Urválek, Válková a efektivita

Urválek, Válková a efektivita

Některými českými médii (je otázkou, zda i občanstvem)zahýbala v uplynulých dvou týdnech kauza profesorky Válkové a její publikační spolupráce s komunistickým prokurátorem Urválkem.

Neřešme nyní, co řekla Helena Válková (ostatně argumentace "já jsem nevěděl/a" není ničím originální ani novou, a ani my sami nikdy nevíme, jak bysme se v dané době zachovali).

Co však tato kauza vypovídá o nás a našem vztahu k minulému režimu?
Politikové, kteří podpořili Helenu Válkovou i nadále ve funkci vládní zmocněnkyně pro lidská práva, vč. českého premiéra, dobře ví, že takové rozhodnutí jim v očích voličů nijak neublíží.

Pokud by naopak cítili, že setrvání Válkové veřejnost nepodporuje, z funkce by ji odvolali. V internetových komentářích však zaznívají věty typu, že "Urválek byl poctivý chlap, který usiloval o pořádek".

Politici tedy vědí, že nějaký Urválek je nám lhostejný, většinu zajímá hlavně pořádek a efektivita. Ta byla i argumentem, proč profesorka Válková ve funkci zmocněnkyně setrvala.

Ona efektivita v konečném důsledku byla prioritní i pro tehdejšího prokurátora Urválka. Procesy 50. let totiž neměly za cíl spravedlnost, ale efektivní produkci exemplárních trestů tak, aby tehdejší komunistický režim byl efektivně podpořen.
Autor Racek, 19.01.2020
Přečteno 287x
Tipy 2
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí