnešní mládež je nevychovaná, mlaská při jídle, nevstane, když vstoupí dospělý, skáče do řeči a nemá k ničemu úctu.“ Autorem výroku byl ve 4. století před Kristem filozof Aristoteles...

08.01.2018 19:59:08 | paulmatthiole

Myslím, že s Fischerem jsem měl největší schodu na volební kalkulačce. (jenže stejně závisí, jak to zrovna momentálně natipuju, ty odpovědi)...
Volit budu nejspíš Drahoše... ale je možné, že to ještě změním. Rozhodnout se správně není jednoduché...

Ale z druhé strany se ptám, proč má takovou podporu Zeman a koho jinak volí Zemanovi voliči?

08.01.2018 10:07:53 | ewon

Zeman má podporu, protože je to "lidový prezident". Mnoho jeho voličů mi řeklo, že jako jediný řekne skutečně to, co si myslí a že se ničeho a nikoho nebojí. Možná někteří lidé vidí v Rusku (kam se Zeman orientuje) protipól západních zemí. Možná si myslí, že je dobré obchodovat s Čínou, přestože se tam porušují lidská práva. Nevím...jeho voliči jsou, myslím, převážně lidé mezi 40-60 lety.

08.01.2018 21:43:13 | Alda

náhodou... nevím, jak moc je to věrohodné:

https://www.marigold.cz/item/kde-se-vzaly-dva-miliony-volicu-milose-zemana#more-3922

16.01.2018 17:22:35 | ewon

Zrovna dnes mi o tom někdo povídal. Něco na tom bude, Zeman přece hned zpočátku říkal, že je prezidentem spodních 10 milionů, a ne těch několika desítek vyvolených, kteří nám vládnou. Ti, kdo jsou v problémech, na to slyší. Je tady někdo, kdo jim minimálně alespoň naslouchá (i když to jen říká, ale už nic dalšího nedělá, protože na to ani nemá pravomoc).

16.01.2018 21:11:30 | Alda

Zajímavé. Mě přijde, že nevím, co si myslí. Ale že dokonale dokáže říct, co lidi chtějí slyšet.
To co je víc podvratné nadiktuje Ovčáčkovi. A jak jim to jde, klukům ušatejm.
Taky si myslím, že lidi musí považovat za blbce. V čemž má v podstatě pravdu. :)

09.01.2018 08:13:17 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí