Bobule tři a politická agitace

Bobule tři a politická agitace

Anotace: Slibem nezarmoutíš

Klidný hlas.
Podlehl jsem nabídce shlédnutí komedie Bobule tři na náměstí v Uhlířských Janovicích.
Židle sebou a začátek v půl deváté, měl mi být trošku podezřelý, pro malou temnotu pro promítání.
Vítal nás pán pomocí reprodukční techniky.
Povídal, že zařídí obchvat Janovic, o který málokdo z místních podnikatelů stojí. Pak hovořil o tom jak má rád přírodu a že sbírá na Berounce nepořádek z řeky.
Jako náhodou, byl vždy u toho štáb filmařů a natočil to jeho počínání.
Možná tam aranžovali i ten bordel.
Přidal ještě řeči, jak pomůže mladým s bydlením.
Zmínil se i o exekucich.
Na náměstí měl zaparkovanou novou Octavii se svým portrétem i jménem.
U projekčního vozu pak stál velký mikrobus, dodávka rovněž v jeho barvách.
Mezi diváky chodil kompars pohuňkú v modrých tričkách s anketnimi lístky, jenž rozdávali pro slosování o ceny.
Tyto slíbily rozdat v průběhu večera.
Ten pán s klidným hlasem mluvil a sliboval věci jako stvořitel.
Bez zbytečného patosu, emocí, nadšení.
Zřejmě má obavy, aby nepřišel o svoji Octavii, štáby filmařů, výsluní, post.
Proto se snažil působit tak spasitelsky.
A ten jeho projev a činnost má umocnit u diváků, tedy voličů dojem z filmu promítaného zdarma.
Omyl spočívá v tom, že veškerou tu jeho nepotřebnou činnost i požitky platí stát, tedy volič divák, ať už chce a nebo ne z daní.
Dojem z Bobulí mi to po pravdě trošku zkalilo.
Film mě moc nenadchnul.
Prohlédl jsem filmařovu snahu o parazitování na komerčním úspěchu předchozích dílů.
Zhruba v půlce promítání v málo napínavé chvilce, přerušili film a vyhlásili jména dvou výherců ankety.
Jeden se nedostavil, druhý- žena převzala cenu.
Pak pokračovalo promítání.
Večer byl poměrně teplý.
Možná, že i přednášející.
Ale nejspíš ne.
To jen pochytil sleng svého předchůdce a zakladatele.
Dojem z jeho projevu mám ten, že nikdo mi nemůže tolik dát, jako on slíbit.
Strana pokroku a naděje.
Na jeho obranu je však nutno říci, že to dělají všechny strany z obav o udržení či dobytí postů.
Navíc tato strana, jenž má ve svých řadách takové kádry jako je starosta Novotný, Benda, Langer, Nečas a mnoho dalších, si jistě pozornost zaslouží.
Zejména orgánů činných v trestním právu.
A ti prokázaly, že Nečasová dřela pro dobro věci jako mula.
A přitom je to nula.
Pardon jednička, co všem velí, to i tajné službě.
Dobře asi nastoupila.
Ale oni jsou už jiní, zloděje, korupčníky, lobisty vyloučili ze svých řad, říkají.
A to jim dává právo kázat o morálce.
Oni totiž vědí, jaké je to patlat se v hovnech a muset pracovat.
Nastal čas slibů, jako dětí před čertem při Mikulášské nadílce.
A já, jako otec dvou dětí a tří vnuků, mám též s těmito své zkušenosti.
Poslouchám je v naději.
Ale vím už své.

Autor umělec2, 06.08.2020
Přečteno 207x
Tipy 1
Poslední tipující: Lighter
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobře popsaný. Jenom s tou nadějí na závěr bych se mírnil...

06.08.2020 11:35:14 | Lighter

však se taky mírním. Děkuji za komentář. Ahoj

06.08.2020 13:36:06 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí