Soumrak nad hotovostní platbou

Soumrak nad hotovostní platbou

Anotace: Úvaha nad zrušením hotovosti.

Soumrak nad hotovostní platbou


Spousta lidí, především pak později narozených jásá nad možností zrušit hotovostní platbu. V českých podmínkách jsou to především voliči Pirátů (takoví ti lidi se zeleným nebo fialovým pramínkem vlasů, piercingem v nose a komunistickým myšlením). Těmto lidem se líbí představa, že nad terminálem máchnou platební kartou nebo v progresivnějším případě mobilním telefonem a nebudou muset brát do rukou ty špinavé zastaralé peníze. Nelze se jim divit. Je to pohodlnější a ve své naivitě nevidí rizika s tímto spojené.

„Dobrý den pane Nováku. Všimnuli jsme si, že jste si včera koupil vepřovou kýtu a dvě plzeňská piva. Protože vykazujete známky nezdravého životního stylu, rozhodnuli jsme se Vám zvýšit zdravotní pojištění. S pozdravem a přáním hezkého dne, Vaše zdravotní pojišťovna.“

Zdá se vám to jako utopie? Ne, myslím si, že právě do této situace směřujeme. Příkladů lze samozřejmě uvést spoustu. Ne, bezhotovostní platbou nejde státu o pohodlí občanů, ale o prosté sledování a kontrolování občanů. Ne nadarmo se říká, že cash je král. Platba penězi je symbol svobody. Podobně jako motocykl Harley Davidson nebo právo na vlastnění střelné zbraně. Zrušení hotovostní platby je jen dalším dílkem puzzle do odebírání soukromí. Předchozím dílkem bylo instalování všude přítomných „bezpečnostních“ kamer a ještě dříve aplikace milionu lejster na každý úkon. Kdo se zajímá o dění ve světě, může se dočíst, kam až kontrolu obyvatelstva dovedla Čína. Argumentaci, že na Západě to tak také chtějí a provolávání mantry „Patříme na Západ“ nepovažuji za zcela šťastnou. Ne nadarmo se říká, že pokud pořád kráčíte na západ, dojdete nakonec na východ – pro ty, kdo nechápou, tak země je kulatá a Čína je na východě.
Když pominu možnost výpadku elektřiny, nedej bože Black out, poskytuje nemožnost placení penězi mnohem více rizik. A to nemluvím o faktu, že peníze na účtu jsou jen jakási čísílka v počítači. Samozřejmě nežiji v jeskyni a bankovní účet mám. Stejně tak používám internetové bankovnictví a často platím debitní kartou (mobilem ne). Stejně tak ovšem používám hotovost a považuji její zrušení za ořezávání lidské svobody.
Například ve Švédsku se ozývají poslední dobou výkřiky, že budou první zemí na světě, kde zruší hotovostní platbu. Nejsem si zcela jistý, jestli Švédsko by nám mělo být vzorem. Kdo se zajímá o dění ve světě, nemohlo mu uniknout, kam to švédská vláda svou extrémně liberální politikou dotáhla. Myslím tím násilnost i v ulicích, především pak ve městě Malmö. Pokud ovšem sledujete Českou televizi, je pravděpodobné, že vám tyhle informace unikají. Česká televize, mainstreamová média a v neposlední řadě EU nás samozřejmě bude ujišťovat, že zrušení hotovostní platby je nutné z důvodu bezpečnosti a boje proti terorismu. To je argument, který se dá naroubovat na všechno a spousta lidí se nad tím ani nepozastaví. Je celkem možné, že v nedaleké budoucnosti se dozvíme, že na bankovkách se šíří životu nebezpečná bakterie a bezkontaktní platba je to jediné, co může zachránit svět.
Závěrem mojí krátké úvahy bych chtěl podotknout a zdůraznit, že nejsem rozhodně odpůrcem bezhotovostní platby. Jsem odpůrcem výhradně bezhotovostní platby bez možnosti placení starými dobrými penězi.


Redneck
Autor Redneck, 17.03.2023
Přečteno 119x
Tipy 2
Poslední tipující: Lighter
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Souhlasím, protože jakékoliv omezování možností (třeba způsobů jak platit) znamená omezování svobody. Kvůli pár zločincům či teroristům, co hotovost jako anonymní používají k nekalým účelům, nezrušíme hotovost pro všechny lidi. (Když někoho zapíchne žárlivá žena doma kuchyňským nožem, zakážeme používání ostrých nástrojů všem ženám a navěky? Absurdní?) A když vyhraje jedna možnost, jak platit, jistě někdo "mocichtivý" přijde na tisíc způsobů, jak "monopolizaci" zneužít vůči lidem. Takhle začíná totalita, byrokracie a buzerace, ne svoboda.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/kanada-konvoj-protesty-nouzovy-zakon-justin-trudeau.A220215_091101_zahranicni_kha


Ale totalitní záměry už se ukazují i v Česku třeba v tom, jak se stát snaží roky zničit Českou poštu, která platit hotovostí stále umožnuje. Další vyhozený ředitel a nový "krizový manažer", který jí "má zachránit"(haha:-) a povinné zavedení datových schránek pro podnikatele atd. a brzy i pro všechny občany. Neboli snaha vlády o digitalizaci bude znamenat nepotřebnost úředních poštovních služeb(ze zákona dnes daných) a tím i přivedení Pošty k následnému zrušení.

20.03.2023 15:28:10 | Lighter

Amen.

20.03.2023 16:42:21 | Redneck

Raději bych tam viděl proč ještě jsou vůbec peníze. Je asi jedno jakým způsobem se platí, důležité je to, co se z těch informací dá vyčíst a kdo to zneužívá. Je zde použito plno věcí, co s tématem nesouvisí jako to, že je země kulatá a že Čína je na východě, proč to tam vůbec je? .) Dnes jsem měl k snídani chleba s marmeládou, tak proto je rubl slabší? .)

18.03.2023 10:03:55 | Constantine

Liberál, nebo libertarián?
No, každopádně anonym, osočující jen tak, jak mu zrovna klesla hladinka v krvi, celou skupinu z komunistického myšlení.

17.03.2023 21:21:07 | MonoGame

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí