Kreditbilita Petr nebo Pavel

Kreditbilita Petr nebo Pavel

Anotace: O nevraživosti

Kreditbilita
Nevraživost kvete
(Mami, mě se líbí Pavel. A mě Petr, říká druhá dcera. Když já jsem si zavdala s oběma. Pomyslí máma. A myslí tím i na Andreje. Nostalgicky se zasní a dál už raději mlčí)
Nutno připustit, že výběr z dvou komunistických kandidátů je fiaskem morálky.
Chtělo by se říci Petr nebo Pavel, ale zde platí Petr nebo Andrej...
Řeči o odpracování v Organizaci Nato lze brát za běžný kariérní vojenský postup.
Působení v zahraniční misi je pro vojáka riziko, ale i čest se značným finančním bonusem za který bere žold.
Podobně jako sestřičky při Covidu na izolaci.
Bohužel tehdejší chybou byla absence nekomunistických vojenských kandidátů a tedy i jeho výběr.
Babiš je a byl ziskuchtivý, což prokazoval celý život.
Ale to se s podnikáním tak trochu snoubí.
A v tomto oboru je z hlediska majetku špičkou.
S morálkou to už je jistě horší.
Byl bych tedy spokojený, kdyby oba kandidáti z volby odstoupili a tím tak prokázali, že mají v sobě kus státnosti a řeči o spojování lidí nejsou jen plané sliby.
Ale protože oba pánové, byť se to nezdá, mají hodně společného, nelze toto očekávat.
Tím jen utvrzují moji domněnku o jisté míře nesoudnosti.
Touto to začíná a bohužel i končí.
Tento můj čistě osobní názor sdílí i bývalý prezidentský kandidát Michal Horáček, v přiloženém článku Michal Kocáb popisuje a oba jsou jistě daleko lépe fundovanější k vyslovení názoru.
Již jenom vyjádření postoje na tyto kandidáty, způsobuje značnou, až agresivní nevraživost mezi lidmi a to si snad nepřejeme ani nezasloužíme.
Takže děkujeme, odejděte.
Ale volby jsou už tento týden.
Tak a teď babo raď.
A tak papežem se může stát a mohlo by se použít (vypůjčeno z Wikipedie):
Podle Kodexu kanonického práva z r. 1983 se biskupem může stát pouze kněz nejméně pětatřicetiletý, od jehož kněžského svěcení uplynulo aspoň pět let. Kromě toho by měl vynikat pevnou vírou, dobrými mravy, zbožností, horlivostí o duše, moudrostí, obezřetností a lidskými ctnostmi, a aby měl ostatní vlohy, které ho činí vhodným k zastávání úřadu, o který se jedná; dále by měl mít dobrou pověst a být doktorem nebo alespoň licenciátem biblických věd, teologie či kanonického práva, promovaným na vysoké škole uznané Apoštolským stolcem, anebo být opravdu zběhlý v těchto oborech.
Bohužel kritéria pro kandidáty na prezidentský úřad jsou jen tyto, uvádím pro porovnáni:
Prezidentem republiky může být zvolen občan, který má právo volit a dosáhl věku 40 let. V České republice je funkční období prezidenta 5 let. Nikdo nemůže být zvolen více než dvakrát za sebou, zvolen také nemůže být občan, který byl potrestán za velezradu nebo za hrubé porušení Ústavy. Toť vše.
Nechybí tam cosi požadavku na papeže?
To o té morálce, ctnosti, moudrosti...
Autor umělec2, 23.01.2023
Přečteno 139x
Tipy 4
Poslední tipující: Fialový metal, mkinka, paradoxy
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Díky!
"oba kandidáti z volby odstoupili a tím tak prokázali, že mají v sobě kus státnosti", to mne tak okouzlilo, že jsem se málem opařil kávičkou. A to by byla velká škoda!

23.01.2023 10:53:18 | lesan-3

Tak to nebyl záměr. Se tedy tímto omlouvám za požadavek přijatelného morálního kreditu. Už se to vícekrát nestane. Ahoj Tomáš

23.01.2023 13:00:56 | umělec2

Jako příslušník "Poslední generace" odvezu manželku do blízkosti urny, prý se rozhoduje mezi nějakým Petrem, nebo Pavlem, Však já budu míti ruce přilepené k volantu.

23.01.2023 14:07:12 | lesan-3

vše. co se děje, pouze odráží stav společnosti...bohužel ne jen té naší...pád Říše se blíží...

23.01.2023 09:13:17 | stormeater

Taky bych to tak nějak viděl. Díky za komentář. Ahoj Tomáš

23.01.2023 09:34:16 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí